Hihhuli on henkilö, jolla on vääristyneitä ajatuksia toisten ihmisten ajattelusta. Hihhuli voi olla esmerkiksi ateisti, joka ei ymmärrä, millainen uskovaisten jumalakuva on.
Samoin hihhuli voi olla teisti, jolla harhaisia käsityksiä ateistien ajattelusta.
Hihhuli, kuka se on?
43
488
Vastaukset
- Anonyymi
Kielitoimiston sanakirjasta:
hihhuli = substantiivi, halv. kiihkomielinen uskonnollisen liikkeen kannattaja; kiihkoilija, intoilija.- Anonyymi
Vihreä liike on täynnä hihhuleita .ja se joutaisi lakkauttaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreä liike on täynnä hihhuleita .ja se joutaisi lakkauttaa .
Luultavasti persuissa on eniten hihhuleita ja siksi se voitaisiin suurimpana hörhöpuolueena lakkauttaa.
- Anonyymi
Määritelmä sopii siis huvin moniin ateisteihinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määritelmä sopii siis huvin moniin ateisteihinkin.
Sinun mielestäsi ateistit siis ovat kiihkouskovaisia? Taidatpa olla aika sekaisin ja puhut pelkkää kaliumkarbonaattia.
- Anonyymi
Hihhuli on raamatunvastainen
Raamatunvastaisukksia löytyy yli 2000 erilaista..... Onko vuoden päästä jo yli 3000- Anonyymi
Hihhuli nimenomaan on henkilö, joka on lukenut Raamattua niin paljon, että on seonnut.
Esimerkkinä esim. JT:t, jotka ovat keksineet omia oppeja omasta päästään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihhuli nimenomaan on henkilö, joka on lukenut Raamattua niin paljon, että on seonnut.
Esimerkkinä esim. JT:t, jotka ovat keksineet omia oppeja omasta päästään.Soopaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkkinä esim. JT:t, jotka ovat keksineet omia oppeja omasta päästään.Miten Raamattu sekoittaa pään????
Se on alusta loppuun kuvausta sen aikaisesta elämänmenosta!!!!
Kyllä enemmin sekoaa kun lukee aku ankkaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Raamattu sekoittaa pään????
Kyllä enemmin sekoaa kun lukee aku ankkaa!Ne, jotka lukevat liikaa Raamattua, alkavat kuvitella kaikenlaista hörhöä. Raamatun perusteella voi kehitellä vaikka minkälaisen uskonnon, kun valitsee sopivat kohdat ja jättää huomiotta toiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne, jotka lukevat liikaa Raamattua, alkavat kuvitella kaikenlaista hörhöä. Raamatun perusteella voi kehitellä vaikka minkälaisen uskonnon, kun valitsee sopivat kohdat ja jättää huomiotta toiset.
Lahkot toimii juuri näin, valitaan tietyt jakeet, ja siitä sitten vaan sekoilemaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soopaa
Luin lapsena Raamattuakin kun muuta kuin uskonnollista kodissamme ei ollut.
Kuollutta tekstiä enimmäkseen.
Uusitestamentti vielä harhaanjohjavaa ja vääristelevää. Perustelen tämän väittämällä, että myös Jeesuksen varhaisimmat esi-isät nousivat alkumerestä kuten muutkin nykyisten selkärankaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Raamattu sekoittaa pään????
Kyllä enemmin sekoaa kun lukee aku ankkaa!Akuankistit tosin eivät ole yhtä vaarallista porukkaa kuin kreationistit. Ensinmainitut ovat lähinnä harmittomia hömelöitä, jälkimmäiset vaarallisia kiihkoilijoita, jotka haluavat polttaa kaikki "vääräuskoiset" elävänä roviolla, kivittää seksuaalivähemmistöjen edustajat ja alistaa naiset pelkiksi synnytyskoneiksi vailla mitään oikeuksia.
- Anonyymi
Hihhuli termi on onneksi hyvin määritelty tieteellisen aineiston totuussivustolla eli hikipediassa:
https://hikipedia.info/wiki/Hihhuli
Koska se on tuolla määritelty ei mikään muu määritelmä voi olla samaan aikaan voimassa. "Hihhuli" on alun perin halventava nimitys, jota käytettiin (jyrkästä) lestadiolaisesta tai kiihkoilijasta. Nykyään sillä viitataan myös mihin tahansa henkilöön, joka on voimakkaasti uskonnollinen tai ideologinen ja usein ulospäinsuuntautunut uskossaan. Sana on peräisin 1800-luvulta, ja se muodostui lestadiolaisten tilaisuuksissa kuulluista "hih huh" -huudoista.
Onko sinulla jotain erityistä, mitä haluaisit tietää tästä aiheesta?- Anonyymi
Suomennettuna tuo tarkoittaa, että hihhuli on uskonnosta seonnut kiihkoilija, joka haluaa väkisin tyrkyttää käsityksiään ihmisille, jotka eivät ole niistä kiinnostuneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomennettuna tuo tarkoittaa, että hihhuli on uskonnosta seonnut kiihkoilija, joka haluaa väkisin tyrkyttää käsityksiään ihmisille, jotka eivät ole niistä kiinnostuneita.
Seonneita on vain ateistit.
Tervejärkinen ei sano, että Jumalaa ei ole! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsityksiään???????
Ne on Raamatun tarjoamia käsityksiä ja kaikki on erittäin järkeviä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervejärkinen ei sano, että Jumalaa ei ole!Kyllä ne uskovaiset ovat niitä seonneita. Kuuleehan tuon jo puheista.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne uskovaiset ovat niitä seonneita. Kuuleehan tuon jo puheista.
Ateistit ovat katkeria ilkeitä ihmisiä eivät rakasta edes itseään muista puhumattakaan.
Uskovaisten seura saa hyvän onnellisen olon.
Suosittelen uskovaa ystävää elämänkumppaniksi.- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Ateistit ovat katkeria ilkeitä ihmisiä eivät rakasta edes itseään muista puhumattakaan.
Suosittelen uskovaa ystävää elämänkumppaniksi.Nimenomaan uskova puoliso, pysyy homma jotenkin kasassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervejärkinen ei sano, että Jumalaa ei ole!Viisaat tietävät että Allah on ainoa oikea jumala!
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan uskova puoliso, pysyy homma jotenkin kasassa!
Näin on. Ateistin kanssa saa pelätä henkensä puolesta jos tänne kirjoitettuja uhkauksia on uskominen.
- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Suosittelen uskovaa ystävää elämänkumppaniksi.Sinun kannattaa uskovaisena pysyä vain kaltaistesi parissa eikä keskustella älykkäämpien ihmisten kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kannattaa uskovaisena pysyä vain kaltaistesi parissa eikä keskustella älykkäämpien ihmisten kanssa.
Olen kenen seurassa itse haluan. Ateistit ovat marginaali ryhmä. Ei heitä vapaana näy.
- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Olen kenen seurassa itse haluan. Ateistit ovat marginaali ryhmä. Ei heitä vapaana näy.
Sitähän minä sanoin, että pysy kaltaistesi joukossa.
Nytkö ateistit ovat marginaaliryhmä? Yleensä kauhistellaan, miten paljon Suomessa on ateisteja. Ja miten niin vapaana? Suurin osa ateisteista on "vapaana", ei edes kiihkouskovaisten vainoamina.
Uskiksia eli kiihkouskovaisia on Suomessa vain muutama satatuhatta eli pieni vähemmistö. - Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Suosittelen uskovaa ystävää elämänkumppaniksi.Sopii varmaan, jos on masokisti!
- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Nelivuotiskertomuksen mukaan heitä on 31% suomalaisista.
Krisseleitten jumalaan uskoo 19%.
Ja ero esnkun kasvaa.
Eli se siitä marginaaliryhmästä! Anonyymi kirjoitti:
Nelivuotiskertomuksen mukaan heitä on 31% suomalaisista.
Krisseleitten jumalaan uskoo 19%.
Ja ero esnkun kasvaa.
Eli se siitä marginaaliryhmästä!En ole koskaan oikeassa elämässä tavannut ateistia. Eihän kukaan vapaana kulkeva ala selostamaan että on uskossa tai ateisti. Sellaisia puhuvat ovat mielisairaalan potilaita. Olenkin järkyttynyt että täällä jotkut ovat valmiita tappamaan ateismin vuoksi.
Menkää hoitoon.
Jumalan siunausta.Anonyymi kirjoitti:
Sitähän minä sanoin, että pysy kaltaistesi joukossa.
Nytkö ateistit ovat marginaaliryhmä? Yleensä kauhistellaan, miten paljon Suomessa on ateisteja. Ja miten niin vapaana? Suurin osa ateisteista on "vapaana", ei edes kiihkouskovaisten vainoamina.
Uskiksia eli kiihkouskovaisia on Suomessa vain muutama satatuhatta eli pieni vähemmistö.En ole koskaan tavannut elämässäni ihmistä joka sanoo olevansa ateisti. Eihän sellaisia juttuja puhu kuin mielisairaalan potilaat.
Minulla on laaja ystäväpiiri juttelemme arkipäivän asioista kyselemme kuulumiset, Jaamme ilot ja surut. En edes tiedä uskovatko vai eivät.
Olenkin järkyttynyt että täällä ateistit ovat niin sekaisin että uhkaavat tappaa ja sulkea mielisairaaloihin.
Jumalan siunausta- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
En ole koskaan tavannut elämässäni ihmistä joka sanoo olevansa ateisti. Eihän sellaisia juttuja puhu kuin mielisairaalan potilaat.
Minulla on laaja ystäväpiiri juttelemme arkipäivän asioista kyselemme kuulumiset, Jaamme ilot ja surut. En edes tiedä uskovatko vai eivät.
Olenkin järkyttynyt että täällä ateistit ovat niin sekaisin että uhkaavat tappaa ja sulkea mielisairaaloihin.
Jumalan siunaustaEihän kenellekään tule mieleenkään kertoa kenellekään ateismistaan, miksi kukaan sellaista kertoisi ja ketä kiinnostaisi? Ainoastaan uskiksia kiinnostaa toisten uskot ja uskomattomuudet.
Mutta kyllä lahkolaiset toisensa tuntevat lahkokokouksistaan.
En ole koskaan kuullut ateistista, joka haluaisi tappaa uskovaisia. Taitaa lähinnä olla uskovaisten vainotuksi tulemisen toiveen aiheuttamaa omaa öyhötystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kenellekään tule mieleenkään kertoa kenellekään ateismistaan, miksi kukaan sellaista kertoisi ja ketä kiinnostaisi? Ainoastaan uskiksia kiinnostaa toisten uskot ja uskomattomuudet.
Mutta kyllä lahkolaiset toisensa tuntevat lahkokokouksistaan.
En ole koskaan kuullut ateistista, joka haluaisi tappaa uskovaisia. Taitaa lähinnä olla uskovaisten vainotuksi tulemisen toiveen aiheuttamaa omaa öyhötystä.Kyllä kai tieto ateistisesta vakaumuksesta täytyy olla joidenkin tiedossa.
Jos yksinäinen ateisti siunataan hautaan väärin liturgioin, niin ruumis alkaa värähdellä papin sanoista, ja päätyy jonnekin ei toivottuun ulottuvuuteen.
Väestörekisterikeskuksessa pitäisi olla tieto asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai tieto ateistisesta vakaumuksesta täytyy olla joidenkin tiedossa.
Jos yksinäinen ateisti siunataan hautaan väärin liturgioin, niin ruumis alkaa värähdellä papin sanoista, ja päätyy jonnekin ei toivottuun ulottuvuuteen.
Väestörekisterikeskuksessa pitäisi olla tieto asiasta.Kirkkoon kuulumattomuus ei kerro asiasta. Lisäksi hautaaminen siirtyy pois seurakunnilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervejärkinen ei sano, että Jumalaa ei ole!Tervejärkinen ymmärtää, että uskonnolliset kuvitelmat ovat vain kuvitelmia. Ateismi tarkoittaa selväjärkistä suhtautumista uskonnollisiin kuvitelmiin ja hylkää ne lapsellisina.
- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Näin on. Ateistin kanssa saa pelätä henkensä puolesta jos tänne kirjoitettuja uhkauksia on uskominen.
Ei kukaan ole uhannut uskovaisten henkeä. Luultavasti uskovaiset ovat itse kirjoittaneet mustamaalatakseen ateisteja. Ateistilla ei ole mitään syytä uhkailla ketään, todellisuus puhuu itse puolestaan.
Anonyymi kirjoitti:
Tervejärkinen ymmärtää, että uskonnolliset kuvitelmat ovat vain kuvitelmia. Ateismi tarkoittaa selväjärkistä suhtautumista uskonnollisiin kuvitelmiin ja hylkää ne lapsellisina.
Ateismi on näkemys tai uskomusjärjestelmä, joka kieltää jumalien ja yliluonnollisten voimien olemassaolon. Tämä voi johtua erilaisista syistä, kuten rationaalisesta ajattelusta, tieteellisestä näkökulmasta tai henkilökohtaisista kokemuksista. Ateistit usein korostavat, että heidän suhtautumisensa perustuu todistettaviin ja järkeenkäypiin faktoihin.
On kuitenkin tärkeää muistaa, että uskonnollinen tai uskonnollinen katsantokanta on henkilökohtainen asia, ja ihmiset voivat löytää merkitystä ja tarkoitusta sekä uskonnollisista että ei-uskonnollisista näkemyksistä. Elämme monimuotoisessa maailmassa, jossa on tilaa eri uskomusjärjestelmille.
Haluaisitko keskustella lisää aiheesta tai jostain muusta?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan ole uhannut uskovaisten henkeä. Luultavasti uskovaiset ovat itse kirjoittaneet mustamaalatakseen ateisteja. Ateistilla ei ole mitään syytä uhkailla ketään, todellisuus puhuu itse puolestaan.
Uskisten pelko jotuvansa ateistien väkivallan kohteeksi kuplii tietenkin heidän omasta suhtautumisestaan ateisteihin ja muihin uskoviin.
- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Ateismi on näkemys tai uskomusjärjestelmä, joka kieltää jumalien ja yliluonnollisten voimien olemassaolon. Tämä voi johtua erilaisista syistä, kuten rationaalisesta ajattelusta, tieteellisestä näkökulmasta tai henkilökohtaisista kokemuksista. Ateistit usein korostavat, että heidän suhtautumisensa perustuu todistettaviin ja järkeenkäypiin faktoihin.
On kuitenkin tärkeää muistaa, että uskonnollinen tai uskonnollinen katsantokanta on henkilökohtainen asia, ja ihmiset voivat löytää merkitystä ja tarkoitusta sekä uskonnollisista että ei-uskonnollisista näkemyksistä. Elämme monimuotoisessa maailmassa, jossa on tilaa eri uskomusjärjestelmille.
Haluaisitko keskustella lisää aiheesta tai jostain muusta?Jumalattomilla on aivan väärä käsitys uskovaisista!
Korjataan: Kun ihminen tulee uskoon, hän tulee uskoon sen takia, koska hän kokee IHAN OIKEASTI Jumalan olemassaolon ja on tekemisissä Hänen kanssaan.
SE EI OLE MITÄÄN KUVITTELUA, ihminen saa sen kokemuksen vain uskossa. eli se on yliluonnollista.
Ateistit hokee aivan turhaan kaiken maailman selityksiä, että usko on sitä ja tätä jne
Ateistit saavat kokea saman asia, tulemalla uskoon.
Sitä pitää vielä painottaa, että ihminen saa kokea sen vain siltä pohjalta miten itse uskoo, eli se pitää olla raamatunmukaista!
Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että ihmisen pitää tulla uskoon, ennen kuin liittyy mihinkään kristilliseen seurakuntaan, koska se vaikuttaa siihen mihin seurakuntaan liityt.
Jos se tapahtuu päinvastoin, olet varmasti eksytettyjen lahkossa mukana!
Miten löydät oikean uskon, nopeasti?
Lue 1 Moos. 1 luku kokonaan
Lue kokonaan sananlaskut 8 luku kokonaan.
Lue kaikki Matteus, markus, Luukas ja Johanneksen evankeliumit.
Oikea usko löytyy myös lukemalla pelkästään Johanneksen evankeliumi kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskisten pelko jotuvansa ateistien väkivallan kohteeksi kuplii tietenkin heidän omasta suhtautumisestaan ateisteihin ja muihin uskoviin.
Vain ateistit ovat väkivaltaisia!
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä kuka mutta Somen ryhmät pitäisi muuttaa että vain omalla nimellä voi kirjoittaa. Nyt täällä joka toisella on mielenterveys ongelma.
Anonyymi kirjoitti:
Vain ateistit ovat väkivaltaisia!
En ihmettele että nuoriso on varttihulluja. Some sota väkivalta näköalattomuus ateismi ruokkii pahaa oloa. Onneksi itse olen turvassa ja onnellinen.
- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
En tiedä kuka mutta Somen ryhmät pitäisi muuttaa että vain omalla nimellä voi kirjoittaa. Nyt täällä joka toisella on mielenterveys ongelma.
Näin pitäisi olla ja sen lisäksi myös kirjautumispakko.
Vähentäisi tyhjänpuhumista 99 %!
- Anonyymi
Hihhulilla on yksi mahdollisuus päästä jumalaharhoistaan!
Se tulee dilloin kun vedän hihhulia turpiin!!!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141612Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641589- 1331210
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525