Minulla on amalgaamia poskihammas josta on kolmasosa vaihdettu muovisesksi joitakin vuosia sitten. Nyt amalgaamista lohkesi pieni pala ja luulin että hammaslääkäri korvaa koko paikan muovilla , mutta kun tulin kotiin huomasin että hän laittoi vain kolmasosaan muovia ja kolmasosa on edelleen amalgaaamia.
Nyt on vähän hämmästynyt olo. Onko teille käynyt näin ja mikä tähän mahtaa olla syynä, en voinut kysyä kun en tiennyt tästä ennen kuin tulin kotiin.
Amalgaamihammas, joka paikattiin osittain muovilla.
11
402
Vastaukset
- Anonyymi
Jollain on paikattava. Ison amalgaanipaikan poisto ei ole toimenpide, jota tehdä muuten vaan.
- Anonyymi
Minulle on sanottu että amalgaami on kestävämpää. Sitä on vielä parissa paikassa. Taitaa olla minullakin niin että muovilla on korvattu vain amalgaamipaikan lohjennut osuus. En ole sen kummemmin ajatellut asiaa.
Eihän vaan voi olla niin että hl olisi säästänyt muovia? Ei kai? Ehkä toimenpiteellä on parempi merkitys. Ainakin lohjennut kohta on kestänyt vosikausia. - Anonyymi00004
Mutta kun on käynyt niinkin, että amalgaamin PÄÄLLE on laitettu muovipaikka, kun piti amalgaamit vaihtaa muoviin!
Myöhemmin muovipaikan lohjetua, havaittiiin alla olevan amalgaamia! - Anonyymi00005
Muovi ei kestä poskihampaissa. Tietenkin lisää hammaslääkäreiden tuloja kun niitä vaihdellaan tai laitetaan proteeseja.
- Anonyymi00006
Tuloja lisää myös, kun amalgaamin halkaisemia hampaita hoidetaan ja poistetaan!
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Tuloja lisää myös, kun amalgaamin halkaisemia hampaita hoidetaan ja poistetaan!
Yleensä ne hampaat halkeaa sen amalgaamin poistamisen jälkeen.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hammas heikkenee rakenteellisesti kun sitä porataan eli osa poistetaan. Amalgaami on kestävä aine, kun sen tilalle laitetaan jotain nanonano-filleriä niin se siitä hampaasta.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Hammas heikkenee rakenteellisesti kun sitä porataan eli osa poistetaan. Amalgaami on kestävä aine, kun sen tilalle laitetaan jotain nanonano-filleriä niin se siitä hampaasta.
Vastahan tuossa ylhäällä kerrotaan, että amalgaamipaikka oli haljennut!
Se siitä kestävyydestä! - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kuinka hampaat halkeavat vasta amalgaamin poiston jälkeen?
- Anonyymi00007
Saman tekivät minulle Järvenpäässä 10 vuotta sitten. Puhuttiin kaikki selväksi, että koko poisto, mutta kusettivat. Muutenkin on joidenkin Järvenpään Justin hammaslääkäreiden toiminnasta ollut huonoa sanottavaa.
- Anonyymi00012
Kuinka se ns. tieteellinen totuus toteutuu hampaiden hoidossa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh603488Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli742819Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit742616- 942444
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi412204Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise1471861Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö661845Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j1801791Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.901760Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä
Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun3881739