Uusimmat akkutekniikat: Litium-rautafosfaattiakut (LFP) ja Litiummangaanirautafosfaatti (LMFP)

Anonyymi-ap

Litiummangaanirautafosfaatti (LMFP) vai litiumrautafosfaatti (LFP)? Sähköautojen uusimmat akkutekniikat. BYD ja CATL hallitsevat.

https://plugthesunshine.de/en/lmfp-versus-lfp-whats-the-difference/

BYD julkaisee toisen sukupolven LMFP-teräakun elokuussa.
Tänä vuonna Kiinan johtavat akkuyhtiöt Gotion High-tech ja CATL tuovat markkinoille myös LMFP-akkuja.

https://www.kallanish.com/en/news/power-materials/market-reports/article-details/byd-to-release-second-gen-lmfp-blade-battery-in-august-0424/

30

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt poliittisten päättäjien on alettava tehdä saastuttavista autoista entistä vaikeampaa myydä korkeammilla veroilla. Valitettavasti vanhat autonvalmistajat hyväksyvät sähköautot täysin vain, kun ilmamyrkytysajoneuvojen myynti on erittäin vaikeaa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Miksi muka? Jos sähköautot kerran ovat niin hyviä kuin jotkut idiootit sähköautofanaatikot väittävät niin niiden pitäisi mennä myyntiin ilman minkäänlaista tukea. Sähköautoilla ja polttomoottoriautoilla pitäisi olla samat verot. Ja kaikkein vähiten saastuttaa, jos ajaa mahdollisimman kauan autolla, myös polttomoottoriautolla. Autojen käyttöikää pitäisi pidentää nykyisestä.

        Jos halutaan vähentää saastuttamista niin sähköautoilta pitäisi vaatia vähintään 20 vuoden takuuta. Lisäksi sähköautojen hinnoista pitäisi leikata vielä kymmeniä prosentteja ja käytetyistä sähköautoista 70%.

        Eikä ole mitään syytä luopua polttomoottoriautoista vielä ainakaan 30 vuoteen vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot kuinka itkevät. Sähköautojen fanittaminen on muutenkin idiotismia.

        Muutenkin kirjoitat varmaan näin, koska olet autokauppias ja autokauppiaathan ovat järjestään valehtelevia huijareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muka? Jos sähköautot kerran ovat niin hyviä kuin jotkut idiootit sähköautofanaatikot väittävät niin niiden pitäisi mennä myyntiin ilman minkäänlaista tukea. Sähköautoilla ja polttomoottoriautoilla pitäisi olla samat verot. Ja kaikkein vähiten saastuttaa, jos ajaa mahdollisimman kauan autolla, myös polttomoottoriautolla. Autojen käyttöikää pitäisi pidentää nykyisestä.

        Jos halutaan vähentää saastuttamista niin sähköautoilta pitäisi vaatia vähintään 20 vuoden takuuta. Lisäksi sähköautojen hinnoista pitäisi leikata vielä kymmeniä prosentteja ja käytetyistä sähköautoista 70%.

        Eikä ole mitään syytä luopua polttomoottoriautoista vielä ainakaan 30 vuoteen vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot kuinka itkevät. Sähköautojen fanittaminen on muutenkin idiotismia.

        Muutenkin kirjoitat varmaan näin, koska olet autokauppias ja autokauppiaathan ovat järjestään valehtelevia huijareita.

        SÄHKÖAUTOT OVAT KEHITYKSESSÄ VASTA ALKUTAIPALEELLA, ETTÄ VAKIINNUTTAISIVAT ASEMANSA LUOTETTAVINA JA KESTÄVINÄ, PITKÄ IKÄISINÄ, ENNENKAIKKEA HALPOINA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SÄHKÖAUTOT OVAT KEHITYKSESSÄ VASTA ALKUTAIPALEELLA, ETTÄ VAKIINNUTTAISIVAT ASEMANSA LUOTETTAVINA JA KESTÄVINÄ, PITKÄ IKÄISINÄ, ENNENKAIKKEA HALPOINA.

        Sinulla ei kuitenkaan koskaan tule olemaan varaa minkäänlaiseen käytettyyn sähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muka? Jos sähköautot kerran ovat niin hyviä kuin jotkut idiootit sähköautofanaatikot väittävät niin niiden pitäisi mennä myyntiin ilman minkäänlaista tukea. Sähköautoilla ja polttomoottoriautoilla pitäisi olla samat verot. Ja kaikkein vähiten saastuttaa, jos ajaa mahdollisimman kauan autolla, myös polttomoottoriautolla. Autojen käyttöikää pitäisi pidentää nykyisestä.

        Jos halutaan vähentää saastuttamista niin sähköautoilta pitäisi vaatia vähintään 20 vuoden takuuta. Lisäksi sähköautojen hinnoista pitäisi leikata vielä kymmeniä prosentteja ja käytetyistä sähköautoista 70%.

        Eikä ole mitään syytä luopua polttomoottoriautoista vielä ainakaan 30 vuoteen vaikka mielisairaat sähköautofanaatikot kuinka itkevät. Sähköautojen fanittaminen on muutenkin idiotismia.

        Muutenkin kirjoitat varmaan näin, koska olet autokauppias ja autokauppiaathan ovat järjestään valehtelevia huijareita.

        Uusia polttomoottoriautoja ei pian ole markkinoilla lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusia polttomoottoriautoja ei pian ole markkinoilla lainkaan.

        Mutta vanhoilla polttomoottoriautoilla ajellaan vielä useita kymmeniä vuosia. Ja käytetyt polttomoottoriautot menevät vielä helposti myyntiin kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vanhoilla polttomoottoriautoilla ajellaan vielä useita kymmeniä vuosia. Ja käytetyt polttomoottoriautot menevät vielä helposti myyntiin kymmeniä vuosia.

        Siitä vain polttarilla odottamaan nousevia päästöpohjaisia veroja ja nousevia polttoaineen hintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vain polttarilla odottamaan nousevia päästöpohjaisia veroja ja nousevia polttoaineen hintoja.

        Ennusteiden mukaan öljyn hinta luultavasti laskee, joten tuskin mitään valtavaa nousua polttoaineen hinnassa tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennusteiden mukaan öljyn hinta luultavasti laskee, joten tuskin mitään valtavaa nousua polttoaineen hinnassa tapahtuu.

        Ei se bensan ja dieselin hinta ole juuri öljyn hinnasta kiinni. Suurin osa siitä on veroja, ja niitä voidaan kätevästi muuttaa tarpeen ja agendan mukaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mercedes-Benz Korean verkkosivuilla julkaistujen tietojen mukaan vain EQE 300 on varustettu CATL-akuilla, kun taas EQE 350+, AMG 53 4M+ ja EQE 350 4M käyttävät Farasisin akkuja. EQS-mallistossa EQS 350 käyttää myös Farasis-akkuja, kun taas muut mallit on varustettu CATL-akuilla. Mitä tulee EQE SUV -malleihin, EQE 500 4M käyttää Farasis-akkuja ja EQE 350 4M CATL-akkuja.

        EQC on varustettu yksinomaan LG Energy Solutionin akuilla, kun taas EQB käyttää SK Onin akkuja. EQA on varustettu joko CATL- tai SK On -akuilla valmistusvuodesta riippuen.


      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen ketju aloituksineen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomalaisten lehtien pärinäpoikienkin pitäisi perehtyä uusiin akkutekniikoihin.

      • Anonyymi

        Ei ne ymmärrä niistä mitään.


      • Anonyymi

        Olisihan tuo mukava lukea.


    • Anonyymi

      Niin LFP:n ongelma on surkea latauksen vastaanottaminen alle nollan lämpötiloissa. Se siis vaatii rajua akun lämmittämistä mikä vie energiaa.
      LFP selvä etu on syklien kesto mikä on 1.5-2 kertainen litium ion akkuun nähden.

      Eli jos litium ioni akulla ajaa miljoonan niin LFP:llä sitten liki kaksi miljoonaa. Tällä on varmasti jokaiselle suuri merkitys.

    • Anonyymi

      Nykyisten sähköautojen pulmana on edelleen kehittymätön akusto, johon on sitoutunut paljon massaa, kokoa ja paljon pääomaa !?

      Ihmiset eivät tahdo ymmärtää, että jos huonosti käy niin pelkkä akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !?

      Ammatti lehdistön tulisi käsitellä tätä pulmaa rehellisesti, eikä hehkuttaa sähköauton erinomaisuutta !?

      • Anonyymi

        Sinä et näköjään ymmärrä tuosta asiasta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näköjään ymmärrä tuosta asiasta mitään.

        Akusto on sellainen kuin on !!

        Ei se valittamalla muutu !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akusto on sellainen kuin on !!

        Ei se valittamalla muutu !?

        Se ei ole sellainen kuin sinä valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole sellainen kuin sinä valehtelet.

        Kysykää sähköautonne merkki korjaamosta mikä on akuston vaihdon asiakas hinta ?

        Siitä se selviää !


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Valetta kaikki.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1371
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1104
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1060
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      859
    Aihe