Raamatussa on monia tapauksia tilanteista, joissa Jumalan miehet nuhtelevat synnintekijöitä.
Aivan, kuten tätä Teuvoakin on nuhdeltu.
Nuhdeltava eli siis synnintekijä ei tietenkään ollenkaan hypähdä ilosta, kun häntä kehoitetaan tekemään parannusta.
Päinvastoin, hän yleensä pikemminkin suuttuu, koska hän haluaisi jatkaa pahantekemistä.
Se, että toinen henkilö ( Raamatussa useimmiten Jumalan aito profeetta ) kehoittaa lopettamaan synnin harjoittamisen, aiheuttaa synnintekijässä närästystä ja jopa raivoa.
Mutta, jos synnintekijässä on vielä hitusenkaan jäljellä Jumalan mielen mukaista mieltä ja nöyryyttä, hän voi parhaassa tapauksessa jopa ottaa nuhteen oikealla tavalla vastaan ja taipua parannukseen, joka mielenmuutos on hänelle siunaukseksi! Silloinhan hän pääsee takaisin siihen oikeaan suhteeseen Jumalan kanssa! Se on riemullinen tilanne!
Daavidhan oli langennut rankasti ja oli pahassa jamassa hengellisesti.
Mutta Jumalahan näkee kaiken. Myös ihmisen sisimpään.
Jumala lähetti toisen ihmisen, Naatanin, Daavidin luo. Naatan puhui Daavidille vertauskuvallisesti Jumalan antamia sanoja ja sai Daavidin ymmärtämään, että hän oli tehnyt tosi väärin.
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.”
2 Sam 12:13
Daavid sai syntinsä anteeksi, joka oli onnellinen lopputulos. Synnin seuraukset hän joutui kyllä kärsimään.
Samoin Teuvokin voi saada syntinsä, karkeat valheensa ja herjansa anteeksi, jos hän nöyrtyy Jumalan ”käden alla”.
Toivotaan, että Teuvollekin tapahtuu parhaalla mahdollisella tavalla. Mutta se vaatii häneltä nöyrtymistä Jumalan edessä!
Synninteko ja parannuksenteko
74
428
Vastaukset
- Anonyymi
Sitä en tiedä, että onko Jumalanne edessä? Se on vain varmaa kuollut on!
- Anonyymi
Jos hän ei taivu parannukseen, hän on varoittava esimerkki, jos taasen taipuu, hän on rohkaiseva esimerkki. Jumala on antanut ainakin runsaasti aikaa mielenmuutokseen.
- Anonyymi
Myös Jeesusta syytettiin sapattirikkomuksista ja se johti ristiinnaulitsemiseen.
- Anonyymi
Johannes Kastaja nuhteli Herodesta.
Mark 6:18
ja Johannes oli sanonut Herodekselle: "Sinun ei ole lupa pitää veljesi vaimoa".
Herodes ei ollut nöyrä, eikä Jumalan mielen mukainen ja mestautti Johanneksen.- Anonyymi
Jumalan miehen pitää julistaa totuutta.
- Anonyymi
Jeesusta nudeltiin sapatista milloin kulkivat pitkin peltoja sapattina ja syöden tähkäpäitä, siitä että paransi sapattina ja tämän vuoksi fariseukset halusivat tappaa. Jeesusta ja opetuslasta nuhdeltiin kun eivät paastonneet.
Kyllä nuhtelijoita riitti ristille asti.- Anonyymi
Jeesus oli Rabbi. Sapatinsäännöt eivät koskeneet heitä.
- Anonyymi
Antikristukset valtasivat alkuseurakunnan. Ei niitä kukaan pystynyt nuhtelemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Paavali tappoi Stefanoksen. Ei häntä siitä kukaan nuhdellut. Maine vaan kasvoi ja pelko teki tehtävänsä.
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'- Anonyymi
Jeesus ilmestyi Paavalille ja pysäytti hänet.
Apt. 22:
6. "Mutta matkalla, kun jo olin lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti puolenpäivän aikaan yhtäkkiä kirkas valo ympärilleni.
7. Kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
8. Minä kysyin: 'Herra, kuka sinä olet?' Ääni vastasi: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
1. Kor. 9:1; 1. Kor. 15:8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apt. 22:
6. "Mutta matkalla, kun jo olin lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti puolenpäivän aikaan yhtäkkiä kirkas valo ympärilleni.
8. Minä kysyin: 'Herra, kuka sinä olet?' Ääni vastasi: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
1. Kor. 9:1; 1. Kor. 15:8Jeesus oli taivaassa Isän Jumalan oikealla puolella, ei missään henkijeesuksena erämaissa.
Pavali kirjoitti juuri Korintossa tunnustuskirjettä valehtelustaan Roomaan.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Paavali porukan selitykset Damaskkon matkasta on murhamiesten selityksiä kaikki tyynni.
Eivät kukaan heistä ole luotettavia todistajia ollenkaan.
Paavali kuuli ääniä päästään. Kukaan muu ei kuullut mitään. Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli taivaassa Isän Jumalan oikealla puolella, ei missään henkijeesuksena erämaissa.
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Paavali porukan selitykset Damaskkon matkasta on murhamiesten selityksiä kaikki tyynni.
Paavali kuuli ääniä päästään. Kukaan muu ei kuullut mitään.Kun Jeesus ilmestyi Paavalille, Paavali muuttui=uudestisyntyi kokosydämeltään ja ymärrykseltää toiseksi. Paavalie entinen mielenasenne käytänössä kuolijasijalle syntyi uusi Pyhälä Hengellä täytetty Jeesuksen oma ihminen.
- Anonyymi
Tohok kirjoitti:
Kun Jeesus ilmestyi Paavalille, Paavali muuttui=uudestisyntyi kokosydämeltään ja ymärrykseltää toiseksi. Paavalie entinen mielenasenne käytänössä kuolijasijalle syntyi uusi Pyhälä Hengellä täytetty Jeesuksen oma ihminen.
Paavali ei tehnyt todellista parannusta koskaan, eikä voinutkaan, koska hänessä asui paha henki, jota ei otettu pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Paavali ei ottanut itse vastuuta omista synneistään, vaan yritti ulkoistaa ja vierittää vastuun omista synneistään vanhoille aatameille ja lihoille, vaikka ei ne lihat mitään ajattele.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. - Anonyymi
Paavali, HUOM!, muuttui, kun Jeesus kohtasi hänet ja pelasti!
Sinäkin voit muuttua, ellet sitten mieluummin tarraa entistä tiukemmin herjoihisi ja valheisiisi. Jos niin teet, PAADUT, ja mielenmuutos ei enää onnistu. Mieti! Elämäsi on aivan loppusuoralla!
Jumala on antanut sinulle valtavasti armonaikaa!
Miksi haaskaat sen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli taivaassa Isän Jumalan oikealla puolella, ei missään henkijeesuksena erämaissa.
Paavali kuuli ääniä päästään. Kukaan muu ei kuullut mitään.Mikä sinut sai Paavalin vihaajaksi???
Mitä kuulet siitä hyötyväsi?
Et mitään!
Jo Pietari varoitti sinun kaltaisistasi Paavalin kirjoitusten vääntelijöistä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei tehnyt todellista parannusta koskaan, eikä voinutkaan, koska hänessä asui paha henki, jota ei otettu pois rukouksista huolimatta.
Paavali ei ottanut itse vastuuta omista synneistään, vaan yritti ulkoistaa ja vierittää vastuun omista synneistään vanhoille aatameille ja lihoille, vaikka ei ne lihat mitään ajattele.
Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.Voi sinua Teuvo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinut sai Paavalin vihaajaksi???
Mitä kuulet siitä hyötyväsi?
Et mitään!
Jo Pietari varoitti sinun kaltaisistasi Paavalin kirjoitusten vääntelijöistä!Mitä luulet siitä hyötyväsi?
Entä mitä luulet siitä hyötyväsi, että olet pannut huhun liikkeelle, että olisit ”edesmennyt”???
Sehän on VALHE! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin voit muuttua, ellet sitten mieluummin tarraa entistä tiukemmin herjoihisi ja valheisiisi. Jos niin teet, PAADUT, ja mielenmuutos ei enää onnistu. Mieti! Elämäsi on aivan loppusuoralla!
Miksi haaskaat sen?Ei se Jeesuksen kohtaaminen automaattisesti ketään muuta yhtään mihinkää, ei varsinkaan Sauluksen kaltaista paatununtta murhamiestä, jossa on paha henki. Nekin uskoon Jeesukseen ja tunnustaa hänen korkeimman Jumalan pojaksi, mutta eivät tee mitään parannusta.
