Onko Jeesus Jumalan poika?

Anonyymi-ap

Jeesus sanoi olevansa Jumalan poika ja käyttäytyi loogisesti ja perustellusti.

Kysymys kuuluu oliko Hän siis hullu vai tosiaan aikuisten oikeasti Jumalan poika?

Jos Hän oli hullu niin menisikö loogisesti käyttäytyvä hullu tapettavaksi ja suostuuko vuorokauden kestävään kidutukseen ilman että tunnustaa jossain vaiheessa vain feikkaavansa?

87

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus on hahmo, joka on syntynyt satojen vuosien kuluessa ja kehittynyt 300-luvun lopulle saakka. Silloin tarinat hänestä on kasattu yksiin kansiin, joka tunnetaan nimellä Uusi Testamentti. Sillä on kumottu vanha testamentti, joka on juutalaisten kirja. Kristinusko on saanut samalla ne raamit, missä se on vielä nykyäänkin.
      Jeesuksen esikuvia löytyy paljon juutalaisesta kirjallisuudesta (mm. Talmud). Kuitenkaan tätä tiettyä Jeesusta ei mainita missään. Hän ei siis ole todellinen historian henkilö.

• Anonyymi

Nimellä ei ole merkitystä, jos kumoat Jeesuksen eläneen, joudut keksimään, että kuka sitten on selitellyt 2000 vuotta sitten oppeja, jotka vastaavatkin tämän päivän tiedettä.

• Anonyymi

Jeesuksella ei ole mitään tekemistä opetuksin kristinuskon kanssa, hän on siinä vain uhri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksella ei ole mitään tekemistä opetuksin kristinuskon kanssa, hän on siinä vain uhri.

Jeesus oli israelilainen, juutalaiset olivat Benjaminin heimoa, joka tappoi Israelin heimon. Saattaa todella olla vaikeuksia löytää historiallista faktatietoa Jeesuksesta, joka käryttäisi juutalaiset. Sellaista kuitenkin on löytynyt piilotetuna.

• Anonyymi

Jeesus opetti kaikkien ihmisten olevan syntymättömän isän lapsia (tähän on myös tieteellinen selitys).

• Anonyymi

Mistä ihmeestä voit tietää mitä joku ihminen on sanonut parituhatta vuotta sitten?

• Anonyymi

Ehkä se sanoi ja teki jotain vähän enemmän ihmeellistö, kuin joku heneettisesti persjalkainen kommunisti Kainuusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se sanoi ja teki jotain vähän enemmän ihmeellistö, kuin joku heneettisesti persjalkainen kommunisti Kainuusta.

kuten odysseus ?

• Anonyymi

Se Jeesus, josta kirkoissa höpistään ja joka syntyi neitsyestä, taikoi veden viiniksi ja heräsi kuolleista, on fiktiivinen hahmo.

• Anonyymi

Totta kai, mutta homot ovat todellisia ja seuraavina Kristuksina juodaankin kristityissä kirkoissa heidän verensä ja syödään heidän ruumiinsa pelastuksena, ettei tarvitse vastata omista pahoista teoista.

• Anonyymi

Jeesus ei sano Raamatussa sanaakaan, sen ovat kirjoittaneet tuntemattomat kertojat, jotka ovat punoneet mielenkiintoisen tarinan.

• Anonyymi

Raamatussa on Jeesuksen omia puheita, lueppa sieltä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on Jeesuksen omia puheita, lueppa sieltä!

Juuri näin, vuorisaarna, Matt. 5- 7 luvut ovat Jeesuksen opetus tiivistettynä.
        Onhan siellä tietysti paljon muutakin, Jeesuksen jäähyväispuheen ja rukous kaikkien seuraajiensa puolesta, Joh. 17- luku on tärkeä j n e...

• Anonyymi

Tarinaniskijät kirjoittavat toisinaan hahmonsa tekemään ja sanomaan hupsuja juttuja.

• Anonyymi

Kuten kuoliaaksi kidutettuja ihmisiä jumalina, jotka sitten syödään, totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten kuoliaaksi kidutettuja ihmisiä jumalina, jotka sitten syödään, totta.

Nyt juuri maailmassa on miljardeja ihmisiä, jotka syövät fiktiivisen Jeesuksen ruumiin ja juovat hänen Raamatun mukaan kirotun verensä, ja kutsuvat sitä Pyhäksi uskonnoksi. Minkähän takia se fiktiivinen Jeesus ei kelvannut hyvänä opettajana, vaan ainoastaan kuoliaaksi kidutettuna uhrina?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt juuri maailmassa on miljardeja ihmisiä, jotka syövät fiktiivisen Jeesuksen ruumiin ja juovat hänen Raamatun mukaan kirotun verensä, ja kutsuvat sitä Pyhäksi uskonnoksi. Minkähän takia se fiktiivinen Jeesus ei kelvannut hyvänä opettajana, vaan ainoastaan kuoliaaksi kidutettuna uhrina?!

Kun kerran meillä maalmassa on Pyhä uskonto ruumiin syöntiin ja veren juontiin, niin miksi te enemmän kiinnitätte huomiota siihen, että uhri on fiktiivinen, kuin siihen, että tätä veren juontia ja ruumiin syöntiä kuvataan Pyhäksi toimitukseksi? Onko se teidän mielestänne se Pyhää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun kerran meillä maalmassa on Pyhä uskonto ruumiin syöntiin ja veren juontiin, niin miksi te enemmän kiinnitätte huomiota siihen, että uhri on fiktiivinen, kuin siihen, että tätä veren juontia ja ruumiin syöntiä kuvataan Pyhäksi toimitukseksi? Onko se teidän mielestänne se Pyhää?

Olisiko se sitten parempi idea, että uhri ei olisi vain fiktiivinen teidän mielestänne, kun moititte, että uhri onkin vain fiktiivinen hahmo eikä totta? Jos Jeesus onkin historiallinen henkilö, niin sitten juttu onkin ihan ok? Niinkö?

• Anonyymi

Kirjallisessa kontekstissaan kyllä. Sen ulkopuolella Jeesus ei ollut edes olemassa.

• Anonyymi

Niin, siitä huolimatta lehdessä luki elokuussa 2023 Yhdysvaltain presidentille toimitetusta kirjeestä, että Suomessa on käyty historiaan jäävä oikeudenkäynti, kun Länsi julisti sodan kristiuskoa vastaan, joko mielipuolisuuden pysäyttämisenä tai lopun alkuna. Mitä mieltä tästä olet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, siitä huolimatta lehdessä luki elokuussa 2023 Yhdysvaltain presidentille toimitetusta kirjeestä, että Suomessa on käyty historiaan jäävä oikeudenkäynti, kun Länsi julisti sodan kristiuskoa vastaan, joko mielipuolisuuden pysäyttämisenä tai lopun alkuna. Mitä mieltä tästä olet?

Onnistuvatko pysäyttämään mielipuolisuuden, vai onko se meidän loppu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnistuvatko pysäyttämään mielipuolisuuden, vai onko se meidän loppu?

Onko jotain arvioita, että miten tuo kristinuskon mielipuolisuus voitaisiin pysäyttää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko jotain arvioita, että miten tuo kristinuskon mielipuolisuus voitaisiin pysäyttää?

Meidän loppuun ei tarvita arvioita, se käy näppärästi ydinasein. Suosittelen - kaikki uhrit nimittäin eivät ole olleet vain fiktiivisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän loppuun ei tarvita arvioita, se käy näppärästi ydinasein. Suosittelen - kaikki uhrit nimittäin eivät ole olleet vain fiktiivisiä.

Fiktiivisiä ollaan me kaikki.

• Anonyymi

Jeesus Kristus ON Jumalan Poika.
      Jumala tuli ihmiseksi, kun nainen, Maria, hedelmöittyi Jumalan Pyhästä Hengestä.
      Jeesus oli ihminen äitinsä takia ja Jumala isänsä takia.

Vain tämä Jumalan Poikana on ainoa mahdollisuus sovittaa täysin viattomana ihmisenä ihmisten synnit. Jeesus kärsi meidän puolestamme meille kuuluvan rangaistuken.
      Meidän tule itse hyväksyä Jeesus Kristus meidän syntien sovittajaksi ja etsiä Jumalan tahoa uuden elämämme siunaamana.

Näin me kuolemme entiselle huonolle elämälle ja uudestisynnymme uuteen elämään Jumalan yhteydessä.

• Anonyymi

ristillä sanoi jumalani jumalani miksi minut hylkäsit , tiedätkö että hullut tulevat järkiinsä , jos kokevat kipua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ristillä sanoi jumalani jumalani miksi minut hylkäsit , tiedätkö että hullut tulevat järkiinsä , jos kokevat kipua

ihmisen luonnollinen selviytymis vietti ottaa vallan hulluudelta

• Anonyymi

Jumalako muka tuli ihmiseksi, sinä tyhmä pakana?

• Anonyymi

Särkyneitä ihmisiä, Jumala auttakoon, että pääsisivät tasapainoon armoon ja laupeuteen. Se onnistuu sydämessä ja mielessä huutamala Jumala avuksi. Jumalalle on kaikki mahdollista.
      Etsikää Jumalan tahtoa.
      Mahdollisuutta ei ole vielä menetetty, jos vain me itse haluame turvautua Jumalaan. Jeesus on jo maksanut hyvityksen epäonnistumisistamme, kunhan vain turvaudumme itse häneen ja alamme etsimään Hänen tahtoaan. Kaikki olisi jo valmista.
      Tämä on elämäsi tärkein asia, olisi sitten mikätahansa väärintekomme kyseessä.

Jumala on ilmoittanut meille ihmisille
      Apt. 2:
      21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
      Joel 2:28-32; Room. 10:13

• Anonyymi

kiitos aku ankka kiitos kiitos

• Anonyymi

Taisi lähtee afgaaneihin...

• Anonyymi

Jumala tarjoama elämä Hänen armossaan ja rakkaudessa tuo meidän elämäämme rauhan ja ilon joka kasvaa.

Fil. :
      4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa! Ps. 32:11; Fil. 3:1; 1. Tess. 5:16
      5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä. Jaak. 5:8-9
      6. Älkää olko mistään huolissanne, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukoillen ja anoen kiitoksen kanssa Jumalan tietoon, Ps. 55:23; Matt. 6:25; Kol. 4:2; 1. Tim. 2:1; 1. Piet. 5:7
      7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa. Joh. 14:27; Room. 5:1; Kol. 3:15
      8. Sitten vielä, veljet, kaikki mikä on totta, mikä kunnioitettavaa ja oikeaa, mikä puhdasta, rakastettavaa ja hyvältä kuulostavaa, jos on jokin hyve ja jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa. Room. 12:17; Room. 13:13
      9. Mitä myös olette minulta oppineet ja saaneet, mitä minulta kuulleet ja minusta nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
      Room. 15:33; Fil. 3:16-17; 2. Tess. 3:16

• Anonyymi

• Anonyymi

Mutta vain kuoliaaksi kidutettuna, kirottuna ja syötynä. Amen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olisi edes, mutta kun ei ole - Aku Ankan voimalla ei ole tapettu miljoonia ihmisiä. Hiukan todellisuudentajua, kiitos.

• Anonyymi

Olet auttamattomasti myöhässä, saarnojen aika oli ennen kuin juutalaiset kärysivät huijauksestaan, ja ennen kuin Suomessa käytiin historialliset raamattukäräjät, ja ennen kuin Yhdysvaltain presidentille tiedotettiin Lännen julistaneen avoimen sodan kristinuskoa vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivistymätön pelkän Aku Ankan lukija siinä taas tyhmäilemässä

• Anonyymi

Niinhän tuo sanoi olevansa. Ei vähempää, muttei enempääkään.

• Anonyymi

juutalaiset ei uskoneet , vaikka odottivat messiasta , ei vakuuttanut heitä ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juutalaiset ei uskoneet , vaikka odottivat messiasta , ei vakuuttanut heitä ???

jeesus tiesi myös että odottivat messiasta , erikoista ettei jeesuksen lapsuudesta tiedetä mitään 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jeesus tiesi myös että odottivat messiasta , erikoista ettei jeesuksen lapsuudesta tiedetä mitään 🤣

Mistä me tiedämme jopa mitä Jeesus tiesi?

• Anonyymi

"Jos Hän oli hullu niin menisikö loogisesti käyttäytyvä hullu tapettavaksi ja suostuuko vuorokauden kestävään kidutukseen ilman että tunnustaa jossain vaiheessa vain feikkaavansa?"

