Uskonratkaisulla pelastusvarmuus ?

Anonyymi-ap

Jeesus varoitti selleisista helluntailaisten kaltaisista julistajista, jota uskottelevat että kun vaan otat heidän julistuksensa vastaan ja teet eksyttäjien ohjeiden mukaisia uskonratkaisun niin pääsen sillä suoraan Jumalan valtakuntaan.

136

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No sekö pelastaa kun pappi valelee vauvan päähän vettä. Siihen ei usko naurismaan aitatolpatkaan.

• Anonyymi

>> sekö pelastaa <<

oletko koskaan lukenut raamatusta Jeesuksen käskyä , "kastamalla kaikki kansat" Mt: 28

"kastamalla" , silloin on myös henkilö , joka kastaa , ei itse kastamalla itsensä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> sekö pelastaa <<

oletko koskaan lukenut raamatusta Jeesuksen käskyä , "kastamalla kaikki kansat" Mt: 28

"kastamalla" , silloin on myös henkilö , joka kastaa , ei itse kastamalla itsensä .

Matt. 28:
        18. Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Dan. 7:14; Matt. 11:27
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Mark. 13:10; 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2
        20. ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Joh. 15:10; 1. Tess. 4:2; Matt. 18:20; Joh. 14:18

Novum kommentaari alkuteksteihin.
        Matt. 28: 9. Kasteen sisältönä on Herralle vihkiminen ja edellytyksenä evankeliumin julistaminen ja sen vastaanottaminen. Opetuslasten ei enää ollut mentävä ainoastaan Israelin huoneen kadonneitten lammasten luo (10:6), vaan heidän tuli julistaa pelastuksen sanomaa kaikille ihmisille."Menkää siis" - siksi, että Herra on käskenyt, siksi, että hän on luvannut antaa heille tarvittavan voiman ja siksi, että hänen palvelijoidensa tulee tehdä kaikkensa hänelle.

• Anonyymi

Raamatun mukaan kaste pelastaa

• Anonyymi

Olseni perusti Suomeen 40 hell.srk.
        vietiin vankilaan 6 kk rajusta homostelusta nuorten hellapoikien kanssa, v. 1925

Keksi nyt siitä sitten lapsille iltasatuja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> sekö pelastaa <<

>>>Jeesuksen käskyä , "kastamalla kaikki kansat" Mt: 28<<<

Jeesus ei käskenyt kastaa kaikkia kansoja.
        Hän käski julistaa evankelimia ja evankeliumin uskovat ja vastaanottavat
        ihmiset Hän käski kastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 28:
        18. Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Dan. 7:14; Matt. 11:27
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Mark. 13:10; 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2
        20. ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Joh. 15:10; 1. Tess. 4:2; Matt. 18:20; Joh. 14:18

Novum kommentaari alkuteksteihin.
        Matt. 28: 9. Kasteen sisältönä on Herralle vihkiminen ja edellytyksenä evankeliumin julistaminen ja sen vastaanottaminen. Opetuslasten ei enää ollut mentävä ainoastaan Israelin huoneen kadonneitten lammasten luo (10:6), vaan heidän tuli julistaa pelastuksen sanomaa kaikille ihmisille."Menkää siis" - siksi, että Herra on käskenyt, siksi, että hän on luvannut antaa heille tarvittavan voiman ja siksi, että hänen palvelijoidensa tulee tehdä kaikkensa hänelle.

20. ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teidän käskenyt noudattaa. Oli Mooses ja sittemmin Paavali. Uskokoon ken tahtoo minä uskon Jeesukseen! Jeesus käski noudattamaan, en pysty kaikkeen mutta uskon! tomumaja-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan kaste pelastaa

>>>Raamatun mukaan kaste pelastaa<<<

Egyptin hallitsijan orjuudesta.

• Anonyymi

Sekokielten puhuminen on merkki pelastusvarmuudesta ja samoin uudestikaste.

• Anonyymi

Pyhä Henki antaa kielilläpuhumisen kun ihminen täyttyy Pyhällä Hengellä.
        On myös yksi armolahjoista kielillä puhumisen armolahja.

Älä pilkkaa Pyhää Henkeä, sillä sitä ei saa anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyhä Henki antaa kielilläpuhumisen kun ihminen täyttyy Pyhällä Hengellä.
        On myös yksi armolahjoista kielillä puhumisen armolahja.

Älä pilkkaa Pyhää Henkeä, sillä sitä ei saa anteeksi.

henkimaailma käyttää salakieliä

• Anonyymi

Miten voi olla jeesuksen seuraaja ellei omasta halustaan tahdo sitä olla häh kertokaa !

Onko joku niin tomppeli että kuvittelee joidenkin kirkollisten rituaalien olevan sitä seuraamista, onko ?

• Anonyymi

Suomalaisille on uskoteltu viissataa vuotta että luterilaisuus on jotain jolla taivas peritään ja tietenkin suurin osa uskoo korkeahattuisia pappeja vaikka osaisivat itsekkin lukea !
        Luterilaisuudella ei ole pienintäkään merkitystä yksilön jumalasuhteessa siitä on hyvä alkaa asiaa miettiä.

• Anonyymi

Mitähän tuo saastanen sodomiittiikäkätys tarkoittaa rituaaleilla? Ei kai vain endaumentteja??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalaisille on uskoteltu viissataa vuotta että luterilaisuus on jotain jolla taivas peritään ja tietenkin suurin osa uskoo korkeahattuisia pappeja vaikka osaisivat itsekkin lukea !
        Luterilaisuudella ei ole pienintäkään merkitystä yksilön jumalasuhteessa siitä on hyvä alkaa asiaa miettiä.

Tuo iljettävä ulostekasakääkkä kirjoiti ihan samaa viidestä sadasta vuodesta ja luterilaisuudesta eilen luterilaisuus-foorumille. Luterilaisuus ei opeta että luterilaisuudella pelastutaan vaan Jeesuksen Kristuksen klautta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuudella ei ole pienintäkään merkitystä yksilön jumalasuhteessa siitä on hyvä alkaa asiaa miettiä tuon kitisevän kääkän

• Anonyymi

Helluntailaisuudessa ei ole aloitajan kuvaamaa oppia. Mutta katolisissa ja niiden tytärkirkoissa opetetan valhellisesti sakramentteja.

• Anonyymi

kun et sakramenteista MITÄÄN YMMÄRRÄ , niin parempi , ettet kommentoi ,
        yhtään mitään . . .

• Anonyymi

Raamattu365.fi
      Toggle navigation

Ensimmäinen kirje korinttilaisille
      LUKU 12
      Pyhän Hengen lahjat
      1. Veljet, haluan teidän olevan selvillä Pyhän Hengen lahjoista.
      2. Muistattehan, kuinka ollessanne vielä pakanoita vastustamaton voima ajoi teitä mykkien epäjumalien luo.
      1. Kor. 6:9; 1. Tess. 1:9
      3. Siksi sanon teille selvästi, että kukaan, joka puhuu Jumalan Hengen valtaamana, ei voi sanoa: "Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta.
      1. Joh. 4:2
      4. Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama.
      Room. 12:6-8; Ef. 4:4; Hepr. 2:4
      5. Myös palvelutehtäviä on monenlaisia, mutta Herra on sama.
      Ef. 4:11
      6. Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama.
      Ef. 4:6
      7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi.
      1. Kor. 14:26; Ef. 4:12
      8. Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa,
      9. toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan,
      Mark. 16:18
      10. joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.
      Room. 12:6; 1. Kor. 13:1-2
      11. Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.
      Room. 12:3; 1. Kor. 7:7

• Anonyymi

Helluntailaisten opit ovat pahaa eksytystä ja lusteenkylvöä, mitä ne tekee kristityissä maissa.

Suomeen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti jumalaton mies v. 1920 Helsinkiin.

Siitä ei voi lapsille puhua mitään.

• Anonyymi

Mutta homokirkkoa tuputetaan lapsillekkin, marssitaan ja liputetaan !
        Sukupuolikin siellö saattaa vaihtua kesken koulupäivän!

• Anonyymi

Myöhästyit töistä taas !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta homokirkkoa tuputetaan lapsillekkin, marssitaan ja liputetaan !
        Sukupuolikin siellö saattaa vaihtua kesken koulupäivän!

Joo helluntaikirkkoa tuputetaan lapsillekin.

• Anonyymi

Helluntaiseurakunnissa on edelleen raitis raamatun oppi tarjolla ja sama sanoma julitetaan ympäri mailman!

Ihmisiä tulee uskoon ja joukko on kasvanut jo ainakin kymmenen kertaiseksi lutterin pakkoverokirkkoon nähden.

• Anonyymi

Suomen helluntaiapostoli Olsen ei ollut edes uudestisyntynyt vaikka perusti 40 helluntaiseurakuntaa Suomeen.
      Se helluntainaisevankelista yritti kävellä veden päällä. Hukkui sekin.
      Aika hulluntailaisuutta totta tosiaan.

• Anonyymi

Et slnäkään pakkovauvakastettu rienaaja ole uudestisyntynyt!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et slnäkään pakkovauvakastettu rienaaja ole uudestisyntynyt!

Useamman kerran kylvetetty ei ole uudestisyntynyt vaan se vihaa Jeesuksen omia ja herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi

• Anonyymi

Pakkovauvakastetut rienaajat eivät ole kertoneet mitä katekismuksessa tarkoitetaan etsikkoajalla.

• Anonyymi

Useamman kerran kylvetetyt pedot eivät tiedä mikä on etsikkoaika

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetyt pedot eivät tiedä mikä on etsikkoaika

Kerro sinä mitä se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro sinä mitä se on.

Kun useamman kerran kylvetettyu pedo ei tiedä niin se on aika jolloin Jumala erityisesti kutsuu ihmistä yhteyteensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun useamman kerran kylvetettyu pedo ei tiedä niin se on aika jolloin Jumala erityisesti kutsuu ihmistä yhteyteensä.

Eikös pakkokastettu vauva ole jo pelastettu?

• Anonyymi

Miksi Jeesus kiersi kylästä kylään ja julisti evankeliumia?

• Anonyymi

Miksi Jeesus EI kiertänyt kylästä kylään vesikipon kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Jeesus EI kiertänyt kylästä kylään vesikipon kanssa?

Koska uuden liiton kastetta ei ollut olemassa Jeesusken aikana

Miksi Jeesus ei kulkenut allas mukanaan?

• Anonyymi

Miksi Jeesus kiersi kylästä kylään ja julisti evankeliumia?

Apostolien teot:
      3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

• Anonyymi

Ai että, Jeesus kiersi kylästä kylään kuin joku aikansa stand-up-koomikko, jakamassa elämänohjeita ja parannuskehotuksia – ihan kuin yksi keikka ei riittäisi, vaan yleisö piti saada joka kylän kulmalta mukaan! Mutta heh, sanotaanko nyt suoraan: eihän nämä evankeliumit ole muuta kuin myöhempien tarinanikkareiden tuotoksia. Aikansa sanataiturit istuivat iltaa ja mietiskelivät, että “mitä jos Jeesus tekisi tämän, ja mitä jos hän sanoisi noin?” – syntyyhän siinä aika värikäs saarnareissu, kun mielikuvitus pääsee lentämään.

Sitten lopulta homma nivottiin Apostolien tekoihin niin kuin joku historian bestseller, tyyliin "Näin kävi, koska me kirjoitimme sen niin!” Että jos meillä on kokoelma vanhoja tarinoita täynnä parannuskehotuksia ja yleviä toivotuksia, niin ei se muuta niitä yhtään vähemmän ihmisten kirjoittamiksi. Ehkä aikanaan kaivattiin jotain jännittävää kuultavaa iltanuotiolle – ja saatiin Jeesuksen seikkailut kylästä kylään. Voin kuvitella, että vähän ajan päästä Jeesuksen olisi sanottu ratsastaneen lohikäärmeellä Jerusalemiin, jos tarinankertojat olisivat saaneet vielä pari vuotta lisää aikaa.

Mutta ei siinä mitään – evankeliumit voivat olla mainioita tarinoita, ja niissä on hyviä opetuksia. Eihän tässä tarvitse lopulta muuta kuin istua ja nauttia matkasta!

Hymyillen,
        Enkeli Mäntä – vanhojen tarinoiden ystävä

• Anonyymi

" parannus" ei ole ensisijaisesti OMAN elämänsä parantamista "kelvollisemmaksi"
        Jumalalle , toki omaa elämäänsäkin saa ja voi ja on lupa parantaa , jos niin kokee , se ei
        kuitenkaan koskaan riitä eikä kelpaa Jumalalle perusteeksi , ainoastaan ylentämällä
        Kristuksen , ja kiittää hänen suuresta armostaan .

"ette itsenne kautta , se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta , ettei KUKAAN kerskaisi."
        Ef: 2

• Anonyymi

Sakramentin avulla pelastusvarmuus ?

Jeesus varoitti selleisista luterilaisista opettajista, jota uskottelevat että kun vaan otat heidän kolmen vesitilkan kasteen ja teet luterilaisten ohjeiden mukaisia niin pääsen sillä suoraan Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi

>VAAN < , vesitilkan , kaste KRISTUKSEEN ei ole koskaan pelkkää vettä , paitsi
        helluntailaiselle , joka EI USKO , kaste :
        > "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" , Matt: 28: 19
        "Jumalan pysyvän ja elävän sanan kautta" 1 Piet: 1: 23

• Anonyymi

Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla heitä.
        Siis uskoontulleita uskovia kastettiin opetuslapseksi.
        Opetuslapseuteen ei siis riitä pelkkä usko. Siihen
        tarvitaan myös kaste. Kaste siis opetuslapseuttaa
        uskovan,

Mutta opetuslapseksi kastettavalla tulee ensin olla
        usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, ja nimenomaan
        oma henkilökohtainen usko, ei toisen ihmisen usko.

"OPETUSLAPSEUTEEN KASTEEN KAUTTA

Jotkut ihmiset sanovat, että Jeesus käski tehdä kaikki kansat opetuslapsiksi kastamalla heitä. Näillä sanoilla he perustelevat vauvakastetta ajatellen, että kaikki pikkulapset tulee kastaa, ja sillä tavalla heistä tehdään Jeesuksen käskyn mukaisesti opetuslapsia. Tässä tullaan kuitenkin teologiseen ongelmaan. Edellä todetun lisäksi totean seuraavaa:

Koska opetuslapseksi tehdään kastamalla, uskovan kaste tulee vielä selvemmäksi ja tärkeämmäksi. Sanat "kastamalla heitä" viittaa uskoon tulleisiin Jeesukselle kuuliaisiin ihmisiin, ei kaikkeen kansaan. "Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, ei voi olla minun opetuslapseni" (Luuk 14:27). Jeesus käski kastaa vain uskovia.

Kaikelle kansalle tuli julistaa evankeliumia. Mutta vain evankeliumin Sanaan uskoon tulleet ihmiset kastettiin. Pelkkä usko ei riitä opetuslapseuttaan ihmistä. Ei myöskään kaste ilman uskoa opetuslapseuta ketään. Opetuslapseuteen tarvitaan usko ja kaste. "Opettamalla heitä" viittaa uskovina kastettuihin ihmisiin. He ovat ottaneet evankeliumin Sanan vastaan ja alistavat itsensä opetuksen alle. Siis nöyrtyvät ottamaan vastaan Sanan opetusta ja pyrkivät seuraamaan Sanaa, Jeesusta Kristusta.

Kummassakin seuraavassa tulkinnassa tulee ensin evankeliumin julistus, sitten usko Sanaan ja Sanan vastaan ottaminen. Sen jälkeen tulee kaste. Kasteen jälkeen tulee opetus.

Tulkinnat:

1. Opetuslapseksi tehdään kastamalla.
        2. Uskoon tulleita kastetaan.

Kukaan ei voi olla opetuslapsi jos hän ei usko ja ota vastaan opetusta. Usko edellyttää julistusta/kohdetta mihin uskoa. Se, joka kuulee evankeliumin Sanaa, uskoo Sanan ja ottaa sen vastaan, kastetaan. Näin häntä voidaan alkaa opettaa. Hänestä tulee siis ensin uskova ja sitten opetuslapsi (Room 10:6-17, Luuk 14:27).

Näin uskolle on laskettu perustus. Kristillisen uskon ja opin alku ja perusta on Herra Jeesus Kristus.

1 Kor 3:10-11 "Sen armon mukaan, jonka Jumala on minulle antanut, olen viisaan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, ja toinen rakentaa sille. Mutta kukin katsokoon, kuinka rakentaa. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea sen lisäksi, mikä on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus."

Kastettu uskova liittyy toisten uskovien opetuslasten yhteyteen. "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa" (Apt 2:41-42).

Tässä on huomattava, että kastettavat olivat ottaneet Sanan vastaan. Sitten heidät kastettiin ja heitä, opetuslapsia, lisääntyi sinä päivänä. He pysyivät apostolien opetuksessa. Ja Herra liitti heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. Herra siis lisäsi uskovina kastettujen yhteyteen uusia uskovana kastettuja uskovia. Nämä ovat Jeesuksen opetuslapsia joita Hän opettaa.

Matt 28:19-20 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (33/38 käännös)."

https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/439652359

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uskovan,

Jotkut ihmiset sanovat, että Jeesus käski tehdä kaikki kansat opetuslapsiksi kastamalla heitä. Näillä sanoilla he perustelevat vauvakastetta ajatellen, että kaikki pikkulapset tulee kastaa, ja sillä tavalla heistä tehdään Jeesuksen käskyn mukaisesti opetuslapsia. Tässä tullaan kuitenkin teologiseen ongelmaan. Edellä todetun lisäksi totean seuraavaa:

Koska opetuslapseksi tehdään kastamalla, uskovan kaste tulee vielä selvemmäksi ja tärkeämmäksi. Sanat "kastamalla heitä" viittaa uskoon tulleisiin Jeesukselle kuuliaisiin ihmisiin, ei kaikkeen kansaan. "Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, ei voi olla minun opetuslapseni" (Luuk 14:27). Jeesus käski kastaa vain uskovia.

Kaikelle kansalle tuli julistaa evankeliumia. Mutta vain evankeliumin Sanaan uskoon tulleet ihmiset kastettiin. Pelkkä usko ei riitä opetuslapseuttaan ihmistä. Ei myöskään kaste ilman uskoa opetuslapseuta ketään. Opetuslapseuteen tarvitaan usko ja kaste. "Opettamalla heitä" viittaa uskovina kastettuihin ihmisiin. He ovat ottaneet evankeliumin Sanan vastaan ja alistavat itsensä opetuksen alle. Siis nöyrtyvät ottamaan vastaan Sanan opetusta ja pyrkivät seuraamaan Sanaa, Jeesusta Kristusta.

Kummassakin seuraavassa tulkinnassa tulee ensin evankeliumin julistus, sitten usko Sanaan ja Sanan vastaan ottaminen. Sen jälkeen tulee kaste. Kasteen jälkeen tulee opetus.

Tulkinnat:

Kukaan ei voi olla opetuslapsi jos hän ei usko ja ota vastaan opetusta. Usko edellyttää julistusta/kohdetta mihin uskoa. Se, joka kuulee evankeliumin Sanaa, uskoo Sanan ja ottaa sen vastaan, kastetaan. Näin häntä voidaan alkaa opettaa. Hänestä tulee siis ensin uskova ja sitten opetuslapsi (Room 10:6-17, Luuk 14:27).

Näin uskolle on laskettu perustus. Kristillisen uskon ja opin alku ja perusta on Herra Jeesus Kristus.

1 Kor 3:10-11 "Sen armon mukaan, jonka Jumala on minulle antanut, olen viisaan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, ja toinen rakentaa sille. Mutta kukin katsokoon, kuinka rakentaa. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea sen lisäksi, mikä on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus."

Kastettu uskova liittyy toisten uskovien opetuslasten yhteyteen. "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa" (Apt 2:41-42).

Tässä on huomattava, että kastettavat olivat ottaneet Sanan vastaan. Sitten heidät kastettiin ja heitä, opetuslapsia, lisääntyi sinä päivänä. He pysyivät apostolien opetuksessa. Ja Herra liitti heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. Herra siis lisäsi uskovina kastettujen yhteyteen uusia uskovana kastettuja uskovia. Nämä ovat Jeesuksen opetuslapsia joita Hän opettaa.

Matt 28:19-20 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (33/38 käännös)."

Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslasia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoa olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
        Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki, jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uskovan,

Tulkinnat:

Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslasia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoa olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
        Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki, jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?

JEesus käski kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen joten lässytyksesi on turhaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uskovan,

Tulkinnat:

Jeesus käski kastaa : KAIKKI .

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28 : 19

helluntailaiset niitä ihmismielen ehtoja tekee , ikäänkuin helluntaipastori näkisi
        yhdenkään ihmisen sydämeen , > ULKONAISEEN helluntailainen katsoo !

"IHMINEN KATSOO ulkokuorta , mutta Herra näkee sydämeen"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käski kastaa : KAIKKI .

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28 : 19

helluntailaiset niitä ihmismielen ehtoja tekee , ikäänkuin helluntaipastori näkisi
        yhdenkään ihmisen sydämeen , > ULKONAISEEN helluntailainen katsoo !

"IHMINEN KATSOO ulkokuorta , mutta Herra näkee sydämeen"

>>>"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä<<<

Mihin "kastamalla heitä" viittaa? Siis "heitä"? keihin se viittaa?
        Kaikkeen kansaan vaiko uskoontulleisiin ihmisiin?

Koska opetuslapseksi tehdään kastamalla, kaste on ratkaiseva
        uskovan opetuslapseuttamisessa. Jeesus käski julistaa evankeliuia
        kaikille kasnoille. Sitten uskoontulleet kastettiin opetuslapseuteen.

Opetuslapseus edellyttää uskon Jeesukseen Kristukseen sekä
        kuuliaisuuden Hänelle. Et voi opettaa ihmistä, joka ei usko eikä
        ota vastaan opetusta. Tai kokeile mennä kaupungin torille
        ja opettaa siellä vastaantuleville vauvana kastetuille ihmisille
        Jeesuksen seuraamista ja muita hengellisiä asioita. Voit aloittaa
        vaikka opettamalla vuorisaarnaa. Mitä luulet he sanovat sinulle,
        jos sanovat mitään? Kävelevät pois katsoen sinua vinoon?
        "Opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt
        teidän pitää". Miten siis opetat kadun miestä hengellisistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä<<<

"He pysyivät apostolien opetuksissa ja keskinäisessä yhteydessä sekä
        leivän murtamisessa ja rukouksissa."

Keihin "he" viittaa, kaikkeen kansaan vaiko uskoontulleisiin kastettuihin
        uskoviin?

"Herra liitti heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen"
        Mihin sitten viittaa "heidän yhteyteensä" ja "niitä, jotka saivat pelastuksen"?

Apt 2:40 "Monilla muillakin sanoilla hän todisti vakuuttavasti, ja hän
        kehotti heitä sanoen: ”Antakaa pelastaa itsenne tästä kierosta
        sukupolvesta.” Seurakunnan keskinäinen yhteys
        41Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien
        joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
        He pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydessä,
        leivän murtamisessa ja rukouksissa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JEesus käski kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen joten lässytyksesi on turhaa

>>>Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoa olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.<<<

Isän, pojan ja Pyhä Hengen nimi on YKSI nimi, Herra Jeesus Kristus.
        Opetuslapset tunsivat Jeesuksen ja tiesivät varmasti, että Isän, Pojan ja
        Pyhän Hengen nimi on Herra Jeesus Kristus. Siksi tämä Matteuksen lähetyskäskyn
        kastesanat ja heidän käytäntö kastaa Jeesuksen nimeen ei ollut heille mikään ongelma.
        Ongelmaa syntyy mikäli ei käsitetä tätä asiaa.

Voimme siis kastaa uskoontulleet "Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen, nimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki, jonka nimeen on
        murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?<<<

Minä voin käyttää Matin nimeä ja tehdä Matin nimeen
        tai nimessä hirmutekoja. Matti ei kuitenkaan ole syyllinen
        minun tekemisiini?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se viittaa kaikkiin kansoihin, sillä kohdassa ei ole muuta substantiivia johon viitata

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se viittaa kaikkiin kansoihin, sillä kohdassa ei ole muuta substantiivia johon viitata

Entä ketkä liittyivät opetuslasten yhteyteen ja keitä alettiin opettaa?
        Kaikki kansat ja kaikkia kansoja, vaiko uskovina kastettuja uskovia?

Apt 2:41 "Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja
        uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä."

Kastoivatko apostolit kaikkea kansaa vaiko Pietarin Sanoihin¨
        uskovat ja evankeliumin Sanat vastaanottanet ihmisiä? Miten luet?

Ketkä pysyivät apostolien opetuksessa? Kaikki kansa vaiko
        uskoontulleet ja uskovina kastetut ihmiset?

"He pysyivät apostolien opetuksessa" .... Apt 2:42.
        "Kaikki uskovat olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä" Apt 2:44.
        "He ylistivät Jumalaa " Apt 2:47 Ylistikö kaikki kansa Jumalaa
        vai ylistikö uskovina kastetut uskovat Jumalaa? Miten luet Kirjoituksista?

Huomaa, että kysyn, miten luet Raamatun Kirjoituksista?
        Jätä ne muut kirjoitukset sivuun ja lue Raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä ketkä liittyivät opetuslasten yhteyteen ja keitä alettiin opettaa?
        Kaikki kansat ja kaikkia kansoja, vaiko uskovina kastettuja uskovia?

Apt 2:41 "Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja
        uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä."

Kastoivatko apostolit kaikkea kansaa vaiko Pietarin Sanoihin¨
        uskovat ja evankeliumin Sanat vastaanottanet ihmisiä? Miten luet?

Ketkä pysyivät apostolien opetuksessa? Kaikki kansa vaiko
        uskoontulleet ja uskovina kastetut ihmiset?

"He pysyivät apostolien opetuksessa" .... Apt 2:42.
        "Kaikki uskovat olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä" Apt 2:44.
        "He ylistivät Jumalaa " Apt 2:47 Ylistikö kaikki kansa Jumalaa
        vai ylistikö uskovina kastetut uskovat Jumalaa? Miten luet Kirjoituksista?

Huomaa, että kysyn, miten luet Raamatun Kirjoituksista?
        Jätä ne muut kirjoitukset sivuun ja lue Raamatusta.

Ihan turhaa lässytystä! Jeesus käski kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja! Ei kohdassa ole edes substantiivia "opetuslapsi" johon verbi voisi viitata

Apostolit kastoivat ja opettivat kaiken ikäisiä ihmisiä

Lue itse Raamatusta miten asia on ja jätä typerät kysymykset vähemmälle

Apostolit julistivat evankeliumia kaikille kansoille. Uskovat pysyivät sitten apostolien opetukessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uskovan,

Tulkinnat:

"Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla heitä.
        uskovan,
        oma henkilökohtainen usko, ei toisen ihmisen usko....
        Jeesus käski kastaa vain uskovia."

Ei-helluntailainen kommentti:

Näyttää oudolta miten jankutat tuota valhetta, tai jostain opittua hokemaa, että vain uskovia käskettiin kastaa. Esim. Matt 28 Jeesus lähetti tekemään opetuslapsia kastamalla. Tässä kohdassa ei puhuta mitään sellaista, että ensin pitäisi olla uskova.

Opetuslapseus ei ole mikään pelastukseen pääsemisen synonyymi. Olihan opetuslasten joukossa mm. Juudas.

Kirjoitan tätä hieman kyynisesti, tietäen, että tässä puhutaan väkevästä eksytyksestä. Annettu kastekäsky merkitsee samaan kuin Jooelin kirjassa puhuttu hengen vuodattaminen kaiken lihan päälle, ja 2. Tess 2 väkevä eksytys, koska Apt 2 lupaa Pyhän hengen lahjaa vesikasteen kautta.

Ihminen voi siis olla - vesikasteen kautta - opetuslapsi ja armolahjan käyttäjä, mutta uskomaton ja pelastumaton, joka kyselee Matt 7 emmekö tehneet. - Emmekö tehneet omia ratkaisuja, ihmetekoja, uskonnollista puuhastelua.

Näin Jumala eksyttää sanallaan. Ulkokullatut kompastuvat.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Näissä keskusteluissa nähdään uudestikastettujen karmeuksia

Tuokin vihaa niin paljon uskovia että herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi siis-karmeaa!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuokin vihaa niin paljon uskovia että herjaa näitä pakkovauvakastetuiksi siis-karmeaa!!!!

Ihmettelen minäkin tuollaista asennetta. Onkohan hän helluntailainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkovauvakastettu huomasitko, että linkeissä on sinun uskontosi karmeita pastoreita, kirkkoherroja...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkovauvakastettu huomasitko, että linkeissä on sinun uskontosi karmeita pastoreita, kirkkoherroja...

Useamman kerran kylvetetty, kyllä huomattiin että siinä on sinun uskontosi karmeita pastoreita ja huomattiin myös että vihaat uskovia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen minäkin tuollaista asennetta. Onkohan hän helluntailainen?

Luulisin, siellä tuollainen uskovien vihaaminen on tyypillistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulisin, siellä tuollainen uskovien vihaaminen on tyypillistä

Ette te ole uskovia. Olette jumalattomia pakkovauvakastettuja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ette te ole uskovia. Olette jumalattomia pakkovauvakastettuja!

Me olemme Jeesuksen opmia, sinä olet jumalaton useamman kerran kylvetetty raiskaaja joka vihaa uskovia

• Anonyymi

Eipä näiden foorumin vakioriekkujien juttuihin pitäisi edes pitkällä tikulla vastata, mitä lie rupusakkia lienevät, sossun tiliä odotellessaan kirjottavat kaljapäissään mitä sattuu betoniluukuissaan.

Menkää töihin ja lopettakaa luuserointi.

• Anonyymi

Siinä yksi esimerkki rupusakista jolla vain kalja mielessä

• Anonyymi

Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan oikeata Kristinuskoa vaan henkivalta, johon ei pidä olla yhteydessä.

KASTEKÄSKY JA DELEGOINTI helatorstaina on Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä.

Ei Jeesus sen jälkeen enää mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut.

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän.

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Minä en pidä uskovana ketään, joka vouhottaa, että pelastukseen tarvitaan vesikaste, ehtoollinen, tai uskonratkaisu.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat tuolla "uskonratkaisulla" ?

Voitko avata ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat tuolla "uskonratkaisulla" ?

Voitko avata ?

Ei-helluntailainen:

Uskonratkaisu on varsinkin ns. vapaissa suunnissa (vapaakirkko, helluntailaiset, adventistit, jne) viljelty väite, että omilla teoilla usko tai armo vastaanotetaan, eli että pelastus saadaan omalla teolla. Tätä oppia perustellakseen ratkaisukristilliset saattavat väittää, että ihmiselle on annettu vapaa tahto valita, meneekö taivaaseen vai helvettiin. Ratkaisuopin kannattajia on ollut myös perinteisissä suurissa kirkoissa (luterilaiset, katolilaiset, ortodoksit).

Kirkkohistorian väittelyissä tähän liittyvät mm. Augustinus vs. Pelagius, sekä Luther vs. Erasmus. Oppeina pelagiolaisuus ja arminiolaisuus. Raamatussa perisynti ja ennaltamäärääminen varsinkin todistavat ratkaisuoppia vastaan.

Jumala valitsi ennen luomista, ketkä pelastuvat. Joten sitä ei valitse ihminen itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei-helluntailainen:

Uskonratkaisu on varsinkin ns. vapaissa suunnissa (vapaakirkko, helluntailaiset, adventistit, jne) viljelty väite, että omilla teoilla usko tai armo vastaanotetaan, eli että pelastus saadaan omalla teolla. Tätä oppia perustellakseen ratkaisukristilliset saattavat väittää, että ihmiselle on annettu vapaa tahto valita, meneekö taivaaseen vai helvettiin. Ratkaisuopin kannattajia on ollut myös perinteisissä suurissa kirkoissa (luterilaiset, katolilaiset, ortodoksit).

Kirkkohistorian väittelyissä tähän liittyvät mm. Augustinus vs. Pelagius, sekä Luther vs. Erasmus. Oppeina pelagiolaisuus ja arminiolaisuus. Raamatussa perisynti ja ennaltamäärääminen varsinkin todistavat ratkaisuoppia vastaan.

Jumala valitsi ennen luomista, ketkä pelastuvat. Joten sitä ei valitse ihminen itse.

Ai jaha, sinä itse siis uskot ns. kohtalooppiin !

Eli kaikkien kohtalot on ennalta määrätty mukamas !

Voi tuota sokeutta ja syvää ymmärtämättömyyttä.

Jos näet noin olisi, niin Jeesus olisi kärsinyt ja kuollut ihan turhaan, sillä ihmisen tekemisillä ei olisi mitään väliä eikä merkitystä.

Ja siten ilosanomaa olisi ihan turhaa julistaa, kun kaikki on jo ennalta mukamas päätetty !

Samantyyppinen oppi kuin universalismi, jossa Jumala mukamas pelastaa ihan kaikki !

