niin?
Sensuuri on tänään kovin herkkänakainen ja siellä on ehkä laihdutuskuuri päällä, joten ymmärtäähän sen, että syöminen on herkkä aihe.
Arvatkaa mitä edelleen syön
101
577
Vastaukset
Uusi arvaus sitten. Syöt erityisvalmisteista kakkua jonka voi syödä ja säästää.
Väärin
(mutta olen kyllä jo kehittänyt ikuisen kakun)
((syön siitä aina puolikkaan ja sitten puolikkaan puolikkaan jne.))- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Väärin
((syön siitä aina puolikkaan ja sitten puolikkaan puolikkaan jne.))Joku kuivakakku?
buddy-love kirjoitti:
Väärin
((syön siitä aina puolikkaan ja sitten puolikkaan puolikkaan jne.))Tämä kuulostaa hyvältä ehkä teoriassa, mutta käytännössä noista puolikkaista tulee aika nopeasti niin pieniä, ettei niissä ole juuri mitään syötävää.
m36-intj kirjoitti:
Tämä kuulostaa hyvältä ehkä teoriassa, mutta käytännössä noista puolikkaista tulee aika nopeasti niin pieniä, ettei niissä ole juuri mitään syötävää.
Silti matemaattisesti tuo toimii ja todistaa ikuisen kakun mahdolliseksi.
(tosin sen viimeisen atomin halkominen on hiukan monimutkaista)
- Anonyymi
Ei kuulosta hullumalta. Itse söin perunaa ja sinappisilliä. Leuhkasti myös paistettua sipulia.
>simiti< Mutta juuri nyt syön siis ihan ruokaa.
Eli mitä?- Anonyymi
Suklaata ja salmiakkia syöt? Kun ne yhdistää niin lopputulos on mielenkiintoinen. Imelät makeiset ovat eniten mieleeni. Suklaista ykkönen on valkosuklaa ja kakkosena toblerone. Joko salainen karkkireseptisi on valmistunut?
Salaisia asioita ei voi paljastaa ;)
Mutta ei ole suklaata tai sen sarjan tuotteita nyt esillä, vaan?- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Salaisia asioita ei voi paljastaa ;)
Mutta ei ole suklaata tai sen sarjan tuotteita nyt esillä, vaan?Vastaus ehdittiin jo antaa. Olisin veikannut kalkkunaa huvin vuoksi. Thanksgiving on näihin aikoihin vuodesta. Pähkinänkuoressa kiitospäivässä on kyse siitä että Amerikassa juhlistetaan Euroopasta Amerikkaan matkanneita siirtolaisia, ketkä alistivat Amerikan alkuperäisväestöä kovalla kädellä. Boikotti saattaa iskeä jos käyttäisin sitä i:llä alkavaa sanaa.
Anonyymi kirjoitti:
Vastaus ehdittiin jo antaa. Olisin veikannut kalkkunaa huvin vuoksi. Thanksgiving on näihin aikoihin vuodesta. Pähkinänkuoressa kiitospäivässä on kyse siitä että Amerikassa juhlistetaan Euroopasta Amerikkaan matkanneita siirtolaisia, ketkä alistivat Amerikan alkuperäisväestöä kovalla kädellä. Boikotti saattaa iskeä jos käyttäisin sitä i:llä alkavaa sanaa.
Kalkkuna on mahdollisuuksien rajoissa.
Amerikan juhlinnan oudoin puoli on se, että kiittäminen johtuu siitä, että paikalliset pelastivat tulijat nälkäkuolemalta ja silti se pelastettu porukka lopulta lähes hävitti ne pelastajat.
Suklaata 🍫
Vai????
Mä ainakin syön...
Okei sitte laittaa että ruokaa...
Pitsaa taikka kanaa...
Sensuuri tai mikä lie meinas käyä kimppuun
enkä saanu vastata äsken...
😡Ja sitte vielä joutui sana hukkaan välist....
Ärrimurri...
Ehit sitte laittaa....
Elikkä ehit katosi...- Anonyymi
originalpieninainen kirjoitti:
Ja sitte vielä joutui sana hukkaan välist....
Ärrimurri...
Ehit sitte laittaa....
Elikkä ehit katosi...Kuules pikkunainen. Tänään ei ole toiminut olleskaan.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Kuules pikkunainen. Tänään ei ole toiminut olleskaan.
>simiti<Mikä ei oo toiminut ollenkaan ja kenellä?
- Anonyymi
Miksi ei viestit näy?
>simiti< Noh, paljastan, sillä arvaaminen olisi mahdotonta.
Tortelliineja (juusto) ja punajuurisalaattia.- Anonyymi
Oliko punajuurisalaatissa piparjuurta.
Se on hyvää paahtoleivän, paahdetun, ja juustosiivun päällä.
Vilma Anonyymi kirjoitti:
VilmaEi vaan omenaa.
(piparjuuri on omalle makuaistilleni turhan tehokasta ainetta)- Anonyymi
Yhdistelmä jota itekin harrastan, jos en viitsi oikeasti laittaa ruokaa tai sapuska pitää saada nopeasti. Olen myös jostain syystä mieltynyt omenapunajuurislaattiin. Joskus lisään vielä omenaa. Ja jos sattuvat lähikaupassa olemaan punalaputettuina, niin päiväni on pelastettu.
Anonyymi kirjoitti:
VilmaItsekin pidän myös paahtoleivän päällä punajuurisalaatista ja juustosta. Oikein herkullinen kombo😁
- Anonyymi
Eihän mikään ole niin hyvää.
>simiti< - Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Ei vaan omenaa.
(piparjuuri on omalle makuaistilleni turhan tehokasta ainetta)Onko noi omenat sun omia omenia. Hyötykäyttö. Entä punajuuret?
Punajuuria on kiva keittää ja sitten niistä lähtee pintakuiri helposti.
Aikoinaan säilöin itse.
No. Nykyisin kaupantädin.
Vilma
Punajuuripihvit ovat hyviä. Kiva, jos niitä on lounaspaikoilla.
Eikö punajuuren syömisessä ole jokin rajoitus, miten usein?
Puhdistaa maksaa? Anonyymi kirjoitti:
Onko noi omenat sun omia omenia. Hyötykäyttö. Entä punajuuret?
