Tyhjästä luominen

Anonyymi-ap

Kun tulin uskoon, niin sanoin isälleni, joka oli ateisti, että Jumala loi kaiken sanallaan. Jumalan sanassa on voima, joka luo sen, mitä Jumala sanoo. Esimerkiksi

"Tulkoon omena"

ja omena ilmestyy tyhjästä.

Näin ymmärsin luomisen Raamattua luettuani. Isä ei uskonut.

Miten sinä ymmärrät luomisen?

12

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Isäsi oli fiksu mies. Pojasta ei voi sanoa samaa.

• Anonyymi

Wikipediassa on aika hyvä yhteenveto siitä, miten luomisen voi ymmärtää. Kirjallisuutta asiasta on paljon eri kulttuurien tarinoista läpi historian mukaan lukien palstalla esiintyvä abrahamilainen taru.

"https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luomiskertomukset"

• Anonyymi

Minäkin ymmärrän niin, että Jumala loi kaiken sanallaan.

• Jumala luo sanallaan. Onko tämä sana DNA? Olen kuullut eräiden väittävän niin. Sellaisten johon monet uskikset luottavat näissä asioissa.
      Jumala luo DNA:llä kaiken. Miksi tämä kuulostaa niin hassulta?

• Anonyymi

Kivet ja kalliot ja kaikki eloton eivät sisällä DNA:tai.

• Anonyymi kirjoitti:

Kivet ja kalliot ja kaikki eloton eivät sisällä DNA:tai.

Eivät sisälläkkään. Kretujen suusta kuullostaa vain hassulta tuollainen. Että Jumalan sana olisi DNA. Että kun Julle puhuu, DNA roiskuu holtittomasti. Ultimate trash talking dad.

• Anonyymi

Abrakadabra tarkoittaa alkukielellä "luon sanoillani".

• Raamatussa Jumalan kerrotaan vain sanoneen, tulkoon sitä ja tätä, ja näin tapahtui. Eikö sellainen ole taikomista? Sadussa noita voi taikoa vaikka niitä omenoita ilman alkeellisimpiakaan tietoja biologiasta. Aivan samoin ei ole Raamatun jumalallakaan – Raamatun mukaan – vähäisintäkään ymmärrystä siitä, mitä sen väitetään taikoneen.

• Anonyymi

Jumalan energia on ääretön, joten Hän voi luoda maailmankaikkeuden, ottamalla itsestään energiaa. Hän on myös ajaton, joten miljardi vuotta on Hänelle sama kuin sekunti. Miksi Hän loi materian ? Materiakin on puhdasta energiaa. Elektronit pyörivät ytimensä ympäri joka aiheuttaa vaikutelman kiinteästä aineesta. Samoin kaikki pyörii toistensa ympäri, atomeista, planeetoihin aurinkokuntiin ja galakseihin ja vieläkin suurempiin järjestelmiin asti. Tämä tarvittiin, että erään galaksin rauhalliseen kolkkaan ilmestyi, matemaattisen todennäköisyyden mukainen elinkelpoinen aurinkokunta. Tähän Jumalamme halusi perustaa ikuisen kaipauksensa mukaisen kodin itselleen ja tulevalle miljardien persoonien perheen, Raamatusta voimme lukea enkelien ja aineellisten ihmisten epä onnistuneet tarinat vapaatahtoisten persooniensa johosta. Viisas Jumalamme halusi vapaitten persoonien perheen, eikä rajoitettuja tahdottomia robotteja seurakseen. Nyt olemme valikoitumassa reilusti vapaan tahtomme mukaisiin paikkoihin. Isämme valtavan ihanaan hyvyyden täyttämään kotiin, tai kaiken pahuuden kertymään helvettiin, jossa sinne haluavat saavat nauttia täsmälleen keräämänsä pahuuden verran pahuudesta. Eikö tämä ole täsmälleen oikeuden mukaista ?

• Anonyymi

Entä.. miten auto sanoo?

• Anonyymi

Niinhän nuo jumalat voi olla mitä tahansa, mitä mielikuvitus antaa. Kun se on mielikuvituksen tuotosta.

"Tämä tarvittiin, että erään galaksin rauhalliseen kolkkaan ilmestyi, matemaattisen todennäköisyyden mukainen elinkelpoinen aurinkokunta."

Noitahan on vaikka kuinka paljon.
        Jotenkin kuulostaa ettei se Jumalasi oikein tiennyt tarkalleen mitä tekee, ja taikoi asioita vähän siihen suuntaan, että ehkä mahdollisesti joku onnistuu kuten hän haluaa.

"Tähän Jumalamme halusi perustaa ikuisen kaipauksensa mukaisen kodin itselleen"

Mitä muuten sitten selitetään jos elämää löytyy muualta?

"Raamatusta voimme lukea enkelien ja aineellisten ihmisten epä onnistuneet tarinat vapaatahtoisten persooniensa johosta."

Mitä tässä lukee? Miten on muuten aina hihhuleilla vaikeuksia kirjoittaa selvää ja helposti luettavaa tekstiä? Ironista tässä on vielä tuo, että mainostatte kirjaa. Lähinnä tuntuu siltä, ettei tälläisen kirjoittaja olisi kirjoja lukenut.

"Viisas Jumalamme halusi vapaitten persoonien perheen, eikä rajoitettuja tahdottomia robotteja seurakseen. "

Tästä kristityt eivät ole yhtä mieltä.

Kieltämättä sinun Jumala versio tuntuu olevan ihan pihalla mitä tekee ja pelkällä tuurilla toimivan. Eli ei ole kaikkitietävä ja voipa. Joten siinä versiossa valinnan vapaus toimisi. Tosin eiköhän tuo valinnan vapaus tullut myös vain vahingossa, kuten muukin.

Muilla kristinuskoisilla se Jumala vielä rankaisee jos ei käytä valinnan vapautta miten Jumala itse haluaa sitä käytettävän. Kyseessä on lähinnä sadistinen piirre.
        Sinun suuhusi en tätä laita. En tiedä vaikka se Jumalasi on vahingossa myös luonut pirut ja helvetin tunaroitinsa tuloksena.

"Nyt olemme valikoitumassa reilusti vapaan tahtomme mukaisiin paikkoihin. Isämme valtavan ihanaan hyvyyden täyttämään kotiin, tai kaiken pahuuden kertymään helvettiin, jossa sinne haluavat saavat nauttia täsmälleen keräämänsä pahuuden verran pahuudesta."

Ja sittenkin se sinun Jumalasi on tämä sadisti, joka kiduttaa, jos ei käytä vapaata tahtoaan kuten hän haluaa.

"Eikö tämä ole täsmälleen oikeuden mukaista ?"

Ei. Sinun uskoma entiteetti on hirviö.

• Anonyymi

Miksi luulet Raamatun jumalaa viisaaksi ja rakastavaksi, vaikka se kuvataan siellä pöljänä ja kostonhimoisena?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe