Raamattu kieltää sianlihan syönnin.
Päivi Räsänen ei syö kinkkua.
126
563
Vastaukset
Päivi Räsänen ei ole juutalainen ja syö kinkkua!
🐷- Anonyymi
Päivi Räsänen ei ole juutalainen ja hyväksyy homot!
- Anonyymi
Päivi halalee kinkua
- Anonyymi
Päivi Räsäsen ahkerasti heilutteleman Raamatun kirjoittajat olivat juutalaisisia, Jeesus oli juutalainen, Jeesuksen vanhemmat olivat juutalaisia, koko Raamattu on juutalainen.
Miksi Päivi Räsänen lukee sitä juutalaista kirjaa?
Jospa se Päivi Räsäsen heiluttelema kirja onkin muslimien Koraani?
Päivihän hyväksyy muslimien naisten alistamisen koska ei ole sanallakaan sitä tuominnut!
Joopa joo, ei ole Päivi Räsänen mikään juutalainen ei! Anonyymi kirjoitti:
Päivi Räsäsen ahkerasti heilutteleman Raamatun kirjoittajat olivat juutalaisisia, Jeesus oli juutalainen, Jeesuksen vanhemmat olivat juutalaisia, koko Raamattu on juutalainen.
Miksi Päivi Räsänen lukee sitä juutalaista kirjaa?
Jospa se Päivi Räsäsen heiluttelema kirja onkin muslimien Koraani?
Päivihän hyväksyy muslimien naisten alistamisen koska ei ole sanallakaan sitä tuominnut!
Joopa joo, ei ole Päivi Räsänen mikään juutalainen ei!Jeesus pestasi apostoli Paavalin meidän pakanoiden apostoliksi. Lue UT:ta niin asia selviää sinulle. 😺
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Jeesus pestasi apostoli Paavalin meidän pakanoiden apostoliksi. Lue UT:ta niin asia selviää sinulle. 😺
Paavali kirosi Jeesuksen!
Galatalaiskirje:
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Luukkaan evankeliumi:
21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali kirosi Jeesuksen!
Galatalaiskirje:
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Luukkaan evankeliumi:
21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.Noinhan se on.
- Anonyymi
Raamattu kieltää kristityiltä sianlihan syönnin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kieltää kristityiltä sianlihan syönnin!
Ei kiellä. Jeesus itse vahvistaa sen.
- Anonyymi
Raamatussa :
"Syökää kaikkea , mitä lihakaupassa myydään , kyselemättä mitään omantunnon
tähden , sillä : "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on."
1 Kor: 10 : 25 - 25- Anonyymi
"Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi."
Tämän sanoi sama Jumala. Miksi luulet, että Hän -jälleen kerran- muutti mieltään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi."
Tämän sanoi sama Jumala. Miksi luulet, että Hän -jälleen kerran- muutti mieltään?>>> Tämän sanoi Jumala <<<
kumoaako siis raamatun toinen jae raamatun toisen jakeen , kuinka ?
"Syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään , kyselemättä mitään omantunnon tähden ,
sillä : "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>> Tämän sanoi Jumala <<<
"Syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään , kyselemättä mitään omantunnon tähden ,
sillä : "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on."Syökää kaikkea-älkää syökö sikaa. Kumpi siis on Jumalan tahto? Yksinkertainen kysymys, osaatko vastata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>> Tämän sanoi Jumala <<<
sillä : "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on."Jumala ei osannut arvata, että city-marketeissa tullaan myymään sianlihaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän sanoi sama Jumala. Miksi luulet, että Hän -jälleen kerran- muutti mieltään?Vanha testamentti on juutalaisuudesta ja ne ei syö kinkkua,kuten ei islamistitkaan ja jonkun uudemman uutisen mukaan kinkku ei ole terveellistä, että siivujen pistäminen leipien päälle on vaaraksi; tosi hyvää kuitekin, kuten kinkun jopa sivumaku, että hyvää on, ja siksi kai epäterveellistä. Mutta uusin uutinen sanoo, että persellään olevan suolisto muuttuu täydelliseksi jopa parissa viikossa kun syö rehuja.
Kyllä se kinkkuvoileipä edelleen kannattaa ottaa, vaikka juustohampurilainenkin on ihan hyvää, vaikka monipuolisena ravintona - rehut, liha, leipä - se on tietenkin epätervelelistä ns. rosakruokaa.
Rehuyrittäjien mainontaa ja lääkärien horinoita ilmeisesti. itse kasvissyöjä patsi silloin kun syön lihaa, siis esim. karkkia voi otta silloin tällöin vähän, kuten siten kaikkea muutakin, ja ruokasuosituksista löytyy lihaa ja kalaa sitäkin enemmän. Punainen liha on sitten sitä parasta kun niin kehutaan, että nautaa seuraavaksi kaupan hyllyltä ja paistelemaan, eikä se ole kielletty kuin ehkä joissain idän uskonnosisa ja rajoissa saa syödä lääkäreidenkin mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syökää kaikkea-älkää syökö sikaa. Kumpi siis on Jumalan tahto? Yksinkertainen kysymys, osaatko vastata?
Pikkuisen jo ihan vähäjärkistä trollia. Sitä se ateistien tietämättömyys tekee. Et ilmeisesti edes tiedä, että kyseessä oli ihan maallinen ruokahygieniavaroitus ja sianlihan syöntikielto koski oikeasti villiä sikaa, joka liikkui laumoissa esim. Hinnomin laakson kaatopaikalla, jonne kaadettiin alueen jätteet. Ja villisikahan kantaa melkein aina trikiiniä, jonka saastuttamaa lihaa tai verta ei vieläkään kelpuuteta ravinnoksi. Tartuntahan saadaan tyypillisesti raa’asta tai huonosti kypsennetystä trikiinin toukkia sisältävästä sianlihasta, villisianlihasta, karhunlihasta tai niistä tehdyistä lihavalmisteista tai verestä. Syöntivaroitus ja tieto siitä koski niin juutalaisia kuin kristittyjä sekä myös arabeja ja muita kansoja jotka asuivat alueilla, joiden lähellä oli kaatopaikkoja. Meidän metsästäjät tuntevat trikiinin myös mm. karhun ja villisian lihoissa!!!
Eli nykysuomeksi voidaan sanoa, että älä syö tarkistamatonta riistnlihaa! Suomeessakin on on nimetty laboratoriot elintarvikelain (297/2021) mukaisesti virallisiksi laboratorioiksi lihan trikiinitestauksen suorittajina. Trikiinin vaarallisuus on se kiellon syy, ei suinkaan sika.
Mutta tämä on kai troleille liian vaikea asia ymmärtää, kun puuttuu tieto ja ymmärrys elintarvikehygieniasta, joka on jopa vanhempaa perua kuin kristinusko!!!!
Tottahan siitä sait mielestäsi hyvän trollin aiheen, mutta taisit vaan osoittaa täydellisen tietämättömyytesi asiasta. Hyvä niin, opit tutustumaan asiaan, ennenkuin kirjoitat seuraavan "löytösi"!!!!!
k_v - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkuisen jo ihan vähäjärkistä trollia. Sitä se ateistien tietämättömyys tekee. Et ilmeisesti edes tiedä, että kyseessä oli ihan maallinen ruokahygieniavaroitus ja sianlihan syöntikielto koski oikeasti villiä sikaa, joka liikkui laumoissa esim. Hinnomin laakson kaatopaikalla, jonne kaadettiin alueen jätteet. Ja villisikahan kantaa melkein aina trikiiniä, jonka saastuttamaa lihaa tai verta ei vieläkään kelpuuteta ravinnoksi. Tartuntahan saadaan tyypillisesti raa’asta tai huonosti kypsennetystä trikiinin toukkia sisältävästä sianlihasta, villisianlihasta, karhunlihasta tai niistä tehdyistä lihavalmisteista tai verestä. Syöntivaroitus ja tieto siitä koski niin juutalaisia kuin kristittyjä sekä myös arabeja ja muita kansoja jotka asuivat alueilla, joiden lähellä oli kaatopaikkoja. Meidän metsästäjät tuntevat trikiinin myös mm. karhun ja villisian lihoissa!!!
Eli nykysuomeksi voidaan sanoa, että älä syö tarkistamatonta riistnlihaa! Suomeessakin on on nimetty laboratoriot elintarvikelain (297/2021) mukaisesti virallisiksi laboratorioiksi lihan trikiinitestauksen suorittajina. Trikiinin vaarallisuus on se kiellon syy, ei suinkaan sika.
Mutta tämä on kai troleille liian vaikea asia ymmärtää, kun puuttuu tieto ja ymmärrys elintarvikehygieniasta, joka on jopa vanhempaa perua kuin kristinusko!!!!
Tottahan siitä sait mielestäsi hyvän trollin aiheen, mutta taisit vaan osoittaa täydellisen tietämättömyytesi asiasta. Hyvä niin, opit tutustumaan asiaan, ennenkuin kirjoitat seuraavan "löytösi"!!!!!
k_v"Trikiinin vaarallisuus on se kiellon syy, ei suinkaan sika."
Missähän kohtaa Raamattua tämä trikiini mainitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Trikiinin vaarallisuus on se kiellon syy, ei suinkaan sika."
Missähän kohtaa Raamattua tämä trikiini mainitaan?Trikiini "löydettiin" paljon myöhemmin, kun kunnon laitteet, esim. mikroskooppi kehittyivät.
Trikiinimato (Trichinella spiralis) eli trikinella on sukkulamato, joka voi loisia eläimissä ja myös ihmisessä. Raamatun aikana trikiinin vaara ihmisellekin tunnettiin, vaikka ei osattu nimetä tarkalleen.
Siispä huono, ala-arvoinen trollin yritys taaskin! Luepa netistä aiheesta, niin voit sivistyä ainakin vähän!
k_v
- Anonyymi
Päinvastoin raamatun mukaan käytän maan eläimiä ja kasveja ravinnokseni. Lihaa n 100 grammaa ja viljeltyjä ja luonnossa kasvavia kasveja n 800 grammaa.
- Anonyymi
Tämä on Raamatun sanaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu SANOO HERRA.
Siis itse Herra sanoo näin.- Anonyymi
eiköhän ne Vanhan liiton säädökset päättyneet , kuin Uusi liitto ja uusi liitto
alkoi jo 2000 vuotta sitten Jkr.
VANHA liitto , ajanlasku - ekr.
UUSI liitto , ajanlasku - Jkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UUSI liitto , ajanlasku - Jkr.Eli sika oli saastainen kunnes Jumala päätti, että se ei ole enää saastainen? Tuosta vaan, mielijohteesta vain löytyykö Raamatusta perustelu, että miksi Jumala- jälleen kerran- muutti mieltään tästäkin asiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sika oli saastainen kunnes Jumala päätti, että se ei ole enää saastainen? Tuosta vaan, mielijohteesta vain löytyykö Raamatusta perustelu, että miksi Jumala- jälleen kerran- muutti mieltään tästäkin asiasta?
Jumalan sanaa: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sanaa: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
Eli sika on saastainen vai ei? Kierrät kysymystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sika on saastainen vai ei? Kierrät kysymystä.
Käsitys trikiinivaarasta on aivan luonnolinen: Vapaana kuljeskeleva koti- tai villisika on katsottava saastaiseksi erittäin suuren trikiinivaaran vuoksi. Villisika luonnossa on meilläkin trikiinin usein kantaja. Sen sijaan kotona kasvatettu sika ja villisika eivät kanna trikiiniä. jos niitä ei ole päästetty luontoon! Karhu ja jotkut muut metsän eläimet kuuluvat samaan samaan trikiiniuhkaluokkaan ja metsästäjät sen tiedämme. Raamatussa niistä on tieteen kanssa yhdensuuntainen lista eläimiä mainittu. Vaikka asia on usein esillä, löytyy aina joku jankkaajatrolli, joka ei lue vastauksia tai ei ymmärrä niitä oikein.
Sian syöminen on vanha vanhatestamentillinen hygieniasuoja, joka kumoutuu Paavalin opetuksessa. Paavalilta kysyttiin lihan syönnistä ja Paavali opettaa: " ...voitte syödä kaikkea lihaa, mitä tarjotaan lihakaupassa!" Sama ohje on minullakin!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UUSI liitto , ajanlasku - Jkr.Sinä olet pakana!
Matteuksen evankeliumi:
10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsitys trikiinivaarasta on aivan luonnolinen: Vapaana kuljeskeleva koti- tai villisika on katsottava saastaiseksi erittäin suuren trikiinivaaran vuoksi. Villisika luonnossa on meilläkin trikiinin usein kantaja. Sen sijaan kotona kasvatettu sika ja villisika eivät kanna trikiiniä. jos niitä ei ole päästetty luontoon! Karhu ja jotkut muut metsän eläimet kuuluvat samaan samaan trikiiniuhkaluokkaan ja metsästäjät sen tiedämme. Raamatussa niistä on tieteen kanssa yhdensuuntainen lista eläimiä mainittu. Vaikka asia on usein esillä, löytyy aina joku jankkaajatrolli, joka ei lue vastauksia tai ei ymmärrä niitä oikein.
Sian syöminen on vanha vanhatestamentillinen hygieniasuoja, joka kumoutuu Paavalin opetuksessa. Paavalilta kysyttiin lihan syönnistä ja Paavali opettaa: " ...voitte syödä kaikkea lihaa, mitä tarjotaan lihakaupassa!" Sama ohje on minullakin!!!!Heh, ihan miten sinun täytyy asia itsellesi selittää. Kyseinen loinen löydettiin vasta 1835, mutta Paavalilla oli tietysti jo tieto asiasta, eikö vain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UUSI liitto , ajanlasku - Jkr.Miksi sitten suomalaisten pyhässä kirjassa on satoja sivuja VANHAN liiton juttuja?
Miksi niitä ei ole poistettu koska määräykset kuulemma ole enää voimassa? MIKSI ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten suomalaisten pyhässä kirjassa on satoja sivuja VANHAN liiton juttuja?
Miksi niitä ei ole poistettu koska määräykset kuulemma ole enää voimassa? MIKSI ???Hyvä kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sika oli saastainen kunnes Jumala päätti, että se ei ole enää saastainen? Tuosta vaan, mielijohteesta vain löytyykö Raamatusta perustelu, että miksi Jumala- jälleen kerran- muutti mieltään tästäkin asiasta?
Jospa se Jumala onkin poliitikko,joten se voi muuttaa mieltään kuten esim, Purra tai Orpo kun on päässyt Eduskuntaan.Puhumattakaan urakka takinkääntäjästä Timo Soinista.
- Anonyymi
Kumma kun joku ei ala vaatimaan ympärileikkaustakin kun se raamatussa on kun siellä rapsakan pekonin syönti kielletäään.
- Anonyymi
Lääkärit eivät suosittele pekonia.
- Anonyymi
Kummallista oli että ne sorkat määritteli mitä saa syödä. Kun ei selitetty miksi niin arvelisin että liittyy paholaiseen jolla on sorkat tosin en tiedä onko yksijakoinen vai kaksijakoinen sorkka...
- Anonyymi
Päivi Räsänen pysyi aina yksin kotonaan kuukautistensa ajan ja vielä viikon sen jälkeen,
koska niin hänen Raamatussaan käsketään,
kivityksen uhalla.- Anonyymi
Päivi tottelee Raamatun käskyjä.
Ei naisena puhu seurakunnassa, ei suutansa siellä avaa, koska juutalainen paavali sen kieltää.
Huivia pitää seurakunnassa myös päässään.
- Anonyymi
""Syökää kaikkea , mitä lihakaupassa myydään , kyselemättä mitään omantunnon
tähden , sillä : "Herran on maa ja kaikki mitä siinä on."
1 Kor: 10 : 25 - 25"
Näin on ja uskova voi syödä kinkkua ja mustaa makkaraa, jos omatunto on hyvä siitä. Mutta jos läheisyydessä on joku joka voi tästä loukkaantua niin parasta jättää syömättä. Sama koskee alkoholinkäyttöä.
Alkoholinkäytössä Jumala kyllä kieltää humaltumisen siinä laajuudessa että arviointikyky menee ja himot alkavat jyllätä. Mustan makkaran kohdalla olen ajattellut että ei mustassa makkarassa ole verta, koska se ei enää juokse kuten veri luonnostaan tekee, vaan sitä on sitoutuneena ja paistettuna jauhon ja mausteiden seassa. Se ei ole enää verta.- Anonyymi
Juutalaiset eivät syö sianlihaa. Eikä taida juutalaisten kaupoissa ollakaan sianlihaa. M uslimitkaan eivät syö sianlihaa.
- Anonyymi
"Ei se ihmistä pahenna mikä menee suusta sisään vaan se mikä tulee suusta ulos".
Eihän siat enää syö kaikkea likaista ja saastaa mitä muinoin söivät. Nykyään sikalan ruuat ovat puhtaita, ja tutkittuja. Myös sikojen terveyttä seurataan. Ei ne syö raatoja ja ihmisten jätöksiä mitä asumusten ympäriltä löytyy.- Anonyymi
Kielto on voimassa mitä saastaisiin eläimiin tulee. Pariskunta söi murmeleita ja kuolivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielto on voimassa mitä saastaisiin eläimiin tulee. Pariskunta söi murmeleita ja kuolivat.
jokaisen oma asia ,mitä syö tai on syömättä , mutta raamattua siihen ei Uuden liiton aikana Jkr. tarvitse lisätä.
raamatussa on selkeästi : Vanha testamentti , ekr . ja Uusi testamentti Jkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jokaisen oma asia ,mitä syö tai on syömättä , mutta raamattua siihen ei Uuden liiton aikana Jkr. tarvitse lisätä.
raamatussa on selkeästi : Vanha testamentti , ekr . ja Uusi testamentti Jkr.Sinä olet pakana!
Matteuksen evankeliumi:
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet pakana!
Matteuksen evankeliumi:
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.Jeesuksen sanoja!
Matteuksen evankeliumi:
10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.
15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
- Anonyymi
Aloittajalle on epäselvää mikä ero on uudella ja vanhalla testamentilla ja kumpaa kristityt seuraavat.
- Anonyymi
Aloittajalle ei mikään ole epäselvää, päinvastoin kuin sinulle, jolle kaikki on epäselvää.
Matteuksen evankeliumi:
- Anonyymi
Vanhan testamentin saastaisuus ja puhdistautumissäännöt kuuluvat juutalaisuuteen. Kristityt noudattavat Uuden testamentin ohjeita, niitä mitä Jeesus käski noudattaa.
- Anonyymi
Lisään. että historia taustat on hyvä tuntea, mutta historiaan ei pidä jämähtää. Kehitys menee eteen päin. Ei kuljeta esim. hevospelillä enää jos sähköautotkin on keksitty.
- Anonyymi
Jeesus ei alentunut niin alhaiselle tasolle, että olisi sikaa syönyt. Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään. että historia taustat on hyvä tuntea, mutta historiaan ei pidä jämähtää. Kehitys menee eteen päin. Ei kuljeta esim. hevospelillä enää jos sähköautotkin on keksitty.
Kaikki menee hyvää vauhtia eteenpäin, ja sitten kaikki romahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei alentunut niin alhaiselle tasolle, että olisi sikaa syönyt. Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.
Jeesus syntyi Vanhan liiton aikaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus syntyi Vanhan liiton aikaan .
Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmäntauti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä sitä 2000 vuotta sitten kannattikin pitää vielä Vanhan liiton säännöt. Ei se sikatalous silloin ollutkaan samalla tasolla kuin nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmäntauti.
Antivaksi Kennedy pelastaa. Amen 🙏🏼 Terveissin hellasaarnaaja Vintti-Pimeelä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä sitä 2000 vuotta sitten kannattikin pitää vielä Vanhan liiton säännöt. Ei se sikatalous silloin ollutkaan samalla tasolla kuin nykyään.
Toisaalta onko se sianlihan syönti muutenkaan kovin terveellistä . Syyt nykyään olla syömättä on aivan muut kuin Jeesuksen aikaan.
- Anonyymi
Höpöhöpö
- Anonyymi
Sianliha on ihan hyvää ilman läskiä kelle hyvänsä uskonnosta riippumatta.
- Anonyymi
En koske pitkällä tikullakaan sianlihaan. Inhoan sitä todella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En koske pitkällä tikullakaan sianlihaan. Inhoan sitä todella.
En syö mitään muita tuotteita, joissa sianlihaa, kuin joskus harvoin joitain maksaruokia, joissa on sitä. Se ei samalla tavalla niissä maistu. En pidä sianlihan mausta. Esim. hernekeiton kohdalla ei auta että jättää ne lihat syömättä, kun ne ovat maustaneet muunkin keiton sillä aromilla. Minulla on useita syitä välttää sianlihan syöntiä, enkä siksi välitä opetella sitä syömään.
- Anonyymi
Sanooko Päivi Räsänen että muslimit joutuvat helvettiin koska eivät pidä Jeesusta Jumalana vaan palvovat jotain epäjumalaa ja alistavat naisia ja raiskaavat pikkutyttöjä 9 vuotta?
- Anonyymi
Sanoisi varmaan jos uskaltaisi sillä muslimit voisivat loukkaantua ja suuttua siitä ja oma henki se on Päivillekin tärkein. Mutta varmasti ei Päivi siitä tykkää kun naisia orjuutetaan ja pikkulapsia raiskataan.
- Anonyymi
Jos ei hyväksyisi naisten alistamista niin tuomitsisi sen ilman muuta Raamattuaan heilutellen.
Mutta kun ei tuomitse niin hyväksyy islamin ja sen tavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei hyväksyisi naisten alistamista niin tuomitsisi sen ilman muuta Raamattuaan heilutellen.
Mutta kun ei tuomitse niin hyväksyy islamin ja sen tavat.Päivi on saanut paljon ihmisiä eroamaan kirkosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivi on saanut paljon ihmisiä eroamaan kirkosta.
Tyhmät ihmiset ovat vain tehneet masinoiden Räsäsestä syntipukin.
- Anonyymi
En aio minäkään enää. Kiitti Jeesukselle.
>>Sian syöminen on vanha vanhatestamentillinen hygieniasuoja, joka kumoutuu Paavalin opetuksessa. Paavalilta kysyttiin lihan syönnistä ja Paavali opettaa: " ...voitte syödä kaikkea lihaa, mitä tarjotaan lihakaupassa!" Sama ohje on minullakin!!!!>>
Minä en syö jouluna sianlihaa.
Mutta meillä taitaakin olla eri uskonto.- Anonyymi
Tuo hygieniasuoja on jälkivviisasta sepitettä. Juutalaisten kosher-säännöt ovat taikauskoisia tabu-sääntöjä, joita on monessa uskonnossa. Pitää muistaa, että sian lisäksi saastaisia on esimerkiksi kameli. Tai merieläimistä hummeri.
Sikaa on syöty laajasti vanhoissa kulttuureissa (esimerkiksi Kiinassa) eikä siitä ole ollut sen suurempia terveyshaittoja kuin huonosta hygieniasta ylimalkaan ennen on ollut.
- Anonyymi
Päivi puolustaa Raamattuaan heilutellen Suomen kansalaisia, sorrettuja musliminaisia ja 9 vuotiaita muslimityttöjä vaikka kuusi vuotta linnaa siitä tulisi.
- Anonyymi
Hyvä Päivi!
- Anonyymi
Älä höpötä.
- Anonyymi
Jos ketä maalitetaan, niin ainakin Päivi Räsästä.
Joka ihme aiheeseen hänet sotketaan mukaan. Tuskin sianlihan syöntikiellolla on Päivi Räsäsen kanssa mitään tekemistä. Lopettakaa se ihmisen vainoaminen uskonnon tähden.- Anonyymi
Raamattu on se kirja, jota Päivi Räsänen aina tykkää heilutella ihmisten edessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on se kirja, jota Päivi Räsänen aina tykkää heilutella ihmisten edessä.Päivi on kunnon kristitty ja kunnon kristitylle Raamattu on kuin vanhojen hyvien aikojen Ruotsinlaivan buffee: poimi mistä tykkäät ja jätä ottamatta se, mikä ei maistu.
