Neljä vuotta sitten jätin uskoni Jumalaan ja otin askeleen kohti omaa elämääni. Se ei ollut helppoa – alussa oli epävarmuutta ja omaa pohdintaa siitä, minne olin matkalla. Mutta tänään tiedän, että elämäni on vihdoin omaani. Olen löytänyt rauhan, merkityksen ja ilon ihan uusilla tavoilla.
Ei tarvitse täyttää muiden odotuksia ollakseen onnellinen. Jokainen virhe, jokainen askel on ollut oma valintani, ja olen siitä ylpeä. Jos se tekee minusta luopion, olkoon niin. Minä elän nyt täysillä, omilla ehdoillani – ja se on parasta, mitä olen koskaan tehnyt.
En enää pelkää Perkelettä, en kadotusta, enkä epävarmuutta. Elämä on tässä ja nyt, kirkkaana ja kauniina. Ilo, vapaus ja toivo ovat minulle totta joka päivä. Tämä polku on minun – ja kävelen sitä kohti rohkeana ja sydän avoinna.
Luovuin uskostani 4 vuotta sitten
11
203
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, ei ole sadistinen murhaaja kyttäämässä jokaista liikettä ja ajatusta, jotta saisi tappaa ja kiduttaa ikuisesti uhrejaan.
On vapaus tuomita Jahven teot pahoiksi oman terveen oikeustajun mukaan.
Näkee vihdoin uskon järjettömyyden ja turhuuden.
Saa hyväksyä todellisuuden ja tieteen ilman pelkoa helvetistä. - Anonyymi
Saatat tulla ilman Jumalaa toimeen maanpäällä. Mutta taivasten valtakuntaan mennään vain Jeesuksen kautta. Vain Jeesuksessa on pelastus. Vaikeuksissa olet jo maanpäällä kun sinulle tulee koettelemuksia. Sairautta ym. Esim. ihmeparantumista et koe.
- Anonyymi
Hah hah! Kukaan ei ole parantunut ihmeellä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah! Kukaan ei ole parantunut ihmeellä!
Eikö lutterin kirkko tottele jeesuksen käskyä parantaa sairaat !
Miksi ei ?
Miksi vain vauvan kasteita tehdään jota ei mikään käsky kata !
- Anonyymi
Hienoa. Olet siis saanut rauhan jota Jumalusko ei voi antaa.
Tuossa on vielä extrana se hyvä puoli ettei sinun tarvitse uskoa asioihin dogmaattisesti, vaan voit nyt tutkia kaikkea avoimin mielin.
Tieteiden havainnot ovat uskomattomia ja äärimmäisen mielenkiintoisia joita voit nyt tällä avoimella mielellä tutkia ilman rajoituksia.
Itse menetin uskoni noin 30 vuotta sitten ja se on parasta mitä minulle on tapahtunut. Tänä aikana karttunut tieto aiheuttaa lähinnä myötähäpeää kun lukee uskovaisten juttuja. - Anonyymi
Minäkin löysin merkillisen rauhantunteen, kun menin mukaan okkultismiin ja oivalsin, ettei mitään helvettiä olekaan, vaan on vain jälleensyntyminen. Aina saa uuden mahdollisuuden.
Parinkymmenen vuoden päästä Jeesus herätti minut harhoistani ja tajusin, että uskomukseni ja rauhantunteeni olivatkin täyttä valhetta. Olin tullut saatanan huijaamaksi. Jumala jopa näytti minulle näyssä tulijärven ja ilmoitti, että sinne lopulta päädyn, jos en tee parannusta uskomukistani.
Tein parannuksen. Nykyään olen uskossa.- Anonyymi
Ap.
Uskon, että kristinusko voisi olla sinulle aidosti parempi ratkaisu kuin okkultismi. Mikäli haluat vielä syvemmän ja vapaamman elämän, niin luopuminen kaikesta uskosta, kuten edellinen kommentoija sanoi, voi todella olla tie siihen, että pääsee irti sisäisistä kahleistaan. Minun “okkultismini” oli aikanaan tämä uskovaisuus, josta olen onnekseni päässyt irtautumaan. Älkää pelätkö helvettiä tai odottako taivasta, vaan uskaltakaa elää tässä hetkessä.
Uskon syvästi siihen, että elämä on tässä ja nyt, ja että hetkessä eläminen on avain todelliseen vapauteen ja rauhaan. Kuten Laozi sanoi jo tuhansia vuosia sitten: “Jos olet masentunut, elät menneisyydessä. Jos olet ahdistunut, elät tulevaisuudessa. Jos olet rauhassa, elät nykyhetkessä.” Elämä löytyy juuri tästä hetkestä, kaikessa sen aitoudessa – eikä ole tarvetta etsiä merkityksiä tai vastauksia muualta.
- Anonyymi
Karvakoipi on ovela !
Se laittaa vaikka verkkosukat halutessaan pettää ihmispoloisia. - Anonyymi
Aloittajan uskonto on ollut todella masentava. Oikeassa kristinuskossa ei ole masennusta. Ei meillä ole kuristavia kahleita, vaan saamme elää normaalia iihmisen elämää vapaina Jumalan rakkaina lapsina. Jeesus toi meille armon, eikä Hänen hyvät opetuksensa rajoita muusta, kuin pahuudesta. Voimme vapaan tahtomme mukaisesti tehdä hyvää. Haluamme noudattaa Jeesusen neuvoja rakkaudesta Häneen, emme pakosta, vaan kunnioituksesta Häneen. Hyvän teko ei ole vaikeaa, kun Jeesus siunaa tekemisemme. Kokenut kristitty näkee elämän ikuisuuden kannalta. Kun Jumala vielä vahvistaa vuorovaikutuksemme todellisuuden, ei riemullamme ole rajoja. Tunnustan, hihhuloin, mutta vain kammiossani yksin, kun en voi pidättää riemuani, kun Jumalan Pyhyys koskettaa.
- Anonyymi
Ap.
Kiitos ajatuksistasi. Ymmärrän, että olet löytänyt kristinuskosta sinulle merkityksellisen tavan elää, joka tuo sinulle iloa ja vapautta. Minulle oman tien valitseminen ja hetkessä eläminen ovat tuoneet rauhaa ilman ulkopuolisia rajoituksia tai ohjeita siitä, mikä on oikea tapa elää. Vaikka lähestymme elämää eri kulmista, arvostan, että molemmat elämme aidosti omannäköistämme elämää. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!
- Anonyymi
Mukavaa, että olet päässyt eroon uskontoharrastuksesta. Matka uskovaisuudesta uskonnottomuuteen on kivinen ja vaatii paljon pohdintaa ja aikaa. Onneksi sen ansiosta voi löytää oman itsensä ja voi olla onnellinen siihen mitä on. Ei tarvitse varmistella vip-paikkaa paratiisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750