Karmeita löytöjä hyvin yleisestä litraisesta turbokoneesta

Anonyymi-ap

29

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nää on näitä. En anna juuri arvoa tällaisille jutuille. Itsellä meni edellinen ecoboost 200tkm kunnes vaihdoin autoa. Ecoboost uudessakin. Kaikki saa rikki.

      • Anonyymi

        Lisään vielä että yksi parhaista moottoreista mutta ei IS tästä kommentista tee juttua.


      • Anonyymi

        Jep. Moottorin kannalta haitallinen (väärä) ajotyyli tapaa melkein moottorin, kuin moottorin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Moottorin kannalta haitallinen (väärä) ajotyyli tapaa melkein moottorin, kuin moottorin.

        Miten ajotyyli saa hampaat irtoamaan öljypumpun hihnasta? Pieni 3-pyttyinen turbokone ei voi kovin luotettava ollakaan, jos ajaa vaan hissuksiin niin parempi ostaa 4-pytyinen ketjulla ja vaikka ilman turboa. Tuossahan pelkkä hihnan vaihto maksanut 1500€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Moottorin kannalta haitallinen (väärä) ajotyyli tapaa melkein moottorin, kuin moottorin.

        Jep, tai sitten ei. Ajotyyli ei ole tässä suunnitelun kukkasessa se ratkaiseva asia, vaan huoltotyyli.
        Vain ja ainoastaan huolto-ohjeisen pllkuntarkka noudattaminen yhdistettynä siihen, että huollattaa autoa aina erityisen rasittavien ajo-olosuhteiden tiukennetulla ohjelmalla.
        Rahaa saa palamaan joko remmin ennenaikaisen pettämisen komplikaatioihin tai tihennettyyn huolto-ohjelmaan, kumpaakaan ei myyty asiakkaalle auton ostohetkellä. Oletus oli, että asiakas sai sen mistä maksoi, eli halpahuoltoisen auton pitkällä remmin vaihtovälillä.


    • Anonyymi

      No joo, onhan tuo idioottimainen tapa tehdä moottori. Ja ongelma tuossa moottorissa on se, että aika harmitonkin huolto-ohjelmasta poikkeaminen voi olla tuhoisaa. Aika monessa merkkihuollon ulkopuolisessa huoltoliikkeessä tai tee-se-itse miesten keskuudessa ei ihan ymmärretty huolto-ohjeessa mainiutus öljyn olevan ehdoton käsky, eikä suuntaa antava kehoitus.

      Lisäksi oikeillakin öljyillä on hyvinkin mahdollista, että huolto-ohjelman mukaan huollettuna tuon auton omistaja pääsee jonottamaan vaihtomoottoria. Ja alkuperäisellä huolto-ohjelmallahan on monelle auton ostajalle merkitystä, kun jakohihnan vaihtoväli on niitä autonostajan vakiokysymyksiä. 240 tuhatta tai 10 vuotta oli aika hyvä myyntilause, niille jotka olivat edellisessä autossa joutuneet vaihtamaan jakohihnan 100 tuhannen tai 5 vuoden välein.

    • Anonyymi

      Onhan tuota moottoria haukuttu siitä låhtien kun se tuli markkinoille, eikä perusteetta.

    • Anonyymi

      huijausmoottori -VW yhteistyö fordilla alkoi juu....

    • Anonyymi

      ajotapa tuhoaa koneen kuin koneen...moottorijarrutus on myrkkyä ja nopeat kiihdytykset moottoreille oli sittten kettinki tai hihna...se että hihna pitää viedä öljytilaan on kyllä insinööri taidon tyhmimpiä keksintöjä...

