Ethän varasta Jumalalta vaan maksat kymmenykset jopa lapsilisistä ja asumistuesta.
Tämä on helluntaipastorin toive.
Maksaako helluntaipastori itse kymmenykset ?
Kymmenysten siunaus
64
278
Vastaukset
- Anonyymi
Mooseksen lain mukaan kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Kymmenyksiä ei maksettu palkasta tai sosiaaliavustuksesta tai perinnöstä. Karjasta ja sadosta maksetuilla kymmenyksissä Jumalan huolehti köyhistä ja jumalanpalveluksen säilymisestä. "sillä maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani".
Jeesus itse todisti: Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?" Uuden Liiton uskovat ovat Jumalan lapsia, eikä lapsilta viedä veroa.
Mooseksen määräysten mukaan kahtena vuotena kymmenysten antaja sai syödä kymmenyksistään: Sinä et saa omien porttiesi sisäpuolella syödä jyviesi, viinisi ja öljysi kymmenyksiä etkä myöskään raavaittesi ja lampaittesi esikoisia etkä mitään lupaamaasi lupausuhria tai vapaaehtoisia uhreja tai kätesi antia,
vaan syö niitä Herran, sinun Jumalasi, edessä siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee, sekä sinä että sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi ja palvelijattaresi ja leeviläinen, joka asuu sinun porttiesi sisäpuolella; ja iloitse näin Herran, sinun Jumalasi, edessä kaikesta, mitä kätesi on hankkinut.
Varo, ettet jätä osattomaksi leeviläistä, niin kauan kuin sinä elät maassasi.
Joka kolmas kaikki kymmenykset piti viedä temppeliin: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua,
Jeesuksen aikaan kymmenysten antaminen oli muuttunut keskinäiseksi juhlinnaksi ja pitoihin kutsuttiin omat tuttavat ja sukulaiset. Vaikka kymmenysjuhliin piti lain mukaan olla nimen omaan köyhillä pääsy, niin sairaat ja puutteenalaiset joutuivat halveksunnan kohteeksi. katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta... Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
Jeesus kehotti: Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
Ne, jotka kuvitelmissaan elävät vanhan liiton aikaa Israelissa, antakoot kymmenykset tilleistä ja kuminoista. Mutta uudessa liitossa antaminen on vapaaehtoista. Jumalan lapset ovat vapaat.- Anonyymi
Miksi lut.kirkko kerää 1 000 000 000 € kirkollisveroina?
Miksi kirkolle ei makseta viljana ja nautoina?
Miksi Luther Säätiölle ei anneta viljaa ja nautoja vaan rahaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Luther Säätiölle ei anneta viljaa ja nautoja vaan rahaa?Kirkollisvero on pakkovero. Kaste on pakkokaste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkollisvero on pakkovero. Kaste on pakkokaste.
>>> pakkovero <<<
"että keisari Augustukselta kävi käsky , että kaikki maailma oli verolle pantava."
Luuk: 2 : 1
"Antakaa siis keisarille , mikä keisarin on JA Jumalalle mikä Jumalan on "
Mark: 12 : 17
veroja on maksettu jo 2000 vuotta , ja helluntailaiselle se on ennenkuulumatonta . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Luther Säätiölle ei anneta viljaa ja nautoja vaan rahaa?Heti helluntailaiset siirsivät kysymyksen, syyttäen kristittyjä.
- Anonyymi
kymmenykset ei kuulu Uuden liiton kristinuskoon.
helluntailaiset tutkineet vähän hutiloiden raamattua .- Anonyymi
Todellisuudessa kaikki omaisuutemme kuuluu Jumalalle.
- Anonyymi
Mietihä sitä, puhu adventistille.
Helluntaissa ei ole noita päätelmiä puhuttu ja piste.
Rakkauden hedelmä- se on jopa marttyyriys. se on enemmän, kuin mussuttamasi kymmenykset. meneekö kaaliisi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa kaikki omaisuutemme kuuluu Jumalalle.
Ei kuulu, kun Hän on ne antanut meille ja meidän käyttöömme. Ei siis ole niin kuin ihminen , joka peruu lahjansa suutuspäissään yms.
- Anonyymi
Asumistuki....mikä ihme sellainen on !?
Kävelykeppi on kyllä ymmärrettävä mutta asumistuki ..@
Sen täytyy olla jokin kasteen armon tapainen näkymätön ..olisko se nastat kengissä vai mitä..hmm- Anonyymi
asumistuki on kallistuvaan rakennukseen pönkkäpuu, ettei se kaadu
- Anonyymi
Jollet maksa kymmenyksiäsi ajallaan, niin enkeliseurue kurvaa mustalla mersulla pihaan selvittämään tilannetta.
- Anonyymi
Jeesus kiersi kylästä kylään ja evankelioi.
Jopa ylhäiset naiset rahoitti tämän.
Opetuslapset ostivat RAHALLA ruokaa kylistä!- Anonyymi
Raha on vaihdantaväline- ja uhri- kolehti- rakkaudenlahjana merkitsee myös mussuttajille sitä, että voi käydä hädänhetkellä myös kirkkonsa vessassa ja saa paperirunnasta ottaa silmänkirkastuspaperia, joka on ostettu kolehtirahalla ja kirkastaa likaisen silmänsä takapäästä puhtaaksi.
Siksi se kolehtikin oli sinulle rakkaudenlahjana osoitettu.
pääteeksi kirkkokahveelle.
- Anonyymi
Luuk. 1:53
Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
Herran opetuslapsen, UUDENTESTAMENTIN aikana, eräsnäkyvä MERKKI on että ovat luonnollisessa elämässä köyhiä ja kurjia, mutta Hengessä sekä sielussa rikkaita.
nyt he HELLuntai pastorit (pater=isä!) ovat laiskurivatsoja ja HÄPÄEpillkuja kaikessa ja kaikille.
VATSA on heidän jumalansa ja he ovat perkeleen pauloissa ja moonona on heillä vain mielessä.
Jumalaa he eivät tahdo palvella.
Paavali sekä itse Jeesus oli usein nälässä ja nälissään!
Matt. 21:18
Kun hän varhain aamulla palasi kaupunkiin, oli hänen nälkä.
ja Paavali näyttää meille mallia eli on ESIKUVA!
2. Kor. 11:27
ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
sekä
Fil. 4:12
Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
Nyt Jobi sekä Daniel olivat Jumalalle mieleen ja he paastosivat paljon.
nyt HELL-pastorit tahtovat olla jotai isoja, mutta ainoa iso heillä onpahuus ja vatsa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä. - Anonyymi
Joten ulonaisesti isot eli läskit pastorit eivät palvele Jumalaa vaan omaa vatsaansa!
Jos paastoaa paljon ja elää Jumalan tahdossa, se "pakosta" tekee liahoja ja kurjia palvelijoita, eikä heillä ole laiskurivatsaa ja rasvaa eli läskiä joka paikassa!
Eläkää Kuten on keholle hyvää ja Jumalalle kunniaksi!
läski ei ole Jumalalle kunniaksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä. - Anonyymi
"Mooseksen lain mukaan kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta."
Tämä oli banhanliiton tapa ja Jumalan säätämys kymmenyksistä, mutta uudessa testmentissa lei nyt ei ole pakko edes tätä noudatta vaan kaikki on vapaaehtoista eikä lain sanelemaan pakkoa!
HELLpastorit eivät tahtdo omilla käsillä tehdä työtä vaan he ovat rasitteettana kaikille ja Herran palelijoille:
1. Tess. 2:9
Muistattehan, veljet, meidän työmme ja vaivamme: yöt ja päivät työtä tehden, ettemme ketään teistä rasittaisi, me julistimme teille Jumalan evankeliumia.
Nyt HELLpastorit rasittavat kaikkia!
eivät TAHDO tehdä tyätä mutta palkaa vaativat!
ja omaa kunniaa ja mainetta!
voi heitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.- Anonyymi
tillyn lällyn taas helluntai sitä ja tätä päänongelmaisella.
Otahan taas lääkkeesi, vihapuheesi ei sisällä Kristuksen Henkeä,
sanon sivullisena-- vaarinmietteenä.
En ymmärrä tuota vuodatuksen tarkoitusperää, muutoin kun ongelmaisen oman sisäisen elämän vaikeuden purkuna.
- Anonyymi
Vahan testamentin opetuksen mukaan Leeviläisheimo pappisuku oli kai veroista vapaa. Uudessa testamentissa ei ole lakimääräistä vaatimusta maksaa kymmenyksiä vaikka kyllä se raamatullinen opetus on. Helluntaipastorin pitää opettaa niin kuin hänen "käsikirjansa Raamattu" neuvoo. Se jää hänen ja Jumalan välisesti asiaksi samalla tavalla kuin kuulijankin kohdalla.
Oman seurakunnan pastori kertoi että olivat pähkäilleen vaimonsa kanssa että onko heillä varaa maksaa eräässä kuussa kymmenyksiä kun toinen lapsikin oli pian syntymässä. Olivat joskus aikaisemmin laiminlyöneet kymmenykset. Olivat kuitenkin päättäneet olla kuulaisia Jumalan sanalle ja vaikka kuun alussa näytti ettei kuun loppuun kunnialla selvitä, olivat maksaneet kymmenykset. Ja yllätys, yllätys! Tavallisesti heidän tilin saldo oli nollilla kuun lopussa mutta kymmenysten maksun jälkeen oli tilillä ollut vielä rahaa.
Oma kokemukseni on että kun annan Jumalan valtakunnan työhön reilusti enemmän kuin kymmenykset niin pienituloisena en ole koskaan joutunut rahapulaan ja näyttää että jää jopa ylimääräistä uhrattavaa jää lähetystyön hyväksi. Olen tullut siihen tulokseen että varsinkaan köyhällä ei ole varaa laiminlyödä kymmenyksiä. Kymmenykset ovat kai kuin jonkinlainen "panttikori" jonka pidä palauttaa jotta toimeksiantaja voi lähettää haluamansa sisällön jälleen meille.
Malakia:
Malakia 3:10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.>- Anonyymi
>>> veroista vapaa <<<
vasta Uuden liiton aikana tuli käsky keisari Augustukselta , että ,
"KAIKKI MAAILMA oli verolle pantava . TÄMÄ verollepano oli ENSIMMÄINEN " Luuk: 2
"ensimmäinen" , nykyisen ajanlaskun alussa Jkr.
- Anonyymi
Ensimmäinen kirje Timoteukselle 5:8
Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.
eli pastorin eli HELLuntai papin tuliisi olla esikuva!
Mutta heeivät pidä edes omasta perheväestä huolta, kuinka he voisivat olla Jumalan palvelijoita ja muiden "ohjaajia!
voi heitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.- Anonyymi
Etkö sinä riekkuja ja melskaaja ymmärrä, nyt eletään uuden liiton aikaa. Kymnenykset kuuluivat muinasen Israelin lakiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinä riekkuja ja melskaaja ymmärrä, nyt eletään uuden liiton aikaa. Kymnenykset kuuluivat muinasen Israelin lakiin.
Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]
- Anonyymi
"Olen tullut siihen tulokseen että varsinkaan köyhällä ei ole varaa laiminlyödä kymmenyksiä. Kymmenykset ovat kai kuin jonkinlainen "panttikori" jonka pidä palauttaa jotta toimeksiantaja voi lähettää haluamansa sisällön jälleen meille. "
Paavali FIRISEUKSENA ja sitten Herraa uskovana ,aksoi kolme kertaa kymmenykset, kuintekin oli jatkuvassa pulassa ja nälässä ja hädässä, joka paikssa ja kaikessa maallisessa!
Me olemme pappeja?
"Vahan testamentin opetuksen mukaan Leeviläisheimo pappisuku oli kai veroista vapaa. "
eli sekä lapsina että pappeina VAPAAT kaikista veroista! - Anonyymi
Uudestisyntyneet kristityt maksavat "kymmenyksiä" 0...100%!
- Anonyymi
Valtiokirkko, pakkovauvakaste ja kirkollisvero eivät ole Raamatun mukaisia!
- Anonyymi
Jeesus ja opetuslapset maksoivat kirkollisveroa eli temppeliveroa.
