kristityt ensisijassa muistelevat Herran Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä heidän hyväkseen.
Luuk 22:17-20
Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun MUISTOKSENI”.
Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun VERESSÄNI, joka teidän edestänne vuodatetaan.
”Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun MUISTOKSENI".
Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto MINUN VERESSÄNI; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun MUISTOKSENI".
1 Kor 11:23-25
Ehtoollisessa eli leivän murtamisessa
9
62
Vastaukset
- Anonyymi
Pelkästä 2000 v. takaisesta muistoista puhuminen on eksytystä kieroimmillaan.
Ehtoollinen on realiaikainen Jeesuksen sovintoveren ja ylösnousemusruumiista osalliseksi tuleminen. Jeesus itse eli Pelastus on reaalisesti läsnä sekä kasteessa
että ehtoollisessa.
Viini: Tämä on Minun vereni.
Leipä: Tämä on minun ruumiini - Anonyymi
Ehtoollinen on reaaliaikainen syntien pois peseminen eli pelastus.
Kristillinen kaste on reaaliaikainen syntien pois peseminen eli pelastus.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti. - Anonyymi
Jätit tahallasi pois Ehtoollisen Viinin eli Jeesuksen veren merkityksen ehtoollisessa.
Väkevä viini. ( ei mikään lahkojen tiivistemehu)
Matt. 26:28
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. - Anonyymi
Mehujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista. Paha hengellinen synti.
- Anonyymi
Raamatun mukaan Herran Pyhässä Ehtoollisessa Herra Jeesus Kristus on itse läsnä jakamassa omaa vertaan viinin muodossa ja ruumiinsa osallisuutta leivän muodossa matkalla ikuiseen elämään.
Joh. 6:54
Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.
- Anonyymi
Jeesus asettaa ehtoollisen
Matt.26
26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
28 Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
29 Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa." - Anonyymi
Aloittaja on ilmeisesti Amerikasta tuotujen anabaptististen antikristillisten uskonlahkojen agitaattori.
Jenkkilahkot muuttavat sekä kasteen että ehtoollisen merkityksen täysin vääräksi.
Heidän mukaan sekä kaste että ehtoollinen ei liity mintenkään ihmisen syntiongelmaan.
Jenkkilahkot esim. kieltävät koko perisynnin samalla tavalla kuin paratiisin käärme. - Anonyymi
No mutta minä en niin hirveesti rippikoulusta muista.
Mutta se leivän murtaminen olis ollu vielä aivan kauheeta.
Mä niin nyt muista, mutta kyllä meillä rippikoulu otettiin tosissaan
Se oli mulle muuten ihan hirveetä, että annetaan rippikoulu ikäiselle viiniä jo juotavaks, jota ei varmaan kenenkään tytönkään pää ois vielä kestäny vähäisimmässäkään määrin.
Liian vahvaa se olikin.
Minusta on jumalan pilkkaa siellä Kuopiossa kun mehukesteiks ootte kirkon menotkin laittaneet.
Lapset on lapsia ja teidän pitäis ymmärtää että rippikoululainen on nuori jolle varmaan sitten viinikin oikeesti maistuu noin niinku nuorena.
Kaupungillakin kyllä. - Anonyymi
Kiitän Jeesusta Kristusta siitä valtavasta armosta, minkä hän lahjoitti meille, kun hän voitti pahuuden voimat ristillä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992