Luuk. 8:28
Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se Jeesuksen kohtaaminen automaattisesti ketään muuta yhtään mihinkää, ei varsinkaan Sauluksen kaltaista paatununtta murhamiestä, jossa on paha henki. Nekin uskoon Jeesukseen ja tunnustaa hänen korkeimman Jumalan pojaksi, mutta eivät tee mitään parannusta.
Luuk. 8:28
Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?Hei, mitäpä muutakaan farisealaiselta Herodeksen sukulaiselta voisi odottaa.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla edes mikään psykiatri, jotta tuollaisen diagnoosin paavalista pystyy kirjoittamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä luulet siitä hyötyväsi?
Entä mitä luulet siitä hyötyväsi, että olet pannut huhun liikkeelle, että olisit ”edesmennyt”???
Sehän on VALHE!RIP Teuvo Suni ❣️🎚️ Meni tylsäksi tämä palsta, kun et saa enää Teuvosta riitakaveria.
Tuo yrityksesikin tuntuu vastenmieliseltä. - Anonyymi
Tohok kirjoitti:
Kun Jeesus ilmestyi Paavalille, Paavali muuttui=uudestisyntyi kokosydämeltään ja ymärrykseltää toiseksi. Paavalie entinen mielenasenne käytänössä kuolijasijalle syntyi uusi Pyhälä Hengellä täytetty Jeesuksen oma ihminen.
Aamen! Niin juuri on! Jeesus teki ja tekee edelleen suuria tekoja Pyhän Hengen kautta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.Olet suuresti eksynyt Teuvo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apt. 22:
1. Kor. 9:1; 1. Kor. 15:8Tuosta pysäytyksestä syntyi mahtava hengellinen tarina, kun monet, monet saivat kuulla evankeliumin Paavalin kautta ja Raamatussa ovat hänen kauttaan saadut kirjeet, siunaukseksi sadoille miljoonille halki vuosisatojen noin kahden tuhannen vuoden aikana. Ei ihan vähäinen vaikutus. Jumalalle siitä kunnia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.Paavali teki todellisen parannuksen. Siitä todistaa hänen elämänsä hyvä hedelmä kaikkinensa.
Milloin sinä teet parannuksen Teuvo herjoistasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi haaskaat sen?”Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.”
Psalmi 91:15 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RIP Teuvo Suni ❣️🎚️ Meni tylsäksi tämä palsta, kun et saa enää Teuvosta riitakaveria.
Tuo yrityksesikin tuntuu vastenmieliseltä.Sinä vaan jaksat valehdella. Häpeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vaan jaksat valehdella. Häpeä.
Koko palstan omiminen vuosia sitten kuolleen häpäisemiseen, on todella häpeällistä. Kehtaat vielä toitottaa valhettasi että Teuvo Suni olisi muka lavastanut kuolemansa. Touhusi on todella sairasta, joten HÄPEÄ itse, jos edes siihen pystyt.
Vainoojastasi huolimatta. RIP Teuvo Suni ❣️🎚️ - Anonyymi00079
Tohok kirjoitti:
Kyllä!
- Anonyymi
Jeesus oli Jumalan Poika ja aloitti uuden liiton, joten sapattisäädökset eivät koskeneet Häntä ja juuri siksi hän rikkoi sapatin. Fariseukset tosin eivät tätä ymmärtäneet, vaan elivät vanhan liiton hapatuksessa.
Sinällään oli oikein tappaa ihminen sapattirikkomuksista, mutta oli vain koittanut uusi aika jolloin usko ei ollut enää kuollut kirjain eikä sen takia ihmisiä tapettu, vaan uusi aika alkoi Jeesuksessa, jossa ihminen on vapaa Herrassa.- Anonyymi
Jeesus ei rikkonut mitään lakeja, käskyjä eikä Juutalaisia koskevia säädöksiä.
Jeesus oli Ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan, Juutalaisuuden ylipappi ja Rabbi, jota mitkään sapattisäännöt eivät edes koskeneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei rikkonut mitään lakeja, käskyjä eikä Juutalaisia koskevia säädöksiä.
Jeesus oli Ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan, Juutalaisuuden ylipappi ja Rabbi, jota mitkään sapattisäännöt eivät edes koskeneet.Hepr. 5:10
Hänestä tuli Jumalan asettama ylipappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta.
Matt. 12:5
Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
- Anonyymi
Fariseukset ja Saddukeukset olivat kieroja lahkolaisia, jotka syyttivät Jeesusta lakien rikkomisesta, mikä ei pitänyt paikkaansa.
Jos Jeesus olisi syyllistynyt syntiin, hän ei olisi voinut olle synnitön veriuhri. - Anonyymi
En tunne Teuvoa. Mutta kuvaus on osuva moniin ihmisiin.
Tarvitaankin totuuden näkemisyä ja paranuksen tekemistä.
Kun todella huutaa sydämessään Jumalalta apua, niin niin Hän auttaa suurela Armolla ja Rakkaudella. Vain Jumala voi meitä auttaa syvimistä vaikeuksista. Hän voi lähettää jonkun ihmisenkin tueksi.- Anonyymi
Etkä tule tuntemaan, kun hän on kuollut vuonna 2022 Toukokuussa.
- Anonyymi
Minulle on muuten turha tyrkyttää, noita Raamatun tarinoita, olen nimittäin
ns. agnostikko. - Anonyymi
Teuvo Sunin on hyvin pitkään herjannut monia ihmisiä ja uskovia. Hän ei ole suostunut parannukseen vaan jatkaa vaan. Erityisesti hän herjaa Paavalia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo Sunin on hyvin pitkään herjannut monia ihmisiä ja uskovia. Hän ei ole suostunut parannukseen vaan jatkaa vaan. Erityisesti hän herjaa Paavalia.
No tee ilmoitus poliisille, vaikka ei poliisikaan ketään henkiin herätä, Epäilenpä sinun itsesi joutuvan vaikeuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ns. agnostikko.Kovastipa hyvin kuitenkin täällä viihdyt. Ehkä sinulla on esirukoilija, joka taistelee puolestasi, jotta saisit pelastuksen.
Aika on lyhyt! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tee ilmoitus poliisille, vaikka ei poliisikaan ketään henkiin herätä, Epäilenpä sinun itsesi joutuvan vaikeuksiin.
Miksi tekisin?
Jumala on Tuomari. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovastipa hyvin kuitenkin täällä viihdyt. Ehkä sinulla on esirukoilija, joka taistelee puolestasi, jotta saisit pelastuksen.
Aika on lyhyt!Enpä ole tottunut keltään kyselemään mitä nettisivuja voin seurata. Älä käy minua uhkailemaan, että "Aika on lyhyt!"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä parannuksen vaatija sinä kuvittelet olevasi. Etenkin vuosia sitten kuolleen ihmisen suhteen olet vaatimuksinesi pahasti myöhässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä ole tottunut keltään kyselemään mitä nettisivuja voin seurata. Älä käy minua uhkailemaan, että "Aika on lyhyt!"
Ei se ole uhkaus. Se on toteamus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tekisin?
Jumala on Tuomari.Onneksi on edesmenneellä Teuvolla tuttu Tuomari juu ❣️🎚️😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ns. agnostikko.Mitä sitten? Tuleehan ateistejakin Jeesukseen uskoviksi. Pidän agnostikkoa lievempänä tapauksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten? Tuleehan ateistejakin Jeesukseen uskoviksi. Pidän agnostikkoa lievempänä tapauksena.
Voihan aivan Tervekin ihminen sairastua vaikka mihin tautiin, niin mikseipä ateistikin voi mennä päästään sekaisin, ja alkaa vaikka minkä sortin hihhuliksi.
- Anonyymi
Monet joutuvat harhautetuiksi, kun ihmiset tekevät liturgisia määräyksiä ja "sakramentteja" ohi Jumalan, joita Jumala ei ole tarkoittanut taikuudeksi.
- Anonyymi
Nimenomaan toisten ihmisten ulkopuoliset temput eivät vaikuta mitään, jollei ihminen itse ole kokosydämisesti hyväksynyt evankeliumia Jumalan viattomasta Pojasta Jeesuksesta.
- Anonyymi
Valon välähdykset viitaisivat paremminkin tuohon Jeesuksen ilmoitukseen.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan toisten ihmisten ulkopuoliset temput eivät vaikuta mitään, jollei ihminen itse ole kokosydämisesti hyväksynyt evankeliumia Jumalan viattomasta Pojasta Jeesuksesta.
Luuk. 24:
44. Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
45. Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. Luuk. 2:50
46. Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, Ap. t. 17:3
47. ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. Ap. t. 2:38; Ap. t. 3:19; Ap. t. 10:43; Ap. t. 13:38-39; Ap. t. 22:16
48. Te olette tämän todistajat. Joh. 15:27; Ap. t. 1:8; Ap. t. 2:32; Ap. t. 10:41; 1. Kor. 15:15
49. Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta."
Jes. 44:3; Joel 3:1-2; Joh. 14:26; Ap. t. 1:4; Gal. 3:14 - Anonyymi
Kaste ja ehtoollinen on Jeesuksen asettamat sakramentit ihmisen syntien anteeksisaamiseksi.
Sovitus tulee konkretian tasolle kasteessa ja ehtoollisessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste ja ehtoollinen on Jeesuksen asettamat sakramentit ihmisen syntien anteeksisaamiseksi.
Sovitus tulee konkretian tasolle kasteessa ja ehtoollisessa.1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valon välähdykset viitaisivat paremminkin tuohon Jeesuksen ilmoitukseen.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama. "Yksittäisillä, kontekstista irroitetuilla jakeilla ja niitä yhdistelemällä uudelleen voi kehitellä millaisia tarinoita vaan, kuten sinä juuri teit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovitus tulee konkretian tasolle kasteessa ja ehtoollisessa.Eivät mitkään toisten tekemät ritualit ketään pelasta.
Luterilaisille on tehty "kasteeksi" sanottu sakramntti, joka ei edes ole kaste, vaan lapselle ulkopuolisdsti tehty ulkoinen katomi en kultti.
Todellinen kaste tehdään ihmisen itse vapasehtoisesti pyytämänä ja upottamalla koko fysinen ruumis veten. Tämä kuva entisen elämän hautaamista ja nostessa vedestä kuvaa uuden elämän alkamista siinä nimessä kenenkä nimessä kastetaan.
Lutherin nimessä ei ole mitään hyötyä kastaa.
- Anonyymi
Jeesus varoittaa tästä ajasta kun sanotaan,että lait ja käskyt ovat historiaa ja pelkkien julistuksien perusteella ihminen pelastuu ja monet tunkeutuukin VÄKISIN taivaaseen omilla julistuksillaan.
- Anonyymi
Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Todella hyvä juttu ei yksikään vanhan liiton käsky ei ole hävinnyt mihinkään. Ei siis yksikään, eikä mitään rajata pois eikä keksitä omasta päästä että ei Jeesus tarkoitti vain kymmentä käskyä ja painotti niissäkin vain yhtä. Siihen harhaoppiin ei pidä langeta, vaan ottaa aivan kaikki pienimmästä pienimmätkin käskyt ja ohjeet huomioon ja tehdä niiden mukaan.
Mutta käytännön syistä niin pitää tehdä vain opissa ja teoriassa. Käytännössä siitä joutuisi suuriin vaikeuksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Et ymmärrä ollenkaan Jumalan tekoja. Hän voi pelastaa yhtä hyvin kiltin siivosyntisen kuin murhamiehenkin. Paavalin elämä muuttui valtavalla tavalla, kun Jumala teki murhamiehestä evankeliumin julistajan.
- Anonyymi
Ei kukaan pelastu ilman, että menee ovesta, joka on Jeesus Kristus ja tekemällä totisen parannuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Jumala voi puhua vaikka kiven kautta
Luuk. 19:
39. Muutamat fariseukset sanoivat väkijoukon keskeltä Jeesukselle: "Opettaja, kiellä opetuslapsiasi!" Luuk. 5:17
40. Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat."
Hab. 2:11
- Anonyymi
Olisihan tavaton laittomuus, jos joku olisi mennyt Mooseksen lakia jollakin tavalla muuttamaan ja lieventämään. Olisi korvasyyhyynsä ottanut sieltä mieleisiä lakeja ja keksinyt joillekin selityksiä miksi niitä ei enää huomioida samalla tavalla mitä Jumala tarkoittanut. Siinähän ihminen aivan leikkisi Jumalaa kun menisi mielensä mukaan lakeja muuttelemaan ja halunsa mukaan niitä vain noudattaisi. Mikä Jumalan kiivaus sellaisen päälle tulisi. Jokainen piirto, pieninkin vivahde mitä käskyjä ikinä Mooses Jumalalta sitten sainkaan ovat täydellisesti huomioitava jos ei halua olla laittomuuden tekijä. Ja varsinkin jos muita sellaisiksi syyttää. Silloin tosiaan joutuu miettimään jokaista askeltaan ja ojentamaan lähimmäisiä kovalla kädellä. Silloin ei enää päättömät herjat riitä jos lain jokainen piirto täytetään.
- Anonyymi
Jeesuksen taivaan Isällä oli kymmenen käskyä. Jeesus johdatti yhdeksän käskyn maailmasta takaisin kymmenen käskyn Israeliin. Kyse on israelilaisesta ylösnousemuksesta, joka todistaa farisealaista ylösnousemusoppia vastaan. Kolmasti vuodessa Israelin miehet nousevat ylös vanhurskaan Jaakobin vuorelle Jumalan huoneeseen (bet El) viettämään pyhää juhlaa. Jeesus poikkeuksellisesti veti perässään ihmisiä Mooseksen lain kannalta kuolleista niin että nämä pyhittäydyttyään ja noustessaan Siunausten vuorelle pesahina syntyivät uudelleen Jumalan lapsiksi, osaksi valittua kansaa, todellakin nousivat kuolleista.
Juuri Jeesuksen taivaan isän taivaassa oli kymmenes käsky. Jeesus oli liittoutunut Lain vaalijoiden (shamerim) kanssa. Tuosta taivaasta on ihmisen Poika jaettu maailmaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Commandments#Commandments_text_and_numbering
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-38011205
Jeesuksen biologisen isän temppelissä oli yhdeksän käskyä, jotka vaan numeroitiin yhdestä kymmeneen. Jeesus hylkäsi sen temppelin ja se purettiin. Ja Jeesus nousi vuorollaan taivaan isäksi. Ja Simon Pietari hänen jälkeensä samaan taivaaseen isäksi. Siihen taivaaseen, jonka Jumala oli 1. Mooseksen kirjan 1. luvussa erottanut maailmasta. Ei Israelin Jumala tuolloin alussa luonut koko maailmankaikkeutta, koska Hän ei luonut vettä, vaan vettä oli jo olemassa. Mutta Hän loi taivaan muotoilemalla sen (vuoren laen) ja erottamalla sen maailmasta. Myöhemmin Jaakob paettuaan tuohon paikkaan pakoon veljeään Esauta visioi portaikon, jota pitkin Jumalan sanansaattajat eli enkelit nousisivat maailmasta ylös taivaaseen ja laskeutuisivat taivaasta maailmaan. Tämä on israelilainen totuus, josta Stefanos alkoi puhua muistuttaessaan, ettei Jumala asu ihmiskäsin tehdyissä rakennuksissa, ja Jerusalemin fariseukset eivät sietäneet sitä. On kuin Saulin elämäntehtäväksi olisi tullut tukkia tiet taivaaseen ja hänen intohimokseen uskotella ihmisille Jeesuksen kuolleen verta vuotavana Jerusalemissa Pietarin itkiessä ja Marian mykistyessä pelosta, kun todellisuudessa Jeesus, joka oli morsiamensa, ylipapintytär Marian kautta syntynyt uudelleen israelilaiseksi ja tiesi nousevansa appensa seuraajana itse Israelin ylipapiksi, meni oppilaineen Joosefin puutarhaan ja Siunausten vuorelle juhlimaan omia häitään ja uudesti syntymistä osaksi valittua kansaa. Galilean juutalaiset yrittivät tehdä Jeesuksesta kuninkaansa mutta Jeesus esti sen, (Joh 6:15) koska Mooseksen Lain mukaan kuninkuutta ei saa sekoittaa pappeuteen niin kuin Daavidin pojat ja Hasmonit/"Makkabit" ja Herodekset olivat tehneet. Ja Jeesushan oli syntynyt leivän taloon, bet lehem, ylipapiksi. Saul, Herodes Suuren siskon lapsenlapsi ja fariseus, yritti nostaa itsensä pakanoiden ylipapiksi (1 kor 4:15) ja tavallaan onnistuikin omine oppilaineen toimissaan, sillä kristittyjen on mahdottoman vaikeaa nähdä historiallista Jeesusta tai hyväksyä Jeesuksen opastus kohti Israelin vuorta (Matt 23:9, Tuomas 32,48,106) joka on fyysistä todellisuutta ja kunnioittaa hänen päätöstään hylätä eteläisen Juudean Serubbabelin/Herodeksen temppeli. (Joh 2:19) Taivaan valtakunta oli tullut lähelle, koska Jerusalemissa ylipappeus oli siirtynyt takaisin Sadokin pojille ja Rooma oli sysännyt Herodekset sivuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen taivaan Isällä oli kymmenen käskyä. Jeesus johdatti yhdeksän käskyn maailmasta takaisin kymmenen käskyn Israeliin. Kyse on israelilaisesta ylösnousemuksesta, joka todistaa farisealaista ylösnousemusoppia vastaan. Kolmasti vuodessa Israelin miehet nousevat ylös vanhurskaan Jaakobin vuorelle Jumalan huoneeseen (bet El) viettämään pyhää juhlaa. Jeesus poikkeuksellisesti veti perässään ihmisiä Mooseksen lain kannalta kuolleista niin että nämä pyhittäydyttyään ja noustessaan Siunausten vuorelle pesahina syntyivät uudelleen Jumalan lapsiksi, osaksi valittua kansaa, todellakin nousivat kuolleista.
Juuri Jeesuksen taivaan isän taivaassa oli kymmenes käsky. Jeesus oli liittoutunut Lain vaalijoiden (shamerim) kanssa. Tuosta taivaasta on ihmisen Poika jaettu maailmaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Commandments#Commandments_text_and_numbering
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-38011205
Jeesuksen biologisen isän temppelissä oli yhdeksän käskyä, jotka vaan numeroitiin yhdestä kymmeneen. Jeesus hylkäsi sen temppelin ja se purettiin. Ja Jeesus nousi vuorollaan taivaan isäksi. Ja Simon Pietari hänen jälkeensä samaan taivaaseen isäksi. Siihen taivaaseen, jonka Jumala oli 1. Mooseksen kirjan 1. luvussa erottanut maailmasta. Ei Israelin Jumala tuolloin alussa luonut koko maailmankaikkeutta, koska Hän ei luonut vettä, vaan vettä oli jo olemassa. Mutta Hän loi taivaan muotoilemalla sen (vuoren laen) ja erottamalla sen maailmasta. Myöhemmin Jaakob paettuaan tuohon paikkaan pakoon veljeään Esauta visioi portaikon, jota pitkin Jumalan sanansaattajat eli enkelit nousisivat maailmasta ylös taivaaseen ja laskeutuisivat taivaasta maailmaan. Tämä on israelilainen totuus, josta Stefanos alkoi puhua muistuttaessaan, ettei Jumala asu ihmiskäsin tehdyissä rakennuksissa, ja Jerusalemin fariseukset eivät sietäneet sitä. On kuin Saulin elämäntehtäväksi olisi tullut tukkia tiet taivaaseen ja hänen intohimokseen uskotella ihmisille Jeesuksen kuolleen verta vuotavana Jerusalemissa Pietarin itkiessä ja Marian mykistyessä pelosta, kun todellisuudessa Jeesus, joka oli morsiamensa, ylipapintytär Marian kautta syntynyt uudelleen israelilaiseksi ja tiesi nousevansa appensa seuraajana itse Israelin ylipapiksi, meni oppilaineen Joosefin puutarhaan ja Siunausten vuorelle juhlimaan omia häitään ja uudesti syntymistä osaksi valittua kansaa. Galilean juutalaiset yrittivät tehdä Jeesuksesta kuninkaansa mutta Jeesus esti sen, (Joh 6:15) koska Mooseksen Lain mukaan kuninkuutta ei saa sekoittaa pappeuteen niin kuin Daavidin pojat ja Hasmonit/"Makkabit" ja Herodekset olivat tehneet. Ja Jeesushan oli syntynyt leivän taloon, bet lehem, ylipapiksi. Saul, Herodes Suuren siskon lapsenlapsi ja fariseus, yritti nostaa itsensä pakanoiden ylipapiksi (1 kor 4:15) ja tavallaan onnistuikin omine oppilaineen toimissaan, sillä kristittyjen on mahdottoman vaikeaa nähdä historiallista Jeesusta tai hyväksyä Jeesuksen opastus kohti Israelin vuorta (Matt 23:9, Tuomas 32,48,106) joka on fyysistä todellisuutta ja kunnioittaa hänen päätöstään hylätä eteläisen Juudean Serubbabelin/Herodeksen temppeli. (Joh 2:19) Taivaan valtakunta oli tullut lähelle, koska Jerusalemissa ylipappeus oli siirtynyt takaisin Sadokin pojille ja Rooma oli sysännyt Herodekset sivuun.Minä en ole vielä nähnyt Raamatunkäännöstä suomeksi, jossa kymmenen käskyn laki sisältäisi kymmenen käskyä. Ja ev.-lut. ympäristössä kymmenes käsky on otettu jakamalla yhdeksäs käsky kahtia.
