Hyväntekeväisyys ryhmiä

Anonyymi-ap

Joulu jälleen tulossa ja mietityttää miten autan Suomessa. Myös kohderyhmä? Niin suuresti puhutaan huijareita perheissä sekä ryhmien ylläpidossa .
Mistä tiedän mihin luotan. Voiko rahaa laahjoittaa. Vai onko kiellettyä. Tuhansia kysymyksiä.

12

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pidä itse

• Anonyymi

Lahjoita Hurstille. Menee ainakin oikeaan osoitteeseen, eikä tarvi kysellä.

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Ei missään tapauksessa Hurstille.

• Anonyymi

Minäkin haluaisin auttaa kasvokkain Helsingin seudulla. Ostaa jouluruuat ja pienet lahjat. En kuitenkaan tiedä mitä kautta😢

• Anonyymi

Se on virhe. Kerjäävät rahaa sitten koko vuoden.

• Anonyymi

Tarkkaile kaupassa asiakkaita.
        Kyllä sen näkee kuka on köyhä.

Eräs vanhus (isoäiti?) kulki kaupan läpi nopeasti kahden lapsen kanssa joista toinen kiltisti anoi josko saisi tämän "sipsipussin" mutta ei ollut vanhuksella rahaa.
        Säälin heitä mutta en voinut auttaa koska itselläkin oli juuri ja juuri rahaa omiin menoihin.

Yleensä ne oikeasti köyhät ovat hiljaisia syrjässä kulkijoita.
        Ammattikerjäläiset kuten romanian romanit ovat pelkkiä roistoja jotka kyllä röyhkeästi osaavat selittää "kun mulla on tässä tämä sylivauva joka tarttis maitoa". Itse ovat lihavia ja rikkaita koska vieraat syöttää heidän lapset.

• Anonyymi

Kyllä apu kelpaisi pohjoisen tytölle 😔

• Anonyymi

Minulla ei ole paljon rahaa, mutta olen neulonut sukkia, monen kokoisia, ja tarkoitukseni on laittaa ne Pelastusarmeijan joulupataan. Sitä en kyllä tiedä, jaetaanko ne tosiaan köyhille perheille, vai laitetaanko ne myyntiin heidän myymäläänsä. Villasukat ovat tarpeellisia, eivät maksa kovin paljon tehdä, mutta aikaa menee päivä tai pari. Jos niistä pyytää kympin, harva ostaa ne edes sillä. Ja siis palkoillehan villasukilla ei koskaan pääse. Ne pitää antaa saajalle sukkina, ei yrittää tehdä niistä kauppatavaraa. Jos ne myydään lankojen hinnalla, mitä hyvää niillä parilla eurolla saa? Menevätkö ne pari euroa edes kohderyhmälle vai puljun pyörittäjille?

Pitääpä kysäistä padan vahtijalta, kun vien sukat. Tosin hän on vapaaehtoinen, eikä ehkä tiedä, minne tavarat päätyvät. Jos teistä joku tietää, kertokaapa. Tai voisin kysyä suoraan Pelastusarmeijasta.

• Anonyymi

Joulun lapsi -keräys on kai vielä käynnissä? Netistä löytää ihania videoita, joissa suomalainen avustusryhmä vie noita 'kenkälaatikoita' täynnä hyvää ja hyödyllistä Euroopan köyhimmille lapsille Romaniassa, Moldovassa ja Ukrainassa. Sydäntä lämmittää se aito ilo ja kiitollisuus lasten kasvoilla. Suosittelen katsomaan. Ehkä se innostaa kokoamaan paketteja ensi vuonna, ja jos on näppärä, vielä täksi jouluksi.

• Anonyymi

Minä toivoisin, että ihmiset antaisivat apua suoraan avun tarvitsijoille. Jos kutoo sukkia ja haluaa antaa ne niin kannattaa miettiä, kuka lähipiiristä tai vaikka tuttavan tuttava tarvitsee apua ja antaa sinne.

Olen huomannut elämäni aikana, että jos antaa rahaa tai tavaraa esim. yhdistykselle tms. lahjoitettavaksi eteenpäin, niin rahat ja parhaimmat tavarat "häviävät" eivätkä menekään apua tarvitseville. itse en enää anna mitään mihinkään keräyksiin, vaan autan suoraan ihmisiä jos tiedän, että jollakin on oikeasti vaikeaa.

• Anonyymi

Suuremmat firmat kuten unicef rakentavat vain itselleen pilvenpiirtäjiä ja köyhille antavat siniset ruutuvihot ja lyijykynän.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2373
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      838
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      831
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      735
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      722
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      684
    Aihe