Voisitteko kertoa minulle ateistit erään asian?

Anonyymi-ap

Hyvin harvoin olen tällä palstalla käynyt. Mutta olen joutunut teidän kanssanne tekemisiin kristillisen nimikkeen palstoilla.
Melkein aina kohdatessani ateistin, saan herja-ja viharyöpyn päälleni.
Ymmärrän sen, että uskovana saan helpostikin kokea vastustusta, kun olen evankeliumin asialla, mutta kummastelen sitä herjan määrää, kovinkin karkealaatuista ja ilkeää sellaista, jota taholtanne tulee.
Osaatteko sanoa, mistä se johtuu?

62

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Osaatteko sanoa, mistä se johtuu?"

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

• Anonyymi

En ole herjannut. Miksi siis metsä vastaa toisin?

• Anonyymi

Vai koetko tosiaan niin, että evankeliumin kertominen on herjaamista? Ymmärrän kyllä sen, että on taitamattomiakin henkilöitä ( uskovia ) liikkeellä.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole herjannut. Miksi siis metsä vastaa toisin?

Ajattelepa nyt hetki asiaa loogisesti. Ateisti ei koskaan aloita puhetta jumalista. Jos menisit höpöttömään tuntemattomalle ihmiselle, ettei jumaliin/tonttuihin/keijuihin/sängynalusmörökölleihin kannata uskoa niin sinua pidettäisiin outona. Keskustelu jumalista/tontuista/keijuista/sängynalusmörökölleistä alkaa aina sillä, että ne kuuluvat ihmisen todellisuuskäsitykseen ja hän päättää julistaa niistä toisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Vai koetko tosiaan niin, että evankeliumin kertominen on herjaamista? Ymmärrän kyllä sen, että on taitamattomiakin henkilöitä ( uskovia ) liikkeellä.

"Vai koetko tosiaan niin, että evankeliumin kertominen on herjaamista? "

Entä jos minä kerron sinulle Islamista ja Koraanista?

• Anonyymi
        Ripulia_lahkeissa kirjoitti:

Ajattelepa nyt hetki asiaa loogisesti. Ateisti ei koskaan aloita puhetta jumalista. Jos menisit höpöttömään tuntemattomalle ihmiselle, ettei jumaliin/tonttuihin/keijuihin/sängynalusmörökölleihin kannata uskoa niin sinua pidettäisiin outona. Keskustelu jumalista/tontuista/keijuista/sängynalusmörökölleistä alkaa aina sillä, että ne kuuluvat ihmisen todellisuuskäsitykseen ja hän päättää julistaa niistä toisille.

Meillä taukotuvassa aletaan puhua hihhuleista ihan uskonnottomien ja ateistien toimesta.

Vuosia sitten tiimissä oli hihhuli. Hän ei alkanut koskaan puhua Jeesuksesta, mutta muut alkoivat usein puhua hihhuleista ja Jumalasta hänen ollessa paikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä taukotuvassa aletaan puhua hihhuleista ihan uskonnottomien ja ateistien toimesta.

Vuosia sitten tiimissä oli hihhuli. Hän ei alkanut koskaan puhua Jeesuksesta, mutta muut alkoivat usein puhua hihhuleista ja Jumalasta hänen ollessa paikalla.

Ei kokenut herjaksi, jos eiedes reagoinut.

• Anonyymi

Vähemmistöjen yhteinen ominaisuus on huuto ja hammasten kiristys mutta ei se ole vakava häiriö.
      Eikä pidä provosoitua turhasta älämölöstä vaikka
      tämä kultapossukerho väittää että maapallon enemmistö kuuluisi mielisairaaloihin. Ennemmin huvittavaa.

• Se on todella valitettavaa kuulla, että kohtaatte tällaista käytöstä. Ihmisten reaktiot voivat olla moninaisia ja niiden taustalla on monenlaisia syitä. Joskus kyseessä voi olla ennakkoluulot, henkilökohtaiset kokemukset, tiedon puute tai pelot, jotka johtavat kovin reaktioihin.

Keskustellessa uskonnosta, tai mistä tahansa syvällisestä aiheesta, kannattaa pyrkiä vuoropuheluun, joka perustuu kunnioitukseen ja ymmärrykseen. Ehkä voimme yhdessä miettiä, miten näissä tilanteissa voisi löytää yhteisen sävelen ja rakentaa siltoja eri näkökulmien välillä.

Miten yleensä reagoit, kun kohtaat tällaista käytöstä? Ehkä voimme pohtia, miten tilanteeseen voisi lähestyä eri tavalla.

Vastauksessa on käytetty tekoälyä

• "Miten yleensä reagoit, kun kohtaat tällaista käytöstä?"

Ateisti ei koskaan aloita keskustelua jumalista. Sen aloittaa aina teisti. Kyse ei siis ole teistin reaktiosta vaan vastareaktiosta.

Teistin aktio: Jumala on olemassa. Sinun pitää käyttäytyä kuten Jumala sanoo minun kauttani.

Ateistin reaktio: Höpsistä pöppöö. Todista ensin se, että Jumalasi on olemassa.

Teistin vastareaktio: Yhyyy, yhyyy, menen tekemään ateistipalstalle itkupotkuraivariavauksen.

• Ripulia_lahkeissa kirjoitti:

"Miten yleensä reagoit, kun kohtaat tällaista käytöstä?"

Ateisti ei koskaan aloita keskustelua jumalista. Sen aloittaa aina teisti. Kyse ei siis ole teistin reaktiosta vaan vastareaktiosta.

Teistin aktio: Jumala on olemassa. Sinun pitää käyttäytyä kuten Jumala sanoo minun kauttani.

Teistin vastareaktio: Yhyyy, yhyyy, menen tekemään ateistipalstalle itkupotkuraivariavauksen.

Uskon asiat ovat hyvin henkilökohtaisia, ja niillä on usein syvät juuret ihmisten kokemuksissa, kasvatuksessa ja kulttuurissa. Monet ihmiset uskovat Jumalaan ilman konkreettisia todisteita, koska usko tarjoaa heille merkityksen, toivon ja lohdutuksen elämän haasteisiin. Tätä voidaan kutsua uskoksi, joka ylittää sen, mitä voidaan järjellä tai tieteellä todistaa.

Psykologian näkökulmasta katsottuna uskoa Jumalaan ei yleensä pidetä harhana eli delusiona, ellei se aiheuta merkittävää haittaa yksilön elämään tai toimintakykyyn. Uskonnollinen usko on monille ihmisille tärkeä osa heidän elämäänsä ja identiteettiään, ja se voi tuoda heille suurta iloa ja voimaa.

Uskonto ja tiede vastaavat usein erilaisiin kysymyksiin: tiede pyrkii selittämään maailmankaikkeuden ilmiöitä ja tapahtumia objektiivisesti todennettavissa olevin keinoin, kun taas uskonto käsittelee elämän syvällisempiä merkityksiä ja arvoja.

• VarmaTieto kirjoitti:

Uskon asiat ovat hyvin henkilökohtaisia, ja niillä on usein syvät juuret ihmisten kokemuksissa, kasvatuksessa ja kulttuurissa. Monet ihmiset uskovat Jumalaan ilman konkreettisia todisteita, koska usko tarjoaa heille merkityksen, toivon ja lohdutuksen elämän haasteisiin. Tätä voidaan kutsua uskoksi, joka ylittää sen, mitä voidaan järjellä tai tieteellä todistaa.

Psykologian näkökulmasta katsottuna uskoa Jumalaan ei yleensä pidetä harhana eli delusiona, ellei se aiheuta merkittävää haittaa yksilön elämään tai toimintakykyyn. Uskonnollinen usko on monille ihmisille tärkeä osa heidän elämäänsä ja identiteettiään, ja se voi tuoda heille suurta iloa ja voimaa.

Uskonto ja tiede vastaavat usein erilaisiin kysymyksiin: tiede pyrkii selittämään maailmankaikkeuden ilmiöitä ja tapahtumia objektiivisesti todennettavissa olevin keinoin, kun taas uskonto käsittelee elämän syvällisempiä merkityksiä ja arvoja.

Lopeta tuo paskan suoltaminen ohi keskustelun. Oletko sitä mieltä, että ateisti aloittaisi keskustelun jumalista vai onko se sittenkin teisti, joka tekee aloitteen? Ateismi termiähän ei tarvittaisi lainkaan, jos ei olisi teismiä. Vai mitä?

Lopeta tuo paskan suoltaminen ohi keskustelun. Oletko sitä mieltä, että ateisti aloittaisi keskustelun jumalista vai onko se sittenkin teisti, joka tekee aloitteen? Ateismi termiähän ei tarvittaisi lainkaan, jos ei olisi teismiä. Vai mitä?

Ateismi on nimenomaan määritelty teististen uskomusten puuttumiseksi. Ilman teismiä ei olisi olemassa käsitettä ateismille, sillä ei olisi tarvetta erottaa teistisiä ja ateistisia näkökulmia toisistaan. Tämä ajatus voi johtaa syvällisiin pohdintoihin uskomusjärjestelmistä ja siitä, miten ne ovat kehittyneet yhteiskunnassa.

Tulen jatkamaan kuten tähän asti. Jos et kestä sitä se on täysin sinun ongelmasi jossa en voi auttaa.

• VarmaTieto kirjoitti:

Tulen jatkamaan kuten tähän asti. Jos et kestä sitä se on täysin sinun ongelmasi jossa en voi auttaa.

"Tulen jatkamaan kuten tähän asti."

No sehän on aivan varma. Mitä muuta sinä edes osaisit?

"Jos et kestä sitä se on täysin sinun ongelmasi jossa en voi auttaa."

Et hoksannut taaskaan pointtia. Kyllä minä kestän paskanjauhantaa, mutta annoin ystävällisen neuvon, jolla voisit antaa itsestäsi vähemmän typerän kuvan ja samalla Suomi24 ateismikeskustelu nostaisi tasoaan.

"Tulen jatkamaan kuten tähän asti."

No sehän on aivan varma. Mitä muuta sinä edes osaisit?

"Jos et kestä sitä se on täysin sinun ongelmasi jossa en voi auttaa."

Et hoksannut taaskaan pointtia. Kyllä minä kestän paskanjauhantaa, mutta annoin ystävällisen neuvon, jolla voisit antaa itsestäsi vähemmän typerän kuvan ja samalla Suomi24 ateismikeskustelu nostaisi tasoaan.

Ylläpito pitää huolta palstan tasosta ja siitä että juttuja riittää ja rahaa tulee mainostajilta. Ei ole minun vastuulla.

• Anonyymi

Minä aloitan keskesteluja jumalasta. Olen ateisti.

• Anonyymi

Minä aloitan. Olen ateisti.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä aloitan keskesteluja jumalasta. Olen ateisti.

Ja minä olen astronautti, aivokirurgi ja menestyvä miesmalli.

• Anonyymi

Kristinusko ei ole mitään 'käyttäytymistä' jollain tietyllä tavalla. Se on sitä, että uskoo, että Jeesus sovitti verellään kaikkien kaikki synnit ja että ilman Jeesusta jokainen meistä olisi matkalla helvettiin tekojensa takia.

Jos ikuisesta helvetistä ei saa tietämätöntä varoittaa, niin mistä sitten saisi? Pitäisikö 'kunnioittaa' pakanan oikeutta mennä helvettiin? Ei. Jos saamme edes yhden pakanan havahtumaan lavealta tieltään, kaikki kokemamme pilkka on sen arvoista. Moni Jumalan kieltäjä herää todellisuuteen vasta uskovien ylöstempauksen jälkeen. Koetetaan siis kestää pilkka. Sillä ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä.

