VW autot kieroon kun kallis korjaus

Anonyymi-ap

48

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sairas mainos, vai epätoivoinen?

      • Anonyymi

        pahamaa saksa VW


      • Anonyymi

        Yleisin öljynkuluttaja on Volkswagen Golfista tuttu 1.2 l TSI-moottori

        Volkswagen Golf 1.2 TSI 63–77Kw vm.2013–2020 (VW Golf 7) on yleisin automalli, missä öljynkulutusongelma esiintyy. Useimmiten 150 000 kilometrin ajon jälkeen autoon joudutaan lisäämään yli 0.5 litraa öljyä jokaista 1000 kilometriä kohden.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.2 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW POLO
        VW TIGUAN

        1.4 l TSI-moottorin öljynkulutus

        Volkswagen Golf henkilöautoissa käytetään myös tehokkaampaa 1.4 litraista TSI-moottoria. Myös 1.4 litraisessa TSI-moottorissa on sama tyyppivika, kuin kaikista yleisimmässä öljyä kuluttavassa moottorissa TSI 1.2:ssa.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.4 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW TIGUAN
        VW TIGUAN ALLSPACE
        VW PASSAT
        VW POLO
        VW CC
        VW SCIROCCO
        VW TOURAN
        VW CADDY
        VW CADDY MAXI

        Kuinka paljon auton moottori saa kuluttaa öljyä?

        Normaali öljynkulutus henkilöautoissa on noin 0.5–2.5 dl tuhannella kilometrillä. Nyrkkisääntönä liialliselle öljynkulutukselle voidaan pitää 0,5 l / 1000 km. Jos auto kuluttaa tätä enemmän öljyä normaalissa ajossa, on jotain yleensä vialla. On kuitenkin huomattava, että eri autonvalmistajilla on erilaiset maksimi öljynkulutusarvot. Volkswagen on ilmoittanut öljynkulutuksen rajakseen 0,5 l / 1000 km.
        Öljynkulutusremontin hinta

        Öljynkulutusremontin hinnat alkavat noin 4000 eurosta ja maksavat pahimmillaan jopa useita tuhansia enemmän, riippuen siitä miten pahaksi vika on edennyt ja mitä muuta moottoriin samalla joudutaan kunnostamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisin öljynkuluttaja on Volkswagen Golfista tuttu 1.2 l TSI-moottori

        Volkswagen Golf 1.2 TSI 63–77Kw vm.2013–2020 (VW Golf 7) on yleisin automalli, missä öljynkulutusongelma esiintyy. Useimmiten 150 000 kilometrin ajon jälkeen autoon joudutaan lisäämään yli 0.5 litraa öljyä jokaista 1000 kilometriä kohden.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.2 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW POLO
        VW TIGUAN

        1.4 l TSI-moottorin öljynkulutus

        Volkswagen Golf henkilöautoissa käytetään myös tehokkaampaa 1.4 litraista TSI-moottoria. Myös 1.4 litraisessa TSI-moottorissa on sama tyyppivika, kuin kaikista yleisimmässä öljyä kuluttavassa moottorissa TSI 1.2:ssa.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.4 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW TIGUAN
        VW TIGUAN ALLSPACE
        VW PASSAT
        VW POLO
        VW CC
        VW SCIROCCO
        VW TOURAN
        VW CADDY
        VW CADDY MAXI

        Kuinka paljon auton moottori saa kuluttaa öljyä?

        Normaali öljynkulutus henkilöautoissa on noin 0.5–2.5 dl tuhannella kilometrillä. Nyrkkisääntönä liialliselle öljynkulutukselle voidaan pitää 0,5 l / 1000 km. Jos auto kuluttaa tätä enemmän öljyä normaalissa ajossa, on jotain yleensä vialla. On kuitenkin huomattava, että eri autonvalmistajilla on erilaiset maksimi öljynkulutusarvot. Volkswagen on ilmoittanut öljynkulutuksen rajakseen 0,5 l / 1000 km.
        Öljynkulutusremontin hinta

        Öljynkulutusremontin hinnat alkavat noin 4000 eurosta ja maksavat pahimmillaan jopa useita tuhansia enemmän, riippuen siitä miten pahaksi vika on edennyt ja mitä muuta moottoriin samalla joudutaan kunnostamaan.

        Kun diisel Pösöni ei kuluta öljyä 10 tkm öljynvaihtovälillä yhtään , niin onko autossani epänormaali öljynkulutus ? Nykyinen autoni on jo kolmas Pösö jossa ei ole öljynkulutusta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun diisel Pösöni ei kuluta öljyä 10 tkm öljynvaihtovälillä yhtään , niin onko autossani epänormaali öljynkulutus ? Nykyinen autoni on jo kolmas Pösö jossa ei ole öljynkulutusta .

        Sinulla menee auton jäähdytysnestettä moottoriöljyn joukkoon. Jokainen moottori kuluttaa öljyä jonkin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla menee auton jäähdytysnestettä moottoriöljyn joukkoon. Jokainen moottori kuluttaa öljyä jonkin verran.

        Eihän sitä kulumista huomaa, jos ei katso, eli tarkista öljytikusta. 10 tkm on melko lyhyt vaihtoväli, eli ei edes ennätä kulumaan minimiin, jos moottorin kunto on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisin öljynkuluttaja on Volkswagen Golfista tuttu 1.2 l TSI-moottori

        Volkswagen Golf 1.2 TSI 63–77Kw vm.2013–2020 (VW Golf 7) on yleisin automalli, missä öljynkulutusongelma esiintyy. Useimmiten 150 000 kilometrin ajon jälkeen autoon joudutaan lisäämään yli 0.5 litraa öljyä jokaista 1000 kilometriä kohden.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.2 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW POLO
        VW TIGUAN

        1.4 l TSI-moottorin öljynkulutus

        Volkswagen Golf henkilöautoissa käytetään myös tehokkaampaa 1.4 litraista TSI-moottoria. Myös 1.4 litraisessa TSI-moottorissa on sama tyyppivika, kuin kaikista yleisimmässä öljyä kuluttavassa moottorissa TSI 1.2:ssa.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.4 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW TIGUAN
        VW TIGUAN ALLSPACE
        VW PASSAT
        VW POLO
        VW CC
        VW SCIROCCO
        VW TOURAN
        VW CADDY
        VW CADDY MAXI

        Kuinka paljon auton moottori saa kuluttaa öljyä?

        Normaali öljynkulutus henkilöautoissa on noin 0.5–2.5 dl tuhannella kilometrillä. Nyrkkisääntönä liialliselle öljynkulutukselle voidaan pitää 0,5 l / 1000 km. Jos auto kuluttaa tätä enemmän öljyä normaalissa ajossa, on jotain yleensä vialla. On kuitenkin huomattava, että eri autonvalmistajilla on erilaiset maksimi öljynkulutusarvot. Volkswagen on ilmoittanut öljynkulutuksen rajakseen 0,5 l / 1000 km.
        Öljynkulutusremontin hinta

        Öljynkulutusremontin hinnat alkavat noin 4000 eurosta ja maksavat pahimmillaan jopa useita tuhansia enemmän, riippuen siitä miten pahaksi vika on edennyt ja mitä muuta moottoriin samalla joudutaan kunnostamaan.

        vwskodaseataudi kuluttaa enenmän öljyä kuin toyota bensaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisin öljynkuluttaja on Volkswagen Golfista tuttu 1.2 l TSI-moottori

        Volkswagen Golf 1.2 TSI 63–77Kw vm.2013–2020 (VW Golf 7) on yleisin automalli, missä öljynkulutusongelma esiintyy. Useimmiten 150 000 kilometrin ajon jälkeen autoon joudutaan lisäämään yli 0.5 litraa öljyä jokaista 1000 kilometriä kohden.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.2 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW POLO
        VW TIGUAN

        1.4 l TSI-moottorin öljynkulutus

        Volkswagen Golf henkilöautoissa käytetään myös tehokkaampaa 1.4 litraista TSI-moottoria. Myös 1.4 litraisessa TSI-moottorissa on sama tyyppivika, kuin kaikista yleisimmässä öljyä kuluttavassa moottorissa TSI 1.2:ssa.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.4 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW TIGUAN
        VW TIGUAN ALLSPACE
        VW PASSAT
        VW POLO
        VW CC
        VW SCIROCCO
        VW TOURAN
        VW CADDY
        VW CADDY MAXI

        Kuinka paljon auton moottori saa kuluttaa öljyä?

        Normaali öljynkulutus henkilöautoissa on noin 0.5–2.5 dl tuhannella kilometrillä. Nyrkkisääntönä liialliselle öljynkulutukselle voidaan pitää 0,5 l / 1000 km. Jos auto kuluttaa tätä enemmän öljyä normaalissa ajossa, on jotain yleensä vialla. On kuitenkin huomattava, että eri autonvalmistajilla on erilaiset maksimi öljynkulutusarvot. Volkswagen on ilmoittanut öljynkulutuksen rajakseen 0,5 l / 1000 km.
        Öljynkulutusremontin hinta

        Öljynkulutusremontin hinnat alkavat noin 4000 eurosta ja maksavat pahimmillaan jopa useita tuhansia enemmän, riippuen siitä miten pahaksi vika on edennyt ja mitä muuta moottoriin samalla joudutaan kunnostamaan.

        Yleisin öljynkuluttaja on Volkswagen Golfista tuttu 1.2 l TSI-moottori

        Volkswagen Golf 1.2 TSI 63–77Kw vm.2013–2020 (VW Golf 7) on yleisin automalli, missä öljynkulutusongelma esiintyy. Useimmiten 150 000 kilometrin ajon jälkeen autoon joudutaan lisäämään yli 0.5 litraa öljyä jokaista 1000 kilometriä kohden.

        PS. ja skoda samalla moottorilla ei syö öljyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisin öljynkuluttaja on Volkswagen Golfista tuttu 1.2 l TSI-moottori

        Volkswagen Golf 1.2 TSI 63–77Kw vm.2013–2020 (VW Golf 7) on yleisin automalli, missä öljynkulutusongelma esiintyy. Useimmiten 150 000 kilometrin ajon jälkeen autoon joudutaan lisäämään yli 0.5 litraa öljyä jokaista 1000 kilometriä kohden.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.2 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW POLO
        VW TIGUAN

        1.4 l TSI-moottorin öljynkulutus

        Volkswagen Golf henkilöautoissa käytetään myös tehokkaampaa 1.4 litraista TSI-moottoria. Myös 1.4 litraisessa TSI-moottorissa on sama tyyppivika, kuin kaikista yleisimmässä öljyä kuluttavassa moottorissa TSI 1.2:ssa.

        VW-automallit, joissa on käytetty 1.4 l TSI-moottoria:

        VW GOLF
        VW GOLF SPORTSVAN
        VW TIGUAN
        VW TIGUAN ALLSPACE
        VW PASSAT
        VW POLO
        VW CC
        VW SCIROCCO
        VW TOURAN
        VW CADDY
        VW CADDY MAXI

        Kuinka paljon auton moottori saa kuluttaa öljyä?

        Normaali öljynkulutus henkilöautoissa on noin 0.5–2.5 dl tuhannella kilometrillä. Nyrkkisääntönä liialliselle öljynkulutukselle voidaan pitää 0,5 l / 1000 km. Jos auto kuluttaa tätä enemmän öljyä normaalissa ajossa, on jotain yleensä vialla. On kuitenkin huomattava, että eri autonvalmistajilla on erilaiset maksimi öljynkulutusarvot. Volkswagen on ilmoittanut öljynkulutuksen rajakseen 0,5 l / 1000 km.
        Öljynkulutusremontin hinta

        Öljynkulutusremontin hinnat alkavat noin 4000 eurosta ja maksavat pahimmillaan jopa useita tuhansia enemmän, riippuen siitä miten pahaksi vika on edennyt ja mitä muuta moottoriin samalla joudutaan kunnostamaan.

        eikö tuo ole uusi saastehuijaus? paljonko tuo öljynkulutus saastuttaa?


      • Anonyymi

        eipä paljon naurata jos 40000e skoda kestää vain reilut 100tkm moottori---


    • Anonyymi

      Kannattaa tettää korjauarvio tai pyytää ostotarjous muualtakin kuin huijarifirmalta. Outoa että haluavat ostaa vain Fordeja ja Volkkareita :D

      • Anonyymi

        Ei tartte korjailla.. 2016 Fabialla 70 tkm ajettu ei koskaan öljyä lisäilty.. Hyvin pelittää. 1.2tsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte korjailla.. 2016 Fabialla 70 tkm ajettu ei koskaan öljyä lisäilty.. Hyvin pelittää. 1.2tsi.

        luitko tuota juttua ollenkaan? n. 140000 km ja kone paska-miten saat vaihdossa volkkarista mitään hintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte korjailla.. 2016 Fabialla 70 tkm ajettu ei koskaan öljyä lisäilty.. Hyvin pelittää. 1.2tsi.

        kunnes 140000 täynnä....luitko juttua?


    • Anonyymi

      Eikä öljyn kulutus ole ainoa Vw- konsernin murhe, automaattivaihteistot ovat toinen kallis murhe, eikä unohtaa voi häiriövalo loistettakaan.

      • Anonyymi

        Kymppitonnin välein öljyt vaihtaa kestää ajaa yli 300 tkm . Ihan höpöjuttuja täällä kirjoitellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymppitonnin välein öljyt vaihtaa kestää ajaa yli 300 tkm . Ihan höpöjuttuja täällä kirjoitellaan.

        anna palautetta firmalle joka mainostaa asiaa...kerro meille miten kävi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymppitonnin välein öljyt vaihtaa kestää ajaa yli 300 tkm . Ihan höpöjuttuja täällä kirjoitellaan.

        Entisessä diesel Passatissa oli long life vaihtoväli ja mittarissa 380 tkm. Öljynkulutus oli minimaalista. 15 tkm jälkeen piti lisätä muutama desi. Ei mennyt paaliin, vaan on vieläkin toisella ajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entisessä diesel Passatissa oli long life vaihtoväli ja mittarissa 380 tkm. Öljynkulutus oli minimaalista. 15 tkm jälkeen piti lisätä muutama desi. Ei mennyt paaliin, vaan on vieläkin toisella ajossa.

        Tietysti tuokaan ei ole minimaalista, useimmissa autoissa öljyä ei tarvitse lisätä lainkaan.
        Itsellä on 55 vuoden ikään mennessä ollut jo aika monta autoa, puolet uutena ostettuja, mutta kokemusta on myös monesta autosta mittarilukemilla 100 000 - 220 000, osa noistakin uutena ostettuja,. Ainoa auto johon olen koskaan lisännyt öljyä, oli Fiat Stilo 1,6, jossa sisäänajon aikana paloi öljyä melko runsaasti, mutta sekin vain sisäänajossa.
        Vokkareistakin on kokemusta, nykyisin työmatka-auton ja kauppakassin virkaa hoitaa VW Polo 1.0 tsi johon ei ole tarvinnut lisätä öljyä, tosin mittarilukemakin on alle 30 000, mutta ei kuluttanut tämä sisäänajossakaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti tuokaan ei ole minimaalista, useimmissa autoissa öljyä ei tarvitse lisätä lainkaan.
        Itsellä on 55 vuoden ikään mennessä ollut jo aika monta autoa, puolet uutena ostettuja, mutta kokemusta on myös monesta autosta mittarilukemilla 100 000 - 220 000, osa noistakin uutena ostettuja,. Ainoa auto johon olen koskaan lisännyt öljyä, oli Fiat Stilo 1,6, jossa sisäänajon aikana paloi öljyä melko runsaasti, mutta sekin vain sisäänajossa.
        Vokkareistakin on kokemusta, nykyisin työmatka-auton ja kauppakassin virkaa hoitaa VW Polo 1.0 tsi johon ei ole tarvinnut lisätä öljyä, tosin mittarilukemakin on alle 30 000, mutta ei kuluttanut tämä sisäänajossakaan.

        Jos 10 tkm ajettu auto kuluttaisi öljyä, niin se olisi jo PÖYRISTYTTÄVÄÄ .
        Kunnollisiin auton moottoreihin EI TARVITSE lisätä öljyä vaihtovälillä.