Punajuuria on kiva keittää ja sitten niistä lähtee pintakuiri helposti.
Aikoinaan säilöin itse.
No. Nykyisin kaupantädin.
Vilma
Punajuuripihvit ovat hyviä. Kiva, jos niitä on lounaspaikoilla.
Eikö punajuuren syömisessä ole jokin rajoitus, miten usein?
Puhdistaa maksaa?Ihan tavallista Forssan punajuurisalaattia, jossa on valmiiksi omenaa seassa.
Ne omenattomat maistuvat minusta omituiselle.
Punajuurissa on nitraatteja, jotka muuttuvat syönnin jälkeen nitriiteiksi ja ne puolestaan heikentävät veren hapenkuljetuskykyä.
(mutta samalla noilla nitraateilla on vaikutusta verisuoniin, jotka laajenevat ja veri kulkee helpommin)
On suosituksia enimmäismääristä, mutta normaali ihminen ei todennäköisesti kykene niitä ylittämään (tosin en ole tarkastanut mitä määrää ne pitävät liiallisena ja joka tapauksessa niiden nitraattien määrä kasvien välillä vaihtelee paljon, eli mikä tahansa ilmoitettu määrä on asetettu varmuuden vuoksi matalalle)Haaveilija39 kirjoitti:
Itsekin pidän myös paahtoleivän päällä punajuurisalaatista ja juustosta. Oikein herkullinen kombo😁
Ala-asteella keksin, että etikkapunajuuriviipaleet ovat hyviä näkkileivän päällä.
Muut pitivät minua omituisena, mutta käskin kokeilla ja sitten koko luokka alkoi syödä niitä samalla tavalla.buddy-love kirjoitti:
Ala-asteella keksin, että etikkapunajuuriviipaleet ovat hyviä näkkileivän päällä.
Muut pitivät minua omituisena, mutta käskin kokeilla ja sitten koko luokka alkoi syödä niitä samalla tavalla.Juu joskus voi löytää erikoisia makuyhtälöitä.
Olen myös herättänyt hämmennystä syödessäni pinaattilettuja ja dippaamalla niitä soijasuklaavanukkaaseen.😋Haaveilija39 kirjoitti:
Juu joskus voi löytää erikoisia makuyhtälöitä.
Olen myös herättänyt hämmennystä syödessäni pinaattilettuja ja dippaamalla niitä soijasuklaavanukkaaseen.😋Et silti pysty päihittämään sitä mitä meidän naapurimme tenavat aikoinaan pitivat parhaana yhdistelmänä, eli viipale kuivaa kahvikakkua ja siihen päälle voita, sinappia ja ketsuppia.
:)buddy-love kirjoitti:
Et silti pysty päihittämään sitä mitä meidän naapurimme tenavat aikoinaan pitivat parhaana yhdistelmänä, eli viipale kuivaa kahvikakkua ja siihen päälle voita, sinappia ja ketsuppia.
:)No nyt on kyllä hyvin erikoinen makuelämys.. varsinkin sinappi🤔
Lapsuuden ystäväni laittoi joka paikkaan ketsuppia. 😂Haaveilija39 kirjoitti:
No nyt on kyllä hyvin erikoinen makuelämys.. varsinkin sinappi🤔
Lapsuuden ystäväni laittoi joka paikkaan ketsuppia. 😂Veljelläni oli pikkulapsena vähän samansuuntainen kausi, mutta hän käytti HP-kastiketta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VilmaVoi mahdoton paahtoleipää ja siihen juustoviipale päälle.
>simiti<
- Anonyymi
isien päivä paholaisen oma päivä welcome to woeld of lucidwe
- Anonyymi
Sinapista.
Paistetun broilerin kanssa käytän mielelläni sinappia. (D)
Sopii mielestäni ja antaa makua.
Vilma Willi veikkaus: Siellä on ahmittu valtava määrä suklaakakkuja? (myönnä pois) :)
Suklaakakkutilanne on ollut tavattoman kehno ja olen joutunut tyytymään konvehtirasioihin, joita on kulun jo muutama.
Joko palstan ulkopuolinen kiire on jo vähentynyt ja ehdit taas paremmin tänne?buddy-love kirjoitti:
Suklaakakkutilanne on ollut tavattoman kehno ja olen joutunut tyytymään konvehtirasioihin, joita on kulun jo muutama.
Joko palstan ulkopuolinen kiire on jo vähentynyt ja ehdit taas paremmin tänne?(oikoluku on korvien välissä taas pois päältä, joten teksti on sen mukaista)
buddy-love kirjoitti:
Joko palstan ulkopuolinen kiire on jo vähentynyt ja ehdit taas paremmin tänne?Kiire on helpottanut. Teknisten ongelmien osalta olen myös voiton puolella. Tässä oli vähän kaikenlaista harmia, mutta nekin on jo selätetty.
Miten olet voinut?tosi.typy kirjoitti:
Kiire on helpottanut. Teknisten ongelmien osalta olen myös voiton puolella. Tässä oli vähän kaikenlaista harmia, mutta nekin on jo selätetty.
Miten olet voinut?Kaipaisin runsaasti mahdollisimman hankalia teknisä ongelmia pohdittavaksi, sillä kykyni ovat edelleen pahasti vajaakäytössä.
(eli jakele tänne jos on jatkossa mielenkiintoisia ongelmia)
Pientä migreeniä sitkeästi taas pari viikkoa, mutta niin lievää, ettei varsinaisesti haittaa (paitsi, että puhepuoli on hiukan kömpelöä).
Varmaan häiviää pikapuoliin.
(äidilläni oli taas tehtäviä tänne suunnalle, sillä osti pari taulua huutokaupasta)
((toinen on hänen akvarelliopettajansa tekemä ja toisen tekijä on opettanut hänelle öljymaalausta))buddy-love kirjoitti:
Kaipaisin runsaasti mahdollisimman hankalia teknisä ongelmia pohdittavaksi, sillä kykyni ovat edelleen pahasti vajaakäytössä.
(eli jakele tänne jos on jatkossa mielenkiintoisia ongelmia)
Pientä migreeniä sitkeästi taas pari viikkoa, mutta niin lievää, ettei varsinaisesti haittaa (paitsi, että puhepuoli on hiukan kömpelöä).
Varmaan häiviää pikapuoliin.
(äidilläni oli taas tehtäviä tänne suunnalle, sillä osti pari taulua huutokaupasta)
((toinen on hänen akvarelliopettajansa tekemä ja toisen tekijä on opettanut hänelle öljymaalausta))Johtuuko migreenisi univajeesta? Ehkä olet vain levon tarpeesta? Toivottavasti saat tuon pian tasoittumaan.
Nämä tekniset ongelmat täällä ovat itsestäni johtumattomia hankaluuksia. Voin selittää yksityiskohtaisemmin, jos haluat laittaa yv:ä (maili löytyy profiilista). En pysty tässä avautumaan tämän enempää.
Onko äitisi taidekeräilijä? Vai ostaako hän vain tuttujen maalauksia? Harrastaako hän itse maalausta?
Itse olen maalannut tasan 2 öljyvärimaalausta. Kävin aikoinaan parilla kurssilla. Melenkiinto lopahti motivaation puuttumiseen.tosi.typy kirjoitti:
Johtuuko migreenisi univajeesta? Ehkä olet vain levon tarpeesta? Toivottavasti saat tuon pian tasoittumaan.
Nämä tekniset ongelmat täällä ovat itsestäni johtumattomia hankaluuksia. Voin selittää yksityiskohtaisemmin, jos haluat laittaa yv:ä (maili löytyy profiilista). En pysty tässä avautumaan tämän enempää.
Onko äitisi taidekeräilijä? Vai ostaako hän vain tuttujen maalauksia? Harrastaako hän itse maalausta?
Itse olen maalannut tasan 2 öljyvärimaalausta. Kävin aikoinaan parilla kurssilla. Melenkiinto lopahti motivaation puuttumiseen.Epämääräinen vuorokausirytmi tuohon on suurin syy, mutta minun on hankala pitää sitä vakaana.
Kerää ja tekee itse (ollut myös näyttelyissä).
Olen itsekin maalannut joskus jotain ja olin aikoinaan vähällä päästä taideteolliseen (3 otettiin ja minä olin toisella varasijalla), mutta viime vuosina tuo puoli on ollut jäissä. Toisaalta pidän kyllä kuvanveistoa mielenkiintoisempana kuin maalausta (enkä ole sitäkään tehnyt aikoihin).
((((iskee akuutti suklaanpuutostila, eli minun täytyy lähteä kauppaan täydentämään varastoa, sillä olen jo syönyt täältä loppuun aivan kaiken))))buddy-love kirjoitti:
Epämääräinen vuorokausirytmi tuohon on suurin syy, mutta minun on hankala pitää sitä vakaana.
Kerää ja tekee itse (ollut myös näyttelyissä).
Olen itsekin maalannut joskus jotain ja olin aikoinaan vähällä päästä taideteolliseen (3 otettiin ja minä olin toisella varasijalla), mutta viime vuosina tuo puoli on ollut jäissä. Toisaalta pidän kyllä kuvanveistoa mielenkiintoisempana kuin maalausta (enkä ole sitäkään tehnyt aikoihin).
((((iskee akuutti suklaanpuutostila, eli minun täytyy lähteä kauppaan täydentämään varastoa, sillä olen jo syönyt täältä loppuun aivan kaiken))))Ahmattien akutti ongelma. Mikään ei säily, vaikka pakkauksissa toisin väitetään. Kun botti toimii suklaalla, on polttoainetta haettava vaikka keskellä yötä.
Nämä ovat niitä lainalaisuuksia, joihin ei normaalit säännöt päde.
Onnistunutta suklaan hakureissua sinne.tosi.typy kirjoitti:
Ahmattien akutti ongelma. Mikään ei säily, vaikka pakkauksissa toisin väitetään. Kun botti toimii suklaalla, on polttoainetta haettava vaikka keskellä yötä.
Nämä ovat niitä lainalaisuuksia, joihin ei normaalit säännöt päde.
Onnistunutta suklaan hakureissua sinne.Tilanne on pelastettu ja nyt on välttämätöntä peruselintarviketta taas pariksi päiväksi.
buddy-love kirjoitti:
Tilanne on pelastettu ja nyt on välttämätöntä peruselintarviketta taas pariksi päiväksi.
Mitäs ostit? Mikä on tämän päivän suklaasuosikki?
Oletko tumman suklaan (yli 70%) ystävä? Itse pidän tummasta suklaasta, mutta en kaikista. Jotkut ovat liian voimakkaita ja kirpeitä.tosi.typy kirjoitti:
Mitäs ostit? Mikä on tämän päivän suklaasuosikki?
Oletko tumman suklaan (yli 70%) ystävä? Itse pidän tummasta suklaasta, mutta en kaikista. Jotkut ovat liian voimakkaita ja kirpeitä.Lidlissä kävin ja ostin Vanessarasian, sekä niitä kirsikkakonvehteja.
Ensimmäiset eivät ole mitenkään korkealaatuisia, mutta silti siedettäviä.
Jälkimmäiset ovat hyviä, mutta jos syön viisi, niin alkaa tulla kehno olo (se alkoholi).
(Anthon Bergejä pidän suuresti arvossa, mutta kulutusmäärillä se kävisi kalliiksi)
Tummaa suklaata syön silloin kun migreeni on tulossa tavallista ikävämpänä versiona.
(harvat tummat suklaat ovat oikeasti hyviä)buddy-love kirjoitti:
Lidlissä kävin ja ostin Vanessarasian, sekä niitä kirsikkakonvehteja.
Ensimmäiset eivät ole mitenkään korkealaatuisia, mutta silti siedettäviä.
Jälkimmäiset ovat hyviä, mutta jos syön viisi, niin alkaa tulla kehno olo (se alkoholi).
(Anthon Bergejä pidän suuresti arvossa, mutta kulutusmäärillä se kävisi kalliiksi)
Tummaa suklaata syön silloin kun migreeni on tulossa tavallista ikävämpänä versiona.
(harvat tummat suklaat ovat oikeasti hyviä)Ovatko nuo Vanessakonvehdit Lidlistä? N;in jossain jonkun mainoksen. Itse en ole tutustunut niihin.
Muistaakseni nissä Anthony Bergin rasioissa on marsipaania ja suklaata. Koska en pidä marsipaanista, ne ovat minulle vieraita.
Itse keskityn suklaarusinoihin. Kourallisen jälkeen on hyvä pitää taukoa. En voi ahmia liikaa.tosi.typy kirjoitti:
Ovatko nuo Vanessakonvehdit Lidlistä? N;in jossain jonkun mainoksen. Itse en ole tutustunut niihin.
Muistaakseni nissä Anthony Bergin rasioissa on marsipaania ja suklaata. Koska en pidä marsipaanista, ne ovat minulle vieraita.
Itse keskityn suklaarusinoihin. Kourallisen jälkeen on hyvä pitää taukoa. En voi ahmia liikaa.Lidlistä ovat ja halpoja ovat.
Veljenikään ei siedä marsipaania ja siitä on vuosien varrella ollut suuri etu (minulle jäi enemmän).buddy-love kirjoitti:
Lidlistä ovat ja halpoja ovat.
Veljenikään ei siedä marsipaania ja siitä on vuosien varrella ollut suuri etu (minulle jäi enemmän).Oletko laittanut merkille, että Fazerin sininen suklaa maistuu hieman omituiselle? Omaan suuhun se ei maistu enää yhtä hyvälle kuin ennen. Fazerilla muutenkin muutetaan reseptejä aivan holtittomasti. Täysin rikollista toimintaa.
tosi.typy kirjoitti:
Oletko laittanut merkille, että Fazerin sininen suklaa maistuu hieman omituiselle? Omaan suuhun se ei maistu enää yhtä hyvälle kuin ennen. Fazerilla muutenkin muutetaan reseptejä aivan holtittomasti. Täysin rikollista toimintaa.
En ole erityisesti huomannut laatueroa.
Voi olla, että eri valmistuserien välillä on eroa ja varsinkin siksi, että kaakaopapujen tuotannossa on ollut ongelmia (joutuvat siis käyttämään mitä sattuvat saamaan).
Myös maidossa on eroa vuodenajan mukaan (riippuu siitä mitä lehmä syö).
Testaan tilanteen ja raportoin jossain vaiheessa.buddy-love kirjoitti:
En ole erityisesti huomannut laatueroa.
Voi olla, että eri valmistuserien välillä on eroa ja varsinkin siksi, että kaakaopapujen tuotannossa on ollut ongelmia (joutuvat siis käyttämään mitä sattuvat saamaan).
Myös maidossa on eroa vuodenajan mukaan (riippuu siitä mitä lehmä syö).
Testaan tilanteen ja raportoin jossain vaiheessa.Jään odottamaan tyhjentävää raporttiasi. :)
tosi.typy kirjoitti:
Jään odottamaan tyhjentävää raporttiasi. :)
Harmillisesti ei ole jostain omituisesta syystä jäänyt vertailumateriaalia talteen, joten joudun muistelemaan alkuperäisen laadun.
buddy-love kirjoitti:
Harmillisesti ei ole jostain omituisesta syystä jäänyt vertailumateriaalia talteen, joten joudun muistelemaan alkuperäisen laadun.
Tulevaisuuden projekti. Aina voit joutua ostamaan suklaalevyjä ja miettimään hankinnalle hyvää syytä. Tutkimusmateriaalien hankinta ja raportointi ovat hyviä perusteita.
tosi.typy kirjoitti:
Tulevaisuuden projekti. Aina voit joutua ostamaan suklaalevyjä ja miettimään hankinnalle hyvää syytä. Tutkimusmateriaalien hankinta ja raportointi ovat hyviä perusteita.
Voisi tehdä sellaisen tutkimusaineiston, jossa kerran kuussa hankitaan yksi levy ja säästetään siitä yksi rivi käytettäväksi yhteistestissä vuoden kuluttua.
buddy-love kirjoitti:
Voisi tehdä sellaisen tutkimusaineiston, jossa kerran kuussa hankitaan yksi levy ja säästetään siitä yksi rivi käytettäväksi yhteistestissä vuoden kuluttua.
Niihin suklaariveihin pitäisi laittaa kunnolliset päiväykset ja ostopaikat, myös eräpäivät ja käärepaperin ainesosaluettelo (kuten sanoit, niissä voi olla eroja).
Sekä ottaa huomioon, että vanhempiin tutkimusaineistoihin saattaa jäädä hieman kuivahtanut ja pikantti sivumaku. Tuo olisi kyllä mielenkiintoinen testi.tosi.typy kirjoitti:
Niihin suklaariveihin pitäisi laittaa kunnolliset päiväykset ja ostopaikat, myös eräpäivät ja käärepaperin ainesosaluettelo (kuten sanoit, niissä voi olla eroja).
Sekä ottaa huomioon, että vanhempiin tutkimusaineistoihin saattaa jäädä hieman kuivahtanut ja pikantti sivumaku. Tuo olisi kyllä mielenkiintoinen testi.Näytteet kannattaisi pakasta ja siten varmistaa niiden säilyminen mahdollisimman muuttumattomina.
(laitoksilla oli aikanaan näytepakastimet kellarin käytävällä ja siellä oli ärtyneisyytä osoittavalla käsialalla kirjoitettu suuri kyltti, ettei pullia saa säilyttää ultrapakastimessa)
Näytteet kannattaisi pakasta ja siten varmistaa niiden säilyminen mahdollisimman muuttumattomina.
(laitoksilla oli aikanaan näytepakastimet kellarin käytävällä ja siellä oli ärtyneisyytä osoittavalla käsialalla kirjoitettu suuri kyltti, ettei pullia saa säilyttää ultrapakastimessa)
:)Ärtyneitä ihmisiä ei saisi päästää pullien läheisyyteen, he vain pilaavat tunnelman.
Ne suklaanäytteet pitäisi olla lukkojen takana. Avain luottohenkilöllä. Koska muuten epäilen näytteiden säilyvyyttä ja koko projekti on uhattuna. :)tosi.typy kirjoitti:
Ärtyneitä ihmisiä ei saisi päästää pullien läheisyyteen, he vain pilaavat tunnelman.
Ne suklaanäytteet pitäisi olla lukkojen takana. Avain luottohenkilöllä. Koska muuten epäilen näytteiden säilyvyyttä ja koko projekti on uhattuna. :)Tuo on tietenkin todellinen ongelma, mutta sen voi poistaa asettamalla näytepakastimen viereen runsaan suklaavaraston, joka on valmiiksi syöntilämpötilassa.
buddy-love kirjoitti:
Tuo on tietenkin todellinen ongelma, mutta sen voi poistaa asettamalla näytepakastimen viereen runsaan suklaavaraston, joka on valmiiksi syöntilämpötilassa.
Tämä projekti muuttui heittämällä mielenkiintoisemmaksi. Tehtävä on haastava, mutta se voisi toimia. Pitäisi kuitenkin palkata vastuuhenkilö, joka huolehtisi varavaraston täydentämisestä, ettei tule pettymyksiä.
Poistun iltapuuhiin. Hyvää yötä. :)tosi.typy kirjoitti:
Tämä projekti muuttui heittämällä mielenkiintoisemmaksi. Tehtävä on haastava, mutta se voisi toimia. Pitäisi kuitenkin palkata vastuuhenkilö, joka huolehtisi varavaraston täydentämisestä, ettei tule pettymyksiä.
Poistun iltapuuhiin. Hyvää yötä. :)Minunkin pitäisi nukkua, sillä huomenna on koulutuspäivä.
Öitä.buddy-love kirjoitti:
Minunkin pitäisi nukkua, sillä huomenna on koulutuspäivä.
Öitä.Joko olet poikkeuksellisen tarkasti ajan hermolla, tai sitten lehdissä luetaan mitä tänne kirjoittelemme:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010821850.html
Joko olet poikkeuksellisen tarkasti ajan hermolla, tai sitten lehdissä luetaan mitä tänne kirjoittelemme:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010821850.html
:)Tietysti meitä vakoillaan ja ideamme yritetään pihistää. Olemme ajanhermolla. Muut tulevat kateellisina perässä.
Kyllä minä tämän arvasin. Aina ne roikkuvat hännillä kyttäämässä juttuja. :)tosi.typy kirjoitti:
Tietysti meitä vakoillaan ja ideamme yritetään pihistää. Olemme ajanhermolla. Muut tulevat kateellisina perässä.
Kyllä minä tämän arvasin. Aina ne roikkuvat hännillä kyttäämässä juttuja. :)Milloin alamme saada korvauksia kaikesta siitä materiaalista mikä meiltä on luvatta napattu.
Vaadimmeko kaikki korvaukset suklaana (meneekö tavarakorvauksista tulovero ja jos, niin määritetäänkö se alvillisesta vaiko alvittomasta hinnasta)?buddy-love kirjoitti:
Milloin alamme saada korvauksia kaikesta siitä materiaalista mikä meiltä on luvatta napattu.
Vaadimmeko kaikki korvaukset suklaana (meneekö tavarakorvauksista tulovero ja jos, niin määritetäänkö se alvillisesta vaiko alvittomasta hinnasta)?Tuo Taloussanomien juttu on päivänselvä todiste viekkaudesta ja ideoiden nappaamisesta. Mikäli vaadimme korvauksia suklaassa, meidän pitäisi saada ensin esimaistella kaikkia suklaita ja määritellä laatua. Tässä asiassa ei saa hopuilla. Nämä laatutarkastukset vievät oman aikansa.
Nyt ollaan vakavan äärellä.tosi.typy kirjoitti:
Tuo Taloussanomien juttu on päivänselvä todiste viekkaudesta ja ideoiden nappaamisesta. Mikäli vaadimme korvauksia suklaassa, meidän pitäisi saada ensin esimaistella kaikkia suklaita ja määritellä laatua. Tässä asiassa ei saa hopuilla. Nämä laatutarkastukset vievät oman aikansa.
Nyt ollaan vakavan äärellä.Niin ollaan ja mitä sitten, jos emme kelpuuta ainuttakaan tarjotuista vaihtoehdoista.
Ehkä meidät pitäisi lähettää kiertomatkalle tutustumaan lähialueiden suklaatarjontaan ja ehdottomasti Sveitsi ja Belgia ovat lähialueella.buddy-love kirjoitti:
Niin ollaan ja mitä sitten, jos emme kelpuuta ainuttakaan tarjotuista vaihtoehdoista.
Ehkä meidät pitäisi lähettää kiertomatkalle tutustumaan lähialueiden suklaatarjontaan ja ehdottomasti Sveitsi ja Belgia ovat lähialueella.Tuo maailmanmatkailu ja suklaatarjontaan tutustuminen ovat ehdottomasti seuraava askel. Kokonaiskuvan hahamottamiseksi on luontevaa käydä maistamassa kansainvälistä tarjontaa ja tehdä laatuvertailuja, koska kaakaon vaikean saatavuuden ja laaduntarkkailun vuoksi emme voi jättää näin merkittävää asiaa tutkimatta.
Tälle asialle on selvästi tilausta.
Maailma tarvitsee meitä! :)tosi.typy kirjoitti:
Tuo maailmanmatkailu ja suklaatarjontaan tutustuminen ovat ehdottomasti seuraava askel. Kokonaiskuvan hahamottamiseksi on luontevaa käydä maistamassa kansainvälistä tarjontaa ja tehdä laatuvertailuja, koska kaakaon vaikean saatavuuden ja laaduntarkkailun vuoksi emme voi jättää näin merkittävää asiaa tutkimatta.
Tälle asialle on selvästi tilausta.
Maailma tarvitsee meitä! :)Hetkinen muuten, kaakaopapujen tuotannosta on suuri osa paikoissa, joissa käytetään orjatyövoimaa (ihan aitoa orjuutta), joten on täysin välttämätöntä perehtyä koko tuotantoketjuun, sillä emmehän voi valita tuotetta, joka on valmistettu jollain tavalla epäeettisesti.
Eli ihan pakko siis käydä Afrikassa ja monessa muussakin paikassa.
(itse ainakin vaadin tuosta lisäkorvauksia, sillä matkailu on rasittavaa)buddy-love kirjoitti:
Hetkinen muuten, kaakaopapujen tuotannosta on suuri osa paikoissa, joissa käytetään orjatyövoimaa (ihan aitoa orjuutta), joten on täysin välttämätöntä perehtyä koko tuotantoketjuun, sillä emmehän voi valita tuotetta, joka on valmistettu jollain tavalla epäeettisesti.
Eli ihan pakko siis käydä Afrikassa ja monessa muussakin paikassa.
(itse ainakin vaadin tuosta lisäkorvauksia, sillä matkailu on rasittavaa)Kyllä nuo näpistäjät sponsoroivat näin tärkeän tutkimustyön. Muuta mahdollisuutta heillä ei ole. On oltava armoton.
Ei kai tässä auta muu kuin pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä tuotantoketjun alkulähteelle.
"Hei kaakaonpavut, täältä tullaan!"
Mitä ajattelit pakata mukaan matkalle?tosi.typy kirjoitti:
Kyllä nuo näpistäjät sponsoroivat näin tärkeän tutkimustyön. Muuta mahdollisuutta heillä ei ole. On oltava armoton.
Ei kai tässä auta muu kuin pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä tuotantoketjun alkulähteelle.
"Hei kaakaonpavut, täältä tullaan!"
Mitä ajattelit pakata mukaan matkalle?Visainen kysymys.
Passi ja hammasharja on vakiovastaus, mutta tämänkaltainen tilanne vaatii tarkemman suunnitelman.
Kottikärryt.
Ei aavistustakaan miksi, mutta kottikärryistä voi olla suurta apua arvaamattomissa tilanteissa (esimerkiksi jos näytteiden testaus aiheuttaa liikkumisvaikeuksista ähkyä).
Lisäksi paikalliset tullivirkailijat saavat pohdittavaa, että miksi joku kuskaa tarkastuksen läpi tyhjiä kottikärryjä. Riittääkö yksi, vai otatko myös oman kappaleen mukaan?buddy-love kirjoitti:
Visainen kysymys.
Passi ja hammasharja on vakiovastaus, mutta tämänkaltainen tilanne vaatii tarkemman suunnitelman.
Kottikärryt.
Ei aavistustakaan miksi, mutta kottikärryistä voi olla suurta apua arvaamattomissa tilanteissa (esimerkiksi jos näytteiden testaus aiheuttaa liikkumisvaikeuksista ähkyä).
Lisäksi paikalliset tullivirkailijat saavat pohdittavaa, että miksi joku kuskaa tarkastuksen läpi tyhjiä kottikärryjä. Riittääkö yksi, vai otatko myös oman kappaleen mukaan?Kottikärryt ei ole ollenkaan huono varuste. Koskaan ei voi tietää, milloin niille tulee tarvetta. Erittäin monikäyttöinen hyödyke. Kyllä niitä 2 pitäisi olla. On syytä varautua pahimpaan. Matkalla ei koskaan tiedä, mitä tulee vastaan.
Suosittelen myös pilkkihaalareita. Afrikassa voi sataa lunta, emmekä halua jäätyä kaakaonpapusaalista poimiessa ja tutkiessa. Pilkkihaalarit suojaavat myös viidakon yllätyksiltä, piikkioksilta ja hämähäkeiltä. Onko toiveita värin suhteen?tosi.typy kirjoitti:
Kottikärryt ei ole ollenkaan huono varuste. Koskaan ei voi tietää, milloin niille tulee tarvetta. Erittäin monikäyttöinen hyödyke. Kyllä niitä 2 pitäisi olla. On syytä varautua pahimpaan. Matkalla ei koskaan tiedä, mitä tulee vastaan.
Suosittelen myös pilkkihaalareita. Afrikassa voi sataa lunta, emmekä halua jäätyä kaakaonpapusaalista poimiessa ja tutkiessa. Pilkkihaalarit suojaavat myös viidakon yllätyksiltä, piikkioksilta ja hämähäkeiltä. Onko toiveita värin suhteen?Tietysti neon-oranssi pilkkihaalari ja mieluummin sellainen, joka myös kelluttaa, sillä Afrikassa on sadekausia ja niihin voi liittyä äkillisiä tulvia.
Pitäisikö mukaan saada myös lauma avustavaa henkilökuntaa, sillä emme me kai itse tee muistiinpanoja havainnoistamme, sillä sehän haittaisi kokoaikaista havainnointia.
Hellekypärät pitää myös ehdottomasti olla, sillä Livingstonellakin oli.buddy-love kirjoitti:
Tietysti neon-oranssi pilkkihaalari ja mieluummin sellainen, joka myös kelluttaa, sillä Afrikassa on sadekausia ja niihin voi liittyä äkillisiä tulvia.
Pitäisikö mukaan saada myös lauma avustavaa henkilökuntaa, sillä emme me kai itse tee muistiinpanoja havainnoistamme, sillä sehän haittaisi kokoaikaista havainnointia.
Hellekypärät pitää myös ehdottomasti olla, sillä Livingstonellakin oli.Tietysti meillä on Afrikan tutkimusmatkalla kamelikaravaani, johon kuuluu suuri, kansainvälinen apulaisjoukko. Me johdamme karavaania kelluvissa, neon-oransseissa, pilkkihaalareissa ja hellekypärissä. Muut tulevat perässä.
Kottikärryt on lastattu norsujen selkään, samoin muut matka-arkut. Paikallinen opas apureineen huolehtii turvallisesta matkastamme. Näin tämä etenee. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Mutta, onko evästä?tosi.typy kirjoitti:
Tietysti meillä on Afrikan tutkimusmatkalla kamelikaravaani, johon kuuluu suuri, kansainvälinen apulaisjoukko. Me johdamme karavaania kelluvissa, neon-oransseissa, pilkkihaalareissa ja hellekypärissä. Muut tulevat perässä.
Kottikärryt on lastattu norsujen selkään, samoin muut matka-arkut. Paikallinen opas apureineen huolehtii turvallisesta matkastamme. Näin tämä etenee. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Mutta, onko evästä?Mukana kulkee omalla kameliosastolla Michelin-kokkien joukkue, jolle on kerrottu, etteivät saa yhtään kikkailla, vaan hernesoppakin pitää olla ihan rehellistä hernesoppaa.
Mutta entäs media, eli kai meillä on mukana myös runsas edustus suurimmista sanomalehdistä ja televisiokanavista.buddy-love kirjoitti:
Mukana kulkee omalla kameliosastolla Michelin-kokkien joukkue, jolle on kerrottu, etteivät saa yhtään kikkailla, vaan hernesoppakin pitää olla ihan rehellistä hernesoppaa.
Mutta entäs media, eli kai meillä on mukana myös runsas edustus suurimmista sanomalehdistä ja televisiokanavista.Niiden ideoiden pihistäjien on vähän niinkuin pakko tulla mukaan. Ovat vastuussa rahoituksesta ja informaation kulusta. Mukana kulkee myös kansainvälistä lehdistöä, yksityisreporttereita, asiasta kiinnostuneita faneja ja influensserejä (niiden mukana oloa en oikein ymmärrä, mutta en viitsi ajaa rassukoita poiskaan, onpahan jotain mielekästä tekemistä).
Hernesoppa maistuu aina, säässä kuin säässä, vaikka keskellä viidakkoa.
Entä majoitus? Itse menisin mielelläni 5:n tähden hotelliin, tai vuokraisin luksushuvilan, mutta niitä on viidakossa harvassa. Ehkä luksusteltta, iglu, jurtta, tai maja puussa?tosi.typy kirjoitti:
Niiden ideoiden pihistäjien on vähän niinkuin pakko tulla mukaan. Ovat vastuussa rahoituksesta ja informaation kulusta. Mukana kulkee myös kansainvälistä lehdistöä, yksityisreporttereita, asiasta kiinnostuneita faneja ja influensserejä (niiden mukana oloa en oikein ymmärrä, mutta en viitsi ajaa rassukoita poiskaan, onpahan jotain mielekästä tekemistä).
Hernesoppa maistuu aina, säässä kuin säässä, vaikka keskellä viidakkoa.
Entä majoitus? Itse menisin mielelläni 5:n tähden hotelliin, tai vuokraisin luksushuvilan, mutta niitä on viidakossa harvassa. Ehkä luksusteltta, iglu, jurtta, tai maja puussa?Helikopterit kuljettavat vaijerissa roikkuvia luksusparakkeja, jotka asetellaan illan tullen parhaiden maisemien ääreen ja taustajoukot ripottelevat niiden ympärille marmorihiekasta lumenvalkeita polkuja, joiden reunat koristellaan lähimmältä valtamerirannalta kerätyillä simpukankuorilla.
Influenssereita voidaan ottaa, mutta onlyfans-porukkaa ei kyllä, sillä ne vain keikistelisivät jossain pitsiluomuksissa ympäri viidakkoa ja saisivat malarian, tai jopa vilustuisivat jos sattuisi se pelätty lumimyrsky.buddy-love kirjoitti:
Helikopterit kuljettavat vaijerissa roikkuvia luksusparakkeja, jotka asetellaan illan tullen parhaiden maisemien ääreen ja taustajoukot ripottelevat niiden ympärille marmorihiekasta lumenvalkeita polkuja, joiden reunat koristellaan lähimmältä valtamerirannalta kerätyillä simpukankuorilla.
Influenssereita voidaan ottaa, mutta onlyfans-porukkaa ei kyllä, sillä ne vain keikistelisivät jossain pitsiluomuksissa ympäri viidakkoa ja saisivat malarian, tai jopa vilustuisivat jos sattuisi se pelätty lumimyrsky.Se pitiluomuksissaan keikistelevä only-fans porukka pelottaisi kaikki viidakon eläimet kauhun valtaan. Eläinparat traumatisoituisivat. Niitä ei todellakaan voi ottaa mukaan. Lumimyrskyssä ne olisivat vain rasite ja hidaste.
Järkevästi ja kauaskantoisesti ajateltu.
Luksusparakkien terasseille, uima-altaille ja marmorihiekkaisten polkujen viereen aseteltaisiin laadukas designvalaistus. Hernekeitto - ja grillijuhlia varten apujoukot rakentavat viehättävän huvimajan.
Pitäisikö levätä välillä? Tämä matkailu alkaa jo hieman uuvuttamaan.
Kyllä suklaatutkimusmatkailu on palkitsevaa ja yllätyksellistä. Huomiseen!
Poistun iltapuuhiin.
öitä ! :)tosi.typy kirjoitti:
Se pitiluomuksissaan keikistelevä only-fans porukka pelottaisi kaikki viidakon eläimet kauhun valtaan. Eläinparat traumatisoituisivat. Niitä ei todellakaan voi ottaa mukaan. Lumimyrskyssä ne olisivat vain rasite ja hidaste.
Järkevästi ja kauaskantoisesti ajateltu.
Luksusparakkien terasseille, uima-altaille ja marmorihiekkaisten polkujen viereen aseteltaisiin laadukas designvalaistus. Hernekeitto - ja grillijuhlia varten apujoukot rakentavat viehättävän huvimajan.
Pitäisikö levätä välillä? Tämä matkailu alkaa jo hieman uuvuttamaan.
Kyllä suklaatutkimusmatkailu on palkitsevaa ja yllätyksellistä. Huomiseen!
Poistun iltapuuhiin.
öitä ! :)Öitä.
Itse jään miettimään mihin kohtaan leiriä kaivatetaan uima-allas ja miten estetään, ettei siinä laidalla ole jatkuvasti joku lehtikuvaaja häiritsemässä.
- Anonyymi
Noh, joko alkaa olla masu täynnä?
buddy-love kirjoitti:
Ei lähimainkaan ja harkitsen, että pitäisikö tänäänkin tehdä oikeaa ruokaa.
Oikea ruoka ilmiintyi.
Tein siis munakasta ja sen kanssa oli pakastevihanneksia ja sitä punajuurisalaattia.buddy-love kirjoitti:
Oikea ruoka ilmiintyi.
Tein siis munakasta ja sen kanssa oli pakastevihanneksia ja sitä punajuurisalaattia.Tuo on vähän kehnoa ruokaa. Jos Lidlissä käyt, niin siellä myydään 1 kg pakastepyttipannua hintaan 2,15€, siihen päälle ne kananmunat ja mukaan pakastevihannekset, ja heti on parempi kattaus, eikä tule kalliiksi.
m36-intj kirjoitti:
Tuo on vähän kehnoa ruokaa. Jos Lidlissä käyt, niin siellä myydään 1 kg pakastepyttipannua hintaan 2,15€, siihen päälle ne kananmunat ja mukaan pakastevihannekset, ja heti on parempi kattaus, eikä tule kalliiksi.
Kyllä tuossa oli ihan kattavasti kaikkea ja puutteet täydensin suklaakonvehdeilla (ja monivitamiinilla).
:)
((syön yleensä hyvin epämääräisesti ja tylsästi))
- Anonyymi
,OMIA JHIU OGGAA NÖACLRPXCLOM EÖO ,ALSIMERCÖOFOM KITIT PÖEWRP KP LATSAPMIT
Miten ihmeessä sun syömiset ja nukkumiset
on noin samanlaista kun mulla?
Tästä on ennekin juteltu....
Oon taas pari päivää syönyt vaan suklaata, pullaa ja karkkia sekä juustonaksuja...
Vaikka jääkaapissa on lämmittämistä
vaille valmista ruokaakin...
Ei siis mitää eineksiä,
vaan ite tein ruokaa mutten sitten syö kuitenkaan....Meillä lienee molemmilla jokin saman tyyppinen syömiseen ja nukkumiseen liittyvä ohjelmointi korviemme välissä.
(tulin kouluttamasta ja söin siellä yhden Mars-patukan ja nyt paikkaan tilannetta lisäsuklaalla)buddy-love kirjoitti:
Meillä lienee molemmilla jokin saman tyyppinen syömiseen ja nukkumiseen liittyvä ohjelmointi korviemme välissä.
(tulin kouluttamasta ja söin siellä yhden Mars-patukan ja nyt paikkaan tilannetta lisäsuklaalla)Taidanpa hipsiä tästä tonne suklaa piilon luokse...
Jostain syystä ei tässä sohvalla ookkaan
yhtään suklaata enää...
Mikä susta tulee isona?
😊originalpieninainen kirjoitti:
Taidanpa hipsiä tästä tonne suklaa piilon luokse...
Jostain syystä ei tässä sohvalla ookkaan
yhtään suklaata enää...
Mikä susta tulee isona?
😊Isona minusta taitaa tulla isompi.
(laihdutin kyllä keväällä hiukan, mutta se on lähes palannut)
((mutta oikeasti: olen aina ollut kaikkea sekalaista, mitä milloinkin on tarvittu ja se taitaa jatkua))buddy-love kirjoitti:
Isona minusta taitaa tulla isompi.
(laihdutin kyllä keväällä hiukan, mutta se on lähes palannut)
((mutta oikeasti: olen aina ollut kaikkea sekalaista, mitä milloinkin on tarvittu ja se taitaa jatkua))No mut se oikeesti ihan kiva juttu kunhan
ite tykkäät ...
- Anonyymi
Joko alkaa maaru täyttymään?
buddy-love kirjoitti:
Ei varsinaisesti, mutta söin muutaman kirsikkakonvehdin ja nyt on paha olo.
Kuinkas monta ne muutama mahtoikaan
sitten olla jos paha olo tuli?
Hyökin tai tungen oikestaan itteni tähän
toisen kommenttiin utelee..
Sori...originalpieninainen kirjoitti:
Kuinkas monta ne muutama mahtoikaan
sitten olla jos paha olo tuli?
Hyökin tai tungen oikestaan itteni tähän
toisen kommenttiin utelee..
Sori...Viisi, eikä olon syynä ole suklaa tai ne kirsikat, vaan se vähäinen määrä alkoholia niiden seassa.
(silti ne ovat hyviä)buddy-love kirjoitti:
Viisi, eikä olon syynä ole suklaa tai ne kirsikat, vaan se vähäinen määrä alkoholia niiden seassa.
(silti ne ovat hyviä)Niiii jooo.....
Liköörikarkkei voiskin käyä ostaa,
en mä niistä niin muuten tykkää Mutta ne litkut 😋originalpieninainen kirjoitti:
Niiii jooo.....
Liköörikarkkei voiskin käyä ostaa,
en mä niistä niin muuten tykkää Mutta ne litkut 😋Karkeissa ja leivonnaisissa olevalla alkoholilla on se vaikutus, että se liuottaa valmistusaineista osia, jotka liuenneina maistuvat vahvemmin.
Suklaakakussakin on vika, jos ei suklaata ole liuotettu muiden osien sekaan (mantelilikööri sopii siihen kostukkeena erityisen hyvin).
- Anonyymi
Kesäkurpitsa pitää madottaa kun ei tiedä minkä konefanin käsissä käyneet.
Liköörikarkit kannattaa imeskellä, niin kauan että se sulaa suklaa ja saa sitten sen liköörin suuhun. Suosittelen kokeileen.
Tuo on aivan liian hidas tekniikka ja karkkiensyöntikokemuksen kehittyessä, useimmat siirtyvät pikaiseen rouskaisuun.
- Anonyymi
Nyt on jo yli kolme vuorokautta syöty yötä päivää ruokaa aloituksesta. Vieläkö syöt jotain? Tämä vitsi muotoutui minulle siitä kun tuo otsikkosi pyörii tuoreissa keskusteluissa. Mitä jos menisi joskus raxiin heti kun se aukeaa ja söisi siellä koko päivän kunnes paikka menee kiinni? Joskus kun söin ja join siellä lapsena liian paljon niin käveleminen oli sen jälkeen kivuliasta. Olin niin täynnä.
Tänään on käytännössä syöty vain suklaata ja pari rahkapullaa.
(ravitsemustilanteeni in sangen surkea)
- Anonyymi
Eilen liikahdin vihdoin nenineni kauppaan.
Tein pasta bolognesea. Nam.
Söin itseni punkeroksi, sillä moneen päivään ei oikein mikään ruoka maistunut.
Salaattia vain väkisin, etteivät voimat kaikkoa.
Vilma
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578777Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123459Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262650Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802030Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571747Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411442FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu681050