Osaako joku kertoa mikä on hydrorofiilinen side ja miten sitä käytetään?
En löytänyt Googlella tietoa eikä edes yliopiston apteekeissa myydä erikseen hydrorofiilisia siteitä. Ostin ensiapulaukun josta löytyi tällainen side.olisi kiva tietää käyttöohjeet ja millaisiin haavoihin se sopii käytettäväksi.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Hydrorofiilinen side?
6
151
Vastaukset
- Anonyymi
Hydrofobinen bakteereita, hiivasientä ja viruksia sitova haavasidos on laajimmin käytetty. Sen nimi on Sorbact. Se on vihreä verkkomainen tai puuvillamainen. Käytämme sitä tödella paljon kroonisten haavojen hoidossa. Toimii hyvin.
Hydofiilisillä sieillä kokemukset olivat huonoja. Niitä emme käytä.- Anonyymi
Mitä ne hydrofiiliset ovat? Mitä se tarkoittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne hydrofiiliset ovat? Mitä se tarkoittaa?
Hydrofiilinen tarkoittaa molekyylin ominaisuutta, jonka johdosta se liukenee veteen tai muuhun pooliseen liuottimeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hydrofiilinen tarkoittaa molekyylin ominaisuutta, jonka johdosta se liukenee veteen tai muuhun pooliseen liuottimeen
Miten se toimii haavan hoidossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se toimii haavan hoidossa?
se imee vettä eli eli esim haavanesteitä itseensä se side
- Anonyymi
Hydrofiilinen side soveltuu parhaiten haavasidosten kiinnittämiseen kehon liikkumattomiin osiin ja märkäsidosten kiinnittämiseen.
Mulla ainakin googlesta löytyi tietoa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117