En halua loukata ketään, olen vain epätietoinen. Olen kiinnostunut henkilöstä, jonka vanhemmat ja koko suku ovat jehovantodistajia. Hän ei ole, enkä itse ole. Mitä minulla on edessä jos etenen tässä? Saanko suvun arvostelua päälleni?
Kysymys suhtautumisesta
11
164
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu vähän suvusta ja siihen kuuluvista henkilöistä, mutta kyllähän teihin todennäköisesti suhtaudutaan vähän kakkosluokan kansalaisina. Syntisinä ja maailmallisina.
Vaikka sitä harvoin myönnetään suoraan, todistajat pitävät itseään parempina ja moraalisempina ihmisinä kuin muita. Tämä riippumatta siitä, kuinka moraalittomia ja kettumaisia he itse ihmisinä sattuvat olemaan.- Anonyymi
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. - Aloittaja
- Anonyymi
JT pelastuu, sille et voi mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. - Aloittaja
Tääl ei oo mitään asiallista!
- Anonyymi
Miten niin pidämme, pitääkö olla kateellinen, kun olemme.
- Anonyymi
JT ei kateellisia mistään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JT ei kateellisia mistään!
Soopaa!
Riippuu siitä mistä roikkuu. Mutta varmasti voi sanoa sen, että Peräilmaosaamista kannattaa kehittää, silloin jt kanssa pärjää. raamatusta löytyy runsaasti opastusta ja aina voi tietysti iltarukouksessa pyytää Peräilmavinkkejä jeesukselta.
- Anonyymi
Kiitoksia hyvästä neuvosta. Arvostelusta ei ilmeisestikään kannata välittää, sanoo vaan raamatun mukaisesti turpa kiinni kääkkä, ja päästää Peräilmaa sanojensa vakuudeksi?
-Anonyymi-ap Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia hyvästä neuvosta. Arvostelusta ei ilmeisestikään kannata välittää, sanoo vaan raamatun mukaisesti turpa kiinni kääkkä, ja päästää Peräilmaa sanojensa vakuudeksi?
-Anonyymi-apKyllä juuri näin.
- Anonyymi
"Saanko suvun arvostelua päälleni?"
Yleensä JT:t eivät kovin avoimesti vihoittele "maailmalliselle", joka ei koskaan ole ollut JT. Entiset jäsenet ovat eri asia.
Tässä tapauksessa jos kyseessä on JT-perheen lapsi, joka ei koskaan liittynyt järjestöön, vanhemmat varmaan ovat pettyneitä asiasta, mutta heillä ei ole velvollisuutta karttaa lastaan. Jos he ovat hänen kanssaan tekemisissä ja tapaavat sinuakin, he luultavammin pyrkivät näyttämään parempaa puoltaan kuin arvostelevat avoimesti, ainakaan kovin voimakkaasti. Jotain lievää painostusta ja "raamatullisia neuvoja" voi kyllä tulla.
Todistajan odotetaan olevan uskontonsa mannekiini silloin, kun ulkopuolisia on paikalla - tätä tosin eivät kaikki välttämättä noudata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003194635- 162236
- 1942079
- 1071476
- 771363
- 74982
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57967IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2909Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119834Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59756