Yksinäisyys & epätoivo

Anonyymi-ap

Tuntuu siltä, että kun pääsee yhden askeleen eteenpäin, niin tulee automaattisesti kaksi askelta taaksepäin. Loputonta taistelua tuulimyllyjä vastaan. Mistään ei saa tartuntapintaa ja jos saa, niin viime hetkellä ote lipeää.

Mielessä pyörivät vain kaikki menneisyyden traumat ja kaikki vääryys mitä on joutunut kokemaan.

Mieletön stressitaso jatkuvasti. Aina joku ongelma tai kriisi, joka pitäisi ratkaista tai joka vaivaa mieltä.

Ei ole ketään jolle uskoutua rehellisesti ongelmistaan, eikä ole ketään jolta pyytää apua. On totaalisen yksin, vailla mitään toivoa paremmasta.

Ei ole rohkeutta edes yrittää muuttaa elämäänsä koska on saanut niin mielettömän määrän pilkkaa niskaansa jokaisessa paikassa. Sitä vain yrittää olla näkymätön ja mahdollisimman huomaamaton.

Sitä ajattelee aina, että ei voisi enää huonommin mennä, mutta aina sitä putoaa vaan alemmas kärsimyksen ja epätoivon kuilussa.

Uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Mutta eipä minulla tässä elämässä ole mitään arvoa. Ei ole ollut, eikä tule olemaan.

Silti rakastan elämään, vaikka omani on mitä on. Ei minulla mitään vakavia itsetuhoisia ajatuksia ole.

5

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yksinäistä täälläkin.

• Anonyymi

Täällä ei todella yksinäistä. Tuttuja on joka puolella. Elämän veden virrat virtaavat minulle. Tästähän Jeesus puhui. Olen miehistön jäsen helluntaisrk ssa. Så här.

• Anonyymi

Joskus elämä on sellaista. En osaa muuta sanoa. Kyllä siihen varmasti vaikuttaa myös oma luonteemme. Itse ainakin olen epävarma itsestäni ja sen kautta näen asioita negatiivisestikin jo etukäteen, puuttuu sellainen elämän ilon löytäminen. En myöskään kykene pitämään yllä sellaisia ystävyyssuhteita, joissa tulisi olla menossa, minulla ei ole jaksamista asioihin. Itsensä kanssa ei tarvitse venyä asioihin, mihin ei jaksa edes. Elämäni on lähinnä selviytymistä, en ole nauttinut koskaan elämästä itsessään, ainakaan niin kauan kuin muistan asian niin olleen. Sanoisin että ala asteesta lähtien olen nähnyt elämässä vain harmaata. Ne on asioita, joita en voi muuttaa, enkä pyrikään. Epätäydellinen ihminenkin elää sen hetken minkä elää.

Lightning

• Anonyymi

Voimia. Ei sen elämänän pidä helppoa olla. Olet kuienkin oikealla tiellä.

• Anonyymi

Asut kehä III n sisäpuolella. Siellä ihmisillä on sosiaalisia, hengellisiä, taloudellisia ongelmia. Se on tiedetty jo kauan. Ingenting nytt.

• Hei,

Laitan tähän tiedoksi infoa eri auttamitahoista, joista voi saada apua ja tukea elämässä eteen tulevissa ongelma- ja kriisitilanteissa. Keskustelu ammattilaisen tai vertaisen kanssa voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Ryhmiin osallistuminen voi lievittää yksinäisyyttä. Vinkaan myös yhden yksinäisyys -aiheisen ryhmähatin: https://tukinet.net/ryhmachatit/yksinaisyys-37/

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2761
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1374
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1051
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1035
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe