Luukas 1:21-27, 39-56 FB38
[21] Ja kansa oli odottamassa Sakariasta, ja he ihmettelivät, että hän niin kauan viipyi temppelissä. [22] Mutta ulos tullessaan hän ei kyennyt puhumaan heille; silloin he ymmärsivät, että hän oli nähnyt näyn temppelissä. Ja hän viittoi heille ja jäi mykäksi. [23] Ja kun hänen virkatoimensa päivät olivat päättyneet, meni hän kotiinsa. [24] Ja niiden päiväin perästä Elisabet, hänen vaimonsa, tuli raskaaksi ja pysytteli salassa viisi kuukautta, sanoen: [25] "Näin on Herra tehnyt minulle niinä päivinä, jolloin hän katsoi minun puoleeni poistaaksensa minusta ihmisten ylenkatseen". [26] Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret, [27] neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
[39] Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin [40] ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia. [41] Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä. [42] Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä! [43] Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni? [44] Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani. [45] Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!" [46] Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa, [47] ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; [48] sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi. [49] Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä, [50] ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät. [51] Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään. [52] Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset. [53] Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois. [54] Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan [55] Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut." [56] Ja Maria oli hänen tykönänsä noin kolme kuukautta ja palasi jälleen kotiinsa.
https://bible.com/bible/365/luk.1.21-56.FB38
"Hypähti lapsi ilosta minun kohdussani".
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Lapsi on Jumalan lahja, arvokas jo alusta saakka, kun munasolu hedelmöittyy, joka on ihmisen alku. Siitä kehitytään ja parhaassa tapauksessa luonnollisesti synnytään. Elämän lahjasta aikuiseksi saakka nauttineiden ei tule mennä keinotekoisesti sitä sörkkimään ja riistämään toisen elämää jo alle vuoden iässä ennen tämän syntymää, ellei ole suhteessa niin surulliseen tekoon oikeasti painavaa syytä, kuten että äidin henki olisi vaarassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362899Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31741- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2751331Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621114Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341083- 701033
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1271000- 63932
- 41877