- Anonyymi
Paljonko maksaa lippu taivaaseen?
- Anonyymi
Rahan antaminen evankeliumin vuoksi on paha synti.
Ap. t. 8:20
Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa."- Anonyymi
Jes. 52:3
Sillä näin sanoo Herra: Ilmaiseksi teidät myytiin, rahatta teidät lunastetaan.
Luuk. 22:35
Jeesus sanoi opetuslapsille: "Kun lähetin teidät matkaan ilman kukkaroa, laukkua ja jalkineita, niin puuttuiko teiltä mitään?" "Ei mitään", he vastasivat. [Luuk. 9:3, 10:4] - Anonyymi
Siksikö luterilaiset eivät evankelioi?
- Anonyymi
Tatuoitu linnakundi kun laitetaan keräämään kolehtia, niin kukaan ei uskalla laittaa koriin kolikoita.
Illan aikana voidaan kerätä "vapaaehtoisia uhrilahjoja" viisikin eri kertaa. - Anonyymi
Piipahdahan aloittaja oikealle palstalle- sekoilet.
Mene adventistipuolelle, siellä kuulema varastetaan Jumalalta, ellei maksa.
Hokaatko, että ilmeisesti ajatushautomosi juttu on vain vihapuheesi kohdentaminen valheellisesti helluntalaisuuteen.
Helluntaissa- kuten vapaissa suunnissa- on rakkauden- lahja..
Ja ilman rakkautta- antaminenkin on turhaa- Raamatun mukaan.
mietipä tätä- toteutuuko se viestissäsi
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja
vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
(1Ko 13:1-5)
>>>> ei edes pilkkahengessä palstallakaan------ ei käyttäydy sopimattomasti, <<<<< - Anonyymi
Jos annat rahaa helluntaiseurakunnalle se on lakihenkistä.
Helluntailiikkeessä kerätään rahaa jopa useampia kertoja viikossa.
Maksaako pastorisi edes kymmenykset ? - Anonyymi
Täällä pakkovauvakastetut herjaa helluntailaisia pastoreita, mutta alla olevissa linkeissä on esimerkki heidän kirkkoherrastaan!
https://www.is.fi/viihde/art-2000010276500.html
Kanhttps://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9b6bfba6-e188-4759-8196-c9a87bbf4d10alasta. - Anonyymi
Rehellistä ihmistä ei voi huijata.
Teillä, jotka noita "kymmenyksiä" maksatte, on itsellänne siinä nk. "viekas vaikutin". Luulette etteivät aidot uskovat osaa erottaa vaikuttimianne.
Jo tämän ketjun aloitus paljastaa asian: "Kymmenysten siunaus". "Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu Taivaaseen vilahtaa!" Tai, näin te luulette.
Aivan kuin noita Simon, luulette voivanne ostaa Jumalan siunauksia rahalla. Samaten, muka "siunaamalla Israelia". Kirjoituksistanne huomaa, ettette te todellisuudessa lainkaan kunnioita juutalaisia.
Simon oli kahden eri Tien kulkija, hän "uskoi" kyllä Jeesukseenkin, muttei ollut tehnyt täyttä parannusta noituuksistaan: hän oli tottunut eri tavoin rahalla vehkeillen hyötymään asioista.
Apt. 8: 9-24
9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
24 Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".
Oma hyöty on teidän jokaisen motiivi noiden "siunaustenne ja kymmenystenne" taustalla.
Uudestisyntynyt Jumalan lapsi itsessään edustaa siunausta, hän eri tavoin siunaa ympäristöään: Jumalan sanalla, auttamalla ja tukemalla viisaasti myös muita. Epäviisas auttaminen taas paljastuu heti ainoastaan omaksi hyötymishaluksi (nk. "varastetaan / syödään kuormasta").
Nykyään Suomen laki edellyttää, että jokaisesta työnteosta on maksettava sen käypä palkka. Ilmaistyö on laitonta ja vain mahdollistaa rikollisuuden. "Pastorinne" elävät siis kuukausipalkoilla. Kymmenykset olivat sitä aikaa kun tällaisia nykyajan lakeja ja yhteiskuntaa ei ollut. Kyllä huijarisaarnaajanne tämän tietävät. He saavat jo rahan työstään.
Heidän puheistaan huomaa, etteivät he itse ole lainkaan uskovia. Kukaan aito uskova ei uskaltaisi noin räikeästi huijata "Jumalan nimissä": "varastat Jumalalta!" Et varasta. Mutta jos tuollaisille maksat rahojasi, olet silloin itse osallinen hänen syntiinsä ja kadotuksen oma, sillä omalla teollasi tuet ja vahvistat tuollaista talousrikostoimintaa "Jumalan nimissä".
Tällaista ei pidä suosia, vaan vastustaa. (Aikoinaan oli olemassa oikein rikosnimike nimeltä "rikoksen suosiminen", tuomio sakkorangaistuksesta 2 vuoteen. En tiedä, onko vielä tänä päivänä.)
Nuo saarnaajanne ovat apostolienkin opetuksen mukaan pelkästään kadotettuja sieluja (Apt. 8: 20,21), eivät aitoja evankeliuminjulistajia. Heitäkö te jotkut haluatte elättää?
Yhteiskunnan määräämä kirkollisvero ylläpitää kirkkolaitosta. Kenenkään ei ole pakko kuulua kirkkoon, ei helluntaiseurakuntaankaan. Tässäkin kohdin helluntailaiset kristittyjä solvaavine "pakkovauvakasteineen" valehtelevat: lapsenkristillinen kaste tapahtuu lapsen vanhempien omasta valinnasta, he vievät lapsensa kasteelle. Kirkko ei ketään pakkokasta.
Anabaptisti huijaa ja valehtelee, aina. MOT.
Valinta on SINUN. Kukaan ei pakota sinua mihinkään, ei myöskään mitään uskomaan. Itse, omalla työllä hankkimasi rahasi ovat sinun. Sinulla on oikeus omaan leipääsi.- Anonyymi
Kas kukas se siinä vanhalla konseptilla !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kukas se siinä vanhalla konseptilla !
Huijarisaarnaaja nousi taas internetin uumenista.
Huomatkaa, että tämä tyyppi ei KOSKAAN reagoi muuhun, kuin paljastuksiin saarnaajakuntansa rikoksista. EI KOSKAAN.
Hän ei esim. koskaan kiitä mistään. Piilouhkailu on hänen lajinsa. Aiemmin hän avoimesti outtaili, mutta rikosilmoituksen uhka teki siitä lopun. Näillähän on kaverinsa poliisikunnassakin, joku kai neuvoi hiukan hillitsemään näppäimistöään.
Suunsa kiinnipitämättömät helluntailaisuuden rikosuhrit ovat näille uhka. Liekö se (viim. n. 2-3 viikon takainen) tappouhkailijakin samaa saarnaajakuntaa? Sekin nopeasti veti aseensa takaisin saunan taa piiloon.
- Anonyymi
todellakin , otsikko jo > "kymmenysten siunaus"< kertoo , että kymmenyksiä ei annetakaan pyyteettömästi Jumalalle , vaan VASTINEEKSI odotellaan
siunauksia , onko se muka pyyteetöntä , kaikesta sydämestä annettua rahaa .
ja helluntailaisen herjat "pakkovauvakastettu" , kas kun Suomessa perhekunnat saa ihan itse päättää , kenenkään muun henkilön siihen puuttumatta , niin myös meidän perhekunnassa kaikki olemme saaneet kasteen lahjan
kaste : "lahjaksi olette saaneet , lahjaksi antakaa" Matt: 10 : 8- Anonyymi
Kasteen lahja on lapsellista kirkollista höpinää jolla ei kenenkään lapsille ole mitään merkitystä jumalasuhteeseen.
Raamatun lainaaminen ei onnistunut tälläkään kertalla eli pieleen meni. - Anonyymi
Kun suomesta karkotett iin masn kansalaisia jopa parikymmentä kaikenlaisten kuulustelujen jälkeen vain siksi koska perhe ei antanut vauvaansa kirkollisiin rituaaleihin, niin oliko se sitä vapaata päättämistä, oliko !?
Suomen luterilainen kirkko on ollut koko elinaikansa valtio valtiossa ja armoton ihmisten käskijä ja luokittelija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun suomesta karkotett iin masn kansalaisia jopa parikymmentä kaikenlaisten kuulustelujen jälkeen vain siksi koska perhe ei antanut vauvaansa kirkollisiin rituaaleihin, niin oliko se sitä vapaata päättämistä, oliko !?
Suomen luterilainen kirkko on ollut koko elinaikansa valtio valtiossa ja armoton ihmisten käskijä ja luokittelija.Raamatun evankeliumi ei sisällä mitään sellaista vaan on yksilön vapaudessa valita haluaako olla jeesuksen seuraaja vai eikö halua.
Uskonnollisuus ja todellinen usko on kaksi eri asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteen lahja on lapsellista kirkollista höpinää jolla ei kenenkään lapsille ole mitään merkitystä jumalasuhteeseen.
Raamatun lainaaminen ei onnistunut tälläkään kertalla eli pieleen meni.miksiköhän helluntailaisuudessa katetaan , jopa vielä UUDELLEN -kaste , jos ei
>>> mitään merkitystä jumalasuhteeseen <<< !!
kertokaa ny helluntailaiset , mikä merkitys teillä on , kaste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen luterilainen kirkko on ollut koko elinaikansa valtio valtiossa ja armoton ihmisten käskijä ja luokittelija.Missäs näin on muka tapahtunut?
Maastakarkoitus, kun joku ei ole antanut lastaan kastettavaksi?
Nyt sitten oikeuden pöytäkirjan numeroita esiin!
Tietenkään noin ei ole tapahtunut.
Helluntailainen valehtelee aina.
Etenkin niiden mustalaiset.
Henkivalta on helppo erottaa:
https://www.youtube.com/watch?v=bqum-U5ZBf8
Sama romaanihuuto kuuluu tälläkin foorumilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksiköhän helluntailaisuudessa katetaan , jopa vielä UUDELLEN -kaste , jos ei
>>> mitään merkitystä jumalasuhteeseen <<< !!
kertokaa ny helluntailaiset , mikä merkitys teillä on , kaste.Heille, kasteella ei ole mitään "merkitystä". Se kuuluu vapaamuurarioppeihin, "Jeesuksen seuraamistekoihin. Koska Jeesuskin kastettiin". Koska he eivät tunnusta kristinuskoa, eivät kirkkojen opetuksia, eivätkä kirkkojen jäseniä "oikeiksi kristityiksi", he eivät siis tunnustaa myöskään kristillistä kastetta, joka lahjaksi ANNETAAN jokaiselle (perhekunnittaine), joka sen haluaa.
Anabaptistit / helluntailaiset OTTAVAT kasteen, kristityt SAAVAT kasteen. Tässä on opillinen ero. Helluntailaisten kaste on ihmisen lahja Jumalalle, kristillinen kaste Jumalan lahja ihmiselle. Tämä ei katso ikää.
Kristillisessä kasteessa myöskään veden määrä ei ole oleellinen, se ei tee kasteesta kastetta, vaan kristillisessä kasteessa kasteen saa aikaan Jumalan sana, liitettynä vähäiseenkin veteen. Tällä foorumilla tuo vauvakasteista puhuja on todistetusti väittänyt kristittyjen pappien muka tiputtavan vauvan otsaan 3 pisaraa vettä. Tämä on vale. Mutta: "anabapt....-han... aina". Joka sanansa (jo vuosien ajalta) on kuitenkin tallennuksissa. Ne eivät päädy maton alle, vaan odottavat aikaansa.
Helluntailaiset puhuvat "uskosta", mutta todellisuudessa he eivät usko. Kyse on bluffista. He uskovat Lihaan, lihan tekoihin, asioiden aineelliseen määrään, eivät Jumalan sanaan noissa aineissa.
Joka tietää satanismin opit edes pintapuolisesti, havaitsee helluntailaisuuden olevan sitä täysiään. Romanithan ovat noitia. On ne. Tämä on tosiasia, jota he salaavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs näin on muka tapahtunut?
