Ehtoollisessa eli leivän murtamisessa

Anonyymi-ap

kristityt ensisijassa muistelevat Herran Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä heidän hyväkseen.

Luuk 22:17-20
Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun MUISTOKSENI”.
Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun VERESSÄNI, joka teidän edestänne vuodatetaan.

”Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun MUISTOKSENI".
Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto MINUN VERESSÄNI; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun MUISTOKSENI".
1 Kor 11:23-25

35

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pelkästä 2000 v. takaisesta muistoista puhuminen on eksytystä kieroimmillaan.

Ehtoollinen on realiaikainen Jeesuksen sovintoveren ja ylösnousemusruumiista osalliseksi tuleminen. Jeesus itse eli Pelastus on reaalisesti läsnä sekä kasteessa
      että ehtoollisessa.

Viini: Tämä on Minun vereni.
      Leipä: Tämä on minun ruumiini

• Anonyymi00017

Ookkonää oikeasti hullu.

• Anonyymi

Ehtoollinen on reaaliaikainen syntien pois peseminen eli pelastus.

Kristillinen kaste on reaaliaikainen syntien pois peseminen eli pelastus.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi

Jätit tahallasi pois Ehtoollisen Viinin eli Jeesuksen veren merkityksen ehtoollisessa.

Väkevä viini. ( ei mikään lahkojen tiivistemehu)

Matt. 26:28

Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

• Anonyymi00018

A. Uusiliitto B synti sovitettu on sama kuin sovitus anteeksianto vapautus tuomioista . Mitäs te tuomitsette toisia ?

• Anonyymi

Mehujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista. Paha hengellinen synti.

• Anonyymi

Raamatun mukaan Herran Pyhässä Ehtoollisessa Herra Jeesus Kristus on itse läsnä jakamassa omaa vertaan viinin muodossa ja ruumiinsa osallisuutta leivän muodossa matkalla ikuiseen elämään.

Joh. 6:54

Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan Herran Pyhässä Ehtoollisessa Herra Jeesus Kristus on itse läsnä jakamassa omaa vertaan viinin muodossa ja ruumiinsa osallisuutta leivän muodossa matkalla ikuiseen elämään.

Joh. 6:54

Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.

Näytös miten syöt Jeesuksen LIHAA . Kyseessä on sovitus eikä sun yksin.

• Anonyymi

Jeesus asettaa ehtoollisen

Matt.26
      26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
      27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
      28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
      29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

• Anonyymi00020

Palat helvetissä tän Jeesuksen pilkkaamisen takia jo nyt. Ja Suomi Suomi24 tätä.

• Anonyymi

Aloittaja on ilmeisesti Amerikasta tuotujen anabaptististen antikristillisten uskonlahkojen agitaattori.

Jenkkilahkot muuttavat sekä kasteen että ehtoollisen merkityksen täysin vääräksi.

Heidän mukaan sekä kaste että ehtoollinen ei liity mintenkään ihmisen syntiongelmaan.

Jenkkilahkot esim. kieltävät koko perisynnin samalla tavalla kuin paratiisin käärme.

• Anonyymi00021

Juutalaiset arabit tuo virosta käärme voidetta nimellä tiikerivoide . Älä anna koskea ihoosi.

• Anonyymi

No mutta minä en niin hirveesti rippikoulusta muista.

Mutta se leivän murtaminen olis ollu vielä aivan kauheeta.

Mä niin nyt muista, mutta kyllä meillä rippikoulu otettiin tosissaan

Se oli mulle muuten ihan hirveetä, että annetaan rippikoulu ikäiselle viiniä jo juotavaks, jota ei varmaan kenenkään tytönkään pää ois vielä kestäny vähäisimmässäkään määrin.

Liian vahvaa se olikin.

Minusta on jumalan pilkkaa siellä Kuopiossa kun mehukesteiks ootte kirkon menotkin laittaneet.

Lapset on lapsia ja teidän pitäis ymmärtää että rippikoululainen on nuori jolle varmaan sitten viinikin oikeesti maistuu noin niinku nuorena.

Kaupungillakin kyllä.

• Anonyymi00022

Yskänlääke mitta viiniä tekee sinut juopoksi ?

• Anonyymi

Kiitän Jeesusta Kristusta siitä valtavasta armosta, minkä hän lahjoitti meille, kun hän voitti pahuuden voimat ristillä!

• Anonyymi00011

Aamen kiitos Jeesus armostasi!

• Anonyymi00012

Kiitos Jeesus suuresta armostasi, kun uhrasit itsesi Jumalalle meidän syntiemme tähden!

• Anonyymi00013

Lahkolaiset, kuten helluntailaiset vääristelee ehtoollisen merkityksen.

Ehtoollinen saadaan syntien anteeksisaamiseksi. ei se ole pelkkä muistiharjoitus.

• Anonyymi00023

Anteeksi saamiseksi paitsi ei lestat . Ne veivaa syntejä uudestaan ja uudestaan kuin ikinä ei olisi mitään sovitettu .

• Anonyymi00014

Samoin lahkolaiset valehtelee kasteen merkityksen.
      ---------------------------------------------------------------------
      Kasteessa ihmisen synnit pestään pois ja ihminen syntyy uudeksi vedestä ja Hengestä. Kaste on uudestisyntymisen peso.

• Anonyymi00024

Lahkoissa on harhaopettajia ja riivaajilla oikein nimet .

• Anonyymi00015

Jeesus ei kyllä puhunut ehtoollisen yhteydessä synnistä yhtään mitään. Ei tehdyistä, tekemättömistä eikä niiden anteeksi saamisesta.

Hän puhui uudesta liitosta ja se muistosta. Siksi Hän asetti ehtoollisen, kuten sapatti oli vanhan liiton merkki siitä että Jumala teki Israelin kansan kanssa liiton ja lait johdattaen heidät pois Egyptin orjuudesta. Sapatin rikkominen oli sama kuin rikkoi Jumalan tekemän liiton. Siksi siitä vanhassa liitossa tapettiin ihminen.

Uuden liiton muisto on ehtoollinen, muisto siitä miten Jeesus vapautti kaikki kansat lain ja synnin orjuudesta mahdollistamalla verensä kautta Pyhän Hengen ja vapauden ihmiselle. Siksi Jeesus käski viettää ehtoollista eikä siksi että voisi sitten taasen tehdä syntiä ja rypeä siinä miten kammottavasti tahansa kun on murtanut känttyä ja litkinyt viiniä. Jos niin tekee, niin rikkoo uuden liiton muiston ja siitä oli myös rangaistus kuten oli sapatin rikkomisesta. Jos kelvottomasti nauttii ehtoollisen vain omaa syntisyyttään pönkittääkseen, häpäisee Jeesuksen muiston ja saa siitä sen mukaisen rangaistuksen.

• Anonyymi00025

Taas harhaoppia.

• Anonyymi00016

Luetko nyt uudestaan kohdat uusi liitto . Muistoksi .

• Anonyymi00026

Jos se tehdään muistoksi, ei se tarkoita sitä että silloin itse saa syntinsä anteeksi, että kun jauhaa leipää suussaan ja kulauttaa viiniä kurkkuunsa, niin silloin sielu taivaaseen vilahtaa. Ei Jeesus niin sanonut että jos se tehdään muistoksi vaikka syntien anteeksisaamisen muistoksi, niin ei se tarkoita sitä että ihminen itse juuri sillä hetkellä saa syntinsä anteeksi ja voi käydä niitä aina silloin tällöin pyytelemässä niin. Silloin se tehdään väärin, ei sitä tehdä muistoksi, ei uuden liiton, Pyhän Hengen liiton muistoksi, vaan itsekkäistä tarkoituksista, että nyt olen taas hyvä ihminen tekemään syntiä kun olen käynyt vähän murkinalla ja hiukalla.

Se kuuluu pelastukseen että ymmärtää Jeesuksen veren ja uuden liiton merkityksen, kunnioittaa sitä mitä Jeesus on tehnyt, ymmärtää että siihen ihmisen pelastus perustuu että Jeesus on uhrautunut meidän puolestamme. Ehtoollinen on Jumalan ja Jeesuksen kunnioittamista, uuden liiton hyväksymistä ja vanhan hylkäämistä eikä sitä että ihminen käy omissa synneissään rypemässä ja niitä puhdistelemassa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Jos se tehdään muistoksi, ei se tarkoita sitä että silloin itse saa syntinsä anteeksi, että kun jauhaa leipää suussaan ja kulauttaa viiniä kurkkuunsa, niin silloin sielu taivaaseen vilahtaa. Ei Jeesus niin sanonut että jos se tehdään muistoksi vaikka syntien anteeksisaamisen muistoksi, niin ei se tarkoita sitä että ihminen itse juuri sillä hetkellä saa syntinsä anteeksi ja voi käydä niitä aina silloin tällöin pyytelemässä niin. Silloin se tehdään väärin, ei sitä tehdä muistoksi, ei uuden liiton, Pyhän Hengen liiton muistoksi, vaan itsekkäistä tarkoituksista, että nyt olen taas hyvä ihminen tekemään syntiä kun olen käynyt vähän murkinalla ja hiukalla.

Se kuuluu pelastukseen että ymmärtää Jeesuksen veren ja uuden liiton merkityksen, kunnioittaa sitä mitä Jeesus on tehnyt, ymmärtää että siihen ihmisen pelastus perustuu että Jeesus on uhrautunut meidän puolestamme. Ehtoollinen on Jumalan ja Jeesuksen kunnioittamista, uuden liiton hyväksymistä ja vanhan hylkäämistä eikä sitä että ihminen käy omissa synneissään rypemässä ja niitä puhdistelemassa.

Muistelut on psykologiaa.

Ehtoollinen merkitys on, että siinä on läsnä Kristuksen ruumis ja veri ihmisen puhdistamiseksi synnistä.

• Anonyymi00028

Jenkkilahkot eivät ole olleet koskaan tervettä kristinuskoa, vaan paha eksytys ja heresia, mistä kannattaa pysyä erossa.

• Anonyymi00029

Ei kannata uskoa siihen että kun joku sanoo että kun käyt mutustamassa leipää ja litkimässä viiniä, niin syntisi on annettu anteeksi olet ollut miten paha tahansa, miten vain herjannut muita, kannattanut sotarikoksia ja uskokin ollut vähän mitä sattuu, niin kun käyt vain jollain mielellä pienellä välipalalla, niin olet taasen Jumalalle kelvollinen vajaan sekunnin.

Ei ehtoolliselle mennä oman saastaisuutensa kanssa että pian taasen kaikki on hyvin, vaan nöyränä sen suhteen muistamaan mitä Jeesus on tehnyt puolestamme, miten Hänessä on alkanut uusi liitto Pyhässä Hengessä, miten hän uhrasi itsensä meidän syntiemme vuoksi ja sitä muistellaan miten niistä on vapauduttu Jeesuksen nimessä ja Jumalan Pyhässä Hengessä, miten synti ei enää hallitse, ei sitä käydä pesemässä pois jatkuvasti minkään kuitenkaan muuttumatta, vaan Jeesus on tullut Pyhän Hengen kautta todellisesti elämäään. Sitä muistoa tulee kunnioittaa, nauttia nöyränä ja kiitollisena se mitä Jeesus on tehnyt jo puolestamme, mikä on jo saavutettu Kristuksen ansioista eikä itse mussuttamalla ja kulauttelemalla.

Pitää tosiaan olla tarkkana että edustaa tervettä kristinuskoa eikä keksi siihen omia valheita.

• Anonyymi00030

Helluntailiikkeen perustaja Parhami oli maallikko, vapaamuurari ja kuului KuKluxKlaanin veljeskuntaan.
      Tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan.

• Anonyymi00031

Tietenkin voi mennä ehtoolliselle vaikka homoherjojaan pyytämään antekesi, mutustella leipä ja kulauttaa viinit kurkkuun tyytyväisenä että nyt minua ei tuomita homoherjoista vaikka jotkut ehkä tuomitsee, mutta olen ainakin tähänastiset homoherjat saanut anteeksi ja kun vähän lisää herjaan, voin käydä ne uudestaan kuittaamassa.

Mutta se on harhaoppinen tapa ja niin toimii omaksi vahingokseen, nauttii väärin sen ja siitä Jeesus ei kovin hyvää todistusta antanut jos ei nauti sitä uuden liiton muistoksi, ei kunnioita uuttaa liittoa, joka solmitaan Jumalan ja Pyhän Hengen kanssa Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ansioista. Jos sitä muistoa ei kunnioita eikä ymmärrä edes mistä on kyse, niin ikävät tulee olemaan lunnaat.

• Anonyymi00032

Uusi liitto alkaa kristillistä kasteesta, ei muutoin.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

• Anonyymi00033

Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus.

Ihminen ei ole taspuolinen kumppani tekemään Jumalan kanssa mitään sopimuksia tai kauppoja.

• Anonyymi00034

Ei Jumala kyllä tee mitään saastaisia liittoja.

Ne ovat jonkun muun tekemiä.

• Anonyymi00035

Jumalan tekemät liitot ovat ikuisia. Ne eivät kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan. Ihminen voi olla useamman ikuisen liiton kautta Jumalan valtakunnan erityisessä suojeluksessa.

• Anonyymi00036

henkivallat tekee vääriä liittoja, hurmoshenki vahvistaa henkivallan tekemän liiton, henkiliiton

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2395
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1377
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      73
      1167
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1107
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      78
      832
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      668
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      24
      638
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      616
    Aihe