    • Anonyymi

      Skda on vw

      • Anonyymi

        Ei ole vaan VW osti Skodan. Se on oma merkkinsä edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan VW osti Skodan. Se on oma merkkinsä edelleen.

        Mutta Skoda rakennetaan paljolti Vw:n osista.. Moottori, voimansiirto ja alustan osat ym.ym.


    • Anonyymi

      hyssss

    • Anonyymi

      Hih

    • Anonyymi

      eli kaikki moottorimallit skodassakinVW öljynsyöntikorjaus edessä?

      • Anonyymi

        Kyllä, Audi, Vw, Skoda ja jopa Seatti...kaikki samaa paskaa, mutta eri paketissa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Audi, Vw, Skoda ja jopa Seatti...kaikki samaa paskaa, mutta eri paketissa!!

        Volkkari ja Audi kärsivät vähän pahemmin mainehaitasta, koska paska valuu hieman jälkijunassa Skodaan ja Seattiin, niihin yllätys yllätys saadaan loivennettua joitain tyyppivikoja, ennen kuin tekniikka siirtyy näihin ale-brändeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Audi, Vw, Skoda ja jopa Seatti...kaikki samaa paskaa, mutta eri paketissa!!

        niinhän on suurin osa miehistäki ja sitä saa mitä tilaa


    • Anonyymi

      VW- golf tdi vm 2000 katsastusremontti 308€ ajettu 470th, Joitakin
      alustan osia uusittu.

      • Anonyymi

        Joo, ennen Volkkarit oli hyviä, mutta ei enää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ennen Volkkarit oli hyviä, mutta ei enää..

        Skoda Octavia Combi vm. 2000 ajettu 418 000 km moottorille ei ole tehty muuta kuin pari anturia uusittu ja ilmastoinnin kompressori


    • Anonyymi

      kansa maksaa laadusta

    • Anonyymi

      oomivw2

    • Anonyymi

      Mrrrr

    • Anonyymi

      sellanen VWskodaudiseat

    • Anonyymi

      Muista kaupoilla

    • Anonyymi

      ei saa JAA

    • Anonyymi

      ei saa tietää

    • Anonyymi

      yhdessä tietoisuus

    • Anonyymi

      onko siis kestävää moottoria ollenkaan?

      • Anonyymi

        Ei välttämättä ole, dieselit on kustu urealla.
        Bensa-moottorit periaatteessa samasta syystä, tiukentamalla liian nopeasti sekä päästömääräyksiä, että co2 vaatimustasoja. Polttomoottorit on melkein jouduttu keksimään uudelleen ja siinä hommassa kuseksistaan välillä aidosti urealla ja välillä ihan muuten vaan.
        Vanhat "simppelit" ahtamattomat nelisylinteriset ovat käytännössä kadonneet kansanautoista ja niiden mukana moottorien kestävyys.
        Myös automaattilaatikot ovat joutuneet tuotekehittämään vähän energiaa kuluttaviksi. Vanhat automaattilaatikot olivat luotettavia mutta nostivat auton polttoaineenkulutusta jopa pari litraa sadalla. Nykyiset eivät, saattavat jopa kuluttaa vähemmän kuin keppivaihteiset, mutta uudet auotmaattilaatikot eivät vastaavasti kestä.
        Vihreä ajattelu on tunkeutunut kurittamaan niin autoteollisuutta kuin myös asiakkaita. Pienistä kulutuslukemista ja vähäisistä haitta-ainepäästöistä joutuu maksamaan niin autoa ostaessa kuin myös lisääntyvinä vikakohteina. Vieläpä vikakohteina, jotka vikaantuvat helpommin kuin mikään kohde noin 15-20 vuoden takaisissa autoissa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Niitä tehdään Japanissa .


    • Anonyymi

      Assadin passat

    • Anonyymi

      Korjaus: kiertoon

    • Anonyymi

      Kestääkö vw sähköautot edes 10 vuotta käytössä?
      Kuluttajariidat alkoi sähköautoista

    • Anonyymi

      audismi---

      • Anonyymi
        UUSI

        Se on vakava sairaus.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5153
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2674
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2164
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      581
      1930
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      119
      1693
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1289
    7. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1058
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1037
    10. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    Aihe