Jos hän oli hullu ja harhainen ja vakaasti uskoi, että ON Jumalan poika, joten hän ei voi tunnustaa feikkaavansa, kun on niin sekaisin,että ei ymmärtän,yt, että ei oikeasti ollut.

• Anonyymi

ristillä jumalani jumalani miksi minut hylkäsit , hullut tulevat järkiinsä tuskasta , koska silloin astuu ihmisen selviytymisvietti esiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ristillä jumalani jumalani miksi minut hylkäsit , hullut tulevat järkiinsä tuskasta , koska silloin astuu ihmisen selviytymisvietti esiin

Oliko oikein äänitysmiehet ja TV-ryhmä. paikalla, että. saatiin tuo huuto talteen?

• Anonyymi

Ihmisen poika. Totuudenmukaisuus lähestyy jumaluutta valheen mailmassa. Valo, valaistuminen kertoo samaa. Pojat ja tytöt, nuoret tai vanhat, ei sillä mitään väliä. Jumala tarkoittaa Totuutta. Ihan tavallista totuudenmukaisuutta.

• Anonyymi

Jumala on Isä ja Jeesus on Poika. Eri hahmot. Ihmisen poika tarkoittaa ihmistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on Isä ja Jeesus on Poika. Eri hahmot. Ihmisen poika tarkoittaa ihmistä.

Ihmisen poika joka puhuu totta on Jumalan poika. Tai tyttö. Tai kuka vaan, joka tuntee ihmisen elämän ja elämää.

• Anonyymi

Kyllä säälittää nämä, jotka eivät usko, vaan tekevät pilkkaa JumalanPojasta!

• Anonyymi

Pilkkaajat kuolevat synteihinsä, ihmettelevät vain, kun kuolemantaudit tarttuvat heihin ja heidän pakko on kuolla ennen keskimääräistä elinikää.

• Anonyymi

Jeesus on Jumalan poika. Tämä on täysin selvä.

• Anonyymi

Matteus 26:63 "Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".
      26:64 "Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit..."

Siis ylimmäinen pappi niin sanoi (ei Jeesus).

Tällä mennään.

• Anonyymi

Jeesus on JumalanPoika, kyllä tämän tosiasian kaikki tietävät!

• Anonyymi

Hullun Jumalan poika on Jeesus.

• Anonyymi

Jeesus oli ja on Jumalan Poika.

• Anonyymi

LUE RAAMATTUA!

Miksi väität Jeesusta valehtelijaksi?

Johanneksen evankeliumi:
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. 

Matteuksen evankeliumi:
      27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Markuksen evankeliumi:
      15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Johanneksen evankeliumi:
      20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ilmestyskirja:
      3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
      3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. 

Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Miksi sanot Paavalia valehtelijaksi?

Galatalaiskirje:
      3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

1.Timoteuksen kirje:
      2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• Anonyymi

"minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"."

• Anonyymi

ME KAIKKI
      olemme
      JUMALAN
      TYTTÄRIÄ
      ja
      JUMALAN
      POIKIA

Me
      OLEMME
      siinä kuin Jeesuskin

2.Mooseksen kirja:
      20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

5.Mooseksen kirja:
      5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

5.Mooseksen kirja:
      32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

Hebrealaiskirje:
      5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

======?===>>>

Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

"Jeesuksen Kristuksen nimeen"

Apostolien teot:
      10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Apostolien teot:
      19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

• Anonyymi

2.Korinttolaiskirje:
      3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme samankuvan kaltaisiksi 
      kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

"muutumme samankuvan kaltaisiksi "

1.Johanneksen kirje:
      3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. 

"Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen,"

Ilmestyskirja:
      3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. 

[Meistä kaikista tulee Jeesuksen kaltaisia Jumalia]

Hebrealaiskirje:
      3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

Meistä tulee Jumalia,
      tulemme Jumalina istumaan Jumalan Valtaistuimella tuomitsemassa muita homoja... anteeksi ihmisiä,
      ja tämän Meidän Uskontunnustuksemme
      apostoli
      ja
      ylimmäinen pappi
      on
      Jeesus

• Anonyymi

Meidän Uskontunnustuksemme
        apostoli ja ylimmäinen pappi on Jeesus,
        sanoo Raamattu, joka on Jumalan Sanaa.

• Anonyymi

Luukkaan evankeliumi:
      4:41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen. 

Markuksen evankeliumi:
      3:11 Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika". 

Kristus = Jumalan Voideltu
      Kristus ≠ Jumala

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi:
      10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin, 

Galatalaiskirje:
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Roomalaiskirje:
      11:13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, 

Galatalaiskirje:
      4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet. 

"Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse"

Apostolien teot:
      9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. 

Markus 13:6 :
      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."

• Anonyymi

2Piet. 1:17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt" Kyllä Jeesus on Jumalan Poika.

• Anonyymi

Eikö se uskonnonvapaus tarkoita, että jotain uskontoa saa uskoa tai olla uskomatta, mutta tuskin se sitä tarkoittaa, että saa olla kuulematta tai näkemättä uskontoa.

• Anonyymi

Luukkaan evankeliumi:
        3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni 
        3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

<=======>>>

Luukkaan evankeliumi:
        7:19 Niin Johannes kutsui luoksensa opetuslapsistaan kaksi ja lähetti heidät Herran tykö kysymään: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?" 

<=======>>>

Luukkaan evankeliumi:
        3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni 
        3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

<=======>>>

Matteuksen evankeliumi:
        16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
        8:28 He vastasivat hänelle sanoen: "Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista". 

<=======>>>

Luukkaan evankeliumi:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se uskonnonvapaus tarkoita, että jotain uskontoa saa uskoa tai olla uskomatta, mutta tuskin se sitä tarkoittaa, että saa olla kuulematta tai näkemättä uskontoa.

Tämä tuli väärään paikkaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

<=======>>>

Luukkaan evankeliumi:
        7:19 Niin Johannes kutsui luoksensa opetuslapsistaan kaksi ja lähetti heidät Herran tykö kysymään: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?" 

<=======>>>

Luukkaan evankeliumi:

<=======>>>

Matteuksen evankeliumi:
        16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
        8:28 He vastasivat hänelle sanoen: "Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista". 

<=======>>>

Luukkaan evankeliumi:

Johannes kastaja ei nähnyt eikä kuullut mitään.

Kansa ei nähnyt eikä kuullut mitään.

Luukkaan omaa mielikuvituksen tuotetta vain kaikki tuo, kyyhkyset ja taivaasta kuuluneet äänet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

<=======>>>

Luukkaan evankeliumi:

<=======>>>

Luukkaan evankeliumi:

<=======>>>

Matteuksen evankeliumi:

<=======>>>

Luukkaan evankeliumi:

Markuksen evankeliumi:
        8:27 Ja Jeesus lähti opetuslapsinensa Filippuksen Kesarean kyliin. Ja tiellä hän kysyi opetuslapsiltaan ja sanoi heille: "Kenen ihmiset sanovat minun olevan?" 
        8:29 Niin hän kysyi heiltä: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Kristus".

• Anonyymi

Tiedä vaikka se mällinviskoja pyöräilijä olisi Jumalan siemennestettä heittänyt?!?!?

• Anonyymi

Päivän parhaat naurut! 😁

• Anonyymi

2.Samuelin kirja:
      7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

1.Aikakirja:
      17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi. 

1.Aikakirja:
      22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'

Hebrealaiskirje:
      1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

SALOMON'ille, Daavidin pojalle, Jumala niin on sanonut:

Psalmit:
      2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

SALOMON sanoo Isästään Jumalasta:

Psalmit:
      89:27 Hän kutsuu minua: 'Sinä olet minun isäni, sinä minun Jumalani ja pelastukseni kallio'.

• Anonyymi

Vanha testamentti on ikään kuin esikuva Jeesuksesta, uudesta liitosta. Jumalalla oli kaksi liittoa, vanha lakiliitto ja uusi armoliitto, joka koskee myös muita kuin juutalaisia. Kaikki mitä uudessa liitossa tapahtui, on jo esikuvana tapahtunut vanhassa liitossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha testamentti on ikään kuin esikuva Jeesuksesta, uudesta liitosta. Jumalalla oli kaksi liittoa, vanha lakiliitto ja uusi armoliitto, joka koskee myös muita kuin juutalaisia. Kaikki mitä uudessa liitossa tapahtui, on jo esikuvana tapahtunut vanhassa liitossa.

Jeesus ei tainnut oikein itse sitä sisäistää, koska tapettiin Mooseksen lain, Jahven temppelin ja uhrikultin vastustamisesta?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei tainnut oikein itse sitä sisäistää, koska tapettiin Mooseksen lain, Jahven temppelin ja uhrikultin vastustamisesta?!

Onko teille merkitystä sillä mitä mieltä Jeesus itse oli, vai riittääkö, jos uhri vain kavalletaan ja raahataan teurastettavaksi lampaana?

Esikoispojat, kun heidät uhrattiin ja syötiin, minkä esikuva on ehtoollisriitti, taisivat olla niin pieniä, etteivät pystyneet ilmaisemaan mielipidettään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko teille merkitystä sillä mitä mieltä Jeesus itse oli, vai riittääkö, jos uhri vain kavalletaan ja raahataan teurastettavaksi lampaana?

Esikoispojat, kun heidät uhrattiin ja syötiin, minkä esikuva on ehtoollisriitti, taisivat olla niin pieniä, etteivät pystyneet ilmaisemaan mielipidettään.

Eikä heitä uhrattu, jos vanhemmilla oli varaa maksaa hengen säästämisestä kullalla, mitä Salomo keräsi kansalta vuodessa 666 tallenttia. Taivasten valtakunnan isällä ei joko ollut kultaa tai tämä oli kykenemätön toimittamaan sitä juutalaisille fariseuksille.

• Anonyymi

Niinpä ja kyseessä on juutalaisten Jahve uhrikulttijumala, Mooseksen Jumala, eikä Jeesuksen opettama Israelin Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Salomoa ei uhrattu eikä syöty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus itse antoi käskyn Juudakselle pettää hänet, jotta sekin vanha kirjoitus toteutuisi.
        Juudas oli se jota petettiin.

• Anonyymi

Oli kuulemma juutalaisten jumalan poika, siis ei suomalaisten.

• Anonyymi

No kun ei ollut edes sitäkään, kun opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä, eikä juutalaisten tulivuori Jahvea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun ei ollut edes sitäkään, kun opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä, eikä juutalaisten tulivuori Jahvea.

Käsittämätöntä, että tämä juttu voi olla teille edelleenkin näin vaikea ymmärtää.

• Anonyymi

Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Matteuksen evankeliumi:
      27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? 

Miksi Jeesus tunsi Jumalan hyljänneen hänet?
      Mikä Jeesuksen mielestä, hänen suunnitelmissaan meni pieleen?

• Anonyymi

Juutalaiset kertoivat että hän oli hullu ja noita.
      Toorassa ja tai Talmudissa todisteet.

• Anonyymi

Totta kai - lukeehan se Lutherinkin teoksessa 'Juutalaisista ja heidän valheistaan', että Jeesus tapettiin noituudesta syytettynä,.

Ja täällä myös uskovaiset ovat olleet sitä mieltä, että ihmeiden tekokyky liittyy Paholaiseen.

Sen vuoksihan kirkko on polttanut noitina ihmisiä, kun on epäilty heillä olleen samoja kykyjä kuin Jeesuksella.

Miksi te olette kuvitelleet Jeesuksen kidutetun kuoliaaksi?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai - lukeehan se Lutherinkin teoksessa 'Juutalaisista ja heidän valheistaan', että Jeesus tapettiin noituudesta syytettynä,.

Ja täällä myös uskovaiset ovat olleet sitä mieltä, että ihmeiden tekokyky liittyy Paholaiseen.

Sen vuoksihan kirkko on polttanut noitina ihmisiä, kun on epäilty heillä olleen samoja kykyjä kuin Jeesuksella.

Kyllähän ne juutalaisen fariseus Paavalin syytteet kavereineen on evankeliumeista luettavissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset itse kivittivät Jeesuksen kuoliaaksi.
        Toorassa ja tai Talmudissa löytävät todistelut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset itse kivittivät Jeesuksen kuoliaaksi.
        Toorassa ja tai Talmudissa löytävät todistelut!

Dokumentti tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      109
      2820
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2320
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1930
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1620
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      169
      1341
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      284
      1169
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1024
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      979
    Aihe