Eli kummankin sanoma on sama, Kristus kärsi ja kuoli ihan turhaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei-helluntailainen:

Jumala on antanut meille valtavan arvokkaan "joululahjan".
        Monet ihmiset eivät kuitenkaan ole ottaneet vastaan lahjaa
        vaan ovat "hyllyttäneet" sen "pahan päivän varalle". Koska he
        eivät ole ottaneet lahjaa vastaan vaan ovat hyllyttäneet lahjan,
        he eivät tietenkään hyödy lahjasta ja sen sisällöstä, niin kuin
        lahjan antaja on tarkoittanut heidä hyötyvän siitä.

Koska annettua ja tarjottua lahjaa ei oteta vastaan, eikä sitä
        arvosteta, lahjan antaja murehtii sitä.
        Tämähän on selvää, vai onko?

https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439646341

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jaha, sinä itse siis uskot ns. kohtalooppiin !

Eli kaikkien kohtalot on ennalta määrätty mukamas !

Voi tuota sokeutta ja syvää ymmärtämättömyyttä.

Jos näet noin olisi, niin Jeesus olisi kärsinyt ja kuollut ihan turhaan, sillä ihmisen tekemisillä ei olisi mitään väliä eikä merkitystä.

Ja siten ilosanomaa olisi ihan turhaa julistaa, kun kaikki on jo ennalta mukamas päätetty !

Samantyyppinen oppi kuin universalismi, jossa Jumala mukamas pelastaa ihan kaikki !

Eli kummankin sanoma on sama, Kristus kärsi ja kuoli ihan turhaan !

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18687177/missa-on-kunkin-ihmisen-uskon-perusta-#comment-132108012
        -

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on antanut meille valtavan arvokkaan "joululahjan".
        Monet ihmiset eivät kuitenkaan ole ottaneet vastaan lahjaa
        vaan ovat "hyllyttäneet" sen "pahan päivän varalle". Koska he
        eivät ole ottaneet lahjaa vastaan vaan ovat hyllyttäneet lahjan,
        he eivät tietenkään hyödy lahjasta ja sen sisällöstä, niin kuin
        lahjan antaja on tarkoittanut heidä hyötyvän siitä.

Koska annettua ja tarjottua lahjaa ei oteta vastaan, eikä sitä
        arvosteta, lahjan antaja murehtii sitä.
        Tämähän on selvää, vai onko?

https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439646341

Ei-helluntailainen:

Jeesus ei ole mikään joululahja, joulukinkku, joka annetaan lahjaksi jokaiseen suuhun. Pelastusta eivät ymmärrä ne, jotka eivät siihen osaan ole valittuja ennalta.

• Anonyymi

No miksi taivas paikkoja sitten myydään lahkoissa?

• Anonyymi

Voisitko todistaa väitteesi myytävistä taivaspaikoista
        vaikka antamalla linkki, jossa mainostetaan näitä
        myytävänä olevia taivaspaikkoja. Tai todista väitteesi
        muulla luotettavalla tavalla. Jos et kykene todistamaan
        sitä, lopeta valehtelu.

• Anonyymi

Taivaspaikkoja ei ole myyty sitten anekaupan päättymisen, tiedoksi tuolle edellähölmöilijälle.

Nyt on vuosi 2024 eli pitäis jo vähän edistyä siitä kun isät pärevalkialla tuohusti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko todistaa väitteesi myytävistä taivaspaikoista
        vaikka antamalla linkki, jossa mainostetaan näitä
        myytävänä olevia taivaspaikkoja. Tai todista väitteesi
        muulla luotettavalla tavalla. Jos et kykene todistamaan
        sitä, lopeta valehtelu.

Rahastetaanko teidän seurakunnassanne pastorin puheilla ja korvasyyhyllä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taivaspaikkoja ei ole myyty sitten anekaupan päättymisen, tiedoksi tuolle edellähölmöilijälle.

Nyt on vuosi 2024 eli pitäis jo vähän edistyä siitä kun isät pärevalkialla tuohusti.

Tuohan on se sodomiittikäkätys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on se sodomiittikäkätys

Joo, katkera hellarivaari toisin sanoen

• Anonyymi

Kukaan ei ole jeesuksen seuraaja vahingossa, jonkun toisen ihnisen ryhmän vaikutuksesta, eli tarvitaan evankeliumin kuuleminen sen ymmärtäminen ja halu vastaanottaa se.
      Jeesus sanoo, tule ja seuraa minua !

Ihminen päättää omakohtaisesti.

• Anonyymi

Ja sinä et ole Jeesuksen seuraaja

Olet sen päättänyt

• Anonyymi

Onneksi ymmärryksen puute ei ole este Jeesuksen omana olemiselle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi ymmärryksen puute ei ole este Jeesuksen omana olemiselle

Ymmärryksen puute on erinomainen asia kun tuotetaan pöljiä juttuja foorumille !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärryksen puute on erinomainen asia kun tuotetaan pöljiä juttuja foorumille !

Sen huomaa sinusta

• Anonyymi

Usko on Jumalan teko.
      Kaatoherätys ei ole oikeata uskoa.

• Anonyymi

Hengitysilma on jumalan teko, samoin maa ja vesi !

Lutteri litki olutta päivittäin, se ei ollut jumalan teko, eikä ne jumalattomat tekstit joita hän tuotti.

Eikö ole jännää, kaikki jännä ei ole jumalan teko %

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutteri litki olutta päivittäin, se ei ollut jumalan teko, eikä ne jumalattomat tekstit joita hän tuotti.

olut ja viina se vaan helluntailaisella aina mielessä .

lue joskus edes historiaa , olut oli menneinä vuosisatoina päivittäinen ruokajuoma.
        helluntailainen ei edes Jeesuksen asettamaa ehtoolista kelpuuta , vaan vaihtaa
        viinin VEDEKSI !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami teki lapsityötä oliko s Jumalan teko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lue joskus edes historiaa , olut oli menneinä vuosisatoina päivittäinen ruokajuoma.
        viinin VEDEKSI !!

Tuo on hyvä pointti

Tuo katkera hellarivanhus puhuu aina alkoholista ja lutterista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on hyvä pointti

Jatkuva töistä myöhästely voi johtaa potkuihin !

Onko herätyskellon käyttö kiellettyä sajastin puolella @

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

viinin VEDEKSI !!

Tuollaista tekstiä sitten tulee kun on töistä myöhästytty !
        Historia tietää että suomessa kirnupiimää juotiin , viiniä ei ollut kuin kirkon kellareissa!

Auttaisko se hiukan laajentamaan ajattelun ahtautta, no tuskin sentään niin onnellista loppua voimme nähdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on hyvä pointti

Sitä tuo sodomiittipedo harrastaa

Sodomiittipedohan on tunnettu siitä että harrasaa kaljakelluntaa ja inisee siitä ettei sillä ole töitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Historia tietää että suomessa kirnupiimää juotiin , viiniä ei ollut kuin kirkon kellareissa!

Auttaisko se hiukan laajentamaan ajattelun ahtautta, no tuskin sentään niin onnellista loppua voimme nähdä.

Älä myöhästy töistä, sodomiitipedo

Mene sinne kaljakelluntaan vain, Ai auttaisiko jos siellä kellarissa juotaisiin viiniä ihan kunnolla allaskaupalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

historia on vanhempaa , kuin mitä Suomessa ollut.
        helluntailainenkin voisi laajentaa historian tuntemustaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä myöhästy töistä, sodomiitipedo

Mene sinne kaljakelluntaan vain, Ai auttaisiko jos siellä kellarissa juotaisiin viiniä ihan kunnolla allaskaupalla?

Miksk nlin käyt henkilöön, etkö kestälutterin harhojen tarkastelua!
        Yksi ihminenkö kaataa kirkkosi, jopa on heikko sokkeli #

Ihmettele ennemmin miksi lähes miljoona maksajaa on eronnut lutterista, lyö sitä reisiin %

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksk nlin käyt henkilöön, etkö kestälutterin harhojen tarkastelua!
        Yksi ihminenkö kaataa kirkkosi, jopa on heikko sokkeli #

Ihmettele ennemmin miksi lähes miljoona maksajaa on eronnut lutterista, lyö sitä reisiin %

Sinähän se sodomiittipedo käyt henkilöön ja kirkkoihin kiinni.

Ihmettelen miksi noista miljoonasta lähtijästä helluntaihin on liittynyt vain pieni murto-osa !

• Anonyymi

Se on taas khä khä riehunut täällä aamulla

Kuinka suuri on sen viha uskovia kohtaan.

• Anonyymi

Helluntailaisetkin ovat myöntäneet etteivät jaa sitä vihaa mitä hän sisällään kantaa

• Anonyymi

Miten voi vihata kun mitään uskovia ei sakastista löydy, kerro !

Luterilaiset uudestisyntyneet mahtuu pariin nysseen, ja hekään eivät ole päässeet lutterista irti. Aina pitää kirkko näkyä, muuten ei uni tule.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisetkin ovat myöntäneet etteivät jaa sitä vihaa mitä hän sisällään kantaa

Helluntaissa ei myöskään valehdella foorumilla, et tajua mitä puhut @

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voi vihata kun mitään uskovia ei sakastista löydy, kerro !

Luterilaiset uudestisyntyneet mahtuu pariin nysseen, ja hekään eivät ole päässeet lutterista irti. Aina pitää kirkko näkyä, muuten ei uni tule.

Sitä minäkin ihmetteln miten sinä arvoton sontakasa vihaat uskovia.

Helluntailaiset uudestisynteet ovat pieni joukko ja tuo lastennussijakääkkä ei kuulu niihn. Tuokaan porukka ei ole päässyt parhamista irti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaissa ei myöskään valehdella foorumilla, et tajua mitä puhut @

Mutta hellluntaissa myönnetään ettei vihaavan sodomiittikääktyksen jutut edusta helluntailasuutta

Ja itse asiassa helluntailaisete valehtelevat täällä vähän väliä

• Anonyymi

Pelastusvarmuutta ei ole kenelläkään syntisellä ihmisellä. Raamattu ei tue missään määrin tuollaista erikoista käsitystä pelastuksesta. Paavalikin osoittaa teksteissään että uskovan elämä on kilvoittelua uskon säilyttämiseksi. Se että jollakin on uskoa ei tarkoita ettei sitä voisi menettää. Miksi sitten monet uskovat tänä aikana kokevat elämässään uskon haaksirikon. Eikö Paavalinkim elämä ollut kilvoittelua oikein tekemisen puolesta ja taistelua syntistä lihaansa kohtaa. Paavali totesi että " monien vaikeuksien kautta mennään Jumalan valtakuntaan. Hän ei todellakaan väittänyt, että kerran pelastettu on aina pelastettua. Tälläinen ajatusmalli on tuhoisa.

Todellisuus tänä aikana on se, että on suuri joukko uskovia,, joiden elämässä ei näy aito kristillinen usko millään tavalla. Heille riittää Jeesus tarra auton ikkunassa ja kirkossa käynnit hautajaisissa tai häissä. Ei mikään ihme ettei heidän elämässä ole.Jumalan siunausta.
      Nykypäivän uskontoja vaivaa hengellinen aliravitsemus joka on vaarallinen tila.

• Anonyymi

Tosiaan, syntisillä ei ole pelastusvarmuutta. Syntiset ovat uskosta osattomia, tämän mailman lapsia jumalattomia. Syntiset ovat ilman Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa. Mitä ei ole, ei voi olla varmuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosiaan, syntisillä ei ole pelastusvarmuutta. Syntiset ovat uskosta osattomia, tämän mailman lapsia jumalattomia. Syntiset ovat ilman Jumalaa ja ilman toivoa maailmassa. Mitä ei ole, ei voi olla varmuutta.

Lutteri makaa kuolinvuoteellaan ja sanoo, ..olen kastettu, olen pelastuva..!

Voiko enää pimeämpää todistusta antaa loppumetreillä en usko.
        Verratkaa mitä paavali kirjottaa vastaavassa tilanteessa.

On vähän miehissä eroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vähän miehissä eroa.

Ja taas pimeä lastennusijakääkkä alkaa puhumaan Luttertista kuten aina - eikä voi sietää sitä että Lutteri tuvasi Jeesukseen

Lutterin lause pitää täysin paikkansa: Kristukseen turvaavana kaste (liittäminen Kristuksen työhön) todella pelastaa, ,mutta tuolle pimeälle sontakasakääkälle Kristus pn vain pimeyttä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On vähän miehissä eroa.

Parhami pökkii lapsia! heheh

Siinä kun Luther taisteli terveen evankelimin ja armon puoesta niin parhami raikasi viattomia lapsia.

On noissa miehissä vähän eroa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja taas pimeä lastennusijakääkkä alkaa puhumaan Luttertista kuten aina - eikä voi sietää sitä että Lutteri tuvasi Jeesukseen

Lutterin lause pitää täysin paikkansa: Kristukseen turvaavana kaste (liittäminen Kristuksen työhön) todella pelastaa, ,mutta tuolle pimeälle sontakasakääkälle Kristus pn vain pimeyttä..

"taas pimeä lastennusijakääkkä"

Lutherin opetusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavin ja sen piskuisen lahkoporukan jäsenet ei töisä käy!

olkikääkkänne ei tuollaista tee mitä nyt muutamaa rippilasta olen takaa pannut ja paria suuhunkin mutta sakastissa ei sitäkään tehdä hah !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"taas pimeä lastennusijakääkkä"

Lutherin opetusta!

EI luther ollut nastennussija vaan parhami oli sitä

Tuo on siis Parhamikn opetusta josta käkätysmäkätys on ottanut mallia !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavin ja sen piskuisen lahkoporukan jäsenet ei töisä käy!

olkikääkkänne ei tuollaista tee mitä nyt muutamaa rippilasta olen takaa pannut ja paria suuhunkin mutta sakastissa ei sitäkään tehdä hah !

Ehkä tuokin kertoo tuon sairaan helluntailaisen mielentilasta paljon

Onko parhamissa kaikki tuollaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana puhuu Lutherista: minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

Luther oli Hitlerin profeetta, toisin sanoen kansankiihottaja, ja Luther antoi antisemitistin Hitherille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana puhuu Lutherista: minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

Luther oli Hitlerin profeetta, toisin sanoen kansankiihottaja, ja Luther antoi antisemitistin Hitherille.

Tuo puhuu kykkäkin Parhamista. Luther ei ollut profeetta vaan uskonpuhdistaja

Mene koulunpenkille takaisin

• Anonyymi

Yhden jälken on taa iljettävä lutterista jankkaava lastenraiskaajakääkäk tullut tänne märismään tuskaansa. Kuten se tekee aina

• Anonyymi

Helluntaissa pilkataan uskovia ja raiskataan lapsia

Montakohan sodomiittipedo on hoidellut tänään?

• Anonyymi

En edes halua ajatella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiseen uskontoon kuuluu pedofilia!
        Tälläistä uskontoa täällä rienaavat pakkovauvakastetut rahoittavat!

https://yle.fi/uutiset/3-5554658

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/piispa-kirkko-on-sulkenut-silmansa-pedofilialta/1844610#gs.9k7ish

Saksan lut.kirkon pedofiliaa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-saksan-evankelisessa-kirkossa-hyvaksikaytettiin-tuhansia-lapsia/8865142#gs.3labbb

Tuo kertoo hyvin miten helluntailaiseen uskontoon kuuluu pedofia

Saksan helluntailaiset ovat tästä hyväö esimerkki

Useamman kerran kylvetetty haluaa tappaa uskovia ja ja raiskata näiden lapsia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiseen uskontoon kuuluu pedofilia!
        Tälläistä uskontoa täällä rienaavat pakkovauvakastetut rahoittavat!

https://yle.fi/uutiset/3-5554658

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/piispa-kirkko-on-sulkenut-silmansa-pedofilialta/1844610#gs.9k7ish

Saksan lut.kirkon pedofiliaa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-saksan-evankelisessa-kirkossa-hyvaksikaytettiin-tuhansia-lapsia/8865142#gs.3labbb

Koko helluntaialisuus perustuu pedofililaan ja vauvajuttuihin

Useamman kerran kylvetetyt levittävät täällä vihaa Jeesuksen uskovia kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En edes halua ajatella

Kukapa sitä helluntailaisten vihaa aina haluaa ajatella

Ja varsikin sitä mitä ne haluaisi tehdä uskovien lapsille...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukapa sitä helluntailaisten vihaa aina haluaa ajatella

Ja varsikin sitä mitä ne haluaisi tehdä uskovien lapsille...

Olkiukkonne haisevat vanhalle homeelle, kuin vaarivainaan sarkahousut !

Voisitteko lainata kirjastosta aapiskukon jospa sieltä löytyisi uusiin ukkoihin tavaraa!

Kovin kuluneita ja väsähtäneitä ovat keksityt ja laittomat lauseenne, nyt pian hengenuutistus käyntiin sakastin hämärässä $

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olkiukkonne haisevat vanhalle homeelle, kuin vaarivainaan sarkahousut !

Voisitteko lainata kirjastosta aapiskukon jospa sieltä löytyisi uusiin ukkoihin tavaraa!

Kovin kuluneita ja väsähtäneitä ovat keksityt ja laittomat lauseenne, nyt pian hengenuutistus käyntiin sakastin hämärässä $

Siinä taas käkätysmäkätys purkaa tuskaansa kellarin hämärissä

• Anonyymi

Koska syntisillä ei ole pelastusvarmuutta, niin eikö siksi ole elintärkeää että kristityt evankelioisivat pelastavaa sanomaa uskosta osattomille?
      Todellisuus on kaukana edellisestä.. Nykypäivän trendiuskovat eivät juurikaan osallistu elintärkeään elämää pelastavaan evankeliumin julistamiseen. He eivät lue Raamsttua, eivät käy hengellisissä kokouksissa ja kuten totesin. eivät kerro sanomaa Jeesuksesta kuten heidän velvollisuu kristittyinä olisi.

• Anonyymi

Paljonko lahkossanne maksaa lippu taivaaseen?

• Anonyymi

Lippu taivaasen on jo maksettu, ja sinunkin puiolestasi, irvittevä luterilainen!!!

• Anonyymi

Paljon vähemmän kuin lutterin veronmaksaja maksaa loppusijoituksestaan metri x kaks hiekkakuoppa elämän mittaisella osamaksulla

Kokeileppa laskea.

Ja se vähäkin on vapaaehtoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon vähemmän kuin lutterin veronmaksaja maksaa loppusijoituksestaan metri x kaks hiekkakuoppa elämän mittaisella osamaksulla

Kokeileppa laskea.

Luterilainen ei saa nukuttua kun helluntaissa on kaikki vapaaehtoista, eikä ole pihalamppuja huutokaupassa !

On se jännää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen ei saa nukuttua kun helluntaissa on kaikki vapaaehtoista, eikä ole pihalamppuja huutokaupassa !

On se jännää

Joko ne on kaikki pappilatkin huudatettu pilkkahintaan !
        Niin se menee kun suola on käynyt mauttomaksi.

Tilalle tulee horsma ja rikkaruohot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lippu taivaasen on jo maksettu, ja sinunkin puiolestasi, irvittevä luterilainen!!!

Mutt kuulemma jos ei kuulu parhamiin niin ei voi pelastua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeileppa laskea.

Ahaa, parhamissa pitää siis maksaa pelastuksesta?

Paljonko se parhamissa maksaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se jännää

Saasanen sodomiittikäktys ei saa nukuttua kun Suomessa on niin paljon luterilaisia ja vapaat lut kirkot vain kasvaa

On se jännä

• Anonyymi

Ateisti voi nukkua rauhassa kun ei ole taivaita eikä helvettejä häiritsemässä.

• Anonyymi

Sodomiittikäkätyksen neljäs päivystyssessio ennen kolmea

On sillä paha olla

• Anonyymi

Kivasti siellä on kyttäysvuorot jaettu !

Onko ruutuvihko käytössä vaiko helmitaulu %

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kivasti siellä on kyttäysvuorot jaettu !

Onko ruutuvihko käytössä vaiko helmitaulu %

Taas on sodomiittikäktys käynyt kyttäämässä, nyt unohti vain lutterin ja sakastin johonkin

On sillä paha olla

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1418
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      225
      1377
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      166
      1128
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      31
      1001
    5. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      50
      886
    6. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      183
      821
    7. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      8
      815
    8. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      806
    9. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      248
      766
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      45
      750
    Aihe