Sama romaanihuuto kuuluu tälläkin foorumilla.juu, en ole minäkään koskaan enkä mistään lukenut , että
kasteesta kieltäytyminen olisi maastakarkotus ollut .
se nyt arvaa , helluntailainen puhuu ihan omia keksimiään , - totena , ja se ilmeisesti oikein opetetaan siellä lahkossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu, en ole minäkään koskaan enkä mistään lukenut , että
kasteesta kieltäytyminen olisi maastakarkotus ollut .
se nyt arvaa , helluntailainen puhuu ihan omia keksimiään , - totena , ja se ilmeisesti oikein opetetaan siellä lahkossa.Et näytä paljon tietävän lutterin kirkon olemuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs näin on muka tapahtunut?
Sama romaanihuuto kuuluu tälläkin foorumilla.Hyvä olisi ainakin vähän tietää suomenkin asioita, ota selvää se saattas auttaa.
Mikä ihmeen romanihuuto, kaikkea ropaskaa sitä joutuu lukemaan.
Mutta eihän nyt saa syrjiä ketään, romanit on ihmisiä myös ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heille, kasteella ei ole mitään "merkitystä". Se kuuluu vapaamuurarioppeihin, "Jeesuksen seuraamistekoihin. Koska Jeesuskin kastettiin". Koska he eivät tunnusta kristinuskoa, eivät kirkkojen opetuksia, eivätkä kirkkojen jäseniä "oikeiksi kristityiksi", he eivät siis tunnustaa myöskään kristillistä kastetta, joka lahjaksi ANNETAAN jokaiselle (perhekunnittaine), joka sen haluaa.
Anabaptistit / helluntailaiset OTTAVAT kasteen, kristityt SAAVAT kasteen. Tässä on opillinen ero. Helluntailaisten kaste on ihmisen lahja Jumalalle, kristillinen kaste Jumalan lahja ihmiselle. Tämä ei katso ikää.
Kristillisessä kasteessa myöskään veden määrä ei ole oleellinen, se ei tee kasteesta kastetta, vaan kristillisessä kasteessa kasteen saa aikaan Jumalan sana, liitettynä vähäiseenkin veteen. Tällä foorumilla tuo vauvakasteista puhuja on todistetusti väittänyt kristittyjen pappien muka tiputtavan vauvan otsaan 3 pisaraa vettä. Tämä on vale. Mutta: "anabapt....-han... aina". Joka sanansa (jo vuosien ajalta) on kuitenkin tallennuksissa. Ne eivät päädy maton alle, vaan odottavat aikaansa.
Helluntailaiset puhuvat "uskosta", mutta todellisuudessa he eivät usko. Kyse on bluffista. He uskovat Lihaan, lihan tekoihin, asioiden aineelliseen määrään, eivät Jumalan sanaan noissa aineissa.
Joka tietää satanismin opit edes pintapuolisesti, havaitsee helluntailaisuuden olevan sitä täysiään. Romanithan ovat noitia. On ne. Tämä on tosiasia, jota he salaavat.Joskus tulee loppu kaikelle helluntainkin herjalle !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heille, kasteella ei ole mitään "merkitystä". Se kuuluu vapaamuurarioppeihin, "Jeesuksen seuraamistekoihin. Koska Jeesuskin kastettiin". Koska he eivät tunnusta kristinuskoa, eivät kirkkojen opetuksia, eivätkä kirkkojen jäseniä "oikeiksi kristityiksi", he eivät siis tunnustaa myöskään kristillistä kastetta, joka lahjaksi ANNETAAN jokaiselle (perhekunnittaine), joka sen haluaa.
Joka tietää satanismin opit edes pintapuolisesti, havaitsee helluntailaisuuden olevan sitä täysiään. Romanithan ovat noitia. On ne. Tämä on tosiasia, jota he salaavat.Voi rakas isä taivaasss millaista ropaskaa !
Kyllä noista tulee monta raippaa takapuoleen lopputiskillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus tulee loppu kaikelle helluntainkin herjalle !
Tuohan on silkkaa teologiaa. Kristinusko lyhyesti esitettynä, samaten vapaamuurari-helluntailaisuus.