- Anonyymi
Päivi Räsänenhän se vainoaa muita ihmsiä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on se kirja, jota Päivi Räsänen aina tykkää heilutella ihmisten edessä.Ei kiellä kristityiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on se kirja, jota Päivi Räsänen aina tykkää heilutella ihmisten edessä.Päivi lukee säännöllisesti ja on lukenut elämänsä aikana paljon Raamattua ja on sen lisäksi saanut paljon Raamatun opetusta eri lähteistä ja tuntee varmasti sen sisällön sinua paremmin, kuten tuosta väitteestäsi jo käy selvästi ilmi, ettet Raamattua ole juuri lukenut, kuin irrallisia jakeita konteksteista irrallaan ottamatta huomioon kokonaisilmoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivi Räsänenhän se vainoaa muita ihmsiä!
Ketä on ”vainonnut”? Kelle on lähettänyt väkivallalla uhkauksia ja muuta vihapostia, jollaista itse saa ?
- Anonyymi
UT ei kiellä sianlihan syöntiä.
Jos taas valitsee olla syömättä, niin sekin on sallittua.- Anonyymi
Onhan se suorastaan rienausta, että JUUTALAISEN lapsen syntymäjuhlassa syödään SIKAA! No virolaiset laittavat paremmaksi ja syövät jouluherkkuna mustaa makkaraa eli sian verta joka kaksinkertaisesti juutalaisilta kielletty: ensin veri ja sitten vielä sika.
Ja onhan avauksen pointti sikäli osuva, että miksi se VT sitten on mukana Raamatussa jos sen säännöillä voi pyyhkiä vaikka pöytää? Ja jos VT on vanhaa hapatusta, joka painetaan Raamattuun vain paperiteollisuuden tukemisen takia, niin siellähän on ne kymmenen käskyäkin? Miksi siis niitä ei voi viskata roskikseen siinä kuin siansyöntikieltoakin? Anonyymi kirjoitti:
Onhan se suorastaan rienausta, että JUUTALAISEN lapsen syntymäjuhlassa syödään SIKAA! No virolaiset laittavat paremmaksi ja syövät jouluherkkuna mustaa makkaraa eli sian verta joka kaksinkertaisesti juutalaisilta kielletty: ensin veri ja sitten vielä sika.
Ja onhan avauksen pointti sikäli osuva, että miksi se VT sitten on mukana Raamatussa jos sen säännöillä voi pyyhkiä vaikka pöytää? Ja jos VT on vanhaa hapatusta, joka painetaan Raamattuun vain paperiteollisuuden tukemisen takia, niin siellähän on ne kymmenen käskyäkin? Miksi siis niitä ei voi viskata roskikseen siinä kuin siansyöntikieltoakin?Kyllä Suomessakin ennen veripalttua syötiin koska kun sika teurastettiin siitä meni hukkaan oikeastaan henki. Sianpää syltty oli myös aikaisemmin juhlaruokaa . Nykyään nuo tietenkin enimmäkseen myydään koirien ja kissojen ruokiin ja toki osa sotketaan sinne halvan jauhelihan sekaan.
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Kyllä Suomessakin ennen veripalttua syötiin koska kun sika teurastettiin siitä meni hukkaan oikeastaan henki. Sianpää syltty oli myös aikaisemmin juhlaruokaa . Nykyään nuo tietenkin enimmäkseen myydään koirien ja kissojen ruokiin ja toki osa sotketaan sinne halvan jauhelihan sekaan.
Verimakkara oli nimen omaan teurastusruokaa, koska veri ei säily ja siksi se kannatti syödä heti. Haaskiinhan ei kannattanut laittaa mitään, kun eläin kerran oli tapettu. Lihaa saattoi suolta ja palvata ja syödä myöhemmin, mutta veri ja maksa ja munuaiset piti syödä heti esim. ryynimakkarana.
Mustamakkarahan on hyvää. Taidan siirtyä veli virolaisten tavoilla ja nautin jouluna (jos en aattona, niin 25.) mustaa makkaraa ja sen kanssa mustaa porter-olutta. Ei järin kristillitä, mutta sitäkin maittavampaa. Jeesus-parka ei tainnut koskaan saada portteria eikä mustaamakkaraa. Kärsi silläkin tavalla.
Mikään ruokakielto ei ole voimassa.
- Anonyymi
Missä kohtaa Jeesus ne kumosi?
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa liitossa.Tässä liitossa ei ole muuta kuin vapaus syödä ja kiitoksella Jumalalle.
Se on sitä Pyhitystä ja vapautta johon meidät on KUTSUTTU.
Täytyy ymmärtää tämä vapaus ja Pyhitys.
Meitä ei sido mitkään pakot.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Uudessa liitossa.Tässä liitossa ei ole muuta kuin vapaus syödä ja kiitoksella Jumalalle.
Meitä ei sido mitkään pakot.Ei todellakaan, kuten Roomalaiskirje 7 vakuuttaa, niin olette pelastuneet Paavalin sanoin tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte, kuten hän itsekin kertoo tekevänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti kidutuskuolemallaan, kun tapettiin Mooseksen lain vastustamisesta, kun sanoi sen jumalaa saatanaksi.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Meitä ei sido mitkään pakot.Todellisuudessa, jos et tee kaikkea kuten laki sanoo, olet Paavalin sanoin KIROTTU.
Löytyy raamattuhaulla 'olkoon kirottu', kun hän kiroaa Jeesuksen julistamaksi käskemän evankeliumin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. - Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Meitä ei sido mitkään pakot.Kysyin, että missä kohtaa Jeesus kumosi ruokakiellot, mutta selittelyn sekavuudesta ja epämääräisyydestä päätellen ei siis missään?
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin, että missä kohtaa Jeesus kumosi ruokakiellot, mutta selittelyn sekavuudesta ja epämääräisyydestä päätellen ei siis missään?
Satanisteille on omat osastot eli mene sinne herjaamaan valheitasi.
- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Satanisteille on omat osastot eli mene sinne herjaamaan valheitasi.
Okei. Eli nyt kun et osaa vastata sinulle esitettyyn kysymykseen alat herjaamaan kysyjää? Juuri niin rehellistä toimintaa kuin "hyvältä kristityltä voi odottaa".
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Eli nyt kun et osaa vastata sinulle esitettyyn kysymykseen alat herjaamaan kysyjää? Juuri niin rehellistä toimintaa kuin "hyvältä kristityltä voi odottaa".
Osaan kyllä vastata raamatun kysymyksiin.
Kenelle vastaan niin sekin on oma asiani.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä keksit 'hyvän kristityn', kun nämä ovat Raamatunkin mukaan saatananpalvojia, ja erittäin hyviä huijareita. Faktat Raamatusta alempa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin, että missä kohtaa Jeesus kumosi ruokakiellot, mutta selittelyn sekavuudesta ja epämääräisyydestä päätellen ei siis missään?
Jeesus nuhtelee fariseuksia ja kirjanoppineita ulkokultaisuudesta
Mikä saastuttaa ihmisen Mark. 7
14Jeesus kutsui taas väkijoukon luokseen ja sanoi: »Kuulkaa kaikki minua ja ymmärtäkää. 15Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos. [ 16Jolla on korvat, se kuulkoon!»]
17Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. 18Hän sanoi heille: »Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? 19Eihän se mene hänen sydämeensä – vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu.» Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. 20Ja hän jatkoi: »Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. 21Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, 22aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. 23Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet.» Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nuhtelee fariseuksia ja kirjanoppineita ulkokultaisuudesta
Mikä saastuttaa ihmisen Mark. 7
14Jeesus kutsui taas väkijoukon luokseen ja sanoi: »Kuulkaa kaikki minua ja ymmärtäkää. 15Ei ihmistä voi saastuttaa mikään, mikä tulee häneen ulkoapäin. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee hänen sisältään ulos. [ 16Jolla on korvat, se kuulkoon!»]
17Kun Jeesus sitten lähti väkijoukon keskeltä ja tuli kotiin, opetuslapset pyysivät häntä selittämään arvoitukselliset sanansa. 18Hän sanoi heille: »Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? 19Eihän se mene hänen sydämeensä – vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu.» Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. 20Ja hän jatkoi: »Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. 21Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, 22aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. 23Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet.»Tämä on itseasiassa jopa melko poikkeuksellinen kohta raamatussa.
Jeesus vapauttaa ruuan jo eläessään ??
Paavalin työ oli kuitenkin kertoa kun testamentti oli valmis eli uusiliitto voimissaan Jeesuksen veren kautta.
Paavali sitten kertoikin,että kaikki ruoka on vapaasti syötävissä kiitoksella.
Veri täytyy laskea eikä epäjumalille uhrattua ollut luvallista vaan kaikki normaali eli vapaus.
Sitten oli pyyntö että jos joku omantunnon tähden ei syö jotain niin olisi hyvä hieman kohteliaisuussyistä olla itsekin syömättä jne..
- Anonyymi
On totta, että vähenmänkin hartaat uskovaiset syövä pääsiäisenä uhrilammasta.
Löytyy 1.Korinttolaiskirje 5:7- Anonyymi
Ei tyhmempi äkkiä uskoisi, että miten vaikeaa Raamatusta on erottaa Jumala ja Saatana toisistaan, kun molempia kutsutaan Jumala-nimellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tyhmempi äkkiä uskoisi, että miten vaikeaa Raamatusta on erottaa Jumala ja Saatana toisistaan, kun molempia kutsutaan Jumala-nimellä.
Tästä syystä juuri oli laitettava paluutie paratiisiin vartiointiin tulisella miekalla ja kerubein (1.Moos.3:22), kun löytyy niin paljon ihmisiä, jotka kuvittelevat, että sinne vievä tie löytyy syömällä Jeesus tosi Jumalana teurstettuna uhrilampaana.
- Anonyymi
Huomautan sinne edelle 'hapatus' sanasta, niin Matteuksen evankeliumi 13:33 Jeesus opettaa taivasten valtakunnan olevan hapatuksen ksltainen, niin juuri 1.Korinttolaiskirje 5:7 Paavali käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen, kun Jeesus on tosi Jumalana teurastettu pääsiäisen uhrilammas ja muuttumaan happamattomiksi. Ja näin lähti uskovaisilta koko taivasten valtakunta, jonka Jeesus opetti olevan meissä ja meidän ympärillämme.
- Anonyymi
onko päkä pyhästi ympärileikattu ? ja viettää lehtimaja juhlaa ?
- Anonyymi
Lehtimajajuhla, eli sukkot on elonkorjuujuhla, josta - aivan oikein Päivi Räsänen myös puhui.
Raamattu 3.Mooseksen kirjasta:
"23:37 Nämä ovat Herran juhla-ajat, joiksi teidän on kuulutettava pyhät kokoukset, TUODAKSENNE HERRALLE UHREJA: POLTTOUHREJA ja RUOKAUHREJA, TEURASUHREJA ja JUOMAUHREJA, kunakin päivänä sen päivän uhrit;
23:38 ja sitäpaitsi Herran sapatit ja teidän muut lahjanne ja kaikki LUPAUSUHRINNE ja KAIKKI VAPAAHETOISET UHRINNE, joita te Herralle annatte."
"23:43 että teidän jälkeläisenne tietäisivät, kuinka minä annoin israelilaisten asua lehtimajoissa, kun vein heidät pois Egyptin maasta. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
23:44 Ja Mooses puhui näistä Herran juhla-ajoista israelilaisille."
Minkähän autiomaan poikki he vaelsivat, kun siellä oli niin runsaasti kasvillisuutta ja kivasti saivat asua lehtimajoissakin?!
Ovatkohan nuo vapaaehtoiset uhrit yhtä vapaaehtoisia kuin Jeesuskin, joka halusi uskovaisten mukaan tulla kuoliaaksi kidutetuksi vain heidän puolestaan, ettei heidän tarvitse itse vastata pahoista teoistaan.
Koko tarinassa uhreineen ja Jumalan äänineen Mooseksen suulla on iso ongelma Raamatun mukaan - muukin kuin lehveissä lehtimajoissa asuminen.
He eivät edes kuulleen Israelin Jumalan ääntä, käänsivät Jumalalle selkänsä eivätkä kasvojaan ja vaelsivat pahan sydämensä paatumuksesta uhraten viatonta verta, jonka Israelin Jumala kieltää, ja sanoo, ettei hän ole antanut näille Egyptistä vaeltaneille yhtään ainoaa uhraamismääräystä, se ei ole tullut hänen mieleensäkään.
Jeremia:
7:3 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin minä annan teidän asua tässä paikassa. Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin,
7:6 ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA ...Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE
7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.
7:24 Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa. Siitä päivästä, jona teidän isänne lähtivät Egyptin maasta, aina tähän päivään asti olen minä lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, profeetat - lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä.
Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa.
Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa. Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. HE OVAT ASETTANEET ILJETUKSENSÄ TEMPPELIIN; JOKA ON OTETTU MINUN NIMIINI JA SAASTUTTANEET SEN."
On täysin yksiselitteistä, että Raamattu todistaa juutalaiset Baal-jumalan, VT:n Saatanan palvojiksi, ja sitä kautta myös kristityt ovat juutalaisten uskontoon perustuen ja palvomalla Jeesusta itsensä puolesta viattomana uhrina ihan samoja Baalin uhrikultin palvojia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lehtimajajuhla, eli sukkot on elonkorjuujuhla, josta - aivan oikein Päivi Räsänen myös puhui.
Raamattu 3.Mooseksen kirjasta:
"23:37 Nämä ovat Herran juhla-ajat, joiksi teidän on kuulutettava pyhät kokoukset, TUODAKSENNE HERRALLE UHREJA: POLTTOUHREJA ja RUOKAUHREJA, TEURASUHREJA ja JUOMAUHREJA, kunakin päivänä sen päivän uhrit;
23:38 ja sitäpaitsi Herran sapatit ja teidän muut lahjanne ja kaikki LUPAUSUHRINNE ja KAIKKI VAPAAHETOISET UHRINNE, joita te Herralle annatte."
"23:43 että teidän jälkeläisenne tietäisivät, kuinka minä annoin israelilaisten asua lehtimajoissa, kun vein heidät pois Egyptin maasta. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
23:44 Ja Mooses puhui näistä Herran juhla-ajoista israelilaisille."
Minkähän autiomaan poikki he vaelsivat, kun siellä oli niin runsaasti kasvillisuutta ja kivasti saivat asua lehtimajoissakin?!
Ovatkohan nuo vapaaehtoiset uhrit yhtä vapaaehtoisia kuin Jeesuskin, joka halusi uskovaisten mukaan tulla kuoliaaksi kidutetuksi vain heidän puolestaan, ettei heidän tarvitse itse vastata pahoista teoistaan.
Koko tarinassa uhreineen ja Jumalan äänineen Mooseksen suulla on iso ongelma Raamatun mukaan - muukin kuin lehveissä lehtimajoissa asuminen.
He eivät edes kuulleen Israelin Jumalan ääntä, käänsivät Jumalalle selkänsä eivätkä kasvojaan ja vaelsivat pahan sydämensä paatumuksesta uhraten viatonta verta, jonka Israelin Jumala kieltää, ja sanoo, ettei hän ole antanut näille Egyptistä vaeltaneille yhtään ainoaa uhraamismääräystä, se ei ole tullut hänen mieleensäkään.
Jeremia:
7:3 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin minä annan teidän asua tässä paikassa. Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin,
7:6 ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA ...Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE
7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.
7:24 Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa. Siitä päivästä, jona teidän isänne lähtivät Egyptin maasta, aina tähän päivään asti olen minä lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, profeetat - lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä.
Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa.
Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa. Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. HE OVAT ASETTANEET ILJETUKSENSÄ TEMPPELIIN; JOKA ON OTETTU MINUN NIMIINI JA SAASTUTTANEET SEN."
On täysin yksiselitteistä, että Raamattu todistaa juutalaiset Baal-jumalan, VT:n Saatanan palvojiksi, ja sitä kautta myös kristityt ovat juutalaisten uskontoon perustuen ja palvomalla Jeesusta itsensä puolesta viattomana uhrina ihan samoja Baalin uhrikultin palvojia.Joten voitte Raamattun, Jumala Sanaa vedoten, tunkea MrHyvikset uskonsisarineen ja -veljineen syvälle suonsilmäkkeeseen valhejuttuineen ja muka Pyhine uskontoineen.
Ja vaikka kauan, kauaa sitten on kirjoitettu Israelin Jumalan suulla, "että vaikka sinä puhut heille kaiken tämän, he eivät sinua kuule, ja vaikka sinä helle huudat, he eivät sinulla vastaa".
Nyt on kuultu.
Taidan ostaa kaksi kinkkua tänä Jouluna.
Työpaikallakin järjestän kinkkujuhlat työntekijöille ja kyllä on hyvää.
Kiitos Jumala, että on hyvää ja laadukasta ruokaa vielä Suomessa.- Anonyymi
”Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. Näiden eläinten lihaa älkää syökö” (3. Moos 11)
” nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää,
sian lihaa, rottia –
minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa,
ja he kaikki saavat loppunsa,
sanoo Herra.” (Jesaja 66) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. Näiden eläinten lihaa älkää syökö” (3. Moos 11)
” nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää,
sian lihaa, rottia –
minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa,
ja he kaikki saavat loppunsa,
sanoo Herra.” (Jesaja 66)Oletko juutalainen? Tämä on luterilaisuus-palsta.
- Anonyymi
Kunnon kristitty, joka uskoo apostoli Paavalin ohjeita, välttää kinkun syömistä. Sitä saa kuitenkin Paavalin mukaan syödä, jos on kylässä tai ei ole muuta saatavilla.
- Anonyymi
Uskotaan Paavalia, ei Jeesusta, onko se oikein?
Matteuksen evankeliumi:
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Anonyymi kirjoitti:
Uskotaan Paavalia, ei Jeesusta, onko se oikein?
Matteuksen evankeliumi:
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.Tämä kaikki oli juutalaisille kun vanhaliitto etummainen maja oli pystyssä.
Kun Jeesus kuoli oli uusiliitto tullut ja se etummainen maja tuhottiin konkreettisesti, että kaikki lopulta ymmärsi sen.
Temppeli tuhottiin. Vanhaliitto tuhottiin.
Loppui uhraus ..uusi ylipappi Jeesus Kristus.
Uusi Täydellinen liitto.
- Anonyymi
Ex ministeri kasvattaa porsaita, liha tilalla.🧐
- Anonyymi
Päivi Räsänen ei ole lukenut Raamattua an.
Matteuksen evankeliumi:
7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.- Anonyymi
Mitä sianlihaan tulee, niin rikka on jo otettu aikoja sitten silmästä. Nyt se otetaan toisten silmästä.
- Anonyymi
Raamattujumppaa puheenpitäjille.
Puhetta pitäessä nostetaan Raamattu pään yläpuolelle ja heilutellaan siellä puheen aikana.
Vahvistaa käsilihaksia.- Anonyymi
Hyvä neuvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä neuvo.
Ei se heiluttelu vielä mitään, vaan sillä mitä mätkäistä jotakuta päähän.
Vasta silloin Raamattu pääsee sille kuuluvaan arvoon.
- Anonyymi
Possua pöytään .Toki kyllä härän pihvi on hyvää ja hirvi.
- AnonyymiUUSI
Johanneksen evankeliumi:
8:1 Mutta Jeesus meni Öljymäelle.
8:2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
8:3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
8:4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
8:5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
8:6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
8:8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
8:9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
8:10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
Mutta taisi siihen kuitenkin eräs Raamattua heilutteleva nainen jäädä kiviä maasta etsimään.- AnonyymiUUSI
Kukahan lienee ollut? Joku kaappilesbo?
- AnonyymiUUSI
Miksi valehtelet?
- AnonyymiUUSI
Jeesus ei kuitenkaan hyväksynyt syntiä vaikkei naista lain mukaan tuomittu. Hän sanoi että älä enää jatkossa toimi samoin. Joten vaikka on armo, ei pidä tehdä sitä syntiä silti koko ajan että mätkii toisia Raamatulla päähän. Pitää luopua siitä synnistä.
- AnonyymiUUSI
Juuri niin, siihen soveltuu keittokirja paremmin.
Kiltimmät mätkijät käyttävät taskualmanakkaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin, siihen soveltuu keittokirja paremmin.
Kiltimmät mätkijät käyttävät taskualmanakkaa.Kyllä Raamatulla on aivan paras huiskia menemään. Voimme nähdä sitä koko ajan olevan ilmassa, mutta tuskin koskaan näemme sitä miten keittokirjan kanssa käydään väittelyä tai kovin monen muunkaan kirjan. Raamattu on siihen aivan paras käsikassara. Siitä huolimatta että sen käyttäminen siihen on synti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamatulla on aivan paras huiskia menemään. Voimme nähdä sitä koko ajan olevan ilmassa, mutta tuskin koskaan näemme sitä miten keittokirjan kanssa käydään väittelyä tai kovin monen muunkaan kirjan. Raamattu on siihen aivan paras käsikassara. Siitä huolimatta että sen käyttäminen siihen on synti.
Syntinen Päivi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Syntinen Päivi
Jokainen ihminen on syntinen. Vain Jeesus oli synnitön
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen ihminen on syntinen. Vain Jeesus oli synnitön
Mutta julkisynti on aika paha juttu. Siihen riettauteen houkuttelee muitakin.
- AnonyymiUUSI
Kristittyjen Raamattu on kokoelma joitain, valittuja, juutalaisuuden pyhiä kirjoja sekä toisaalta kristittyjen apostolien kirjeitä. Juutalaisuus ja kristinusko ovat kaksi täysin eri uskontoa. Emme lue noita kirjoituksia "samalla tavoin".
Se kaikki, mikä on kiellettyä juutalaisuudessa, ei välttämättä ole sitä kristinuskossa. UT esim. julistaa kaikki ruuat puhtaiksi, vain verta tulee karttaa, eikä senkään kohdalla kielto ole niin ehdoton kuin juutalaisuudessa.
Toisessa ketjussa ilmeni, että täällä kirjoittaa myös juutalaisia s.palvojia (Saatanan synagoogan jäseniä) eli lume-messiaanisia, joista eräs juuri eilen oli ilmoittanut ketjussa, ettei evankeliumi kuulu muille kuin juutalaisille: hänen mukaansa Jeesus ei tullut pelastamaan pakanoita. Evankeliumi pakanoille / kristityille gojimeille olisi hänen mukaansa vain "lisäystä Jeesuksen sanoihin". Tämä on siis "messiaanisen" uususkonnon oppi. MOT.
Myöskin sika on kristinuskossa puhdas eläin ja sitä saa syödä, kun se on oikein valmistettu. Jokainen huonosti valmistettu liha ja muu ruoka voi olla terveydelle vaarallista. Sikaan sinänsä ei liity mitään mystisen saastaista. Kesynä tiettävästi sympaattinen eläin.- AnonyymiUUSI
Mitä tulee Päivä Räsäseen, on hänen asiansa mitä hän syö ja mitä ei.
Se ei kuulu muille. Keidenkään tekemiset. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tulee Päivä Räsäseen, on hänen asiansa mitä hän syö ja mitä ei.
Se ei kuulu muille. Keidenkään tekemiset.Tietenkin usko on henkilökohtainen asia. Ei toisen ihmisen pidä puuttua Jumalan ja ihmisen suhteeseesn.
- AnonyymiUUSI
Ruokahalu ja -maku ei vaikuta Räsäsen homottamiseen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi852287Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap182257Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen181700- 1041458
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663921416Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631248Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571042- 63943
- 78909
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174893