En ✋. Mä pidän halppistuotteista :). Kyllä halvalla olis saanut hyviä kenkiäkin mutta valikoima oli rajallinen. Sopivaa kokoa ei ollut tarjolla. Hain mä silti olikos se 32 e kun ne maksaa joissain paikoissa 70 e. Nyt sen sais vielä tuota 32 e halvemmalla jos vain koko olisi riittävän suuri. Hinta riippuu paljon siitä mistä hankkii mitäkin. Juuri löysin että 45 e maksaisi yhdessä paikassa, ehkä hieman toimitusmaksuja sen lisäksi (tai sitten ei). On silti kulutettava ensin vanhat kengät loppuun ja niitäkin riittää.
Pummin elämää. Siinä on iso ero hankkiiko edes jonkinlaisen tuotteen vai onko sen hankkimatta kokonaan verrattuna siihen ostaako laadukkaamman vai vähemmän laadukkaan tuotteen. Tiettyjen tuotteiden on silti oltava laadukkaita, kuten tv:n. TV:ssä on se jokin ominaisuus mikä liittyy kuvan laatuun mikä kannattaa olla mukana tv:ssä. En nyt muista mikä se on, omassani se ominaisuus tietysti on. Takki 1000 e, sähköpolkupyörä 15 000 e. Mitä jos ei 😅?
En kuule maksa,
40
386
Vastaukset
Takki tonnin?????
Jos mä maksaisin takista tonnin mulla menis pelkästään talvitakkeihin jo vähintään se
viis tonnia.
😱
Halpisjutut on joskus parempia kun ylihintaiset.- Anonyymi
Ehkä liioittelin hieman. Sellaisen jännän idean olen keksinyt kun on niitä rasvanpolttovöitä, niin nehän lämmittävät. Se voisi auttaa jos pitäisi sellaista paljasta ihoaan vasten pakkassäällä. En ole vielä kokeillut sitä käytännössä. Olen huomannut että tiettyjen brändien hinta-laatusuhde on oikein hyvä. Kuuluisan brändin tuote on usein kalliimpi kuin vähemmän tunnetun. Onko se sitten parempi? Tuotteen kestävyys on se tärkein seikka. Kokeilemallahan se selviää. Kenkiä en pese pesukoneessa (menisivät helposti rikki) vaan käsin havumäntysuovalla.
- Anonyymi
No jos sinulla olis mies niin et tarvi 5 eri takkii vaan mies sanoo hankitte kummallekkin joko yksi osainen tai kaksi osaiset lämpöpuku eli pilkki haalarit tai kummatkin molemmille sinulle pinkki ja miehellesi sininen mut kummallakin sama puku
- Anonyymi
Ja siihen lämpösaappaat niin pärjäätte talven ja kesällä t paita ja verkkarit ja crocsit ja säästyneet rahat voitte laittaa kalastusreissuihin ja mökki ym reissuihin
Anonyymi kirjoitti:
No jos sinulla olis mies niin et tarvi 5 eri takkii vaan mies sanoo hankitte kummallekkin joko yksi osainen tai kaksi osaiset lämpöpuku eli pilkki haalarit tai kummatkin molemmille sinulle pinkki ja miehellesi sininen mut kummallakin sama puku
Pilkkihaalari ois tarpeen kyllä nyt just....
Eiks sillä miehellä vois olla vaik vihree haalari?
Croksit ei oo kovin hyvät töppöset ihan koko aika kuitenkaan, esim veneessä tai märällä kalliolla on tosi vaarallisetkin!!!
Mut esim jotkut Tokmannin tms halpis lenkkarit on jees...
Halpis kengät ovat vähän huono sijoitus tai sitten itselläni on vaan niin pirun huono tuuri.. Yleensä kantapään alapuolelle pohjaan tulee reikä. Kävelen sitten varmaan jotenkin Ankkamaisesti.
Toki jos halpiskengät ovat vaan vaikka alennuksessa, niin mitään ongelmaa ei ole.
Muuten kyllä suosin tarjous tuotteita, tai vaikka kirppiksellä käyntejä…- Anonyymi
Et kävele ostin joskus tokmannilta 10 euron lenkkarit oli tarjouksessa ja alle viikon päästä kantapäähän tuli reikä tai pohja hajos
- Anonyymi
Minullakin on kulunut yksistä kävelykengistä pohja muttei vielä liian pahasti. Useimmiten kenkäni avautuvat pitkällä aikavälillä sivuista, joko sisäterän kohdalta tai pikkuvarpaan tienoilta. Juoksukengät kuluvat pikkuvarpaan tienoilta ja kävelykengät toiselta sivulta.
Olen left kun pitelen jääkiekkomailaa. Jääkiekkohanska on minulla se oikeanpuoleinen minkä kämmen kuluu nopeasti puhki. Sittemmin kyllästyin siihen ja teippasin sisäpuolelta sen kämmenen umpeen. Ensin käytin jesaria kunnes huomasin että gorillateippi on vielä jesariakin ytmimpi teippivaihtoehto ;). Kenkiäkin olen teippaillut sisältäpäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kävele ostin joskus tokmannilta 10 euron lenkkarit oli tarjouksessa ja alle viikon päästä kantapäähän tuli reikä tai pohja hajos
Sulla on kampurajalat.
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Toki jos halpiskengät ovat vaan vaikka alennuksessa, niin mitään ongelmaa ei ole.
Muuten kyllä suosin tarjous tuotteita, tai vaikka kirppiksellä käyntejä…Onko guppe kojootti kirjoitellut vielä henkeviä kanssasi? Uhosi tallentavansa teidän välisen keskustelun, että on mistä itkeä vet minua uhattiin kun menin kirjoittelemaan tuntemattoman kanssa netissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko guppe kojootti kirjoitellut vielä henkeviä kanssasi? Uhosi tallentavansa teidän välisen keskustelun, että on mistä itkeä vet minua uhattiin kun menin kirjoittelemaan tuntemattoman kanssa netissä
Aika mimosamainen liike
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika mimosamainen liike
Sopii siistiin sisätyähön
Anonyymi kirjoitti:
Minullakin on kulunut yksistä kävelykengistä pohja muttei vielä liian pahasti. Useimmiten kenkäni avautuvat pitkällä aikavälillä sivuista, joko sisäterän kohdalta tai pikkuvarpaan tienoilta. Juoksukengät kuluvat pikkuvarpaan tienoilta ja kävelykengät toiselta sivulta.
Olen left kun pitelen jääkiekkomailaa. Jääkiekkohanska on minulla se oikeanpuoleinen minkä kämmen kuluu nopeasti puhki. Sittemmin kyllästyin siihen ja teippasin sisäpuolelta sen kämmenen umpeen. Ensin käytin jesaria kunnes huomasin että gorillateippi on vielä jesariakin ytmimpi teippivaihtoehto ;). Kenkiäkin olen teippaillut sisältäpäin.Hyvin kyllä kulutat vaatteet ja kengät. Etkö raaski heittää aiemmin niitä pois vai mistä moinen teippaamis innostus?😁
Haaveilija39 kirjoitti:
Hyvin kyllä kulutat vaatteet ja kengät. Etkö raaski heittää aiemmin niitä pois vai mistä moinen teippaamis innostus?😁
Pari vuotta sitten ostin Adidakset, joissa on rengasvalmistajan muistaakseni Continentalin pohjat. Myyjä mainosti, että kestää hyvin ja oli oikeassa. Ei juuri mitään kulumaan runsaan 100 e lenkkareissa, vaikka on melkein joka päivä ollut käytössä kahden vuoden ajan. Muutaman kuukauden olen käyttänyt talvikenkiä viime talvena, mutta muuten Adidakset ollut ympärivuotisessa käytössä. Joten kannattaa maksaa jonkun verran laadusta.
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Pari vuotta sitten ostin Adidakset, joissa on rengasvalmistajan muistaakseni Continentalin pohjat. Myyjä mainosti, että kestää hyvin ja oli oikeassa. Ei juuri mitään kulumaan runsaan 100 e lenkkareissa, vaikka on melkein joka päivä ollut käytössä kahden vuoden ajan. Muutaman kuukauden olen käyttänyt talvikenkiä viime talvena, mutta muuten Adidakset ollut ympärivuotisessa käytössä. Joten kannattaa maksaa jonkun verran laadusta.
No nuo on varmasti hyvät👍🏼 kuulostaakin siltä. Itse aikoinani ostin Adidaksen tennarit, mitkä eivät olleet kestävämmästä päästä. Merkkituotteissa on myös eroja.🤔
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Hyvin kyllä kulutat vaatteet ja kengät. Etkö raaski heittää aiemmin niitä pois vai mistä moinen teippaamis innostus?😁
Olen köyhä. Se on tässä eniten ajava tekijä miksi menettelen kuin menettelen. Teippaamalla homma hoituu niin ei ole valittamista. Joskus teippi lähtee irti niin täytyy paikkailla asusteita. Mehiläisvahaa käytän, tai jotain vastaavaa kyllästysainetta kumminkin. Mielestäni kenkäni pysyvät puhtaampina sen ansiosta. - AP.
Haaveilija39 kirjoitti:
No nuo on varmasti hyvät👍🏼 kuulostaakin siltä. Itse aikoinani ostin Adidaksen tennarit, mitkä eivät olleet kestävämmästä päästä. Merkkituotteissa on myös eroja.🤔
Haaveilija39: "No nuo on varmasti hyvät👍🏼 kuulostaakin siltä. Itse aikoinani ostin Adidaksen tennarit, mitkä eivät olleet kestävämmästä päästä. Merkkituotteissa on myös eroja.🤔"
Pohja on kestävä, mutta Adidakset on kulunut kantapään kohdalta niin pahasti, että sinne piti liimata nahkaläppä suojaksi jalalle. Joten ei täydelliset kengät, kun kuluvat jostain muualta. Ne kyllä ovat olleet käytössä melkein koko ajan yli 2 vuotta.
- Anonyymi
aika paljon tulee romua sodissa
jogatsoinjotain ohjosus tyyppiä mityyppiä niin joku niin tomahawk tai joku harpoon over-horizon juttu- Anonyymi
Ne varmaan kierrätetään tässä kymmenen vuoden sisällä sitten kun sota on ohi. Itse kysyn kuka hyötyy ja kuka häviää taloudellisesti kun maailmalla tapahtuu. Lyhyesti sanottuna rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät.
- Anonyymi
Minä maksan hyvistä kengistä sen mitä pyydetään. Huonoja en halua, enkä muutenkaan turhaa kamaa nurkkiin.
xLiner Turvakengissä ainakin kannattaa käyttää sieviä. Noi halvat on ihan kamalat.
Mulla on pääosin Nike tennareita ja on mallikohtaisia eroja miten kestää. Tästä kirjoitinkin jo jokin aika sitten mitkä mallit kestää ja mitkä ei. On mulla adidaksey ja pumatkin. En oo niitä niin paljoo käyttäny. Oikeestaan ne on siks, että jos muu vaatetus on adidaksen, niin sillon ei saa niken tennareita pitää. Tyylivirhe sillon. Pumaa ja adidasta taas käyttää yhtä aikaa mutta toisen logo pitää olla sillon hallitsevampi.
Tää liittyy siis uskotoivorakkauden ja haaveilian keskusteluun, mutta en viitti kiilata heidän väliin.
JeroP kirjoitti:
Tää liittyy siis uskotoivorakkauden ja haaveilian keskusteluun, mutta en viitti kiilata heidän väliin.
Saa tulla kirjoittelemaan jos siltä tuntuu😁
Ei ehkä ihan ensimmäisenä tullut mieleen että sinulla olisi Adidas päiviä pukeutumisessa. Tai että olet noin jyrkkä että on oltava silloin myös kengätkin.
Yleensä ostan noin 100€ hintaisia kävelykenkiä tarjouksesta. Havaintoni on että tärkein ominaisuus kengissä on kulutusta kestävä kova pohja, tällaiset kengät voivat kestää parikin vuotta jatkuvaa käyttöä. Pehmeät pohjat kengissä tarkoittavat että kengät hajoavat yleensä jo vähän yli vuoden käyttämisen jälkeen. Myös kengän sivut edessä vahingoittuvat lopulta, mutta kengissä joissa on kestävä pohja, se johtaa harvemmin katastrofaaliseen hajoamiseen, kenkiä voi vielä käyttää, mutta ne eivät tietysti enää pidä vettä.
Kumipohjaiset kengät ovat aika hyvät kestävyyden kannalta ja parempi pitävyys myös liukkailla keleillä. Löytyykö sulta muuten ICE bugeja?
- Anonyymi
Mulla on jotkin Garmont-kengät. Sopivat ihan maastossa ja retkeillessä liikkumiseen. Käytin niitä jopa lenkkikenkinäni kunnes jalkani kipeytyivät. Hinta oli jotain 50-60 e vissiinkin. Prismasta ostin. Sopivat talven olosuhteisiin. Jämäkät ylipäätään ja samoin myös pohjat. Pohjissa myös kolmionmallisia muotoja. Talven liukkaisiin keleihin sopivat joko nastat tai kolmionmalliset kengänpohjat. Nuolia muistuttavat kolmiokuviot ovat lisäksi ihan ok:t. Juoksukengissä olen huomannut nuolimallisia pohjia. Sileät pohjat eivät sovi talveen. - AP.
Haaveilija39 kirjoitti:
Kumipohjaiset kengät ovat aika hyvät kestävyyden kannalta ja parempi pitävyys myös liukkailla keleillä. Löytyykö sulta muuten ICE bugeja?
Ei löydy, olen ostanut usein Reebokin kenkiä, ja ne taitavat olla aika keskinkertaisia kestävyydeltään, pitäisi varmaan vaihtaa johonkin parempaan merkkiin, mutta nämä ovat ainakin usein tarjouksessa.
m36-intj kirjoitti:
Ei löydy, olen ostanut usein Reebokin kenkiä, ja ne taitavat olla aika keskinkertaisia kestävyydeltään, pitäisi varmaan vaihtaa johonkin parempaan merkkiin, mutta nämä ovat ainakin usein tarjouksessa.
Itselläni ei ole kokemusta reebokin kengistä tai no on joskus teinivuosilta.😁 Jos löytää jonkun hyvän mallin, niin niihin saattaa jäädä koukkuun jos tuntuu hyviltä omissa jaloissa. Ehkä sulla on tuossa se jos aina päädyt samaan merkkiin.🤔
Haaveilija39 kirjoitti:
Itselläni ei ole kokemusta reebokin kengistä tai no on joskus teinivuosilta.😁 Jos löytää jonkun hyvän mallin, niin niihin saattaa jäädä koukkuun jos tuntuu hyviltä omissa jaloissa. Ehkä sulla on tuossa se jos aina päädyt samaan merkkiin.🤔
Voi olla kyllä joo, ne ovat tuollaisia mustan värisiä kävelykenkiä, joiden tyylistä yksinkertaisesti pidän. Ja tiedän minkälaisia ne ovat, voi tilata postitse.
m36-intj kirjoitti:
Voi olla kyllä joo, ne ovat tuollaisia mustan värisiä kävelykenkiä, joiden tyylistä yksinkertaisesti pidän. Ja tiedän minkälaisia ne ovat, voi tilata postitse.
Sepäse helpottaa kummasti jos on vaikka yhtiä sovittanut kaupassa niin tietää mitä tilaa netistä. Toki ainahan voi palauttaa, mutta siinä on omanlainen homma. Ennemmin toivoo, että netistä ostamat sopii omaan jalkaan.
Haaveilija39 kirjoitti:
Sepäse helpottaa kummasti jos on vaikka yhtiä sovittanut kaupassa niin tietää mitä tilaa netistä. Toki ainahan voi palauttaa, mutta siinä on omanlainen homma. Ennemmin toivoo, että netistä ostamat sopii omaan jalkaan.
Ainakin Nike on hankala merkki, kun myy kenkiä kahdella eri mitoituksella. En oo oikein ymmärtäny vielä millä logiikalla se menee. Mutta ainakin Zalando ilmoittaa, jos kannattaa tilata normaalia suurempi.
JeroP kirjoitti:
Ainakin Nike on hankala merkki, kun myy kenkiä kahdella eri mitoituksella. En oo oikein ymmärtäny vielä millä logiikalla se menee. Mutta ainakin Zalando ilmoittaa, jos kannattaa tilata normaalia suurempi.
No tuo on kyllä jo sitten huomattavasti vaikeampaa.
Itsellä on suht kapea lesti. Eli mitkä vaan naisten kengät menee. Jos miettii taas miesten jalkoja, niin on varmasti hankalampaa löytää juuri oikeata kokoa netti myymälästä jos mainitaan, että ota kokoa isompi numero.Haaveilija39 kirjoitti:
No tuo on kyllä jo sitten huomattavasti vaikeampaa.
Itsellä on suht kapea lesti. Eli mitkä vaan naisten kengät menee. Jos miettii taas miesten jalkoja, niin on varmasti hankalampaa löytää juuri oikeata kokoa netti myymälästä jos mainitaan, että ota kokoa isompi numero.Haaveilija39: ""No tuo on kyllä jo sitten huomattavasti vaikeampaa.
Itsellä on suht kapea lesti. Eli mitkä vaan naisten kengät menee. Jos miettii taas miesten jalkoja, niin on varmasti hankalampaa löytää juuri oikeata kokoa netti myymälästä jos mainitaan, että ota kokoa isompi numero."
Minulla on kokemusta, että tuo ei ole hyvä idea. Intissä minulle annettiin kokoa suuremmat saappaat, mutta ne olivat liian suuret käytännössä. Tämän kokemuksen perusteella en oikein luota ideaan, että tilaisin kenkiä netistä suuremmalla numerolla, sillä ne voivat olla liian isot.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: ""No tuo on kyllä jo sitten huomattavasti vaikeampaa.
Itsellä on suht kapea lesti. Eli mitkä vaan naisten kengät menee. Jos miettii taas miesten jalkoja, niin on varmasti hankalampaa löytää juuri oikeata kokoa netti myymälästä jos mainitaan, että ota kokoa isompi numero."
Minulla on kokemusta, että tuo ei ole hyvä idea. Intissä minulle annettiin kokoa suuremmat saappaat, mutta ne olivat liian suuret käytännössä. Tämän kokemuksen perusteella en oikein luota ideaan, että tilaisin kenkiä netistä suuremmalla numerolla, sillä ne voivat olla liian isot.Just tuo🤔
Niin ja vaatteita tilatessa saattaa olla sama, että ota kokoa isompi. Joissakin treenitrikoissa mitä olen tilannut, niin vyötärö oli liian napakka vaikka muuten koko housut istuisivat hyvinkin. Näissä siis ei hirveästi edes auta se kokoa isompi, kun se vyötärö ei siltikään anna pahemmin periksi.🫤Haaveilija39 kirjoitti:
Just tuo🤔
Niin ja vaatteita tilatessa saattaa olla sama, että ota kokoa isompi. Joissakin treenitrikoissa mitä olen tilannut, niin vyötärö oli liian napakka vaikka muuten koko housut istuisivat hyvinkin. Näissä siis ei hirveästi edes auta se kokoa isompi, kun se vyötärö ei siltikään anna pahemmin periksi.🫤Haaveilija39: "Just tuo🤔
Niin ja vaatteita tilatessa saattaa olla sama, että ota kokoa isompi. Joissakin treenitrikoissa mitä olen tilannut, niin vyötärö oli liian napakka vaikka muuten koko housut istuisivat hyvinkin. Näissä siis ei hirveästi edes auta se kokoa isompi, kun se vyötärö ei siltikään anna pahemmin periksi.🫤"
Yhden kerran olen itse tilannut netistä vaatteita. Silloin tilasin Adidas-verkkarit isompi kokoisena 198 cm. Olen 194 cm pitkä. Ne olivat aivan sopivat, vaikka yleensä olen suosinut 192 cm/56/XXL kokoa. Joten olen minäkin tilannut vaatteita netistä - en vain heti muistanut.
Hyvää alkavaa viikkoa! :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Haaveilija39: "Just tuo🤔
Niin ja vaatteita tilatessa saattaa olla sama, että ota kokoa isompi. Joissakin treenitrikoissa mitä olen tilannut, niin vyötärö oli liian napakka vaikka muuten koko housut istuisivat hyvinkin. Näissä siis ei hirveästi edes auta se kokoa isompi, kun se vyötärö ei siltikään anna pahemmin periksi.🫤"
Yhden kerran olen itse tilannut netistä vaatteita. Silloin tilasin Adidas-verkkarit isompi kokoisena 198 cm. Olen 194 cm pitkä. Ne olivat aivan sopivat, vaikka yleensä olen suosinut 192 cm/56/XXL kokoa. Joten olen minäkin tilannut vaatteita netistä - en vain heti muistanut.
Hyvää alkavaa viikkoa! :)Oho jopas sinä olet pitkä. 🙂
Itse seurustelin aikoinan 192cm. Miehen kanssa, itse sovin kokoni puolesta hänen kainalosauvaksi😂 sen verran pätkä, kun oon.
Kiitos, sitä samaa sulle.
- Anonyymi
Vieläkö lankani on hengissä? No näköjään. Talvi iskee, samoin liukkaat kelit. Nyt on kaivettava esiin röpelöpohjaiset kengät sileiden tilalle. Yleissääntö on että kävelykenkien on oltava kooltaan itselleen sopivat. Juoksukenkien on oltava koolla isommat. Olen tottunut väljiin kenkiin joten kävelykenkänikin ovat suurehkot.
Itse asiassa nastajuoksukenkien piti olla vielä yhdellä koolla isommat kuin juoksukenkieni. Kuulostaa lapsityövoiman jäänteiltä tuo kenkien koon suuruus verrattuna kengän todelliseen kokoon. Siis ikään kuin lapset olisivat määritelleet ne koot sen lisäksi että ovat parsineet kengät kasaan.
On huomioitava kuinka paljon ja kuinka paksuja sukkia käyttää eri kenkien kanssa. Väljä koko mahdollistaa villasukat ja pieni koko voi vaatia erityisen ohuiden sukkien käyttämistä. Minulla on tällä hetkellä pari kenkäparia joita käyttäessä itselläni on oltava ohuet sukat. - Anonyymi
Kenkien laadussa ei kannata säästellä ja hyvää ei saa halvalla.
1000 euron takki kiinnosta, kun takkeja - kuten muutakin - tarvitsee joka lähtöön.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin304327Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302217Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141750Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71628- 831456
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1401323- 641096
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101004Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa220984Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70971