Opillisia tosiasioita. Tottakai te kiistätte. Mutta kuitenkin noin opetatte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas isä taivaasss millaista ropaskaa !
Kyllä noista tulee monta raippaa takapuoleen lopputiskillä.helluntailainen , kun ei tunne kristinuskoa , vielä vähemmän kristinuskon historiaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas isä taivaasss millaista ropaskaa !
Kyllä noista tulee monta raippaa takapuoleen lopputiskillä.Olen elämässäni saanut helluntailaista raippaa takapuolelleni ihan seurakuntanne ohjesääntöjen mukaan ja enemmänkin. Teistä yksikään ei minua auttanut, vaikka oliisi pitänyt ja voinut. Ne iskut ja paljon muuta on luettavissa siellä mattojenne alla.
Siellä "lopputiskillä" osat vaihtuvat, olkaa tästä varmoja. Teillä ei ole Puolustajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä olisi ainakin vähän tietää suomenkin asioita, ota selvää se saattas auttaa.
Mikä ihmeen romanihuuto, kaikkea ropaskaa sitä joutuu lukemaan.
Mutta eihän nyt saa syrjiä ketään, romanit on ihmisiä myös !Teidän mittapuillanne, selvästi.
Entä kastamattomat lapsenne? Olimmeko me lainkaan ihmiskuntaa? Jo teikäläisten pakkopyhäkoulussa sain kuulla opettajanne pilkkanaurua kun viattomasti nimesin itseni kuvataululla pieneksi valkoiseksi lampaaksi Jeesuksen jalkojen juurella.
Naisopettajanne (H.K) muiden lasten kuullen ivasi minua ja sanoi minun olevan syntinen musta lammas, enkä ole Jeesuksen oma, ellen tunnusta pahuuttani!
H.K:n sanat ja nauru jäivät pysyvästi n. 5-vuotiaan mieleeni.
Luterilaisista nyt puhumattakaan, joskin heistä te kyllä tauotta puhutte!
Kun yritätte kääntää huomion pois omista rikoksistanne pieniä lapsia vastaan.
Olisin mielelläni ollut pakkovauvakastettu, sillä luterilaisten pyhäkoulussa pappi kohteli minua ihmisenä. Päätin tuomloin: isona minusta tulee luterilainen. Niinkuin tulikin.
Luther ei ole koskaan sanoillaan rikkonut minun ikkunoitani. Hän myös tiesi mitä joukkoa te anabaptistit olette. Hänen kirjoitustensa kautta löysin Jumalan evankeliumin.
- Anonyymi
Ei-helluntailainen kommentti:
Vanhan testamentin sääntöihin liittyi paljon muutakin antamista ja maksamista kuin vain kymmenykset. Uudessa testamentissa on erilaiset säännöt antamisesta, esim. 2. Kor 8-9 ei surkeillen eikä pakosta.- Anonyymi
>>> ei surkeillen eikä pakosta <<< , paitsi jos nyt sitten edes niitä siunauksia saisi
vastalahjana , niinhän otsikossa kirjoitettu.
- Anonyymi
2. Tim. 3:13
Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.- Anonyymi
Kuten homoapostoli Olsen helluntaiherätysliikkeessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten homoapostoli Olsen helluntaiherätysliikkeessä.
Pakkovauvakastetut vihkii nykyisin homoja.
He ovat " valaistuneet".
- Anonyymi
Mä uhrauspoltin mun sadosta. Ei ollut varaa kun vitoseen. Pyysin mä että antaa niille jotka tarvitsee.
- Anonyymi
Onko totta että foorumin älyniekat ei tunne kirkkonsa menneisyyden hullutuksia!
Tuskin sitten olette kuulleet noitavainoistakaan tai rovioista hah mihin on hävinnyt viidensadan vuoden kirkossa istuminen ja oppiminen ?#
Menkää nyt papilta kyselemään asioita !- Anonyymi
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.helluntailaiset tuntee kristinuskon historiaa , max , Lutherin , ja siihen se jää.
- Anonyymi
Hihuli pastori kusettaa 6-0 hihuleita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750