paperimiehen palkka

pienipalkkalainen

Kehtaakos joku paperimies kertoa oman palkkansa kaikkine lisineen. Ja pohjakoulutuksen millä tuota työtä tekee.

Itse olen akateemisesti koulutettu, teen vaativaa työtä sosiaalialla, palkkani on noin 28500 euroa vuodessa...kaikine lisineen.

200

19140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valinnut

      huonopalkkaisen työn,turha siitä on täällä ruikuttaa!

      • rullapoika

        -palkka,noin 45000€/vuodessa
        -koulutus, 5 vuotta oppikoulua ja keskenjätetty ammattikoulu


      • Anonyymi
        rullapoika kirjoitti:

        -palkka,noin 45000€/vuodessa
        -koulutus, 5 vuotta oppikoulua ja keskenjätetty ammattikoulu

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006387704.html

        Metsäteollisuuden mukaan paperityöntekijä ansaitsee Suomessa keskeytyksettömästä kolmivuorotyöstä noin 61222 euroa vuodessa eli 5100 euroa kuukaudessa.

        Lakossa olevat paperityöntekijät neuvottelivat aikanaan itsensä palkansaajien parhaimmistoon, johon he kuuluvat edelleen.

        Paperiteollisuuden viimeisimmän, marraskuussa päättyneen työehtosopimuksen mukaisia lisiä ovat olosuhde-, sauna- eli lauantaityöstä maksettava lisä ja vuorotyölisät sekä suorituspalkkatyöstä maksetun kausipalkan tuntipalkan ylittävät osuudet ilman yli-, sunnuntai- ja seisokkityön korotusosuuksia.


      • Anonyymi

        Epäasiallinen kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006387704.html

        Metsäteollisuuden mukaan paperityöntekijä ansaitsee Suomessa keskeytyksettömästä kolmivuorotyöstä noin 61222 euroa vuodessa eli 5100 euroa kuukaudessa.

        Lakossa olevat paperityöntekijät neuvottelivat aikanaan itsensä palkansaajien parhaimmistoon, johon he kuuluvat edelleen.

        Paperiteollisuuden viimeisimmän, marraskuussa päättyneen työehtosopimuksen mukaisia lisiä ovat olosuhde-, sauna- eli lauantaityöstä maksettava lisä ja vuorotyölisät sekä suorituspalkkatyöstä maksetun kausipalkan tuntipalkan ylittävät osuudet ilman yli-, sunnuntai- ja seisokkityön korotusosuuksia.

        No olosuhdelisät on ihan ansaittu. Jos et ole ollut pesemässä massasäiliötä tai viemässä koneella päätä useampaa tuntia putkeen (lämpötila n. 40 astetta talvellakin, kesällä sauna) niin en puhuis. Tehtailta on vähennetty niin paljon ihmisiä, et kyllä osakkeenomistajat saavat kaiken mitä on lypsettävissä. Upm on yrityskehitykseltään "lypsylehmä" vaiheessa. Nalle ei ajattele Suomalaista yhteiskuntaa, ei työntekijöitä eikä taida Pesonenkaan. Firma todennäköisesti pilkotaan ja myydään osissa vielä joku päivä. Vihreät kiittää, kun on metsät vaan hiilinieluina, mut millä me ihmiset tätä yhteiskuntaa pyöritetään. Verotulot putoo ja ne osakkeenomistajille valuvat eurot valuu ulkomaille, kuten nämä yritysjohtajatkin...


    • ...

      Mikään ei ole porvarille mieluisampaa kuin se, että duunarit tappelevat keskenään.

      • sellunpilaaja

        noin 47tuhatta euroo vuodessa, kansalaiskoulu tehtaan koulutus


    • tiedot tosia

      Nämä paperimiesten palkat, mitä he ilmoittavat, ovat oikeasti oikein. Niin paljon paperimiehet tienaa.

      Paperiliiton siivoojien palkka on 30000 ja ylöspäin. Revi siitä huumoria...

      • pistät omiasi

        Totuus lienee siivoojatasollakin n. 25 000 e/v - ainakin, mitä vertaan omaan paperiteollisuuden asiantuntija-päiväpalkkaan.


    • paper

      Vaihda ääliö työpaikkaa eihän kukaan noin viisas ja täydellinen ihminen tee työtä ilmaiseksi. Ei muute taida teillä tuo ay liike olla kovin vahva...

    • palkalla

      ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Vai onko sinusta nämä optiopellet muka koulutuksella ansainneet palkkansa. Opiskele lisää, että pääset ylemmäs. Kyllä kai siellä ansiot kohoaa. En varmaan ole sen tyhmempi kuin sinäkään, vaikka en olekaan niin paljon opiskellut. Ja luuletko tosiaan, että näitä paperitehtaan töitä joku tekee sellaisilla koulutusmäärillä,joita tällä foorumilla on kirjoiteltu. Niillä jutuilla ei ole todellisuuspohjaa lainkaan. Vain todellinen oman navan tuijottaja kuvittelee sellaisia. Luulee sen jälkeen olevansa maailman fiksuin. Eikö sinunkin palkkasi makseta verotuloilla. Taivaastako luulet niiden putoavan.
      Kannattaisi mennä komeroon vähäksi aikaa miettimään, missä on pienen palkkasi syy. Ei se ainakaan paperiliiton vaatimuksista johdu.

    • fjdh

      Äläkä itke. Paljonko on paperityönantajan palkka ja tulot? Paljonko kansanedustajan palkka ja edut?

    • jotkut

      Jotkut pääsee jopa 50.000 euron vuosiansioihin...

      • paapperi

        Viime vuonna 52k tänä vuonna 45k,palkkoja on laskettu


      • Kun kertoo
        paapperi kirjoitti:

        Viime vuonna 52k tänä vuonna 45k,palkkoja on laskettu

        1.7 niin saa sen summan minkä työnantaja maksaa eli
        ei ole häävi olla suomessa työnantajana.


    • Ei enää

      Sama kuin tervankeittäjällä, ei niitä enää tarvita.

    • tienaa....

      45000/vuosi. Yo josta sujuva siirtyminen kesätöiden ja tehtaan koulutuksien kautta paperin valmistuksen ammatilaiseksi.

      • kauan tienaa?

        Vai muutatko Kiinaan?


    • Tomppaaaa

      Tuskin ketään on pakotettu töihin. Ei ainakaan minua, itse saa alan valita missä töitä tekee...

    • paperimies,

      palkka oli viime vuonna 58 000 euroa bruttona. Siihen sisältyy kaikki lisät sun muut. Pohjakoulutus on ammattikoulu aikoinaan -80 luvulla. Mutta nyt tullaan siihen olennaiseen, paljonko sinä maksat veroja? Kuinka monta pyhäpäivää saati juhlapyhää sinä vietät töissä? Huomioi, että kun sinä akateemisenä vietät esim. vappua ja juhlit niin minä olen töissä! Eikö ole kohtuullista ,että kun sinä ryyppäät ja olet ns. viisas akateeminen ja samaan aikaan minä tyhmätyömies olen töissä kun muut ihmiset juhlii niin siitä maksetaan joku korvaus minulle? Välimerkkinä voit kommentoida tuota asiaa. Sitten seuraava, eli onko kukaan pakottanut kys. uralle? Ei minua ainakaan, aikoinaan vapaaehtoisesti valitsin alan, turha siitä on minulle valittaa jos ei ura akateemisenä miellytä! Joten loppukaneettina sanoisin kuin se kuuluisa sananlasku, että niin makaa kun petaa! Mutta hyvät kesän jatkot sinullekin!

      • On yksi

        Vika jos kk ansio on joku niin se ei kerro käteen jäävä osaa,muistakaa se


      • keu keu keu

        58.000 on mun mielestä ihan hyä palkka... vaikka jotkut täällä yrittää väittää että paperimiehillä on alle 35.000 euron vuosipalkka

        Ei mene nyt selittälyt oikein yksin sen kaa mitä verokalentereista yms näkee


      • paapperi
        keu keu keu kirjoitti:

        58.000 on mun mielestä ihan hyä palkka... vaikka jotkut täällä yrittää väittää että paperimiehillä on alle 35.000 euron vuosipalkka

        Ei mene nyt selittälyt oikein yksin sen kaa mitä verokalentereista yms näkee

        Ota huomioon että paperitehtaita on erilaisia ja niissä on myös päivätyöläisiä joiden palkat ovat siinä 30000-35000e.samaa työtä eri tehtaissa olevien palkassa saattaa olla 10000e ero vuodessa


      • erilaisuus my ass
        paapperi kirjoitti:

        Ota huomioon että paperitehtaita on erilaisia ja niissä on myös päivätyöläisiä joiden palkat ovat siinä 30000-35000e.samaa työtä eri tehtaissa olevien palkassa saattaa olla 10000e ero vuodessa

        Ota sinäkin huomioon se että paperimiehet vähättelevät palkkojaan ettei vain tulisi poliittista stoppia rahan lypsännälle. Yrittävät esittää että "normaaliilla palkallahan tässä kaikki ollaan"


      • SINÄKIN
        erilaisuus my ass kirjoitti:

        Ota sinäkin huomioon se että paperimiehet vähättelevät palkkojaan ettei vain tulisi poliittista stoppia rahan lypsännälle. Yrittävät esittää että "normaaliilla palkallahan tässä kaikki ollaan"

        KUSIPÄÄ KATEUTEESI.MIKSET MENNY TEHTAASEEN TÖIHIN? ET PYSTYNYT,SORRY TAHVO.


      • huono palkka

        mulla on 3kk kesä lomaa, 2kk talviloma ,omakuski , tulot 120000 €/kk


      • Varamies tehtaalla
        keu keu keu kirjoitti:

        58.000 on mun mielestä ihan hyä palkka... vaikka jotkut täällä yrittää väittää että paperimiehillä on alle 35.000 euron vuosipalkka

        Ei mene nyt selittälyt oikein yksin sen kaa mitä verokalentereista yms näkee

        ja monella jääkin päivätöissä.


      • Kok 37 v
        Varamies tehtaalla kirjoitti:

        ja monella jääkin päivätöissä.

        Paperi,päiväraha 90,02. Miksi kömpiä duuniin,no siksi ?


      • Anonyymi

        Tässä maassa on paljon raskaampaa VUOROtyötä tekeviä ihmisiä paljon huonommalla palkalla. Ihan sairaat palkat teillä. Toivottavasti työnantaja voittaa tässä tapauksessa.


      • Anonyymi

        Vertaapa palkkaasi hoitoalan jota sinäkin todennäköisesti joskus tarvitset. Kyseessä on kuitenkin ihminen ei paperikone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä maassa on paljon raskaampaa VUOROtyötä tekeviä ihmisiä paljon huonommalla palkalla. Ihan sairaat palkat teillä. Toivottavasti työnantaja voittaa tässä tapauksessa.

        En ymmärrä miten voi olla kateellinen naapurin palkasta... Ei ole hänen vikansa kuitenkaan. Mielummin olisi parempi jos myös niille pienituloisille vuorotyöntekijöille saataisiin isompi palkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä maassa on paljon raskaampaa VUOROtyötä tekeviä ihmisiä paljon huonommalla palkalla. Ihan sairaat palkat teillä. Toivottavasti työnantaja voittaa tässä tapauksessa.

        Ei se työnantaja ole henkilö, vaan ulkomaiset sijoittajat. Siirtävät rahansa ulkomaille, ilman, että kunnat tai valtio saa niistä osuutta... mut hienoa, et voidaan sit kaikki olla yhdessä yhtä köyhiä, velkaisia ja kommunisteja? Kaikille sama raha, ihan sama mitä teet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertaapa palkkaasi hoitoalan jota sinäkin todennäköisesti joskus tarvitset. Kyseessä on kuitenkin ihminen ei paperikone.

        Todellakin samaa mieltä. Hoitajat tekevät vuorotyötä myös ja myös ovat juhlapyhinä töissä ja ovat vastuussa koko ajan ihmishengistä. Silti ovat tosi kaukana paperimiesten palkoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin samaa mieltä. Hoitajat tekevät vuorotyötä myös ja myös ovat juhlapyhinä töissä ja ovat vastuussa koko ajan ihmishengistä. Silti ovat tosi kaukana paperimiesten palkoista.

        Mietippä hetki....
        Onko palkankorotusvaraa hoitajille paremmin jos:

        -Paperimiesten palkkoja pienennetään?
        -Paperimiesten palkkoja nostetaan?

        Vai onko tässä takana se suomalaisten geeni, maksetaan mielellään 50€ että saa toiselta 100€ pois:D


    • siinä

      paperimiesten palkoissa noin kiinnostaa?????????????
      mua ei voisi vähempää kiinnostaa

      • paapperi

        On ihmisen pahin addektio,mieti omaa eläämäsi sit vasta toisten,Mutta kun sun elämäsi pyörii paperilaisten palkoissa KERRON olen paperiammattilainen 30v ja tienaan tänä vuonna ehkä jos lomautuksia ei tule enempää n44000e sisältäen kaikki viikonloput/juhlapäivät kun te muut olette kotona omaistenne kanssa


      • jo mainitsin
        paapperi kirjoitti:

        On ihmisen pahin addektio,mieti omaa eläämäsi sit vasta toisten,Mutta kun sun elämäsi pyörii paperilaisten palkoissa KERRON olen paperiammattilainen 30v ja tienaan tänä vuonna ehkä jos lomautuksia ei tule enempää n44000e sisältäen kaikki viikonloput/juhlapäivät kun te muut olette kotona omaistenne kanssa

        ei voisi enempää kiinnostaa mä saan pelkästään puolesta vuodesta enemmän ku sä


    • on vittumaista

      ei paista aurinko, ei vaihdu maisema, ei ihmiset, seuraat samoja kuvaruutuja ja koneita, vaikka 150 000 e maksettaisiin, en menisi paperitehtaaseen töihin.
      Jokainen tunti minkä tehtaassa viettää, on haaskattua elämää.
      Älkää turhaan kadehtiko paperimiehiä.

      • paapperi

        Unohdin tai en mutta tuntipalkkani ammattimiehenä 17eh


      • 12548k
        paapperi kirjoitti:

        Unohdin tai en mutta tuntipalkkani ammattimiehenä 17eh

        Tulla pää vetävän käteen!
        Ootteko huomannu enää ei devalvoida! kukahan ostais tätä
        kallista euro paperia.

        Kintsut tekee omat koneet ja paperinsa. Tietysti Meson, Upm,Stoora..
        avustuksella hyvä SUOMI.

        pärjäilkää mulla eläke juoksee (Hyvä)


      • työppöseltä
        paapperi kirjoitti:

        Unohdin tai en mutta tuntipalkkani ammattimiehenä 17eh

        Kyllä se taitaa useassa tehtaassa olla normipalkat 40- 45000.
        Toki koneenhoitajilla on reilusti suuremmat. Meillä tuo koulutus kestää uran loppuun, koneet uudistuu, väki vähenee, automaatio lisääntyy(eikä se tarkoita että työ helpottuu). Turha akateemisten on valitella ja kadehtia...
        Itse en enää menisi tehtaaseen jos olisin nuori ja saisin valita uudelleen, mutta nyt olen suhtkoht tyytyväinen....jos työ pysyy, mikä ei ole lainkaan varmaa.
        Tekisi mieli provota noita kadehtijoita mutta en ala siihen.... ollaan ihmisiksi!


    • Tere vaan

      Kyllä paperialalle pääsee, jos hyvä säkä käy muiltakin aloilta tai lukiopohjaltakin, tietenkin alan miehelle maksetaan alan palkkaa. Onhan se paperimiehen palkka aika rouhee ja työ ei ole kovin kummosta. Perus tuotanto työtä.

      Mutta taitaa Suomesta hävitä paperi tehtaat pikkuhiljaa muualle ja valmistuneen paperimiehen, on aika vaikeaa päästä oman alansa hommiin, koska tarjontaa riittää.

      Ainahan sitä voi vaihtaa työpaikkaa. Itse en ainankaan juokse rahan perässä, että mistä saa parhaiten. Kunhan on minulle mielekästä työtä, se riittää. Ja pystyy palkastansa lyhentämään asuntolainaa sitten tulevaisuudessa ja saa voita leivänpäälle. Se riittää. Suhteellisen tavis.

    • duunia

      "teen vaativaa työtä sosiaalialla,"

      Voihan työsi olla omasta mielestäsi kovin vaativaa. Tulee ihen mieleen "kirjastotätien" valitus heikoista palkoistaan.

      Niillä akateemisilla (oikeilla akateemisilla ei amk tason) jotka tekevät oikeasti vaativaa työtä kuten lääkärit, lakimiehet, yliopistojen professorit yms. palkat ovat viimeisimmän tilaston mukaan 5000-10000 euroa kuussa.

      • Vielä töissä

        Itsellä viime vuonna bruttona 53 200 ja tänä vuonna vähän enemmän. Koulutus YO ja oma teollisuusoppilaitos. Palkka on hyvä, työtä ei ihan heti opi, eli opiskelu a kyllä vaatii. Työ välillä henkisesti raskasta, joskus fyysisestikin.

        Tuskin eläkevirkana on, niin paljon Suomesta karsitaan paperiteollisuutta. Siksi aionkin kouluttautua samalla. Kyllähän se on, että ei Suomessa monella alalla työnteolla rikastu, hyvä kun saa pakolliset maksettua, vaikka olisikin kova koulutus. Eipä juuri kannata olla kateellinen, vaan ottaa elämän ohjat omiin käsiinsä ja kouluttautua paremmin palkatulle alalle tms. jos ei ole tilanteeseensa tyytyväinen. Lähes jokaisella on siihen edellytykset, jos ei viitsi niin se on asia erikseen.


      • hommafoorum
        Vielä töissä kirjoitti:

        Itsellä viime vuonna bruttona 53 200 ja tänä vuonna vähän enemmän. Koulutus YO ja oma teollisuusoppilaitos. Palkka on hyvä, työtä ei ihan heti opi, eli opiskelu a kyllä vaatii. Työ välillä henkisesti raskasta, joskus fyysisestikin.

        Tuskin eläkevirkana on, niin paljon Suomesta karsitaan paperiteollisuutta. Siksi aionkin kouluttautua samalla. Kyllähän se on, että ei Suomessa monella alalla työnteolla rikastu, hyvä kun saa pakolliset maksettua, vaikka olisikin kova koulutus. Eipä juuri kannata olla kateellinen, vaan ottaa elämän ohjat omiin käsiinsä ja kouluttautua paremmin palkatulle alalle tms. jos ei ole tilanteeseensa tyytyväinen. Lähes jokaisella on siihen edellytykset, jos ei viitsi niin se on asia erikseen.

        Tiesitkö että paperimiesten palkat aiotaan puolittaa? Lakkoilijat irtisanotaan.


      • tommoset
        hommafoorum kirjoitti:

        Tiesitkö että paperimiesten palkat aiotaan puolittaa? Lakkoilijat irtisanotaan.

        idiooteille annetaan ilmatteeksi menolippu siperiaan


      • ajattelit
        hommafoorum kirjoitti:

        Tiesitkö että paperimiesten palkat aiotaan puolittaa? Lakkoilijat irtisanotaan.

        sitten tehdä ku paperimies maksaa puolet vähemmän veroa???
        mistä tommon äitin pullapoika hakee sitten rahansa?????
        miettisit eka mitä täällä huutelet!!!!!!
        se on kärpäsen paska itämeressä työlaisten palkat koko paskan tehtaan pyörittämisessä joten palaa äitis helmoihin


    • ölkjj

      48000 vuoteen ja veroja 15 000e elämänkoulu ja oppimista jatkuvasti tehtaalla.

      • mies24.(ammattikoulu)

        Kuinka helposti paperitehtaaseen pääsis töihin, esim rullamieheks tms?
        Itse oon kiinnostunut nimenomaan noista kovapalkkaisista hommista. Oon työttömänä mutta sähköpuoli on amiksesta luettu.


      • paperiprosessinhoitaja
        mies24.(ammattikoulu) kirjoitti:

        Kuinka helposti paperitehtaaseen pääsis töihin, esim rullamieheks tms?
        Itse oon kiinnostunut nimenomaan noista kovapalkkaisista hommista. Oon työttömänä mutta sähköpuoli on amiksesta luettu.

        Stora Enso vaatii prosessipuolen perustutkinnon (paperi/kemia). UPM, M-Real ja Metsä-Botnia vaativat ainakin kolme vuotta sitten vielä omat koulunsa (Silva ja Lotila) tuon lisäksi. Silva ja Lotila eivät tosin taida olla enää edes toiminnassa...
        Muutenkin voi olla melko hankala päästä tällä hetkellä paperitehtaisiin töihin, kun niistä lähinnä vähennetään työntekijöitä.


      • ei pääse ei
        paperiprosessinhoitaja kirjoitti:

        Stora Enso vaatii prosessipuolen perustutkinnon (paperi/kemia). UPM, M-Real ja Metsä-Botnia vaativat ainakin kolme vuotta sitten vielä omat koulunsa (Silva ja Lotila) tuon lisäksi. Silva ja Lotila eivät tosin taida olla enää edes toiminnassa...
        Muutenkin voi olla melko hankala päästä tällä hetkellä paperitehtaisiin töihin, kun niistä lähinnä vähennetään työntekijöitä.

        Vaikka ois prosessipuolu luettu, ei silti useinmiten pääse töihin paperitehtaaseen. Ne työpaikat on periaatteessa varattu "sisäpiirille", eli ei sinne noin vaan mennä-


      • paperiprosessinhoitaja
        ei pääse ei kirjoitti:

        Vaikka ois prosessipuolu luettu, ei silti useinmiten pääse töihin paperitehtaaseen. Ne työpaikat on periaatteessa varattu "sisäpiirille", eli ei sinne noin vaan mennä-

        Niinhän se menee melkein joka alalla. Työnantaja katsoo kuka on hyvä työntekijä ja olettaa myös jälkikasvun olevan suunnilleen samaa tasoa. Pääsee pienemmällä riskillä. Itse olen päässyt töihin muutama vuosi sitten ilman suhteita. Eli kävi vain hyvä tuuri, kun tulin valituksi tuhansien joukosta.


      • Inisinööri...
        paperiprosessinhoitaja kirjoitti:

        Niinhän se menee melkein joka alalla. Työnantaja katsoo kuka on hyvä työntekijä ja olettaa myös jälkikasvun olevan suunnilleen samaa tasoa. Pääsee pienemmällä riskillä. Itse olen päässyt töihin muutama vuosi sitten ilman suhteita. Eli kävi vain hyvä tuuri, kun tulin valituksi tuhansien joukosta.

        Isäni Insinööri paptehtaalla itse valmistun keväällä samaiseksi,ei luvattu töitä ennekuin tiukan haastattelun myötä ja työ tavallisen paperimiehen työ.Ei paperitehtaalle aivan pöhlöjä oteta töihin.


      • varmastitititti
        Inisinööri... kirjoitti:

        Isäni Insinööri paptehtaalla itse valmistun keväällä samaiseksi,ei luvattu töitä ennekuin tiukan haastattelun myötä ja työ tavallisen paperimiehen työ.Ei paperitehtaalle aivan pöhlöjä oteta töihin.

        Varmasti oli kova haastattelu. Ja miksi insinööri olisi otettu tavalliseksi paperimieheksi? Pappa betalar.


      • paperiprosessinhoitaja
        varmastitititti kirjoitti:

        Varmasti oli kova haastattelu. Ja miksi insinööri olisi otettu tavalliseksi paperimieheksi? Pappa betalar.

        Suurin osa kesätyöntekijöistä on nykyään ammattikorkeakoulusta tai yliopistosta. Oppivat tuntemaan prosessin ja saavat jonkilaisen tuntuman tulevien alaistensa työstä.


      • heh heh hehh
        paperiprosessinhoitaja kirjoitti:

        Suurin osa kesätyöntekijöistä on nykyään ammattikorkeakoulusta tai yliopistosta. Oppivat tuntemaan prosessin ja saavat jonkilaisen tuntuman tulevien alaistensa työstä.

        Ja pitäähän sitä aina vetää vähän kotiin päin...


      • paperiprosessinhoitaja
        heh heh hehh kirjoitti:

        Ja pitäähän sitä aina vetää vähän kotiin päin...

        Voihan tuo insinööri olla tyttökin. Haastattelussa kaikki ovat kuitenkin omillaan nimestä ja sukupuolesta riippumatta. Siihen asti voi iskä/äiskä yrittää auttaa.


      • pate59
        mies24.(ammattikoulu) kirjoitti:

        Kuinka helposti paperitehtaaseen pääsis töihin, esim rullamieheks tms?
        Itse oon kiinnostunut nimenomaan noista kovapalkkaisista hommista. Oon työttömänä mutta sähköpuoli on amiksesta luettu.

        sinne pääset jos isäsi on töissä siellä ja nuolee johtajien perseet.
        muuten et pääse


    • rahaa paljon

      Paperimies tienaa samoista hommista ennemmän kuin muut.

      • ollikuhtanen

        Muut ei tee paperimiehen hommia, joten ei ne siitä mitään tienaakkaan. Muut on pellolla:)


    • lentäjillä 12000/kk

      Mun mielestä 50.000 on hyvä palkka ihan millä alalla tahansa. Enpä usko että kukaan duunari valittais tommosesta palkasta.
      Lentäjillä on vielä enemmän, mutta lentäjien koulutuskin on kalliimpaa.

      • olisi kiva

        saada sitä palkkaa mitä te tarjoatte minulle papmiehelle,hei palkkani on vuodessa 37000e........................sinä hitsari jos sulle kerrotaan kaverisi saavan 40% enemmän palkkaa kuin sinä miten reagoit.Paperissa se on normaalia että palkka erot ovat isot sillä se johtuu työnlaadusta ja osaamisesta,me ei olla kateellisia toisillemme sillä me tiedämme mitä/mihin toinen joutuu tehdessään paperityötä


      • paksua..
        olisi kiva kirjoitti:

        saada sitä palkkaa mitä te tarjoatte minulle papmiehelle,hei palkkani on vuodessa 37000e........................sinä hitsari jos sulle kerrotaan kaverisi saavan 40% enemmän palkkaa kuin sinä miten reagoit.Paperissa se on normaalia että palkka erot ovat isot sillä se johtuu työnlaadusta ja osaamisesta,me ei olla kateellisia toisillemme sillä me tiedämme mitä/mihin toinen joutuu tehdessään paperityötä

        "palkka erot ovat isot sillä se johtuu työnlaadusta ja osaamisesta,me ei olla kateellisia toisillemme sillä me tiedämme mitä/mihin toinen joutuu tehdessään paperityötä"

        Entisenä paperimiehenä voin vain todeta, että paperimiestä kateellisempaa ei olekaan. Luotot pyrkivät hoitamaan niin että kaikki apinasta paaviin saavat yltiöliksaa, jotta kateus pysyisi edes vähän kurissa. Sairaslomissakin riitti kadehdittavaa, jos joku oli sairaslomalla vähemmän kipeenä että pääs pilkille tai mökille.


      • paperimies
        paksua.. kirjoitti:

        "palkka erot ovat isot sillä se johtuu työnlaadusta ja osaamisesta,me ei olla kateellisia toisillemme sillä me tiedämme mitä/mihin toinen joutuu tehdessään paperityötä"

        Entisenä paperimiehenä voin vain todeta, että paperimiestä kateellisempaa ei olekaan. Luotot pyrkivät hoitamaan niin että kaikki apinasta paaviin saavat yltiöliksaa, jotta kateus pysyisi edes vähän kurissa. Sairaslomissakin riitti kadehdittavaa, jos joku oli sairaslomalla vähemmän kipeenä että pääs pilkille tai mökille.

        Entisenä paperimiehenä voin vain todeta, että paperimiestä kateellisempaa ei olekaan. Luotot pyrkivät hoitamaan niin että kaikki apinasta paaviin saavat yltiöliksaa, jotta kateus pysyisi edes vähän kurissa. Sairaslomissakin riitti kadehdittavaa, jos joku oli sairaslomalla vähemmän kipeenä että pääs pilkille tai mökille.


        Sinä olet saanut siis loparit kun olit alvariinsa sairaslomalla ja toiset jouuivat paikkaamaan sinua laiskuria ja nyt panettelet täällä kunnon duunareita.kyllä paperiinkin on tuollaisia luusereita päässyt ikävä kyllä,onneksi nykyään niistä pääsee helpolla eroon.


      • Anonyymi
        olisi kiva kirjoitti:

        saada sitä palkkaa mitä te tarjoatte minulle papmiehelle,hei palkkani on vuodessa 37000e........................sinä hitsari jos sulle kerrotaan kaverisi saavan 40% enemmän palkkaa kuin sinä miten reagoit.Paperissa se on normaalia että palkka erot ovat isot sillä se johtuu työnlaadusta ja osaamisesta,me ei olla kateellisia toisillemme sillä me tiedämme mitä/mihin toinen joutuu tehdessään paperityötä

        Olen hitsari,ollut norjassa,ruotsissa,suomessa,viimeinen 3 viikon tili 55 000 kr,rahaa pystyy tekemään, kielitaitoja täytyy olla,ja tuttuja,mielummin rikkaita,niitä saa kun tekee nöyrästi töitä. ylitöitä saa tehdä ,työpaikat,vaihtuvat,rakennuksista,tehtaisiin esim rautatehtaat,autotehtaat,kaapeli ja alumiiniteollisuus,valimot,lääketehtaat,öljynporauslautat,elintarviketehtaat,vedepuhdistuslaitoksiin,voimalaitoksiin,jäähdytyslaitoksiin ,meijereihin,elektroniikkatehtaisiin,myös paperi ja massatehtaisiin,viime vuodet telian datahalleihin jäähdytyksiä.kaikkea mahdollista.voi halutessaan tehdä muitakin töitä ,ei tarvitse aina hitsata. jos ei satu kiinnostamaan.parhaiten tienaa metsätöissä omassa metsässä,terveisiä,


    • Varamies tehtaalla

      56 000e/vuosi, ammattikoulu 2v ja tehtaan koulu 2v. Kolmivuorotyö.

    • Mr PAPER

      "kaikine lisineen".
      Summa summarum. Itse olen töissä porttien sisäpuolella, en suinkaan paperimiehenä, voihan sitä muutakin siellä tehdä. Kävin aikoinani todella pitkän koulutuksen, ja työurani alussa se ärsytti kamalasti. Vuosista en kerro, koska joku täällä kuitenkin aavistaa mistä koulutuksesta on kyse.

      24 vuoden työkokemuksen perusteella asia on muuten sillä tavoin, että olet onnellisempi kun olet opiskellut paljon. Mieti sitä, raha ei ole kaikkea.

      • että ja

        sanan edessä ei kirjoittamassasi lauseessa käytetä pilkkua.


    • papper

      Olen viitisen vuotta ollut töissä tehtaalla. Teen tehtaalla kaikkia tuotantopuolen hommia tehtaan ajamisesta aina trukkikuskiksi asti ja tarvittaessa sähkö-/automaatiokunnossapitoa. Työ on 3-vuorossa.

      Palkkaus on pisteytetty osaamisen mukaan, eli mitä enemmän teet/osaat sitä enemmän tulee liksaa.

      Ammattikoulussa suoritin aikoinaan sähköasentajan tutkinnon ja ammattikorkeassa Automaatiotekniikan insinöörin tutkinnon. Työn ohessa on tullut opiskeltua paperitekniikan ammattitutkinto ja voimalaitoksen käyttäjän ammattitutkinto.

      Henkilöstöä on tehtaalla minimaalisen vähän ja kunnossapito on päivystys luontoista ilta- ja yövuoroissa, joten joka vuorossa pitää olla "käyttömiehenä" pari sähkömiestä, hitsaria jne..

      Työhöni olen ylikoulutettu, mutta en valita. Työ on monipuolista ja haastavaakin. Työnantaja järjestää laitevalmistajien antamaa lisäkoulutusta ihan kiitettävästi.

      Vuosiansioni on 45000€ - 50000€

    • on

      työttömiä paperimiehiä kun ne lakkoilee koko ajan ja on hinnotelleet itsensä "ulos".

    • Vaasan paperimies

      Kuukausipalkka on 5322,23e/kk bruttona, josta jää nykyisellä veroprosentillani käteen vähän alta kolmonen. Pohjakoulutus on kansakoulu ja ammattikoulutus päälle. On se silti väärin, että työpaikat viedään. Ei tarttis kateellinen olla, vapaassa maailmassa kun eletään. Jokainen kateellinenkin on itse uransa valinnut.

      • Vaasan

        paperimies huoli, kyllä työttömälle paperimiehelle, siis moniosaajalle työmarkkinoilta ottajia löytyy...


    • jii-haa

      Kuinka monta paperimiestä tarvitaan maksamaan yhden sosiaalityöntekijän palkka?

    • rahaa paljon

      Paperimies tienaa siis noin 50000 eur/vuosi

      Miksi Paperiliitto ei julkaise tilastoa jossa on paperimiehen keskipalkka kaikkine lisineen.

      Vai yrittävätkö piilotella`?

      • sua.

        kiinnostaa?????????? minkä takia pitää olla noin saatanan kateellinen???????????
        mä tienaan enemmän ja kaiken hyvän lisäksi en tee edes täysiä päiviä.


      • Välille voi syntyä

        Kärhämää jos totuus paljastuu.
        Toisaalta paperi ala on Suomessa hiipumassa 10vuoden päästä ei täällä tehdä enää yhtään rullaa papruu.


      • paskalla kävijä
        Välille voi syntyä kirjoitti:

        Kärhämää jos totuus paljastuu.
        Toisaalta paperi ala on Suomessa hiipumassa 10vuoden päästä ei täällä tehdä enää yhtään rullaa papruu.

        ...paitsi vessapaperia ja sitäkin vain omiin tarpeisiin


    • papruboy

      ei oo hyvä palkka lentäjät tienaa enemmän esim

    • puukuitunen

      Jos asiaoista parhaat tiedot omaava taho ei tingi omista ansioistaan, ei tehtaiden tila VOI olla kovin kurjassa tilassa:


      ****
      Iltalehti:

      Suuryritysten johdon palkat eivät laske pahasta taloustilanteesta huolimatta.

      Taloussanomien tekemä yrityskysely paljastaa, että vain muutama yritys aikoo leikata johtajansa palkkaa tänä vuonna. Muihin uusiin säästötoimiin yritykset ovat kuitenkin ryhtyneet hanakasti alkuvuonna.

      *****

      Työntekijät tietävät, mitä "muut toimet" ovat.

      • joutaakin

        ryhtyä muihin toimiin.
        Ei muutakuin ylimääräinen porukka mittailemaan kilometrejä.


      • kaukaa_viisas
        joutaakin kirjoitti:

        ryhtyä muihin toimiin.
        Ei muutakuin ylimääräinen porukka mittailemaan kilometrejä.

        No silloinhan sikariporras joutuisi lähtemään. Duunarit tekee tuloksen, eihän niitä voi kilometritehtaalle laittaa.
        jos laitetaan kuitenkin ne duunarit pellolle?


    • RAHAA ON

      50-60 tuhatta eroa vuodessa. Semmonen 4500-5000 eur/KK

    • Veroja tarvitaan

      Mottipää !!
      Itsekkin olin niin raukka paska ja kateellinen paperimiehille palkasta ,kun tein päivätyötä ja olin raskaassa paskasessa erittäin huonosti palkatussa työssä. Jossa ei ollut lomia eikä vapaapäiviä vkl yhtään toki kirkkopyhät työpäivien pituus n.12h.

      Koulutin itseni kemianalalle ja nyt teen samaa paskaa vuorosysteemiä ja voin sanoa ennen niin kadehtimani vuorotyö on kokenut kolahduksen yötyö on ihan perseestä ja yleens'ä kaikki vkl. töitä. Duuni aika kiireistä meillä. peruspalkka n.7 vuoden jälkeen 1979€/kk vuorolisät mahdolliset ylityöt tekevät korkeintaan 40% lisää ..nyt ollaan joulut ja juhannukset töissä... 40000€ vuosiansioissa en pääse.

      Pitää myös muistaa että veroprosentti nousee kivasti tossa 25-30000€ vuosiansion jälkeen.
      Vaimoni joka on sairaanhoitaja ansaitsee enemmän kuin minä siellä on paljon paremmat lisät ja toki peruspalkkakin on parempi.

      Paperista tiedän sen verran et siellä on kavereitten palkat n.13-17€/h siihen vuorolisät mahdolliset ylityöt.
      Vuosiansiot niillä joilla on mahdollisuus olla vuorossa on n.40000-50000€(nämä minun kaverit 7kpl.) Tässä on aika paljon ylitöitä eikä yhtään lomautuspäivää... Kymenlaakso paikkakuntana.
      En olis kateellinen kun tiedän miten paska on vuorojärjestelmä..ja verotus hoitaa loput..

      Tiedän kyllä että paperilla on teollisuuden aloista parhaat lisät.

      Mut eniten olisin hulissani kunnan ja valtion työntekijöitten suuresta määrästä ja hyvistä palkoista jotka maksetaan tuottavien alojen veroilla..jos paperi loppuu kuka maksaa jollekkin ns. kunnan ddipa daapa päällikölle pelkästään peruspalkkana 5000€/kk
      Tähän kun lisätään kuntien ylipitkät lomat...työmäärästä puhumattakaan.
      Kukas sinun palkkasi maksaa mottipää ? Mitä myyt/teet tuotetta/osaamista ulkomaille et saat valuuttaa suomeen... Teetkö mitään palkkasi eteen ?

      • yöt ja vkl töissä

        Ihmettelen näitä tyyppejä joitten mielestä nämä tuottamattomat verovaroin palkkansa saavat helppoa päivätyötä tekevien pitäisi saada isompaa palkkaa !?

        Moni aivan pikku pomona saa kunnan/valtion palveluksessa 4-5000€/kk palkkaa ja voin taata kukaan työtä tekevä ei saa lähellekkään niin kovaa peruspalkkaa se on puolta pienempi.
        Vastuu painaa vähemmän kuin normi teollisuus duunarilla.


      • AC/DC
        yöt ja vkl töissä kirjoitti:

        Ihmettelen näitä tyyppejä joitten mielestä nämä tuottamattomat verovaroin palkkansa saavat helppoa päivätyötä tekevien pitäisi saada isompaa palkkaa !?

        Moni aivan pikku pomona saa kunnan/valtion palveluksessa 4-5000€/kk palkkaa ja voin taata kukaan työtä tekevä ei saa lähellekkään niin kovaa peruspalkkaa se on puolta pienempi.
        Vastuu painaa vähemmän kuin normi teollisuus duunarilla.

        olen sähköalan spesialisti, palkkani on n. 6000 €/kk. Olen vaan työntekijä, en missään johtotehtävissä vaikka johtoja käsittelen, repikää paperit siitä


      • Leikkuria peliin
        yöt ja vkl töissä kirjoitti:

        Ihmettelen näitä tyyppejä joitten mielestä nämä tuottamattomat verovaroin palkkansa saavat helppoa päivätyötä tekevien pitäisi saada isompaa palkkaa !?

        Moni aivan pikku pomona saa kunnan/valtion palveluksessa 4-5000€/kk palkkaa ja voin taata kukaan työtä tekevä ei saa lähellekkään niin kovaa peruspalkkaa se on puolta pienempi.
        Vastuu painaa vähemmän kuin normi teollisuus duunarilla.

        Satuin näkemään tätini vuosiansion...On ylihoitaja pienellä osastolla (miksiköhän siellä pitää olla)
        Vuosiansio yli 45000€ päivätyö pitkät lomat sairaslomat on bussiliput kahvit pullat jouluateriat työantajan piikkiin.. kyl kunnilla on rahaa.
        Koulutus sairaanhoitaja kursseja käynyt työantajan piikkiin ja hyt ylihoitaja.
        On aivan toope käytännön asioissa ei osaa käyttää maalaisjärkeä ollenkaan...
        Sehän nyt on selvää et sh saa vuorossa saman rahan ,mut aivan onneton ihminen päivätöissä... huh huijaa..


    • aloilla

      voi päästä hyville ansioille: Sähköasentaja, putkimies, yleensä alat joissa tarvitaan keskimääräistä parempi osaaminen ja suurempi vastuunotto tekemisistään. Yhdistävä tekijä tosiaan työn tuottavuus. Erona paperimiehiin se, etteivät niin hanakasti tuomitse muiden alojen duunareita tyyliin "mikset ole paperitehtaassa töissä, et taida kelvata" tai "sairaanhoitajilla liian iso palkka, me maksamme heidän palkkansa veroistamme". Paperin työntekijät ovat kuitenkin kokonaisverokertymää ajatellen vain yksi pieni ryhmä kokonaisuudessa, verot menee kaikilta.
      Tällaisiin suuriin hyväpalkkaisiin tehtaisiin voi olla vaikeaa päästä töihin, jos ei ole sukulaista sisällä suosittelemassa, koskee muutakin tuotantoa harjoittavia tehtaita. Eli: jos et pääse paikkakuntasi tehtaaseen töihin, kyse ei automaattisesti ole siitä, että olisit muita hakijoita huonompi. Sinulla vaan on väärät sukulaiset. Toinen huomioitava asia on, että näissä paikoissa kaikki tuntuvat tietävän kaikkien asiat ja tulemiset ja menemiset myös työajan ulkopuolella. Ei sovi kaikille.
      Akateemisten alojen palkat ovat jääneet jälkeen siitä syystä, että koulutuspaikkoja on kertakaikkisesti liikaa. Nyt voidaan sitten vaatia amk- tai yliopistotutkintoa töihin, joissa pärjäisi vähemmällä, varsinkin kuntapuolella (en puhu sairaanhoitajista, tämän ammattiryhmän tulee oikeasti osata työnsä, muuten tulee ruumiita). Turhia päälliköitä ja pomoja on liikaa, jotkut heistä saattavat vielä valitettavasti ottaa palkkalistoille jonkun sukulaisen tai tuttavan pätevämpien hakijoiden ohi lapioon nojaamaan.
      Jos lopetettaisiin loanheitto puolin ja toisin.

    • fdffddfdffd

      Paperiliitto pyrkii vähättelemään ja salaamaan paperimiesten todelliset palkat lisineen, koska jäsenistä pelkää menettävänsä hyvät edut jos tiedot julkaistaan...

      • viira

        vuoden tulo (tam 37) 8h ylitöitä.2 kpl lomautusta 54,500e siinähän se brutto oli


      • Formeritelaaja
        viira kirjoitti:

        vuoden tulo (tam 37) 8h ylitöitä.2 kpl lomautusta 54,500e siinähän se brutto oli

        vuoden tulo (tam 37) 0h ylitöitä, 3 vrk lomautusta 56,400e siinähän se brutto oli, veroprosentti 31


      • viira
        Formeritelaaja kirjoitti:

        vuoden tulo (tam 37) 0h ylitöitä, 3 vrk lomautusta 56,400e siinähän se brutto oli, veroprosentti 31

        meillä tais olla lomutusta 3 viikkoa


    • umppilainen

      Itse sain palkkatuloa 29900 euroa vuodessa(2009),vaikka olin lähes puolet työajasta vielä lomautettunakin..päivärahat vielä päälle.Ihan hyvin pärjää.Alani on vanerimies.

    • vänskä nappula

      mikäs se ny veikään ne kalat vedestä..-..? kateus ehkäpä....ihme mollaamista duunarien kesken jos joku tienaa vähän enemmän, ei voi ymmärtää...kateelliset! menkää itte tekeen jatkuvaa 3-vuoroa pyhät arjet. Kun vietätte uutta vuotta, juhannusta, vappua,pääsiäistä, joulua etc. juhlapäivää niin paperimiäs on siellä vaan tienaamassa, mitä ny vielä noita duunipaikkoja ny on jäljellä.....

      • punanuttu

        palkka vähän vajaa 10e tunti,hyvin pärjää silläkin
        kohta eläke koittaa.
        eläkeikä pitää nostaa vuonna 2014 75 vuoteen
        että voitte tienata meille eläkettä.
        paprumiesten eläkkeet pois kokonaan liian helppo työ
        voi olla 90 vuotiaanakin kun vaan joku vie työpaikalle


    • khyyl

      Vuosiansio 2015 78000€ tehtaalla töissä 15vuotta ja koulutuksena sähkö ja monta ammattitutkintoa.

      • 1946

        Paljonko tuossa on ylitöiden osuus?.


      • jaelämähymyilee
        1946 kirjoitti:

        Paljonko tuossa on ylitöiden osuus?.

        Tunnista trolli:)))))


    • 36512

      Khyylillä on vuorotyö, en kadehdi, Itellä -15 n. 52000€ päivätyö

    • rahaa_kelalla

      Aivan upeita palkkoja meidän Kelan maksamiin nähden!

    • kldfsklk

      Aurongonlaskun ala täällä, ei kannata paperimiesten intoilla hirveästi kovan palkkansa takia. Koneita suljetaan vähän väliä, 5 vuoden päästä on jo todella hiljaista paperialalla.

      • kldfsklk

        *Auringonlaskun, pieni typo.


    • Tiedänkoskaolin

      Nostetaanpa ketju ylös. Paperimies käsite on laaja. Osa Voi saada enemmän kuin toinen. 45000-50000€/ v on tänä päivänä ansiot. Ihan höpöpuhetta jotkut 5000 euron bruttoliksat kuussa. Ahtaajat ja joidenkin lihafirmojen urakat menevät hiukan vielä yli niiden palkoista. Mutta ei se raha tule helposti mistään.

      • Ajajatmuuttuu

        Onpa paperin palkat romahtaneet niistä ajoista, kun itse olin tehtaassa!

        On totta, että hylsyn sahaaja ei saa koneenhoitajan palkkaa, mutta 5000 brutto on ihan mahdollinen vuorolisien ja saunakorvauksen kanssa (korvaus siitä ettei käytä omaa saunaa vaan joutuu käyttämään tehtaalla olevaa ilmaista saunaa).


      • köllusepi
        Ajajatmuuttuu kirjoitti:

        Onpa paperin palkat romahtaneet niistä ajoista, kun itse olin tehtaassa!

        On totta, että hylsyn sahaaja ei saa koneenhoitajan palkkaa, mutta 5000 brutto on ihan mahdollinen vuorolisien ja saunakorvauksen kanssa (korvaus siitä ettei käytä omaa saunaa vaan joutuu käyttämään tehtaalla olevaa ilmaista saunaa).

        Itse työskentelen sellutehtaalla (kokemusta nyt neljä vuotta) ja vuosiansio oli viimevuonna noin 64000€ Ylitöitä alle sata tuntia.


    • 8966656i

      Ahtaaja 2-vuorotyössä saa jo saman mitä paperieinarit tam37...

    • Näin-on-marjat-

      Ja "Nalle" saa osikoina moni satakertaisesti paperiduunarin vuosiansion, tekemättä mitään tuottavaa työstä.

    • Joooooooo

      Päivävuoro, hilppasen alle 19 e tunti. KTA:ta nostaa kaikki lisät. Ylitöillä pääsee ~45 ke/vuosi. Jos kaikki ylvät painaa ja vuorolle tuuraa niin varmaan joo pääsee 50-70 ke vuosiansioille. Aika paskat palkat. Ammattiliitot sössiny kaiken vallan "KiKyttäjille"...

      • paperinrullaaja

        Itse vuorossa tienaan noin 70k€ vuodessa alle 100 tunnin ylitöillä.

        Tämä olisi ollut hyvä palkka 10-15 vuotta sitten, mutta ei kyllä enään nykypäivänä. Veroja menee yli kolmasosa ja muut maksut päälle. Kaikki menee sitä mukaa kun tulee.


      • VastausLöytyyVasemmalta
        paperinrullaaja kirjoitti:

        Itse vuorossa tienaan noin 70k€ vuodessa alle 100 tunnin ylitöillä.

        Tämä olisi ollut hyvä palkka 10-15 vuotta sitten, mutta ei kyllä enään nykypäivänä. Veroja menee yli kolmasosa ja muut maksut päälle. Kaikki menee sitä mukaa kun tulee.

        En ole paperilla vaan kemianteollisuudessa ja parilla sadalla ylityötunnilla ei pääse edes 60.000euron vuosituloihin.

        Kyse ei ole etteikö firmalla olisi varaa maksaa kunnon palkkoja, vaan rahat on käytettävä osinkojen maksuun. Ja duunarin on vaikea päästä hyötymään osingoista, koska firman osakkeen hinta on päätähuimaava.


    • Anonyymi

      Vuonna 2018 84000e ylitöitä n. 200h päälle bruttona vielä 3000e matka ja päivärahoja. TAM37 tuntipalkka vajaa 21e kivoja kesän ootteluita kaikille köyhille vaan.

      • Anonyymi

        Eikö tullut mieleen että kun tekee ylitöitä niin se on työttömältä pois?
        Itse pystyn laskeen omat ylityöni 40 vuoden ajalta, jää alle 100 tunnin ja siinäkin on 20 tuntia hätätyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tullut mieleen että kun tekee ylitöitä niin se on työttömältä pois?
        Itse pystyn laskeen omat ylityöni 40 vuoden ajalta, jää alle 100 tunnin ja siinäkin on 20 tuntia hätätyötä.

        Yleensä vuorotyössä se ylityö on vuoron tilapäistä (yleensä sairauspoissaolo) vajausta täyttävä, ja sitä vajausta ei työttömällä täytetä. Ja tänä päivänä henkilöstön määrä on minimoitu, joten siellä ei ole ylimääräisiä odottamassa mahdollista vajaata vuoroa.

        Omalla työpaikalla on viimeisen 15 vuoden aikana ollut muutaman päivän verran ylitöitä jotka ovat olleet muutakuin vuoronvajausta täyttäviä, olivat siivous- ja järjestelytöitä ennen tärkeää viranomaistarkastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä vuorotyössä se ylityö on vuoron tilapäistä (yleensä sairauspoissaolo) vajausta täyttävä, ja sitä vajausta ei työttömällä täytetä. Ja tänä päivänä henkilöstön määrä on minimoitu, joten siellä ei ole ylimääräisiä odottamassa mahdollista vajaata vuoroa.

        Omalla työpaikalla on viimeisen 15 vuoden aikana ollut muutaman päivän verran ylitöitä jotka ovat olleet muutakuin vuoronvajausta täyttäviä, olivat siivous- ja järjestelytöitä ennen tärkeää viranomaistarkastusta.

        Kommentoijat astuivat miinaan eli vastasitte trolliin:))


    • Anonyymi

      7000€/kk Kokemusta vajaa 20v.

      Mukavasti on kertynyt säästöjä on varaa sijoittaa. Ei haittaa vaikka oltais vuosi lakossa / työsulussa.

      • Anonyymi

        Pohjakoulutuksen peruskoulu (eka luokka kahdesti), tehtaalla sisäinen kurssi missä neuvottiin vessojen ja kahvion sijainti. Sitten ei muuta kuin tienaamaan. Repikää siitä lähihoitajat ja postimiehet.


    • Anonyymi

      Työnantajapuolen mukaan he tienaavat noin 60 000€ vuodessa, eli 5 000€ kuukaudessa. Nyt suunnitteilla kahden viikon lakko, joka aiheuttaa työnantajan mukaan 1 000 000 000€:n (miljardin) tappiot. Lakkoon menee tietääkseni 9 000 henkilöä. Tästä laskettuna palkkakustannukset lakon ajalta ovat 22 500 000€. On kyllä työkin todella tuottavaa, jos noilla palkkakustannuksilla tuotto on miljardi euroa. Raaka-aineethan säästyy tulevaisuuden tuotantoa varten ja tuolla säästetyllä 22 500 000€ maksaa kummasti lämmitys yms. kuluja. Ei taida kovinkaan moni ala yltää samaan tuottoon...

      • Anonyymi

        Näissä kannattaa muistaa, että yleensä palkkoja on kaunisteltu ylöspäin. Julkisuuteen annetaan ymmärtää, että jonkin tietyn henkilöstöryhmän palkka olisi kyseisen alan yleinen palkkataso. Samalla niitä saamatta jääneitä tuloja kaunistellaan myös ylöspäin. Mainitsematta että alasta ja tuotannosta riippuen ne työtaistelu toimenpiteiden tekeämättä jääneet tuotteet voidaan tehdä sitten myöhemmin ja menetykset ovat ihan jotakin muuta tasoa.

        Mutta se on propagandaa jolla yritetään vaikuttaa ns. "yleiseen mielipiteeseen".


      • Anonyymi

        Metsäteollisuuden palkkakulut on tuon työnantajan ilmoituksen mukaan 2,25% liikevaihdosta.

        Silti Metsäteollisuus antaa Paperiliiton pysäyttää tehtaat kahdeksi viikoksi ja aiheuttaa miljardin tappion muutaman Kiky-tunnin riidan vuoksi, joiden vaikutus kustannuksiin on prosentin sadasosia.

        Tietenkin oletan, että Metsäteollisuus Ry on tehellinen ja ilmoitetut luvut ovat oikeita.


    • Anonyymi

      58000€ viime vuonna, ylitöitä 88h.

      • Anonyymi

        Joku idiootti vertasi palkkakuluja liikevaihtoon? Eikö niitä pitäisi verrata tehtyyn työmäärään ja sen rasittavuuteen. Liikevaihtoon verraten ison ydinvoimalan duunarilla pitäisi olla tähtitieteelliset tulot. Totuushan on että paperitehtaan työntekijä on palkannauttija ja osaava ja koulutettu, esim. auton rakentaja palkan ansaitsija. Paperitehtaan duunari tekee niinkutsuttua 5-vuoro-työtä jossa on peräti kuusi vapaata kahden aamu,ilta ja yövuoron jälkeen. Vuosityöaika on työmarkkinoiden lyhyin, mutta korvaus siitä kaikkein paras lakkoilemalla ulosmitattua ansaitsematonta "ostovoimaa", verratuna vaikka paperitehtaan raaka-ainehintaan ja sen tuottajan ansioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku idiootti vertasi palkkakuluja liikevaihtoon? Eikö niitä pitäisi verrata tehtyyn työmäärään ja sen rasittavuuteen. Liikevaihtoon verraten ison ydinvoimalan duunarilla pitäisi olla tähtitieteelliset tulot. Totuushan on että paperitehtaan työntekijä on palkannauttija ja osaava ja koulutettu, esim. auton rakentaja palkan ansaitsija. Paperitehtaan duunari tekee niinkutsuttua 5-vuoro-työtä jossa on peräti kuusi vapaata kahden aamu,ilta ja yövuoron jälkeen. Vuosityöaika on työmarkkinoiden lyhyin, mutta korvaus siitä kaikkein paras lakkoilemalla ulosmitattua ansaitsematonta "ostovoimaa", verratuna vaikka paperitehtaan raaka-ainehintaan ja sen tuottajan ansioihin.

        Missäs tehtaassa tuollainen vuorokierto on🤣🤣🤣

        Eli valhetta kaikki muukin tekstissäsi, ei näytä olevan mitään tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku idiootti vertasi palkkakuluja liikevaihtoon? Eikö niitä pitäisi verrata tehtyyn työmäärään ja sen rasittavuuteen. Liikevaihtoon verraten ison ydinvoimalan duunarilla pitäisi olla tähtitieteelliset tulot. Totuushan on että paperitehtaan työntekijä on palkannauttija ja osaava ja koulutettu, esim. auton rakentaja palkan ansaitsija. Paperitehtaan duunari tekee niinkutsuttua 5-vuoro-työtä jossa on peräti kuusi vapaata kahden aamu,ilta ja yövuoron jälkeen. Vuosityöaika on työmarkkinoiden lyhyin, mutta korvaus siitä kaikkein paras lakkoilemalla ulosmitattua ansaitsematonta "ostovoimaa", verratuna vaikka paperitehtaan raaka-ainehintaan ja sen tuottajan ansioihin.

        "Joku idiootti vertasi palkkakuluja liikevaihtoon? Eikö niitä pitäisi verrata tehtyyn työmäärään ja sen rasittavuuteen"

        No tuolla perusteella siivojan pitäisi tienata miljoonia ja yritysjohtaja olisi ilman palkkaa.

        Jokainen ymmärtää, että palkka perustuu tuottavuuten. Siihen kuinka paljon yksi työntekijä tuo lisäarvoa yrtitykselle. Sen perusteella määrittyy yrityksen palkanmaksukyky ja työntekijän palkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joku idiootti vertasi palkkakuluja liikevaihtoon? Eikö niitä pitäisi verrata tehtyyn työmäärään ja sen rasittavuuteen"

        No tuolla perusteella siivojan pitäisi tienata miljoonia ja yritysjohtaja olisi ilman palkkaa.

        Jokainen ymmärtää, että palkka perustuu tuottavuuten. Siihen kuinka paljon yksi työntekijä tuo lisäarvoa yrtitykselle. Sen perusteella määrittyy yrityksen palkanmaksukyky ja työntekijän palkka.

        Miksi siis yritysjohtajat saavat huimia bonuksia, vaikka yritys tekisi huonoa tulosta tai jopa tappiota? Eihän se johtaja ole silloin tuottanut yhtään mitään, siivoojakin siis ansaitsisi miljoonia enemmän kuin se johtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi siis yritysjohtajat saavat huimia bonuksia, vaikka yritys tekisi huonoa tulosta tai jopa tappiota? Eihän se johtaja ole silloin tuottanut yhtään mitään, siivoojakin siis ansaitsisi miljoonia enemmän kuin se johtaja.

        Paljomkohan se tappio olisi, jos siivojat ansaitsisi miljoonia?

        Yritysjohtajan palkan päättä yrityksen hallitus, joka on osakkeenomistajien edusta. Yhtiön imistaja päättää siis ensisijaisesti johtajan palkan.

        Työntekijän palkka taas määrittyy toisin. Sen täytyy perustua tuottavuuteen. Se tarkoittaa sitä, että osakkeenomistaja haluaa maksaa työstä mahdollisiman vähän ja työntekijä haluaa työstään mahdollisimman paljon. Näiden halujen väliltä haetaan kompromissi, joka tyydyttää molempia osapuolia. Tätä varten on tietenkin osapuolten neuvotteluaseman oltava tasapuolinen ja siksi työntekijöiden palkat ja muut työehdot neuvotettaan liittotasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joku idiootti vertasi palkkakuluja liikevaihtoon? Eikö niitä pitäisi verrata tehtyyn työmäärään ja sen rasittavuuteen"

        No tuolla perusteella siivojan pitäisi tienata miljoonia ja yritysjohtaja olisi ilman palkkaa.

        Jokainen ymmärtää, että palkka perustuu tuottavuuten. Siihen kuinka paljon yksi työntekijä tuo lisäarvoa yrtitykselle. Sen perusteella määrittyy yrityksen palkanmaksukyky ja työntekijän palkka.

        Tuottavuushan on se avain asia. Enkä menisi sanomaan rasittavuudesta kovinkaan paljoa siivoojan kohdalla, omalla konttorilla pyörivä siivooja ei vaikuta rasittuvan oikeastaan muusta kuin oma painon kannattelusta. Pomon (tj) epäilen olevan tämän puulaakin työaikakuningas jos sellaista mitataan, toki ei niissä hommissa välttämättä hiki tule tai hauikset kasva mutta tietty rasittavuutta on erilaista. Kaitpa hän saa sitten jotain korvaustakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuottavuushan on se avain asia. Enkä menisi sanomaan rasittavuudesta kovinkaan paljoa siivoojan kohdalla, omalla konttorilla pyörivä siivooja ei vaikuta rasittuvan oikeastaan muusta kuin oma painon kannattelusta. Pomon (tj) epäilen olevan tämän puulaakin työaikakuningas jos sellaista mitataan, toki ei niissä hommissa välttämättä hiki tule tai hauikset kasva mutta tietty rasittavuutta on erilaista. Kaitpa hän saa sitten jotain korvaustakin.

        Rasitustakin on olemassa erilaista. Yleisesti fyysisestä rasituksesta toipuu päivän parin levolla, mutta henkinen rasitus on moninaisempi juttu. Henkinen rasitus taitaa olla se yleisin työkyvyttömyyteen johtava "rasitusvamma".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku idiootti vertasi palkkakuluja liikevaihtoon? Eikö niitä pitäisi verrata tehtyyn työmäärään ja sen rasittavuuteen. Liikevaihtoon verraten ison ydinvoimalan duunarilla pitäisi olla tähtitieteelliset tulot. Totuushan on että paperitehtaan työntekijä on palkannauttija ja osaava ja koulutettu, esim. auton rakentaja palkan ansaitsija. Paperitehtaan duunari tekee niinkutsuttua 5-vuoro-työtä jossa on peräti kuusi vapaata kahden aamu,ilta ja yövuoron jälkeen. Vuosityöaika on työmarkkinoiden lyhyin, mutta korvaus siitä kaikkein paras lakkoilemalla ulosmitattua ansaitsematonta "ostovoimaa", verratuna vaikka paperitehtaan raaka-ainehintaan ja sen tuottajan ansioihin.

        "Paperitehtaan duunari tekee niin kutsuttua 5-vuoro-työtä jossa on peräti kuusi vapaata kahden aamu,ilta ja yövuoron jälkeen. "

        Missä tuommoinen työaikamuoto on. 30v vuotta paperiteollisuudessa työskennellyt enkä tuommoisesta ole ikinä kuullut.

        "Eikö niitä pitäisi verrata tehtyyn työmäärään ja sen rasittavuuteen."

        Noihan tuo ei mene koskaan missään alalla. Niin se vaan on että eniten ruumiillista työtä tekevä tienaa vähiten ja se tienaa eniten joka ei tee juuri mitään. Työläinen-johtajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäs tehtaassa tuollainen vuorokierto on🤣🤣🤣

        Eli valhetta kaikki muukin tekstissäsi, ei näytä olevan mitään tietoa

        Kaksi vapaapäivää oli näköjään luikahtanut liikaa, eli niitä on neljä . kaikki muu on kyllä aivan totta. Mikä siinä oli valhetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joku idiootti vertasi palkkakuluja liikevaihtoon? Eikö niitä pitäisi verrata tehtyyn työmäärään ja sen rasittavuuteen"

        No tuolla perusteella siivojan pitäisi tienata miljoonia ja yritysjohtaja olisi ilman palkkaa.

        Jokainen ymmärtää, että palkka perustuu tuottavuuten. Siihen kuinka paljon yksi työntekijä tuo lisäarvoa yrtitykselle. Sen perusteella määrittyy yrityksen palkanmaksukyky ja työntekijän palkka.

        Ei se paperitehtaan tuottavuus johdu mistään duunareista vaan sijoitetusta pääomasta automatioon jota duunarit yrittävät ulosmitata muka oman toimintansa erinomaisuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se paperitehtaan tuottavuus johdu mistään duunareista vaan sijoitetusta pääomasta automatioon jota duunarit yrittävät ulosmitata muka oman toimintansa erinomaisuudella.

        No hyvinkös ne tehtaat nyt tuottaa, kun duunarit ovat lakossa? Mitens se sijoitettu pääoma ja automaatio nyt hoitaa hommat?

        Aivan oikein. Ilman osaavaa henkilökuntaa se pääoma ja automaatio ei tuota yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi vapaapäivää oli näköjään luikahtanut liikaa, eli niitä on neljä . kaikki muu on kyllä aivan totta. Mikä siinä oli valhetta?

        No kirjoituksesi oli sen verran epäselvä, ettei siitä nyt tolkkua ota, mutta esim vuosityöaika ei ole yhtään lyhempi, kuin muualla teollisuudessa. Mielenkiintoisia käsityksiä ihmisillä on paperiteollisuudesta...

        No kai se johtuu kataudesta, en kyllä tiedä mitä kadehtemista jossain tehdasduunissa on. Likaista, meluista, puuduttavaa ja kaikenlaisia myrkkyjä ilmassa koko ajan. Päivät olet jossain pienessä nuhjuisessa valvomokopissa ja tuijotat näyttöjä tai sitten 50 asteisessa tehdassalissa räpimässä paskojen vehkeiden ja massojen kanssa....oksettavaa, mutta rahallinen korvaus on juuri ja juuri sellainen, että tuota viitsii tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvinkös ne tehtaat nyt tuottaa, kun duunarit ovat lakossa? Mitens se sijoitettu pääoma ja automaatio nyt hoitaa hommat?

        Aivan oikein. Ilman osaavaa henkilökuntaa se pääoma ja automaatio ei tuota yhtään mitään.

        Väärin. Ilman koneita, automatioita ja sijoitettua pääomaa ei paperimies tuota yhtään mitään. Siellä se paperitehdas suljetaan ensimmäisenä missä paperin valmistus maksaa eniten. Duunari ei opi, eikä mikään riitä. Saunalisä kertoo kiristyksen voimasta. Amispohjalta viiden tonnin palkka kuukaudessa ei tyydytä. Persettä penkkiin ja kova mafiatyylinen uho päälle. Ei kovin vastuullista toimintaa. Näinkö Suomi nousee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Ilman koneita, automatioita ja sijoitettua pääomaa ei paperimies tuota yhtään mitään. Siellä se paperitehdas suljetaan ensimmäisenä missä paperin valmistus maksaa eniten. Duunari ei opi, eikä mikään riitä. Saunalisä kertoo kiristyksen voimasta. Amispohjalta viiden tonnin palkka kuukaudessa ei tyydytä. Persettä penkkiin ja kova mafiatyylinen uho päälle. Ei kovin vastuullista toimintaa. Näinkö Suomi nousee?

        niin ja käänteisesti, ilman paperimiestä ei nuo koneet ja automaatio tuota yhtään mitään. Jos tuottaisi, niin eihän paperimiesten lakolla olisi mitään merkitystä.

        Ei se Suomi ainakaan sillä nouse, että palkkoja poljetaan. Saattaahan sillä työpaikkoja tulla, mutta ei sellaisilla työpaikoilla ole mitään merkitystä, koilla ei tule toimeen.

        Minulle sopisi hyvin esim. Balttian palkkataso, jos saisin myös Balttian hintatason. Jos Suostun nyt työnantajan tavoitteeseen leikata palkkaani 30%, niin oletan myös, että pankki suostuu leikkaamaan asuntolainastani 30%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja käänteisesti, ilman paperimiestä ei nuo koneet ja automaatio tuota yhtään mitään. Jos tuottaisi, niin eihän paperimiesten lakolla olisi mitään merkitystä.

        Ei se Suomi ainakaan sillä nouse, että palkkoja poljetaan. Saattaahan sillä työpaikkoja tulla, mutta ei sellaisilla työpaikoilla ole mitään merkitystä, koilla ei tule toimeen.

        Minulle sopisi hyvin esim. Balttian palkkataso, jos saisin myös Balttian hintatason. Jos Suostun nyt työnantajan tavoitteeseen leikata palkkaani 30%, niin oletan myös, että pankki suostuu leikkaamaan asuntolainastani 30%.

        No mikset menisi kokeilemaan siipiäsi jonnekkin baltian paperitehtaalle? Rajathan ovat auki. Sinne se paperin valmistuskin on siirtymässä kun paperin käyttö vähenee ja kilpailu kiristyy.


    • Anonyymi

      Ylikoneenhoitajana tienasin viime vuonna 92 000 €.

      • Anonyymi

        Yliylikoneenhoitajana tienasin viime vuonna 122.000€.


    • Anonyymi

      Ilmankos sen vasemmistoliiton kannatus on niin pientä, kun duunarit tienaa amitsupohjalta summia, joista köyhä työläinen ei osaa nähdä edes unta.

      • Anonyymi

        Eihän sua kukaan ole estänyt menemästä paperitehtaaseen töihin, kun on niin helpot hommat ja hyvä palkka. Elämä on valintoja..


      • Anonyymi

        Häh, ei paperimieheksi tarvita mitään pitkää amiskoulutusta. Peruskoulu riittää, tehtaalla sitten opetellaan ajamaan trukkia ja muita vaikeita juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh, ei paperimieheksi tarvita mitään pitkää amiskoulutusta. Peruskoulu riittää, tehtaalla sitten opetellaan ajamaan trukkia ja muita vaikeita juttuja.

        Riippuu tietenkin mitä työtä siellä paperitehtaassa teet. Paperikoneenhoitajia ei kouluteta missään koulussa, joten ainoa tapa kouluttautua alalle on olla alalla töissä.

        Jos taas olet sähkö- tai kunnossapitoasentaja niin koulutus ja kokemus alalta on pakollinen, jotta pystyt töitä tekemään.

        Työnjohtat ja muut esimiestehtävät puoletaan vaativat insinöörikoulutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu tietenkin mitä työtä siellä paperitehtaassa teet. Paperikoneenhoitajia ei kouluteta missään koulussa, joten ainoa tapa kouluttautua alalle on olla alalla töissä.

        Jos taas olet sähkö- tai kunnossapitoasentaja niin koulutus ja kokemus alalta on pakollinen, jotta pystyt töitä tekemään.

        Työnjohtat ja muut esimiestehtävät puoletaan vaativat insinöörikoulutuksen.

        Juuri näin, ja nykyaikaisessa tehtaassa pitää olla 2-3 ammattia hallussa, ja tehdä myös osa töistä jotka ennen kuuluivat esimiehille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, ja nykyaikaisessa tehtaassa pitää olla 2-3 ammattia hallussa, ja tehdä myös osa töistä jotka ennen kuuluivat esimiehille.

        Jep..

        Nythän on joissakin tehtaissa sellaisiaki toimintamalleja, että työntekijälle on siirretty tehtäviä, jotka aikaisemmin teki insinööri. Ja tämä tulee varmasti lisääntymään myös jatkossa.

        Työnkuva on muuttunut aika paljon viimeisen 20 vuoden aikana. Se tuo tietenkin haastetta työhön, mutta samalla työvoiman määrä on vähentynyt, koska yksilön työkuormaa on lisätty.

        Ennen oli vuorossa jopa 5 insinööriä, nyt ei yhtään. Nämä hommat tekee työntekijä ja insinöörit on saaneet kenkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep..

        Nythän on joissakin tehtaissa sellaisiaki toimintamalleja, että työntekijälle on siirretty tehtäviä, jotka aikaisemmin teki insinööri. Ja tämä tulee varmasti lisääntymään myös jatkossa.

        Työnkuva on muuttunut aika paljon viimeisen 20 vuoden aikana. Se tuo tietenkin haastetta työhön, mutta samalla työvoiman määrä on vähentynyt, koska yksilön työkuormaa on lisätty.

        Ennen oli vuorossa jopa 5 insinööriä, nyt ei yhtään. Nämä hommat tekee työntekijä ja insinöörit on saaneet kenkää.

        Eli, aika yksinkeraisia tehtäviä. Insinöörit hakeutuvat vaativimpiin töihin ja niistä on pula. Paperitehtaan vuoroesimiehiksi ovat ylikoulutettuja. Insinöörit tarvitaan paperikoneiden suunnitteluun. Autonkin suunnitteluun tarvitaan insinööri mutta auton ajamiseen riittää kansakoulussa ja autokoulussa hankittu pätevyys, eli lukutaito. Palkkataso tosin paperimiehellä ylittää insinöörin alkupalkan aika reippaasti, vaikka
        ilman insinööritaitoja ei olisi paperikoneitakaan eikä juuri muitakaan koneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli, aika yksinkeraisia tehtäviä. Insinöörit hakeutuvat vaativimpiin töihin ja niistä on pula. Paperitehtaan vuoroesimiehiksi ovat ylikoulutettuja. Insinöörit tarvitaan paperikoneiden suunnitteluun. Autonkin suunnitteluun tarvitaan insinööri mutta auton ajamiseen riittää kansakoulussa ja autokoulussa hankittu pätevyys, eli lukutaito. Palkkataso tosin paperimiehellä ylittää insinöörin alkupalkan aika reippaasti, vaikka
        ilman insinööritaitoja ei olisi paperikoneitakaan eikä juuri muitakaan koneita.

        Heh... Kovin on ruusuinen kuva jostain insinöristä ja niiden töistä.

        Tuollainen amk:sta valmistunut insinööri on aika kauan kädestätalutettavana, ennen kuin pystyy mihinkään töihin. Insinöörien hommat jossain tehtaassa on pääasissa hyvin helppoja, exel-taulukoiden täyttöä, työlupien kirjoitusta, työtuntien hyväksymistä jne jne...

        Jotkut vissiin luulee, että insinööri paperitehtaalla suunnittelee jotain koneita ja avaruusraketteja. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh... Kovin on ruusuinen kuva jostain insinöristä ja niiden töistä.

        Tuollainen amk:sta valmistunut insinööri on aika kauan kädestätalutettavana, ennen kuin pystyy mihinkään töihin. Insinöörien hommat jossain tehtaassa on pääasissa hyvin helppoja, exel-taulukoiden täyttöä, työlupien kirjoitusta, työtuntien hyväksymistä jne jne...

        Jotkut vissiin luulee, että insinööri paperitehtaalla suunnittelee jotain koneita ja avaruusraketteja. :D

        Kommentistasi päätellen sinun sivistyksesi on keskenjäänyttä amistasoa. Kuka muu suunnittelisi paperikoneet, muu kuin insinööri, enkä tarkoita pelkästään amk-insinööriä.
        Ilman insinööritaitoa ei olisi mitään paperitehdastakaan. eikä avaruusrakettejakaan. Pelkällä amistaidoilla ei maailma kehity.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentistasi päätellen sinun sivistyksesi on keskenjäänyttä amistasoa. Kuka muu suunnittelisi paperikoneet, muu kuin insinööri, enkä tarkoita pelkästään amk-insinööriä.
        Ilman insinööritaitoa ei olisi mitään paperitehdastakaan. eikä avaruusrakettejakaan. Pelkällä amistaidoilla ei maailma kehity.

        Niin, jokaisella on se oma hommansa. Tutkija tutkii, suunnittelija suunnittelee, rakentaja rakentaa, käyttäjä käyttää. Raha tehdään kuitenkin sillä että kone käy ja asiakas on tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jokaisella on se oma hommansa. Tutkija tutkii, suunnittelija suunnittelee, rakentaja rakentaa, käyttäjä käyttää. Raha tehdään kuitenkin sillä että kone käy ja asiakas on tyytyväinen.

        Hyvin sanottu.
        Omankin tehtaan insinöörit päteviä omissa hommissaan, mutta eivät silti osaa tehdasta ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu.
        Omankin tehtaan insinöörit päteviä omissa hommissaan, mutta eivät silti osaa tehdasta ajaa.

        Paperimiehen palkka ei ole ansaittua palkkaa vaan ay- mafiatyyliin kiristettyä. Kuinka kehtaavat lakkoilla vaikka palkka on kouluttamattoman duunaritason ehdotonta huippua, mutta kyllä nämä kehtaavat niin kauan kun viimeinenkin paperikone hiljenee.Pätevyys oman oksan sahaamiseen riittää pelkkä liiton jäsenyys ja punainen jäsenkirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paperimiehen palkka ei ole ansaittua palkkaa vaan ay- mafiatyyliin kiristettyä. Kuinka kehtaavat lakkoilla vaikka palkka on kouluttamattoman duunaritason ehdotonta huippua, mutta kyllä nämä kehtaavat niin kauan kun viimeinenkin paperikone hiljenee.Pätevyys oman oksan sahaamiseen riittää pelkkä liiton jäsenyys ja punainen jäsenkirja.

        Se on sitä voittojen maksimointia eli samaa mitä metsäyhtiötkin tekevät Tosin paperimiehet maksaa kiltisti veronsa Suomeen, vaikka heidän työnantajansa ei aina niin tee, kuten esim. Stora Enso joka ei maksa veroja Suomeen lainkaa .

        Nythän se palkan tuottavuus mitataan,kun tehtaat seisoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitä voittojen maksimointia eli samaa mitä metsäyhtiötkin tekevät Tosin paperimiehet maksaa kiltisti veronsa Suomeen, vaikka heidän työnantajansa ei aina niin tee, kuten esim. Stora Enso joka ei maksa veroja Suomeen lainkaa .

        Nythän se palkan tuottavuus mitataan,kun tehtaat seisoo.

        En ole tiennytkään että paperimiehestä on tullut" yrittäjä" joka maksimoi" voittonsa". Todellisuudessa ulosmittaa lakkoilemalla ansaitsematonta palkkaa liiton mafiatyylisessä suojeluksessa jonne maksaa suojelurahaa, josta ei makseta edes veroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tiennytkään että paperimiehestä on tullut" yrittäjä" joka maksimoi" voittonsa". Todellisuudessa ulosmittaa lakkoilemalla ansaitsematonta palkkaa liiton mafiatyylisessä suojeluksessa jonne maksaa suojelurahaa, josta ei makseta edes veroa.

        Etkö tiennyt? Olen ymmärtänyt, että voitojen maksimointi on elämässä tärkeintä. Ainakin yrittäjille, sijoottajille ja yritysjohtajille...miksi ei siis normi duunarillekkin?

        Tosin talouseliitti kehottaa työntekijöitä sosialismiin, koska palkanmaksajaksi haluttaisiin yhteiskunta.


    • Anonyymi

      Just joo,näin 35 vuotta juuri tätä,joulut juhannukset ym.juhla ja arkipyhät sekä yöt työtä tehneenä hoitoalalla palkkani on jäänyt 2000 pienemmäksi kuukaudessa kuin paperimiehellä ( koulutettu hoitaja)

      • Anonyymi

        10 vuotta paperimiehenä ja 6000€/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 vuotta paperimiehenä ja 6000€/kk.

        Palkkahan on ammattinvalintakysymys. Kemian prosessihenkilö keskisuuressa suomalaisessa yrityksessä, viime vuonna ansiot olivat 67.500euroa.

        Jos kunnallisella puolella palkka ei riitä niin ainahan voi hakeutua teollisuuteen töihin, ja nauttimaan niistä suurista palkoista ja lyhyistä yksityisenpuolen lomista. Bonuksena saattaa saada vielä vuotuiset yt-kierrokset, joiden lopputulosta ei voi tietää etukäteen.


      • Anonyymi

        Just joo:)))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkahan on ammattinvalintakysymys. Kemian prosessihenkilö keskisuuressa suomalaisessa yrityksessä, viime vuonna ansiot olivat 67.500euroa.

        Jos kunnallisella puolella palkka ei riitä niin ainahan voi hakeutua teollisuuteen töihin, ja nauttimaan niistä suurista palkoista ja lyhyistä yksityisenpuolen lomista. Bonuksena saattaa saada vielä vuotuiset yt-kierrokset, joiden lopputulosta ei voi tietää etukäteen.

        Niin, kunnillahan noita YT-kierroksia ei ole lähivuosina ollut :-D LOL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkkahan on ammattinvalintakysymys. Kemian prosessihenkilö keskisuuressa suomalaisessa yrityksessä, viime vuonna ansiot olivat 67.500euroa.

        Jos kunnallisella puolella palkka ei riitä niin ainahan voi hakeutua teollisuuteen töihin, ja nauttimaan niistä suurista palkoista ja lyhyistä yksityisenpuolen lomista. Bonuksena saattaa saada vielä vuotuiset yt-kierrokset, joiden lopputulosta ei voi tietää etukäteen.

        Palkka ei ole vain ammatinvalintakysymys. Ensin täytyy päästä siihen hyvin palkattuun hommaan. Pelkkä ammatinvalinta, opiskelu ja hakeminen riitä. Täytyy saada se homma. Jos on oikeat suhteet tai jotenkin huippu yksilö siloin portti aukeaa. Suurin osa teollisuuden töistä on heikosti palkattua. Teollisuuden työpaikat ovat myös niitä jotka katoavat automaation ja robotiikan syrjäyttäessä fyysisen työn. Teolliuuden työpaikat ovat vähentyneet yli 30 vuoden aian. Muutos on ollut rajua. Vuodesta 2007 lukien noin 150000 teollisuuden työpaikkaa on kadonnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkka ei ole vain ammatinvalintakysymys. Ensin täytyy päästä siihen hyvin palkattuun hommaan. Pelkkä ammatinvalinta, opiskelu ja hakeminen riitä. Täytyy saada se homma. Jos on oikeat suhteet tai jotenkin huippu yksilö siloin portti aukeaa. Suurin osa teollisuuden töistä on heikosti palkattua. Teollisuuden työpaikat ovat myös niitä jotka katoavat automaation ja robotiikan syrjäyttäessä fyysisen työn. Teolliuuden työpaikat ovat vähentyneet yli 30 vuoden aian. Muutos on ollut rajua. Vuodesta 2007 lukien noin 150000 teollisuuden työpaikkaa on kadonnut.

        Ensin täytyy opiskella ammattiin, sitten etsitään mahdollisimman hyvin palkattu työpaikka.
        Muutenkin koko tarina on aika huttua...
        https://www.suhdanne.fi/kotimainen-talous/tuotanto-ja-tyollisyys/tyollisyys/tyollisyys-191/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkka ei ole vain ammatinvalintakysymys. Ensin täytyy päästä siihen hyvin palkattuun hommaan. Pelkkä ammatinvalinta, opiskelu ja hakeminen riitä. Täytyy saada se homma. Jos on oikeat suhteet tai jotenkin huippu yksilö siloin portti aukeaa. Suurin osa teollisuuden töistä on heikosti palkattua. Teollisuuden työpaikat ovat myös niitä jotka katoavat automaation ja robotiikan syrjäyttäessä fyysisen työn. Teolliuuden työpaikat ovat vähentyneet yli 30 vuoden aian. Muutos on ollut rajua. Vuodesta 2007 lukien noin 150000 teollisuuden työpaikkaa on kadonnut.

        Kyllä se palkka on ammattinvalinta kysymys. Jos kouluttautuu sellaiselle alalle, jossa palkat yleensä ottaen ovat huonot, kuten kunnallisella esim. kirjastonhoitajat ja vastaavat joissa koulutusvaatimukset ovat "poskettomat", mutta palkka silti heikkoa, niin mistä muusta siinä on kysymys kuin ammatinvalintakysymys.

        Toki ensimmäiseksi on saatava se työpaikka, mutta siihenkin voi varautua kouluttautumalla. Itselläni on koulutustaustana 3 vuotinen ammattikoulu ja 1.5 vuotinen aikuisopinnot (myöskin ammattikoulu tasoinen) uudelleen koulutus kokonaan toiselle alalle. Viime vuonna ansiot olivat edellä mainitut 67.500euroa, sitä edellisenä vuonna ansiot olivat hieman heikommat, vain 62.000euroa. Toki työ on raskasta ja vuorotyötä, mutta sitä kompensoi palkka.


    • Anonyymi

      Trukkikuski paperivarastolla. 6200€/kk

      • Anonyymi

        .......ja lisät päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .......ja lisät päälle.

        Paprumiehet sentään osaa pitää puoliaan ja taistella.
        Miten te toiset vellipöksyt ?

        Talkoo-Taavetti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paprumiehet sentään osaa pitää puoliaan ja taistella.
        Miten te toiset vellipöksyt ?

        Talkoo-Taavetti

        Taitaa olla useammallakin paperimiehellä vellit ulkoistettu housuihin? Eikä johdu pelkästään luottamusmieskurssin suoli-vihkimyksestä. Oliko suoli-vihkimys Taavetin paras työmuisto uralta?


    • Anonyymi

      Miksi paperimiehiä syyllistetään niin paljon isoista palkoista? Kyllä sitä muunkin alan prosessinvalvojat tekee hyvän tilin.
      t. 60k elintarvikealalla

      • Anonyymi

        Varmaan siksi koska elämänkoululaiset ovat mafiakeinoin saaneet junailtua itselleen ylisuuret palkat työstä, johon sopisi kuka tahansa kadulta repäisty hampuusi ja vertailun vuoksi näiden koneiden suunnittelijat joita paperiloiset käyttävät tienaavat 30% vähemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan siksi koska elämänkoululaiset ovat mafiakeinoin saaneet junailtua itselleen ylisuuret palkat työstä, johon sopisi kuka tahansa kadulta repäisty hampuusi ja vertailun vuoksi näiden koneiden suunnittelijat joita paperiloiset käyttävät tienaavat 30% vähemmän

        Juu siitä vaan prosessia ajamaan. Vain asioista tietämätön väittää homman olevan helppoa ja että 10v työskennelleet ammattilaiset ja heidän hiljaisen tiedon voi korvata tuosta vain. Suunnittelijoilla tuo on vain ammatinvalintakysymys, mitäs ei mennyt kolmivuorohommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu siitä vaan prosessia ajamaan. Vain asioista tietämätön väittää homman olevan helppoa ja että 10v työskennelleet ammattilaiset ja heidän hiljaisen tiedon voi korvata tuosta vain. Suunnittelijoilla tuo on vain ammatinvalintakysymys, mitäs ei mennyt kolmivuorohommiin.

        Jep. Ketään ei ole kielletty hakeutumasta alalle.

        Kumma kyllä nämä netissä kadehtijat eivät hae tai pääse tehtaalle töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Ketään ei ole kielletty hakeutumasta alalle.

        Kumma kyllä nämä netissä kadehtijat eivät hae tai pääse tehtaalle töihin.

        "Kumma kyllä nämä netissä kadehtijat eivät hae tai pääse tehtaalle töihin."

        Voisiko johtua siitä, ettei monotoninen ja haasteetoon vuorotyö kiinnosta älykkäitä ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kumma kyllä nämä netissä kadehtijat eivät hae tai pääse tehtaalle töihin."

        Voisiko johtua siitä, ettei monotoninen ja haasteetoon vuorotyö kiinnosta älykkäitä ihmisiä.

        No jos työ ei kiinnosta, niin ei pitäisi silloin kadehtia niiden palkkoja joita työ kiinnostaa ja jotka sitä tekee.


    • Anonyymi

      Tilastojen mukaan paperimiesten vuosiansio Suomessa on 60.000 euroa, Saksassa ja Ruotsissa tasoa 40.000 euroa. Saksassa vuosityöaika on 100 tuntia pitempi. Pekkaset ovat ikävä asia. Miehet makaavat kotona ja palkka juoksee. Samoin juhannuslisät ja saunalisät ja vitutuslisät...

      Paperiliitossa oli 1981 40.000 maksavaa jäsentä, nyt 14.000. Tehtaita suljetaan Suomessa. Tammikuun lakkoilu oli viimeinen tikki. Ei olisi kannattanut kiky-tunneista vittuilla. Kaikki pekkaset pitää poistaa, noin alkuun.

      • Anonyymi

        Itsellä sellutehtaalla viiden vuoden työkokemuksella vuosiansiot 68000. Ylitöitä alle 50 tuntia. Toki jos kaikki ylityöt olisi tehnyt mitä on tarjottu nii reilusti yli 70000 vuosiansio.

        En silti kehuskelisi, että palkka on hyvä. Bruttosumma on kohtuullinen, mutta käteen jäävä osuus on alle 70% tuosta.


      • Anonyymi

        Miten pekkaset voi poistaa, kun 3-vuorotyössä sellaisia ei edes ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten pekkaset voi poistaa, kun 3-vuorotyössä sellaisia ei edes ole?

        Näissä "keskusteluissa" ei kannata faktoilla keulia, ne vain haittaavat hyviä väitteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä sellutehtaalla viiden vuoden työkokemuksella vuosiansiot 68000. Ylitöitä alle 50 tuntia. Toki jos kaikki ylityöt olisi tehnyt mitä on tarjottu nii reilusti yli 70000 vuosiansio.

        En silti kehuskelisi, että palkka on hyvä. Bruttosumma on kohtuullinen, mutta käteen jäävä osuus on alle 70% tuosta.

        Ei liene käteen 70% jää, itsellä tasan 60% itsellä abaut samoilla tuloilla.
        - vero% 30,
        -tyel tyött.vak maksu 8,4%
        -ay-maksu mahd.sairaskassa


      • Anonyymi

        Veikkaisin että 2025 mennään alle 10000. Pitäisköhän Paperiliiton jo harkita liittymistä johonkin isompaan liittoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liene käteen 70% jää, itsellä tasan 60% itsellä abaut samoilla tuloilla.
        - vero% 30,
        -tyel tyött.vak maksu 8,4%
        -ay-maksu mahd.sairaskassa

        Joo taitaa tuo 60% olla lähempänä.

        Nuo sairaskassat on vielä usein työnantajan määräämiä ja niistä ei voi erota vaikka haluaisi. Sairaskassamaksut on 1-2% bruttotulosta. Melkoisen kallista "pakkovakuuttamista".


    • Anonyymi

      Niin, Suomessa on noin 40% korkeammat palkat paperimiehillä verrattuna Ruotsiin, ja 30% verrattuna Saksaan. Tehtaiden sulkemispäätökset näyttävät että tuotantokustannukset ovat liian korkeat. Ylikorkeat palkat ovat osa tässä. Mutta ei tätä haluta ymmärtää vaikka on jo nähty mihin se johtaa. Puhutaan vain yhteiskunta vastuusta. Markkinatalous ei toimi niin . Valtionyhtiö postikin on potkinut porukkaa pihalle paljon juuri kannattavuus syistä.

      • Anonyymi

        Sääliksi käy Ruotsin ja Saksan paperimiehiä kun joutuvat tekemän vuorotöitä nälkäpalkalla.
        Suomalainen paperimies ei moiseen alennu. Lopetakoon tehtaat jos siltä tuntuu. Elämässä on muutakin, kun paperitehtaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääliksi käy Ruotsin ja Saksan paperimiehiä kun joutuvat tekemän vuorotöitä nälkäpalkalla.
        Suomalainen paperimies ei moiseen alennu. Lopetakoon tehtaat jos siltä tuntuu. Elämässä on muutakin, kun paperitehtaat.

        Nykyisetkin liksat ovat siinä ja siinä viitsikö edes työpaikalle tulla. Kyllä liksoihin olisi aika saada kunnon tasonkorotus. Pienillä korotuksilla menty jo monta vuotta, olisi jo aika rytkäyttää kunnolla ylöspäin.


      • Anonyymi

        Taitaa olla verot myös Suomessa korkeimmat...käteen taitaa jäädä saman verran.


    • Anonyymi

      Luokkayhteiskuntaa tuodaan takaisin. Eliitti tuo luokkayhteikuntaa takaisin länsimaihin kovalla vauhdilla.

      Moni on ihmetellyt sitä mistä ovat tulleet nämä niin sanotut työläisporvarit. Osittain tähän vaikuttaa elintason nousu mutta myös se, että työläisiä on aivopesty eliitin edustajien toimesta hyvin ahkerasti Suomessakin jo 90-luvulta alkaen.

      Nykyajan ilmiö ovat nämä Downshiftaajat jotka tulevat vaikka ylemmistäkin toimihenkilöasemista työskentelemään vaikka kaupan kassoiksi.

      Nämä Downshiftaajat voivatkin olla vaikka eliitin palveluksessa olevia ihmisiä jotka levittävät oikestolaista ja Eliittimyönteistä maailmankuvaa työväestön joukkoon.

      Näin he pikkuhiljaa saavat värvättyä joukkoonsa myös työläisiä jotka edelleen värväävät toisiaan. Tässä yksi selitys näiden niins anottujen työläisporvarien ilmestymiselle nykypäivään. Nämä työpaikoillaan ammattiliittoon kuulumattomat mutta kovapalkkaiset suorastaan vetelehtijät ovat toisinaan näitä värvättyjä työläisporvareiksi...olettekos havainneet heitä työpaikallan. Usein he vielä yllyttävät työtovereitaan eroamaan liitosta.

      Tällainen voisi osaltaan myös hyvin selittää Porvaripuolueiden kovaa kannatusta työväestön keskuudessa 2000-luvulla. Tietenkään kaikki Kokoomusta äänestävät työläiset eivät ole toimintaan värvättyjä vaan pikemminkin sokaistuja eliitille hyödyllisiä idiootteja.

      Toiminnan yhtenä moottorina on tietenkin uskonnollisuus. Uskonnolla ihmisen saa liittymään tällaiseen suunnitelmaan ja vaikka toimimaan omia etujaan vastaan.

      Monelle työläisporvarillekaan ei ole selvää mitä tapahtuu, jos eliitin suunnitelma onnistuu. He luulevat saavansa silloin pitää nämä saavuttaneensa edut. Todellisuudessa kuitenkin eliitti tähtää siihen, että he saavat silloin vaikka nuo työläisporvarein talot ja muut edut varastettua heitä itselleen.

      Heillä tulee olemaan tähän keinoja joita jo 1990. luvun lama näytti meille kaikille.

      Olenko oikeassa, kenpä tietää. Vai aattelenko vaan.

      • Anonyymi

        Älkääkä missän nimessä menkö siihen halpaan, että äänestätte Perussuomalaisia. Persut ovat Kokkareiden apuliike jonka tarkoitus on kalastella työläisten äänet porvariston taskuun.

        Tästä näkyi jo esimerkki Sipilän hallituksessa Soinin kääntäessä törkesäti takkina ja pettäessään vaalilupauksensa.

        Pitää myöskin varoa velkaantumasta liikaa. Kotitalouksien velkaannuttaminen on juuri se keino jolla työläisporvarien omaisuus loppupelissä otetaan eliitin haltuun. Tänä ajatuksena taas on se, että vanhat rahasuvut saavat takaisin sen mitä esimerkiksi Suomessa menettivät maareforimin yhteydessä vuonna 1918, kun torpparilaitos lakkautettiin ja torpparit saivat lunastaa torppansa itsenäisksi maatiloiksi.

        Pitää muistaa ettei tätä eliitnviemää vallankumousta tapahdu pelkästään Suomessa vaan kaikissa teollistuneissa maissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkääkä missän nimessä menkö siihen halpaan, että äänestätte Perussuomalaisia. Persut ovat Kokkareiden apuliike jonka tarkoitus on kalastella työläisten äänet porvariston taskuun.

        Tästä näkyi jo esimerkki Sipilän hallituksessa Soinin kääntäessä törkesäti takkina ja pettäessään vaalilupauksensa.

        Pitää myöskin varoa velkaantumasta liikaa. Kotitalouksien velkaannuttaminen on juuri se keino jolla työläisporvarien omaisuus loppupelissä otetaan eliitin haltuun. Tänä ajatuksena taas on se, että vanhat rahasuvut saavat takaisin sen mitä esimerkiksi Suomessa menettivät maareforimin yhteydessä vuonna 1918, kun torpparilaitos lakkautettiin ja torpparit saivat lunastaa torppansa itsenäisksi maatiloiksi.

        Pitää muistaa ettei tätä eliitnviemää vallankumousta tapahdu pelkästään Suomessa vaan kaikissa teollistuneissa maissa.

        Älkääkä missän nimessä menkö siihen halpaan, että äänestätte Perussuomalaisia. Persut ovat Kokkareiden apuliike jonka tarkoitus on kalastella työläisten äänet porvariston taskuun.

        Tästä näkyi jo esimerkki Sipilän hallituksessa Soinin kääntäessä törkesäti takkina ja pettäessään vaalilupauksensa.

        Pitää myöskin varoa velkaantumasta liikaa. Kotitalouksien velkaannuttaminen on juuri se keino jolla työläisporvarien omaisuus loppupelissä otetaan eliitin haltuun. Tänä ajatuksena taas on se, että vanhat rahasuvut saavat takaisin sen mitä esimerkiksi Suomessa menettivtä maareforimin yhteydessä vuonna 1918, kun torpparilaitos lakkautettiin ja torpparit saivat lunastaa torppansa itsenäisksi maatiloiksi.

        Pitää muistaa ettei tätä eliitnviemää vallankumousta tapahdu pelkästään Suomessa vaan kaikissa teollistuneissa maissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkääkä missän nimessä menkö siihen halpaan, että äänestätte Perussuomalaisia. Persut ovat Kokkareiden apuliike jonka tarkoitus on kalastella työläisten äänet porvariston taskuun.

        Tästä näkyi jo esimerkki Sipilän hallituksessa Soinin kääntäessä törkesäti takkina ja pettäessään vaalilupauksensa.

        Pitää myöskin varoa velkaantumasta liikaa. Kotitalouksien velkaannuttaminen on juuri se keino jolla työläisporvarien omaisuus loppupelissä otetaan eliitin haltuun. Tänä ajatuksena taas on se, että vanhat rahasuvut saavat takaisin sen mitä esimerkiksi Suomessa menettivtä maareforimin yhteydessä vuonna 1918, kun torpparilaitos lakkautettiin ja torpparit saivat lunastaa torppansa itsenäisksi maatiloiksi.

        Pitää muistaa ettei tätä eliitnviemää vallankumousta tapahdu pelkästään Suomessa vaan kaikissa teollistuneissa maissa.

        Kannatusmittaukseen mukaan tehdastyöläisten kannatetaan puolue on juurikin Perussuomalaiset. Pitäisi oikeastaan näkyä jo liittojen edustajistossa, demarit ovat jääneet reilusti ja kommarit ovat harvinaisia oikeissa töissä.


    • Anonyymi

      Jokohan loppuu paperiliiton ay- mafia ja metsäteollisuus sopii palkoista ja muusta suoraan työntekijän kanssa vuonna 2021.

      • Anonyymi

        Jokohan? mitäköhän? kukakohan? koskakohan?

        Mitäköhän tämäköhän asiakohan sinullekohan edesköhän kuuluukohan?


    • Anonyymi

      Viime vuonna tienasin 72000€ ja tänä vuonna jotain 73000 - 74000€ välistä. Kohtuu palkka mielestäni, aina voisi olla parempi.

      • Anonyymi

        Itselläni tehtaassa vuosiansiot lähempänä sataa kuin sataaviittäkymmentä tuhatta euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni tehtaassa vuosiansiot lähempänä sataa kuin sataaviittäkymmentä tuhatta euroa.

        Puhutaankin kuiten nettotuloista? Muuten vaikuttavat ihan trukkikuskin ansioilta.


    • Anonyymi

      Hyvää palkkaa kannattaa puolustaa vaikka pienen lakonkin avulla. Nykyään vaan valitettavan moni on peloiteltu että ovat valmiita luopumaan vähästäkin liksasta jos työnantaja pyytää.
      Silloin lakkorintama pystyyn ja siankusta rikkureille sekä tärpättiä munille. Ehkä rohkaistuvat hieman puolustamaan palkkaansa.

      Talkoo-Taavetti

      • Anonyymi

        Ensikertalaiset vaan riviin kontilleen niin luottamusmiehet suolivihkivät oikeiksi liiton jäseniksi.


    • Anonyymi

      No kateushan se nostaa kummasti päätään... maksavat myös veroa aika paljon isommilla prosenteilla. Vuorotyöstä kuuluu lisiä maksaakin. Itse teen päivätöitä toisella alalla, akateeminen koulutus ja käteen saan ehkä viisisataa-tonnin vähemmän. En vaihtais palkan takia. Melu, valvominen, pöly, työturvallisuus, epäsäännöllinen työpaikan rytmin mukaan eläminen jne. Näkyy terveydessä, kun vuosia on takana. Ovat palkksa ansainneet ja tarjoavat meille muillekin verovaroilla monenmoista. Enemmän kadehtisin Nallen omaisuutta ja ihmettelisin voisko maksaa enemmänkin veroja?

    • Anonyymi

      Muistaako kukaan tai mistä saisi tietää paperityöntekijän keskipalkan vuonna 1975?

    • Anonyymi

      Entä muistaako kukaan miten valittivat ja itkivät lakkorikkurit vuonna 1975 kun tulivat käsitellyksi siankusella ja lietteellä sekä tärpättiä munille ?

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Paperitehtaiden palkat varmaan aiheuttaa kateutta koska työ on yksinkertaista ja sinne pesiytyy sukuja töihin. Ilman suhteita ei asiaa kuin todella kovalla taidolla ja työkokemuksella muualta saatuna. Se onkin siksi kova isku tehtaan sulkeminen, kun jää serkut ja enot vaimoineen kerralla ilman työtä. 🤭

    • Anonyymi

      Mutta kun ei niitä tehtaita nyt suljettukaan, vaikka pelkurit niin väittivätkin lakon aikana...

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Ei suljettu ja tavotteet saavutettiin.
      Mitenkäs nyt suu pannaan liittojen vastustajat ???

    • Anonyymi

      Kyllä tehtaita suljettiin. Missään ei valmisteta enää puhdasta valkoista monistepaperia. Takana on se kun paperityöläiset oli arvostettuja. Ei suomessa ole enää kuin vessapaperitehtaita. Miettikää nyt pelkkää vessapaperia.

    • Anonyymi

      Olen putkiasentajia. Työkokemusta 27 vuotta. Takuupalkka urakka työstä 29,80€/tunti ja tuntityöstä 26,70€/tunti.
      Urakkapohjia jää yleensä muutamia tuhansia euroja/työmaa.

      • Anonyymi

        No ei ole kummoinen palkka useammalle putkiasentajalle, onko sinua 2 vai 3 asentajaa?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe