Eikö JT saa omassa mielessään ajatella, mitä puoluetta hän kannattaisi, jos saisi äänestää. Pystyykö sitä olemaan niin puolueeton, että mitään ei ajattele?
Puolueettomuus
9
135
Vastaukset
Useat tuntemistani jt kannattavat salaa Borneon Peräilma-allianssia. Ja myös Peräsuolijoen Peräilma-liitto saa kannatusta.
- Anonyymi
Raamatun pariin, se oppi toimii vain paratiisissa!
- Anonyymi
Kyllä todistajilla on näkemyksiä poliittisiin asioihin ja jotkut heistä esimerkiksi vaikuttavat vasemmistolaisemmilta, jotkut oikeistolaisemmilta. Varsinaiseen puoluepolitiikkaan ei kuitenkaan yleensä oteta julkisesti kantaa. Omassa mielessään voi tietysti ajatella mitä vain, riippuen siitä, kuinka tiukasti on Vartiotorni-seuran talutusnuorassa.
Järjestö myös kieroilee äänestämisen suhteen. Annetaan periaatteessa lupa "käydä äänestämässä" jos tämä on valtiovallan vaatimus, mutta annetaan ymmärtää, että tuolloin tulisi jättää tyhjä äänestyslippu. Suomen kaltaisessa maassa, jossa äänestäminen ei ole sakon tai muun rangaistuksen uhalla vaatimus, todistaja ei saisi käydä äänestämässä ja tällaisesta asian tietoon tullessa hän joutuisi vaikeuksiin seurakunnassa.- Anonyymi
Jos ei-JT mies vaatii JT vaimoa äänestämään, on se tehtävä. Näin on ollut aiemmin, onko enää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei-JT mies vaatii JT vaimoa äänestämään, on se tehtävä. Näin on ollut aiemmin, onko enää?
Kyllä tämä on voimassa edelleen, ainakaan mitään kirjallista aineistoa ei ole tullut missä tuo kumottaisiin.
Perheenpään vaatimus rinnastetaan esivallan vaatimukseen, eli vaimo saa käydä "äänestämässä" jos aviomies sitä vaatii. Silti hänen odotetaan jättävän tyhjän lipun tms. eli varsinaista äänen antamista jollekin ehdokkaalle ei hyväksytä, vaikka sitä ei kukaan olekaan tarkkailemassa.
Ns. kristillisen puolueettomuuden rikkominen on Vartiotornin uskonnossa asia, josta ei muodollisesti eroteta, mutta katsotaan itse eronneeksi, missä "eroamispäätös" tehdään siis henkilön itsensä puolesta. Toisin sanoen erotetaan kiertoteitse.
- Anonyymi
Kaksi entistä JT-työkaveria olivat SMP:n kannattajia, puoluetta ei tosin ole enää ihan samanlaisena. Vennamon jälkeen ei tullut karismaattista johtajaa, jota seurata.
- Anonyymi
Perussuomalaiset voisi olla monen todistajan mieleen, jos he saisivat ottaa kantaa puoluepolitiikkaan. Konservatiiviset arvot ja hieman yksioikoinen populistinen asioiden käsittelytapa. Myöskään ympäristönsuojelu ei ole todistajuudessa kovin korkeassa kurssissa, pistäähän Jehova kohta kaiken kuitenkin uusiksi. Ihan kohta. Eikö pistäkin?
- Anonyymi
Anonyymi-ap 2024-11-22 14:25:27
" Eikö JT saa omassa mielessään ajatella, mitä puoluetta hän kannattaisi, jos saisi äänestää. "
-Äänestyskielto on ollut ja mennyt. vartiotornikaupittelua ei Bulgaria olisi sallinut, jos äänestyskielto olisi säilytetty.
Niin äänestyskielto poistettiin.
Mene ja tiedä, ehkei sijoitusyhtiötä Irlantiin olisi perustettu ilman Bulgariassa kaupiteltujen vartiotornien tulovirtoja ?
Vartiotorniseura ei olisi vartiotorniseura, jos tuohon sääntömuutokseen ei olisi liittynyt jokin kupru. Mikä ? Nyt säännöt sanovat että äänestänyt vartiotornikaupittelija katsotaan itse eronneeksi. - Anonyymi
Onko totta että jehovant. vaimot ovat hiljaa kokouksissaan? Sen tiedän, etteivät he saa mennä äänestämään. Saarnojen pitämisestä en tiedä.
Linkissä Raamatun opetus, saavatko naiset puhua ja opettaa :
https://youtu.be/lQjYDYEGjzk
Siinä sanoo, että naiset saa opettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289