Turhan kauan tuli maksettua tyhjästä, nyt sain vihdoinkin erottua kirkosta.
https://www.viiskunta.fi/uutiset/kirkollisveroprosentti-nousee-alavudella-ensi-vuonna-p%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s-syntyi-kirkkovaltuustossa-niukasti-vain-yhden-%C3%A4%C3%A4nen-erolla
Kirkollisvero nousee Alavudella, erosin vihdoin kirkosta
21
539
Vastaukset 21
- Anonyymi
Ei kirkko pelasta sinua taivaaseen vaan Jeesus sen tekee kun häneen uskot koko sydämmestäsi!
- Anonyymi
Kirkko on turha välikäsi. Piispat kiskovat sadan tonnin vuosipalkkaa.
- Anonyymi00008
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko on turha välikäsi. Piispat kiskovat sadan tonnin vuosipalkkaa.
Minkähän suuruinen on kirkkoherra Peltokankaan palkka, onko tietoa? Ei varmaan kylän pienimmästä päästä.
- Anonyymi00011
Jumala pelastaa kristillisen Suomen, vai aiotko muuttaa kirkot sateenkaari-pride pajoiksi ja saatananpalvonta-paikoiksi?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jumala pelastaa kristillisen Suomen, vai aiotko muuttaa kirkot sateenkaari-pride pajoiksi ja saatananpalvonta-paikoiksi?
Eikös luterilainen kirkko ole itse kovaa vauhtia muuttamassa kirkkojaan pride-pajoiksi?
Tampereella kirkko sponsoroi sikäläistä prideä, ja arvaa mikä oli toinen sponsori? Satanic Temple Finland eli Suomen satanistinen temppeli. Kuinkahan ylpeä paikallinen seurakuntayhtymä oli tästä yhteistyöstä ja kuinka iloisia olivat kirkollisveron maksajat ympäri Suomen. - Anonyymi00019
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minkähän suuruinen on kirkkoherra Peltokankaan palkka, onko tietoa? Ei varmaan kylän pienimmästä päästä.
Kepulainen, vaalisaarnat tulossa
- Anonyymi
Miksi käytte joka pyhä kuuntelemassa paimentolaisten iltanuotiojuttuja tosiasioina?
- Anonyymi
Lähi-idästä meille väkisin tuotua hölynpölyä, jota jokaisen suomalaisen tulisi välttää.
- Anonyymi
Kirkko on nykyään aika vastenmielinen laitos, taitaa monella olla eroaminen mielessä.
- Anonyymi00020
Rinkukaan uskova. Kuulu Portto Kirkkoon joka on nyt tänään evl seurakunta.
Kyllä niille saatasille on käyttöö
- Anonyymi
Mitä noilla mummoilla on muutakaan tekemistä, kun käydä kuuntelemas papin höpinöitä. Juoda katriinaa ja juoruta.
Ennen oli joka kyläs ompeluseurat ja emännät laittoi vuorotellen n. 9 eri sorttia pöytään ja kyllä häpes muija, jos osulasta puuttui joku laji pikkuleipää. - Anonyymi00009
KUN KOLIKKO KIRKON KIRSTUUN KILAHTAA, NIIN SIELU TAIVAASEEN NOUSEE
PAPEILLA ON LIIAN KORKEA PALKKATASO, MUILLA ALHAINEN. kIRKON MENIISTA ON YLI 80% PALKKOJA.- Anonyymi00010
Miettikää mikä määrä rahaa menee säännöllisesti esim. lämmitykseen, sähköön, veteen, kun jokaisessa niemessä ja notkossa on sen pakollisen kirkon lisäksi kaikenlaista muutakin seurakuntamajaa, varastoa ym. rakennusta. Kirkoissakin on valtava kattokorkeus ja hukkakuutioita, kulut sen mukaiset. Pakolliset huollot ja epäsäännöllisemmät remontit ovat ihan oma juttunsa. Kalliiksi tulee veroa maksaville pyörittää tällaista "kiinteistösalkkua".
- Anonyymi00013
Mitä sillä ylimääräisellä rahalla nyt sitten on hommattu? Eipä näy seurakunnan toiminnassa millään tavalla. Turhauttaa...
- Anonyymi00014
Porttokirkosta eroaminen on tod.näk. yksi elämän fiksuimmista teoista. Katsokaa mihin ja kenelle ne veroeurot valuvat.
- Anonyymi00015
Näin on, kirkko ei ole ollut suomalaisten puolella enää vuosiin
- Anonyymi00016
Aloittaja on todellinen arjen sankari. Lapsellista ja typerää kirjoitella tänne tuollaisia typeryyksiä.on jokaisen oma valinta kuuluuko kirkkoon vai ei.
- Anonyymi00018
Tietenkin on jokaisen oma valinta, mutta miksei siitä saisi puhua. Ja onhan tämä hyvin paikallinen aihe, kun kirkkoon kuuluvien verotus nousee.
Ei ap. - Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tietenkin on jokaisen oma valinta, mutta miksei siitä saisi puhua. Ja onhan tämä hyvin paikallinen aihe, kun kirkkoon kuuluvien verotus nousee.
Ei ap.Ei uskovaiset kuuluu tosiaan portto kirkkoon.
Homot, lesbot vihitään ja ylläpidetään suuria virkaihmisiä
- Anonyymi00017
Itse erosin vuonna 2008
- Anonyymi00022
Minä juuri nyt. Kiitos aloittajalle
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398