Inhokki joululaatikkonne

Anonyymi-ap

Itse jostain syystä kammoan porkkanalaatikkoa. Kumma, keitoissa, sellaisenaan ja raastena menee ihan hyvin ja on hyvää.

Suosikkini on, kun sotkee puolet perunalaatikkoa ja puolet maksalaatikkoa keskenään.

42

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lanttulaatikko on inhokki, muut menee loistavasti😌

• Anonyymi

Lanttulaatikko on hyvää, kun laittaa siihen voisilmiä, kurkkusalaattia ja punajuurisalaattia.
        Yksistään lanttulaatiko ei maistu hyvälle.

• Kyllä se jompikumpi porkkana tai lanttulaatikko on. Molempia syön, mutta vain jouluna.

• Anonyymi

En ole koskaan pitänyt rosollista

• Anonyymi

Maksalaatikko ... tosin en ole koskaan tajunnut mitä hiivatin hittoa sillä on tekemistä joulun kanssa.

• Anonyymi

Mulla sama. Ei ole koskaan ollut tapana syödä maksalaatikkoa jouluna, eikä muulloinkaan.

• Anonyymi

Saarioisten porkkanalaatikko on parasta joululaatikoissa. Kalkkuna ja lohi täydentää joulun, rosolli ja erilaiset salaatit myös kuuluu jouluun, muttei lipeäkala.

• Anonyymi

Mites hapansilakka? Siinä on aika väkevä tuoksu...😁

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mites hapansilakka? Siinä on aika väkevä tuoksu...😁

>simiti<

Ei kiitos. Ai tuoksu vai! Heh..

• Anonyymi

Porkkanalaatikko on parempaa kuin lanttulaatikko

• Kaikki on aina kiinni reseptistä ja tekijästä.

• En syö mitään laatikoita

• Anonyymi

niin, vaikka kumpikaan ei ole lemppari

• Anonyymi

Lanttulaatikkoa ei oikein vatsa kestä kuin lusikallisen.
      Lanttu raakana on hyvää ja tuoksuu kivalle.
      Vilma

• Osa pitää maksalaatikkoa jouluruokana, mutta se vaan ei sovi minun joulupöytään. Maksalaatikko on ympäri vuoden inhokki.

Muutenkin laatikot ovat raskasta syötävää. Jouluna meillä on tarjolla vain imellettyä perunalaatikkoa. Muut laatikot eivät oikein mene kaupaksi.
      Kokemuksesta tiedän, en hanki mitään turhaan.

• Anonyymi

Joskus ostan maksalaatikkoa muulloin kuin jouluna.
        Eineksistä luin viimeksi, että tämä eines menettelee vielä ruokana, kun oli kaikenlaisten tuotteiden vertailua.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus ostan maksalaatikkoa muulloin kuin jouluna.
        Eineksistä luin viimeksi, että tämä eines menettelee vielä ruokana, kun oli kaikenlaisten tuotteiden vertailua.
        Vilma

Tuo on tietysti makuasia. Itse en ole koskaan ostanut maksalaatikkoa kotiin. Sille ei ole käyttöä. 😊

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Tuo on tietysti makuasia. Itse en ole koskaan ostanut maksalaatikkoa kotiin. Sille ei ole käyttöä. 😊

Joo. Ymmärrän.
        Joillekin vielä merkkaa se, että onko rusinoita.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Ymmärrän.
        Joillekin vielä merkkaa se, että onko rusinoita.
        Vilma

Kuten aloituksessa tuli ilmi, niin mun jouluun kuuluu. Myös arkena vähintään kerran viikossa.

Hifistelyyn jos lähdetään, niin paistaa paistinpannulla maksamakkaran kanssa. Ei mikään, siis ei mikään ole niin hyvää. Oli rusinoita tai ei.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten aloituksessa tuli ilmi, niin mun jouluun kuuluu. Myös arkena vähintään kerran viikossa.

Hifistelyyn jos lähdetään, niin paistaa paistinpannulla maksamakkaran kanssa. Ei mikään, siis ei mikään ole niin hyvää. Oli rusinoita tai ei.

>simiti<

Syön välillä siksi, että u s k o n, että se mm. varmista raudan saannin.jossain vaiheessa ferritiinit oli alhaalla ja r.arvot myös.
        Ja onhan se älyttömän helppo ruoka.
        Ostin muuten sellaisia maksamakkarasiivuja. Täytyykin mennä tekemään voikkari.
        Muuten jouluuni kuuluu se h a r m a a maksamakkara ja aladobi.
        Vilma

• Anonyymi

Riippuu kenen tekemää. Kaupan porkkanalaatikko ainakin vetää kalpeaksi ja muutenkin inhoan porkkanaa.

Raasteena ja tuoreena parasta. Esim. wokeissa, jossa jäävät vähän rapsakoiksi. Keitossa ovat mauttomia ja kaupan pakastepusseissa vielä sitkeitäkin. Toisaalta niistä saa väriä ja ilman niitä ruoka on muuten aneemisen näköinen.

• Peruna, porkkana ja lanttulaatikot ihan hyviä, ei vaan vatsa kestä paljoo syödä. Maksalaatikosta en tykkää, johtu ihan siitä, kun sitä oli 80 luvulla niin usein koulussa ruokana.

• Maksalaatikkoa en syö, mutta tuokin lähinnä siksi, ettei suodattimien syöminen ole varsinaisesti terveellistä (raskasmetalleja ja muuta ikävää seassa).

• Anonyymi

Just, joo. Rautaa ja raskasmetalleja. Aika heavyä.
        Vilma
        Jos ihmisellä on maksatulehdus, naama voi olla keltainen. Sitäkö ei eläimillä ole.
        Bilirubiini on jotenkin kauhean kaunis sana. Minulla on synteettinen rubiini sormuksessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Just, joo. Rautaa ja raskasmetalleja. Aika heavyä.
        Vilma
        Jos ihmisellä on maksatulehdus, naama voi olla keltainen. Sitäkö ei eläimillä ole.
        Bilirubiini on jotenkin kauhean kaunis sana. Minulla on synteettinen rubiini sormuksessa.

Kaverillani oli joskus aikoja sitten maksatulehdus ja silmänvalkuaiset olivat aivan keltaiset.
        Parani ajan kuluessa, eikä siitä ilmeisesti jäänyt myöhempiä ongelmia.

Sota-aikana eräät hankkivat lomaa syömällä kotoa lähetetyn paketin mukana tulleen voikimpaleen kerralla, jolloin maksa ei kyennyt käsittelemään sitä, vaan hermostui ja oireili oikean maksatulehduksen tapaan. "Sairastunut" lähetettiin sitten kotiin toipumaan.
        (vastaavasti ammusten kordiittia syömällä pystyi hankkimaan kuumeen)

• buddy-love kirjoitti:

Kaverillani oli joskus aikoja sitten maksatulehdus ja silmänvalkuaiset olivat aivan keltaiset.

Sota-aikana eräät hankkivat lomaa syömällä kotoa lähetetyn paketin mukana tulleen voikimpaleen kerralla, jolloin maksa ei kyennyt käsittelemään sitä, vaan hermostui ja oireili oikean maksatulehduksen tapaan. "Sairastunut" lähetettiin sitten kotiin toipumaan.

Maksan hoitoon sopii parhaiten alfalipoiinihappo ja NAC, myös TMG, eli betaiini vaikuttaa lupaavalta esim. rasvamaksan hoitoon.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Tässä hiljan tapasin ystäväni ja hänen kasvonsa näyttivät vihreänkeltaisilta.
        Säikähdin, enkä uskaltanut sanoa mitään.
        Ei käytä alkoa. Lääkkeet?
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä hiljan tapasin ystäväni ja hänen kasvonsa näyttivät vihreänkeltaisilta.
        Säikähdin, enkä uskaltanut sanoa mitään.
        Ei käytä alkoa. Lääkkeet?
        Vilma

Uusi meikkivoide asennettuna kehnossa valossa?

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Uusi meikkivoide asennettuna kehnossa valossa?

Tuo ystäväni ei ole female.
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo ystäväni ei ole female.
        Vilma

Sitten on hankala sanoa.

• buddy-love kirjoitti:

Sitten on hankala sanoa.

Tai ehkä voisi selittyä sillä, että oli aivan väärän värinen paita päällä.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Tai ehkä voisi selittyä sillä, että oli aivan väärän värinen paita päällä.

Älä.
        Minä säikähdin ja olen todella huolissani.
        Hällä vakava vaiva.
        Ehkei sitä olisi täällä joululaatikoiden keskellä kertoa.
        Mutta miehelle on tuota havaintoa vaikea laukaista päin näköä.
        Hmm-mm.
        Vilma
        Mulle ei sovi sinapinväri alkuunkaan. Tautisen näköinen.

• Anonyymi

Joululaatikoita on kolme, perunalaatikko, lanttulaatikko ja porkkanalaatikko. Pidän niistä kaikista, porkkanalaatikko on herkkua.

Maksalaatikko ei ole joululaatikko. Ja sitä kammoan.

- Sheena

• Terve periaate.

• Anonyymi

En ole ikinä pitänyt porkkanalaatikosta, vaikka aikalailla kaikkiruokainen olenkin. Muut joulun laatikot menee.

• Anonyymi

Aivan samoin ajattelen.

• Anonyymi

No tuota kaikki jouluruoka. Lohi ja kalkkuna kelpaa. 😃

En ymmärrä miksi jouluna pitää syödä niin huonoa ruokaa, kun ei muulloinkaan. Pula-ajan laatikoita.

Entinen Eivori

• Anonyymi

En oo ikinä oikein tykänny imelletyistä perunalaatikoista enkä janssoninkiusauksesta

• Maksalaatikkoa en syö, enkä myöskään rosollia. Maksalaatikko on pahanmakuista, vähän kuin koiranruokaa. Jäljelle jäävät perunalaatikko, porkkanalaatikko, ja lanttulaatikko. Lanttulaatikosta pidän eniten, porkkanalaatikko taas on melko mautonta, ja imellettyä perunalaatikkoa on hieman vaikeaa valmistaa itse. Joten olen yksinkertaistanut asian niin että teen jouluksi lanttulaatikon itse, ja perunamuusia perunalaatikon sijaan, ja porkkanalaatikon jätän pois.

• Maksalaatikkoa en syö koskaan, joten vastaan sen. Muut laatikot menee osana jouluruokaa, kuuluvat siihen makumaailmaan, mutta vain jouluisin. En koskaan esim pakasta laatikoita ja syö joskus maaliskuussa. Ei pysty.

• Joulu on ihme juhla.

Perinneruokaa on runsaasti, mutta se on niin pahaa, että jouluna nähdään nälkää.

Tarvitaan kulttuurinmuutos.
      Taco, pizza ja kebab tekisi joulusta fiestan.

• Anonyymi

Aikoinaan ex-anopin k a i k k i ruoat olivat todella hyviä.
        Hän valmisti suurimman osan ruokaa puuhellalla, missä saattoi hauduttaa kaikkea pitkään. Hän oli suupperkokki, paras.
        Vilma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4090
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2101
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1405
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1127
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe