Raamatussa "Veljillä" tarkoitetaan toista Juutalaista.
Jeesus oli Juutalainen.
Apt.2
37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi
PYHÄN HENGEN.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä JA TEIDÄN LAPSIA.
40 TÄSTÄ sukupolvesta
Jeesuksen paluuta odotettiin hyvin pian silloin eläneen sukupolven aikana.
Mistään tulevista sukupolvista ei murehdittu.
Mitä "Veljillä" tarkoitettiin?
3
84
Vastaukset
- Anonyymi
Uuten Testamentin kirjoittajia on paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää.
Sen ajan käytännön mukaan niitä eri henkilöiden kirjoituksia on vain kerätty iso kasa yhteen ja laitettu tunnettujen henkilöiden puhumiksi. Se oli ihan yleinen käytäntö siihen aikaan.
Joku tuntematon henkilö on lisännyt Jeesuksen suuhun lauseen, että Jeesus tulisi heti kohta takaisin maan päälle silloin paikalla olleiden ihmisten vielä eläissä.
Joten eksytys Jeesuksen paluusta alkoi jo siihen aikaan.
Jeesus itse sanoo, että ei edes tiedä, koska palaa takaisin maan päälle. Sen tietää isä itse. - Anonyymi
Esim.
Koko Markuksen evankeliumin loppuosa on paljastanut täysin tuntemattoman kulkumienen kirjoittamaksi, mikä on vaan kylmästi jossain kirkolliskokouksessa sinne lisätty pidentämään evankeliumin pituutta.
Asiasta on varoitus -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Uskonlahkot tarkoittavat veljillä omia veljeskuntiaan, joihin heidät on ohjattu liittymään ja sidottu yleensä lahkon omalla rituaalisella antikristillisellä uudestikasteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728