Inhimillistä kiitettävää hyväntahtoisuutta kyllä osoittaa sellainen ehdotus, että yksi kymmenestä käskystä vaan jätetään kirjoittamatta, koska se on muita suurempi ja yleisemmällä tasolla, nimittäin: Rakasta Jumalaasi ... ja rakasta lähimmäistäsi. Tämä ehdotus on Jeesuksen saddukeuksiin kohdistaman opastuksen mukainen. Saddukeukset kyllä tunsivat lain ja vaalivat sitä mutta sovelsivat sitä armottomasti. Vaikka ehdotus on Jeesuksen opin mukainen ja kaunis ja kiitettävä ja mainitsemisen arvoinen, se ei kuitenkaan poista Garisiminvuorta ja Joosefin poikia ja heidän kulttuuriperintöään fyysisestä todellisuudesta. Kiveen kirjoitettu on kiveen kirjoitettu. Niin kuin Jeesuksen edeltäjä, se taivaan isä jonka lähettämänä Jeesus etsi kadonneita lampaita, sanoi: "Minkä kirjoitin, sen kirjoitin." Seiväsmiesten johtaja.
- Anonyymi
Miten muutoin Mooseken lakia voi noudattaa kuin armottomasti?
Mitään muuta oikeaa tapaa ei edes ole.
Ei lain noudattamista ole se, että otetaan käsky sieltä ja täältä minkä edestä kiivaillaan ja jätetään osa huomiota, että ei nämä nyt enää niin tärkeitä ole.
Lain suhteen ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin armottomuus.- Anonyymi
Jumala on sama, laupias ja armahtavainen riippumatta siitä mitä aikaa kulloinkin eletään. Jumalan lait ja Jumala on sama ikuisesti. Kymmen käskyä löytyy Mooseksen kirjoista ja Toorasta alkuperäisenä. Kaikki myöhempi opetus perustuu Jumalan kymmenen käksyn noudattamiseen.
- Anonyymi
Jumala on tietenkin armahtava ja laupias, mutta ihmiset tappaa tosiaan lain varjolla.
Laki tekee ihmisistä armottomia hyeenoja. Siksi laki on uudessa liitossa kirous ihmiselle eikä siunaus millään tavalla.- Anonyymi
"älä tapa" on ikuinen laki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"älä tapa" on ikuinen laki
Ei vain ole hirveästi arvossa esim. Israelissa. Lähes kansanmurhaa tehdään ja se on aivan hyväksyttävää kun kerran oikealla asialla ollaan.
- Anonyymi
Nöyrä taipuu Jumalan rakkauden vaikutuksesta, ylpeä ei suostu luopumaan ylpeydestään.
- Anonyymi
Viattomien tappaminen vaatii ylpeyden lisäksi säälimittömyyttä ja täydellistä moraalittomuutta ja varsinkin jos se käsitetään kansanmurhaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viattomien tappaminen vaatii ylpeyden lisäksi säälimittömyyttä ja täydellistä moraalittomuutta ja varsinkin jos se käsitetään kansanmurhaksi.
Hamasilaiset ovat Haagarin perillisiä.
- Anonyymi
Jumala ei ole vain isä aurinkoinen.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan. - Anonyymi
On niitä ennenkin pahat tehneet parannusta. Toivotaan Teuvolle sitä. 😁
- Anonyymi
Aamen! Jumala ei ole puolueellinen. Kaikkien pitää tehdä parannus!
- Anonyymi00078
Jeesus pelastaa!
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837