IS - Yle: Oikeuskansleri selvittää Petteri Orpon toimintaa
Pääministeri Orpo pyysi tasavallan presidenttiä sijaistamaan itseään eurooppalaisessa kokouksessa voidakseen itse lomailla.
Orpo kertoi vastauksessaan arvioineensa riittäväksi, että hänen ja presidentin suullinen keskustelu 3.6.2024 riitti asiassa etenemiseksi.
Ylen mukaan Orpo ei vastaa kysymykseen siitä, miten päätös Suomen edustamisesta dokumentoitiin tai arkistoitiin.
Näin sitä hjätetään halituksessa työt tekemättä ja lomaillaan.
Normaali kansalainen siirtää lomiaan ja muita menoja jos on tärektiä asioita. Mut ei eduskunta. Pitää verorahat saada käyttää lommailuun, ja sijainen kehiin, kun ei itse osaa hommiaan niin lähdetään karkuun. Voi orponen sentään.... näinkö se suomen velka laskee, kun sinä verorahoilla ilmaiseksi lomailet.
Kun ei osaa työtänsä pakko jättä kokous väliin
4
142
Vastaukset
- Anonyymi
Eli haluat, että Orpo edustaa Suomea maailmalla vai et halua?
- Anonyymi
Ei asia ole noin yksinkertainen.
Orpo on suomen pääministeri, valitettavasti, jonka työhön se kuuluu, halusinpa minä sitä tai en. Se kuuluu hänen tehtäviinsä.
Orpoa en halunnut pääministeriksi, valheidensa takia, sen vuoksi en edes äänestänyt kentään en koskaan äänestä, kun en halua olla valitsemassa rikollisia ja valehtelijoita.
- Anonyymi
Taas kerran tämä oikeuskansleri toteuttaa vihervassareiden agendaa täysimääräisesti!!
Tekee tikusta asian! Tuolla asialla ei ole mitään merkitystä mihinkään asiaan! Olisi pitänyt antaa potkut jo aikaa sitten! - Anonyymi
Vaimon syntymäpäiväjuhlien takia otti rokulipäivän.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/49ca7d62-68c1-49ff-9777-9c05e920d7d6
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974