• "Keskustellessa uskonnosta, tai mistä tahansa syvällisestä aiheesta, kannattaa pyrkiä vuoropuheluun, joka perustuu kunnioitukseen ja ymmärrykseen"

Uskonharha ei ole syvällinen aihe koska olemattomaan uskomista ei voi pitää muuna kuin pelleilynä. Näinollen ei kunnioitusta tai ymmärrystä voi löytyä koska uskonharhainen ei onnistu manaamaan esiin epäjumalaansa.

• he-ma kirjoitti:

"Keskustellessa uskonnosta, tai mistä tahansa syvällisestä aiheesta, kannattaa pyrkiä vuoropuheluun, joka perustuu kunnioitukseen ja ymmärrykseen"

Uskonharha ei ole syvällinen aihe koska olemattomaan uskomista ei voi pitää muuna kuin pelleilynä. Näinollen ei kunnioitusta tai ymmärrystä voi löytyä koska uskonharhainen ei onnistu manaamaan esiin epäjumalaansa.

Ei sinun ole pakko tulla toimeen uskonharhaisen kanssa. Maailma on suuri molemmille on tilaa välimatkaa voi järjestää

• he-ma kirjoitti:

"Keskustellessa uskonnosta, tai mistä tahansa syvällisestä aiheesta, kannattaa pyrkiä vuoropuheluun, joka perustuu kunnioitukseen ja ymmärrykseen"

Elämä uskonharhaisen kanssa voi olla haastavaa ja vaatia paljon kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. Tässä on muutamia vinkkejä, jotka saattavat auttaa sinua tässä tilanteessa:

1. **Hanki tietoa**: Yritä oppia mahdollisimman paljon kyseisestä uskonharhasta ja sen vaikutuksista. Tämä auttaa sinua ymmärtämään, mitä läheisesi käy läpi.

2. **Ole tukena**: Tarjoa tukea ja kuuntele läheistäsi ilman arvostelua. On tärkeää, että hän tuntee olevansa kuultu ja ymmärretty.

3. **Rajat ja itsestä huolehtiminen**: Vaikka on tärkeää olla läsnä ja tukea läheistäsi, on myös tärkeää huolehtia omasta hyvinvoinnistasi. Aseta selkeät rajat ja pidä huolta omasta jaksamisestasi.

4. **Etsi ammattiapua**: Kannusta läheistäsi hakeutumaan ammattilaisen avun piiriin, kuten terapeutin tai lääkärin vastaanotolle. Ammattilaiset voivat tarjota parasta mahdollista tukea ja hoitoa.

5. **Tukiryhmät**: Liity tukiryhmiin, joissa voit jakaa kokemuksiasi ja saada tukea muilta samassa tilanteessa olevilta.

6. **Avoin kommunikaatio**: Pidä keskusteluyhteys avoimena. Yritä keskustella tunteista ja ajatuksista rehellisesti, mutta lempeästi.

Muistathan, että on tärkeää myös huolehtia omasta hyvinvoinnistasi ja hakea apua, jos tilanne käy liian raskaaksi. Jos haluat, voimme keskustella lisää aiheesta tai mistä tahansa muusta, mikä on mielessäsi.

• Anonyymi

Minunkin pitäisi oleskella mielisairaalassa potilaana. Koska uskon Jumalaan. Tiedän kyllä että siellä on paljon uskovia. Jos mennään käymään. Mutta paljon myös lekureita ja hoitajia sehän on ihmistiedettä.

• Anonyymi

Olen ollut mielisairaalassa töissä ja voin todeta, että siellä oli ihan tavallisia ihmisiä paljon. Joitain uskoviakin joukossa.

• Anonyymi

Vaikea tähän on sanoa mitään kun ei tiedä mihin viittaat.

Ensimmäinen kysymykseni olisi. Mistä tiedät henkilön olevan ateisti?
      Teistit kun ovat jatkuvasti toistensa kurkussa. On hyvin normaalia nähdä muilla palstoissa teistejen keskinäisiä riitoja.

Millaista herjaa?
      Olen paljon nähnyt tilanteita, jossa teisti sanoo herjaksi sitä, että oikoo suoranaisia valheita.
      Itsekin hermostun helposti, kun yksi ja sama YEC jatkaa vanhoja kuluneita väittämiä, joita depunkataan viikottain.

Tuossa aikaisemmin jo todettiin. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Millaista on ollut sinun käytöksesi?

Tästä voisi melkein kuvitella kuinka esimerkiksi Enkeli Mäntä on kommentoinut sinua, ja olet verisesti siitä loukkaantunut. Vaikkakin hänen tapansa on hyvin pehmeä ja samalla tavalla piiloivallinen kuin kristittyjen kommentit.
      Toki sillä erolla ettei kristitty itse ymmärrä haistattelevansa muille.

• "Itsekin hermostun helposti, kun yksi ja sama YEC jatkaa vanhoja kuluneita väittämiä, joita depunkataan viikottain."

Mitähän tämä on suomeksi. Tällainen 79 vuotias vanhus ei ymmärrä-

• Arvostan Enkeli Mäntää, älykäs, verbaalisesti lahjakas, uskoo tieteeseen ei uskovainen muuhun kuin siihen tieteeseen johon itsekin uskon.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

"Itsekin hermostun helposti, kun yksi ja sama YEC jatkaa vanhoja kuluneita väittämiä, joita depunkataan viikottain."

Sinähän pommitat tänne jatkuvasti copy-pastea tekoälyllä, mutta nyt sen käyttö ei sitten toiminut?

Aikaisemmin muuten olet ymmärtänyt tuon kommentin kun olet Young Earth Creationistejen juttuja tänne kopioinut.
        Olen sinuakin oikonut niistä.

Miksi muuten näit tarpeeksi edes kysyä kun tekstini oli aloitukseen? Vai oletko kenties tuo aloittaja?

• Anonyymi kirjoitti:

Sinähän pommitat tänne jatkuvasti copy-pastea tekoälyllä, mutta nyt sen käyttö ei sitten toiminut?

Aikaisemmin muuten olet ymmärtänyt tuon kommentin kun olet Young Earth Creationistejen juttuja tänne kopioinut.
        Olen sinuakin oikonut niistä.

Miksi muuten näit tarpeeksi edes kysyä kun tekstini oli aloitukseen? Vai oletko kenties tuo aloittaja?

Tarkoitin tuota nykykieltä mitä tarkoittaa "debukataan". Koulutukseni on kansakoulu 50 luvulta ilman tekoälyä olisin täysin hukassa täällä tieteen viidakossa.

• Anonyymi

Ateisti tekee hyvin selväksi sen, että hän on ateisti. Turhaa sitä on kiistää.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

"Itsekin hermostun helposti, kun yksi ja sama YEC jatkaa vanhoja kuluneita väittämiä, joita depunkataan viikottain."

Nuoren maan kreationisti. Nämä uskovaiset väittävät tietävänsä että maapallo ja sen elämä on luotu alle 10 000 vuotta sitten.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Tarkoitin tuota nykykieltä mitä tarkoittaa "debukataan". Koulutukseni on kansakoulu 50 luvulta ilman tekoälyä olisin täysin hukassa täällä tieteen viidakossa.

Kansakoulupohjaltako ohjelmoit tietokoneitakin?

• Anonyymi kirjoitti:

Juu keskikoulu siihen aikaan. Rallienglantia hieman osasin. Vuonna 1965 oli reikäkortit ohjelmointi oli alkeellista sellaista basic kieltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Minkä tahansa ohjelmointikielen oppii muutamassa viikossa. Koodarin ammatti tulee katoamaan koska tekoäly koodaa parempia ohjelmia nopeammin. Tekoälyä ohjelmoivat koodarit säilyttävät työnsä kenties ellei tekoäly ohjelmoi itseään ilman ihmistä.

• Anonyymi

Ateisteille on urpoilu elämän tapa!

• Kuinka varmailu sijoittuu ?

• Anonyymi

mietipä niin että joutuisit maksamaan aku ankka veroa ja jotkut keräisivät huomattavia omaisuuksia väittämällä aku ankan olevan todellinen

• Anonyymi

Voisitko kertoa, minkä takia hakkaat vaimoasi?

• Anonyymi

Tosi vaikea sanoa, kun ei tiedä, mitä olet kirjoitellut. Netissä pyörii paljon ihmisiä, joilla ei ole aitoa halua dialogiin. Jättäisin nälvimiset omaan arvoonsa ja keskittyisin sanoman sisältöön.

• Anonyymi

Minusta alkaa tuntumaan ettei tälläkään aloittajalla ollut mitään tarkoitusta keskustella asiasta.

Jos hänen "evankelointi" toimii kuten tämä aloitus, ja jatkaa väittämiään ilman minkäänlaista kiinnostusta jo vastattuihin tai kysyttyihin juttuihin, niin en ihmettele jos saa negatiivista palautetta.

Tuossa tapauksessa tosiaan syy on ihan hänen itsensä. Siinä on turha käyttää martyyrin viittaa.

Itse en ole tosin samaa mieltä siitä, että henkilön kanattaa vain spammata uskonnollista tekstiä ilman sisältöä ja välittämättä muista. Minusta se menee häiriköinnin puolelle keskustelupalstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta alkaa tuntumaan ettei tälläkään aloittajalla ollut mitään tarkoitusta keskustella asiasta.

Jos hänen "evankelointi" toimii kuten tämä aloitus, ja jatkaa väittämiään ilman minkäänlaista kiinnostusta jo vastattuihin tai kysyttyihin juttuihin, niin en ihmettele jos saa negatiivista palautetta.

Tuossa tapauksessa tosiaan syy on ihan hänen itsensä. Siinä on turha käyttää martyyrin viittaa.

Itse en ole tosin samaa mieltä siitä, että henkilön kanattaa vain spammata uskonnollista tekstiä ilman sisältöä ja välittämättä muista. Minusta se menee häiriköinnin puolelle keskustelupalstalla.

Spämmäys on spämmäystä.

Yksi uusi spämmäyksen ilmiö on, että generoi vastauksia keinoälyllä.

• Anonyymi kirjoitti:

Spämmäys on spämmäystä.

Onko keinoälyn käyttö spämmäystä ?

Tekoälyn käyttö ei itsessään ole spämmäystä, mutta se riippuu siitä, miten ja mihin tarkoitukseen sitä käytetään. Spämmäys tarkoittaa yleensä ei-toivottujen tai häiritsevien viestien lähettämistä suurille määrille ihmisiä. Jos tekoälyä käytetään esimerkiksi automatisoimaan massaviestien lähettämistä ilman vastaanottajien suostumusta, se voidaan katsoa spämmäykseksi.

Tekoälyä voidaan kuitenkin käyttää monin tavoin, jotka eivät ole spämmäystä, kuten asiakaspalvelussa, sisällön luomisessa, tietojen analysoinnissa ja monissa muissa hyödyllisissä sovelluksissa. Tärkeintä on käyttää tekoälyä vastuullisesti ja eettisesti.

Onko sinulla jokin erityinen tilanne mielessä, jossa tekoälyä käytetään?

• Anonyymi kirjoitti:

Spämmäys on spämmäystä.

Keinoäly on plagiointia. Toisen henkilön kirjoituksien lainaamista ilman henkilön lupaa. Tämä rikkoo copyright oikeuksia. Keinoäly ei kuitenkaan ole henkilö jolta voisi kysyä lupaa.

Huonotapaisuutta on keinoälyn lainaamista ilman että siitä kertoo. Varma Tieto tunnustaa olevansa huonotapainen kun jättää liian usein mainitsematta että vastauksessa on käytetty keinoälyä. Yritän korjata tapani.

• Anonyymi

Minua enimmäkseen ärsyttää se että te uskovaiset pidätte itseänne parempina ihmisinä, moraalisesti ylivertaisina verrattuna uskonnottomiin, ja että olette muka sellaisessa korkeassa asemassa että levitätte pelastussanomaa meille alempiarvoisille matosille. Ette suoraan sano tätä tietenkään, mutta sen voi lukea rivien välistä, jopa teidän Raamatusta.

Raamatussa demonisoidaan uskonnottomia ja muun uskoisia (Jeesus vertasi yhdessä kertomuksessa ei juutalaisia koiriin), ns. pelastunut ihminen on arvokkaampi ihmisenä kuin kadotukseen joutuva. Jeesuskin vertasi kadotukseen joutuvia ihmisroskaksi (hän käytti vertauksessa jätteiden polttopaikkaa syntisille).

Ymmärrän kyllä että usko siihen että universumin luoja on teidän puolella, ja että tulette elämään ikuisesti jossakin hauskassa fantasiamaailmassa, antaa teille voimafantasioita.

• Anonyymi

Johtuu varmaan siitä, että ateistilla ei ole mitään sydämen tason yhteyttä Korkeimpaan, joka ylläpitää elämää ja määrää elinpäivät. Luottamus Korkeimpaan puuttuu.

Ateisteilla on vaan yhteys sängynalusmörökölliin ym. satuhahmoihin. Ovat lapsen tasolla.

• Anonyymi

Kyllä ne taivas-jumala-uskot katosivat sängysalusmörököllien mukana! Mutta olet oikeassa, että kaikki eivät pääse näistä lapsellisista uskomuksistaan eroon.

• Ymmärrän, että sinulla on vahvat näkemykset uskonnosta ja ateismista. On tärkeää muistaa, että ihmisillä on erilaisia uskomuksia ja näkemyksiä, jotka voivat perustua moniin eri tekijöihin, kuten henkilökohtaisiin kokemuksiin, kasvatukseen ja kulttuuriin. Keskustelu näistä aiheista voi olla hedelmällistä, kun se tapahtuu kunnioittavassa ja avoimessa hengessä.

Mitä mieltä olet siitä, miten voisimme edistää ymmärrystä ja kunnioitusta eri uskomusten välillä?

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Ymmärrän, että sinulla on vahvat näkemykset uskonnosta ja ateismista. On tärkeää muistaa, että ihmisillä on erilaisia uskomuksia ja näkemyksiä, jotka voivat perustua moniin eri tekijöihin, kuten henkilökohtaisiin kokemuksiin, kasvatukseen ja kulttuuriin. Keskustelu näistä aiheista voi olla hedelmällistä, kun se tapahtuu kunnioittavassa ja avoimessa hengessä.

Mitä mieltä olet siitä, miten voisimme edistää ymmärrystä ja kunnioitusta eri uskomusten välillä?

Haha "hedelmällisintä" on keskustelu hihhulien kanssa silloin,kun "tulkkina" toimii saappaani kärki!
        kato marttyyrin osa se on se suloisin osa!
        Ateismi rulaa ja skulaa,teistit häpee nolouttaan!!

• Anonyymi kirjoitti:

Haha "hedelmällisintä" on keskustelu hihhulien kanssa silloin,kun "tulkkina" toimii saappaani kärki!

Oletko potkinut hihhuleita sairaalakuntoon ? Sinut ehkä saadaan vastuuseen pahoinpitelystä. Koneesi ip osoite paljastaa sinut. Onko kukaan hihhuli kuollut käsittelysi jälkeen. Pitkä kakku vankilassa odottaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vankilassa tulet itse tutustumaan saappaankärkiin. Vaikutat niin tyhmältä että poliisi saa sinut helposti kiinni henkirikoksen jälkeen.

• Ankara uskonnollinen kasvatus altistaa ateismille, ennen uskon Jumalaan kuin selkääni otan. Aikuisena hänestä tulee ateisti.

• VarmaTieto kirjoitti:

Ankara uskonnollinen kasvatus altistaa ateismille, ennen uskon Jumalaan kuin selkääni otan. Aikuisena hänestä tulee ateisti.

Hengitä välillä vaikka paperipussiin.

• Humanisti_ateisti kirjoitti:

Hengitä välillä vaikka paperipussiin.

Myös hyväksikäyttö altistaa ateismille sitähän uskovaiset yleisesti harrastavat. Uskovaiset siis edistävät ateismia lastensa kautta.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Myös hyväksikäyttö altistaa ateismille sitähän uskovaiset yleisesti harrastavat. Uskovaiset siis edistävät ateismia lastensa kautta.

Mistä sinä tuollaista olet päähäsi saanut?

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä tuollaista olet päähäsi saanut?

Todisteena lestadiolaisuus ja katolinen kirkko jotka ovat pedofiilien pesiä.

• Anonyymi

En tykkää uskovaisten ilkeästä valehtelusta.
      Tuokaa Jumala esiin
      - ja katso!!! -
      olen oikein hyvällä tuulella.

• Neuvoja kuinka Jumala tuodaan esiin

Jumalan tuominen esiin voi tarkoittaa monia asioita riippuen kontekstista ja henkilökohtaisista uskomuksista. Tässä muutamia tapoja, joilla ihmiset voivat tuoda Jumalan esiin:

1. **Rukous ja meditaatio**: Monet uskovat, että rukous ja meditaatio ovat tapoja kommunikoida Jumalan kanssa ja tuoda hänen läsnäolonsa esiin omassa elämässä.
        2. **Jumalanpalvelukset ja rituaalit**: Uskonnolliset seremonit ja rituaalit, kuten messut, jumalanpalvelukset ja sakramentit, ovat tapoja tuoda Jumala esiin yhteisöllisesti.
        3. **Raamatun ja muiden pyhien tekstien lukeminen**: Pyhien kirjoitusten tutkiminen ja lukeminen voi auttaa ymmärtämään Jumalan tahtoa ja tuomaan hänen sanomansa esiin.
        4. **Hyvät teot ja lähimmäisenrakkaus**: Monet uskovat, että Jumalan rakkaus ja armo voidaan tuoda esiin tekemällä hyviä tekoja ja osoittamalla rakkautta ja myötätuntoa muita kohtaan.
        5. **Luonnon ja luomakunnan ihmettely**: Joillekin ihmisille Jumalan läsnäolo tulee esiin luonnon kauneudessa ja monimuotoisuudessa.

Mikä näistä tavoista resonoi sinulle eniten? Tai onko sinulla jokin muu tapa, jolla koet tuovasi Jumalan esiin?

• Anonyymi

Miten ylipäätään tiedät, kuka on teisti tai ateisti? Menet länkyttämään aivottomia tarinoitasi tuntemattomille?

• Anonyymi

Kuten sanottu,kommentointi hihhulien horinoihin on syytä suorittaa konkreettisten elementtien avulla.Rystyset,kengän kärki tai esimerkiks lumilapio ovat hyviä kommentteja.Hihhuli saa arvonsa mukaista palauteta.
      Monesti on saanut hyvät naurut näillä vinkeillä!

• Anonyymi

Koska typerä inttäminen jostain huuhaasta, kuten jumalasta on mitä suurinta kusetusta ja harhaisuutta. Kristillisiä arvoja voi noudattaa ja elää niiden mukaan, mutta kun vaan uskovaiset lopettaisivat puhumisen tuosta jumalasta jota ei ole, eikä tule.

• Anonyymi

Ateismi on eräänlainen uskonto myös.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4248
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2059
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2041
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      64
      1699
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1482
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      136
      1452
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      102
      1352
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1256
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1191
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1080
    Aihe