työvoimakoneisto työntää työkokeiluun maksaakseen suuremman tukityöllistymisen rahan, joka on kulueränä suurempi kuin työtön toimeentulotuki
mitä järkeä pakottaa olemattomiin töihin maksaakseen enemmän aikana kun tahdotaan säästää joka paikassa
toimeentulotukilaisilla säästyy paremmin kuin työkokeilulaisilla
työkokeilujen takia maa joutuu loppusaneeraukseen
mitä järkeä tehdä työkokeilu jos toimeentulotuki on paljon pienempi summa
43
183
Vastaukset
- Anonyymi
On siiä se ajatus että saatas ihmiset pois kotoa pyörittelemästä peukaloita.Aikoinaan sentään oli tukityöllistäminen 6kk ja tuon jälk sai taas 500päivää ansiosidonnaista päivärahaa.Itse menin kursseille ja alko elokuussa sitten loppu toukokuussa.Ansiosidonnaisesta ei menny päivät eteenpäin.Se oli sillon että pääsi kursseille.
- Anonyymi
EI MIKÄÄN MUU KUN HYVÄ PALKKA, MOTIVOI IHMISTÄ TÖIHIN.
On huuhaata keksiä kaikenmaailman työkokeiluita, palkkatukitöitä, jotka on naamioitu hienoilla sanoilla, vaikka oikeasti ne on ilmaisia orjaitöitä. 9 e päiväpalkka????? hei haloo, kela etuudet ei ole palkkaa, vaan PALKAN MAKSAA SE YRITYS JOKA ON SEN IHMISEN TÖIHIN OTTANUT. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
EI MIKÄÄN MUU KUN HYVÄ PALKKA, MOTIVOI IHMISTÄ TÖIHIN.
On huuhaata keksiä kaikenmaailman työkokeiluita, palkkatukitöitä, jotka on naamioitu hienoilla sanoilla, vaikka oikeasti ne on ilmaisia orjaitöitä. 9 e päiväpalkka????? hei haloo, kela etuudet ei ole palkkaa, vaan PALKAN MAKSAA SE YRITYS JOKA ON SEN IHMISEN TÖIHIN OTTANUT.Vai niin? Vai hyvää palkkaa pitäisi maksaa ihmisille, jotka eivät ole motivoituneita muuhun kuin elämään tuilla?
- Anonyymi
Täytyy kuules olla nykypäivänä työkykyinen eikä mikään pitkäaikais notkuja elikä hopi hopi meneppä takas järsiin makaronia.Päihdeongelmaiset kuvittelevat olevansa kovia tekeen töitä mutta 20vuotta ollut työtön.
- Anonyymi
Mennyttä maailmaa elätte tuet poistetaan
- Anonyymi
Tulevaisuus on huono.
- AnonyymiUUSI
Se on onneksi niin, että huono se on tuilla eläjälle!
- Anonyymi
Työkokeilut poistetaan kun on asunnoton.
- Anonyymi
Vuokraan ei ole rahaa.
- Anonyymi
Menneen maailman touhuissa eläviä.
- Anonyymi
Palkkatyö on mennyttä, kaikki haluaa ilmaisia duunareita. TOITOTAAN, että duunareilla on järkeä pässä eikä haali itselleen päiväraha töit.
orpo on itsekäs tyyppi joka todellakaan ei ymmärrä tekojensa seurauksia.- AnonyymiUUSI
Sinä olet todella itsekäs tyyppi, joka kuvittelet, että sinulle pitäisi kaikki ilmaiseksi antaa?
- Anonyymi
Harjoittelijalta odotetaan motivaatiota eikä velttoilua.
- Anonyymi
Ja työnantajalat palkkaa jolla elää. Kelarahat ei ole palkkaa. Palkka tulee työnantajalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja työnantajalat palkkaa jolla elää. Kelarahat ei ole palkkaa. Palkka tulee työnantajalta.
Tietysti tulee - maksaako jollekin palkan muu kuin työnantaja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti tulee - maksaako jollekin palkan muu kuin työnantaja?
Työntantajat pitää kelaa ym tahoja palkanmaksajina. Palkkatuella työssäolevat eivät saa siitä firmasta palkkaa vaanpalkan maksaa kela. Työnantaja saa tästä työntekijästä rahaa enempi kuin tämä työntekijä saa palkkaa siitä työstänsä. Siksi heitä kierrätetään, uusi tilalle kun edellisen vuosi on täynnä. He ovat firmalle täysin ilmaisian ihmisiä. Tätä yritykset käyttää hyväkseen.
Kun kysytään vaki paikkaa, sitä ei ole mutta kun kysytään palkkatukipaikkaa, niitä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työntantajat pitää kelaa ym tahoja palkanmaksajina. Palkkatuella työssäolevat eivät saa siitä firmasta palkkaa vaanpalkan maksaa kela. Työnantaja saa tästä työntekijästä rahaa enempi kuin tämä työntekijä saa palkkaa siitä työstänsä. Siksi heitä kierrätetään, uusi tilalle kun edellisen vuosi on täynnä. He ovat firmalle täysin ilmaisian ihmisiä. Tätä yritykset käyttää hyväkseen.
Kun kysytään vaki paikkaa, sitä ei ole mutta kun kysytään palkkatukipaikkaa, niitä on.Kukas palkansaajan tilinauhassa lukee maksajana? Ja ihan normaaleja työpaikkoja on vaikka millä mitalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukas palkansaajan tilinauhassa lukee maksajana? Ja ihan normaaleja työpaikkoja on vaikka millä mitalla.
Voi hyvänen aika kun sulla ei ole järekeä yhtään millä ymmärtäisit asiat, aina on selitettävä juurta jaksain, kun ei sulla ole sitä omaa älliä yhtään!
KUuleppas. Kun työkkäri ohjaa työntekijän palkkatukitöihin. Se yritys saa tästä ihmisestä korvauksen joka on suurempi kuin tämän työntekijän palkka tulee olemaan. Kela maksaa sen suorityksen työnantajan tilille, ja työnantaja maksaa sen työntekijälle pienempänä summana. Eli yritys ei maksa omistaan yhtään mitää, vaan kela maksaa sen rahan ja työnantaja maksaa sen työntekijälle. Ymmärsitkö?
Siis, kela maksaa yritykselle palkkion siitä että ottaa työntekijän, ja yritys maksaa palkan työntekjälle palkan kelan rahoista. Tämä työntekijä on ilmainen yritykselle.
Tämän selvemmin en voi sitä sinulle kertoa, sun pitää kelasta kysyä ellet nyt ymmärrä. Kela antaa rahaa yriytkelle rahaa palkanmaksuun ja maksaa myös yritykselle palkkion siitä että otti duunarin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukas palkansaajan tilinauhassa lukee maksajana? Ja ihan normaaleja työpaikkoja on vaikka millä mitalla.
Miten ? m i t e n , m i t e n sinä voit olla noin TYHMÄ????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti tyhmä olen, sillä en ymmärrä miten jotkut eivät muka löydä töitä, vaikka työpaikkoja on avoinna vaikka miten paljon. Minä olen aina löytänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti tyhmä olen, sillä en ymmärrä miten jotkut eivät muka löydä töitä, vaikka työpaikkoja on avoinna vaikka miten paljon. Minä olen aina löytänyt.
Ethän sinäkään ole läytänyt????? Jatkuvasti täällä sättäilet aamusta iltaan. Eikö ole ollut puhe että työoaikan puhelimilla ei sättäillä eikä omia puhelimia oteta työpaikalle ?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinäkään ole läytänyt????? Jatkuvasti täällä sättäilet aamusta iltaan. Eikö ole ollut puhe että työoaikan puhelimilla ei sättäillä eikä omia puhelimia oteta työpaikalle ?????
Olen löytänyt, kuten kaikki muutkin töitä haluavat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olitkos se sinä i t s e se tosi tyhmä?
- Anonyymi
Väärät asenteet kun ei se kelanraha mikään automaatti ole nykypäivänä etteikö jotain velvoitetta olisi.Asenteet sen suuntaisia mä täs vaan kelan ja toimeentulotukirahalla oon vaan.
- Anonyymi
Niin on sekumma etteieduksuntalaistakaan kukaan sitä ymmärrä, että ylisuurein palkkojen päälle ei mitään kela etuuksia ym ilmaisia etuja!! Mutta ei ymmärrä. Pitäisikö sinun mennä siitä heille kertomaan jos eivät tajuu muuten??? Minustakin on hiveet että asenne ei siellä ole kohdallaan. Luulisi ymmärtävän kun he niitä lakiehdousia tekevät päivittäin, mutta jättävät omat tulot ja etuudet käsittelemättä!! Miten voi olla mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on sekumma etteieduksuntalaistakaan kukaan sitä ymmärrä, että ylisuurein palkkojen päälle ei mitään kela etuuksia ym ilmaisia etuja!! Mutta ei ymmärrä. Pitäisikö sinun mennä siitä heille kertomaan jos eivät tajuu muuten??? Minustakin on hiveet että asenne ei siellä ole kohdallaan. Luulisi ymmärtävän kun he niitä lakiehdousia tekevät päivittäin, mutta jättävät omat tulot ja etuudet käsittelemättä!! Miten voi olla mahdollista.
Kerrankin sait yhden faktan kommentteihisi: kansanedustajat eivät käsittele omia palkkioitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrankin sait yhden faktan kommentteihisi: kansanedustajat eivät käsittele omia palkkioitaan.
Älä oo noin sinisilmäinen, tietenkin käsittelee. Omaksi edukseen vieläpä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä oo noin sinisilmäinen, tietenkin käsittelee. Omaksi edukseen vieläpä.
Eivät käsittele.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eivät käsittele.
Kyllä säsittelee ja vieläpä nousu suunnassa.
- Anonyymi
Työkokeilua sinulle annetaan siksi, että jos vaikka alkaisit ymmärtämään että terve työikäisen kuuluu itse kustantaa elämänsä.
- Anonyymi
heheeee.... ehei pieni paaperoinen, ei ei. Minä en moisia orjatöitä ole koskaan huolnut enkä tule huolimaan. Toiseksi en tarvi työtä, enkä edes halua tehdä töitä. Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Oi oi sentään, kun sinulle niitä orjahommia tarjotaan urakalla, joten ole onnellinen että saat orjailla. Muuhunhan sinusta ei olekkaan. Kitisevät tyypit saa orjatöitä jotta pysyy hiljaa. Heheeee.... trait trait trallaallaaa...
- Anonyymi
Just noin kun monelta alkaa unohtuun tuo tosi asia niillä toki vähän eri jos on aktiivisesti koittanut hakea töitä mutta ei tärppää.
- Anonyymi
ihmettelen kuka vielä edes menee töihin, sehän on nöyryyttävää. Oon ollu 25 v työtön enkä töihin HALUA MENNÄ KOSKAAN.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ihmettelen kuka vielä edes menee töihin, sehän on nöyryyttävää. Oon ollu 25 v työtön enkä töihin HALUA MENNÄ KOSKAAN.
Vai on se nöyryyttävää?
Tosin tunnen ja tiedän teidät sosiaalipummit!
Mitä osisit edes tehdä? Tai viitsisit? Tai jaksaisit vaikka kuinka yrittäisit? Aivoja siihen tarvitaan, vaik kuinka, onko sinulla? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vai on se nöyryyttävää?
Tosin tunnen ja tiedän teidät sosiaalipummit!
Mitä osisit edes tehdä? Tai viitsisit? Tai jaksaisit vaikka kuinka yrittäisit? Aivoja siihen tarvitaan, vaik kuinka, onko sinulla?Harmi ettätunnet sosiaalipummeja, onko kaltaisiasi? Ilmeisesti kuntunnet heitä.
Aika alhaista tuo sun sanailusi, että miten epätoivoinen sinä olektaan kun alistut ihmisiä haukkumaan. Haukkumasanat vaan tuke sun raivoa, ja niillä yrität olla tosi kova, ne on sitä varten että oma itse ei ole tarpeeksi itsevarma kun pitää käyttää tuollasia sanoja tukeakseen omaa heikkoa itsetuntoa.
- Anonyymi
Et pääse töihin ja elät loppuelämän köyhyydessä.
- AnonyymiUUSI
Kuin elän? Mistä sinä tiedät minun varallisuuden ja rahat??? Oletko taas se epävarma arvailija joka helpottaa omaa oloaan kuvittelemalla ja arvailemalla toisia ihmisiä. Kerroppa mistä oletat tietäväsi?
- AnonyymiUUSI
Jos saa 9 euroa päivässä työstä niin se vähentää sitten toimeentulotukea jos vaikka hakee sähkölaskuun rahaa. Kyllä on tehty työn tekeminen kannattamattomaksi.
Itse jaoin mainoksia niin tienasin 155 euroa. Kela vähentänyt toimeentulotukea 3 kk ajan jo vaikka soitin sossuun ja sossu virkailija sanoi että kela teki väärän päätöksen.- AnonyymiUUSI
Kela tekee vääriäkin päätöksiä! Sinne pitäisi saada jotain rotia!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kela tekee vääriäkin päätöksiä! Sinne pitäisi saada jotain rotia!
Onkohan siellä demareita töissä?
- AnonyymiUUSI
Ei kukaan saa työstä yhdeksää euroa päivässä. Tarkoittanet työkokeilua tai jotain vastaavaa. Ei kannata sotkea asioita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan saa työstä yhdeksää euroa päivässä. Tarkoittanet työkokeilua tai jotain vastaavaa. Ei kannata sotkea asioita.
Ai ei vai? Miksi sitten saa jos se on laitonta????
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai ei vai? Miksi sitten saa jos se on laitonta????
Missä yrityksessä maksetaan 9 euron päiväpalkkaa työsuhteessa olevalle? Saisiko yhdenkin nimen, niin laitetaan firma vastuuseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138