Paavali julisti Kristusta Jeesusta, ei itseään!

Anonyymi-ap

Paavalin julistuksen ja kirjoitusten fokus oli Jeesus ja Hänen ristin sovitus.
Hän pyrki, ja hyvin onnistuikin johdattamaan ihmiset Jeesuksen Kristuksen omiksi, Jeesuksen ristin armon alle, Jumalan lapsiksi.

1 Kor 2:2
” Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.”

2 Kor 5:19
” Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.”

2 Kor 4:5
” Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.”

14

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.”
      2 Kor 5:19 ( 1776 )

• Anonyymi
      UUSI

”Ty det var Gud som i Kristus försonade världen med sig själv; han tillräknar icke människorna deras synder, och han har betrott oss med försoningens ord.”
      2 Kor 5:19 ( Sverige 1917 )

• Anonyymi
      UUSI

”To wit, that God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them; and hath committed unto us the word of reconciliation.”
      King James version ( 1789 )

• Anonyymi
      UUSI

Gal 6:14
      ” Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!”

• Anonyymi
      UUSI

Fil 3:8
      ” Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen”

• Anonyymi
      UUSI

Paavali hajotti seurakuntia voimakkaasti esim. juuri Korintossa omilla vierailla opeillaan, vain osa kääntyi ns. "Paavalismiin" siihen aikaan.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

• Anonyymi
        UUSI

Väärin taas. Voit lukea Apostolien teoista, jos siis haluat vapautua valheestasi, että Paavali perusti paljon seurakuntia ja oli heihin aktiivisesti yhteydessä paimenkirjeillään.
        Jos haluat päästä iankaikkiseen elämään, TS, sinun pitää tehdä totinen parannus valheistasi ja herjoistasi. Sinulla ei näköjään ole pienintäkään halua päästä Jeesuksen luo!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin taas. Voit lukea Apostolien teoista, jos siis haluat vapautua valheestasi, että Paavali perusti paljon seurakuntia ja oli heihin aktiivisesti yhteydessä paimenkirjeillään.
        Jos haluat päästä iankaikkiseen elämään, TS, sinun pitää tehdä totinen parannus valheistasi ja herjoistasi. Sinulla ei näköjään ole pienintäkään halua päästä Jeesuksen luo!

Monet kirjeet seurakunnille ovat paljastunut ihan muiden henkilöiden kuin Paavalin kirjoittamiksi.

Paavali vain otti niistä vain kunnian itselleen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Monet kirjeet seurakunnille ovat paljastunut ihan muiden henkilöiden kuin Paavalin kirjoittamiksi.

Markuksen evankeliumin koko loppukin on täysin tuntemattoman henkilön kirjoituksia, mikä on satojen vuosien perästä sinne lisätty ja väitetty, että se on Jeesuksen ja Markuksen puheita.

Myrkynjuonnit ja käärmeillä pistättämiset viittaavat vahvasti Paavalin olleen kyseessä tarinoiden takana.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin kirjeet ovat kolmetoista Uuden testamentin kirjettä, jotka antavat ymmärtää olevansa apostoli Paavalin (Παῦλος) kirjoittamia. Nykytutkimuksen yleisimmän näkemyksen mukaan Paavalin aidoiksi kirjeiksi luetaan seitsemän tekstiä.[1] Loput kirjeet ovat Paavalin nimissä laadittuja uusia tekstejä, joita kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi.[2]
        Wikipedia

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä vääristä henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista suuruuksista. He yrittävät eksyttää valitut eli Juutalaiset pois uskosta Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan.

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
        UUSI

Sinä olet ITSE juuri sellainen vääristelijä ja valehtelija Teuvo!

• Anonyymi
      UUSI

Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidosta historiallisesta tekstistä. Sitä luettiin, mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[2]

Ajoittain myös heprealaiskirje on laskettu Paavalin kirjeeksi. Jo varhaiskristillisenä aikana sen päätyminen Uuden testamentin kaanoniin oli epävarmaa. Teoksen pelasti uskomus, että kirje oli Paavalin kirjoittama vaikka tekstissä itsessään ei ole tällaista väitettä[6]. Heprealaiskirjeen taidokas ja puhdas kreikan kieli poikkeaa aidoista Paavalin kirjeissä käytetystä kielestä.

• Anonyymi
      UUSI

Paavalin kirjeistä kuutta pidetään Paavalin koulukunnan kirjallisuutena. Suurin yksimielisyys vallitsee neljästä kirjeestä:[2]

Kirje efesolaisille
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle (pastoraalikirje)
      Toinen kirje Timoteukselle (pastoraalikirje)
      Kirje Titukselle (pastoraalikirje)

Loput kaksi kirjettä jakavat tutkijoita, ja Paavalin oppia tutkittaessa ne jätetään yleensä syrjään:.[2]

Toinen kirje tessalonikalaisille
      Kirje kolossalaisille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sekin pöllöpää

Kait sä nyt ymmärrät ettei kukaan ole niinkuin sinä. Ei kukaan voi sun paikkaa viedä. Ei kukaan milloinkaan. Eli rauhoi
      Ikävä
      64
      10742
    2. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      6577
    3. Samuli Vasala vakava tauti

Iltalehdessä sanottiin röntgen kuvissa paha elin vuosia ei paljon jäljellä Maksu muurin takana mikä tauti On entisellä h
      Juoksu
      44
      5726
    4. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4356
    5. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2516
    6. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      4
      1709
    7. Täällä Savonmualla kun näköjään jokainen tupettaja rakentoo ja

remontoi mökkejään ja saunojaan niin on ollut mukava seurata juutupesta miten Thaimaassa ulkosaunaa rakennetaan. eli tu
      Tuusniemi
      11
      1687
    8. Jaahas. Stefun Hangon tila ulosmitataan

Nyt tutkitaan, onko rahaa siirretty ulkomaille. Siinä meni rapujuhlat.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      1664
    9. Miten sinua voi

Enää lähestyä?
      Ikävä
      85
      1355
    10. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      971
    Aihe