      • Anonyymi

        " nopeat kiihdytykset moottoreille "

        öö, miten tämä tuhoaa moottorin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " nopeat kiihdytykset moottoreille "

        öö, miten tämä tuhoaa moottorin ?

        tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel

        " pysäytät nopeaan kampiakselin " ? Miten ? Sammutat moottorin , niinkö ? Aivan höpö juttua taas .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel

        Tuossa Opelin 80-luvun lopun 1.6 sv-moottorissa ei ollut erillistä hihnakiristintä, kireys säädettiin vesipumpun asentoa muuttamalla. Sangen hentoja hihnoja meni paljon ajetussa autossa usein, kunnes uusin koveraksi kuluneet kampi- ja nokka-akseleiden hihnapyörät, muuta pyöritettäväähän hihnalla ei ollut vesipumpun lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel

        Ei niissä nokka-akseleissa kovin isot massat ole mitä tarvitsee liikuttaa, ei remmi siitä katkea.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel

        "tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa"

        Että alle 10 sekunnin korkeampien kierrosten käyttäminen rasittaa jakopäätä niin paljon, että moottori hajoaa ennen aikojaan?

        Olisko nyt vähän höpöjuttuja.

        Eihän nuo moottorit kovin kestäviä ole, mutta ei ne tuosta kiihdyttelystä kyllä hajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa"

        Että alle 10 sekunnin korkeampien kierrosten käyttäminen rasittaa jakopäätä niin paljon, että moottori hajoaa ennen aikojaan?

        Olisko nyt vähän höpöjuttuja.

        Eihän nuo moottorit kovin kestäviä ole, mutta ei ne tuosta kiihdyttelystä kyllä hajoa.

        lopullinen jakohihnan pettäminen tapahtuu mitä todennäköisimmin tilanteessa jossa kierrosluku joko äkillisesti nousee tai laskee, Tietysti hihna on silloin jo ollut erittäin heikossa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " nopeat kiihdytykset moottoreille "

        öö, miten tämä tuhoaa moottorin ?

        Miksi mikään hajoaa todennäköisemmin juuri kiihdytyksessä. Kyllä moottorille on haitallisempaa tehdä kiihdytys kuin ajaa tasaisella kierrosluvulla. Se vain nyt on niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mikään hajoaa todennäköisemmin juuri kiihdytyksessä. Kyllä moottorille on haitallisempaa tehdä kiihdytys kuin ajaa tasaisella kierrosluvulla. Se vain nyt on niin.

        Voi se olla haitallisempaa, mutta hajottaako se tuon moottorin?

        Ei hajota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa"

        Että alle 10 sekunnin korkeampien kierrosten käyttäminen rasittaa jakopäätä niin paljon, että moottori hajoaa ennen aikojaan?

        Olisko nyt vähän höpöjuttuja.

        Eihän nuo moottorit kovin kestäviä ole, mutta ei ne tuosta kiihdyttelystä kyllä hajoa.

        riiippuu moottorista ja mallista sekä hihnan paksuudesta ja laadusta esm .1.6 opel sv vm 1986... nämä moottorit katkoi remmejä kun kiidytti nopeaan ,mutta vaikka remmi katkesi ei hajoittanut konetta...1.3 mallissa jakoremmit kesti kun moottorissa oli vähempi tehoja..
        se koneeseen laitettaisiin 1.3 malliin turbo niin remmit olisi varmasti katkennu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Ecoboostissa väärän öljyn syövyttämät hihnan hampaat irtoavat. On tuo paska keksintö, kuten on toisen automerkin Puretech moottorikin. Ja siellä puolella pelle pelottomat ratkaisevat ongelmaa https://www.peugeotforums.com/threads/1-2-puretech-wet-belt-to-chain-conversion.364849/

        Onkos ekobuusteihin myös kehitetty hihnan korvaavaa ketjua? Luulisi oikeastaan olevan aika helppo homma kun ketju mahtuu samaan tilaan kuin hihnakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos ekobuusteihin myös kehitetty hihnan korvaavaa ketjua? Luulisi oikeastaan olevan aika helppo homma kun ketju mahtuu samaan tilaan kuin hihnakin.

        ei tarvi kun laittaa vaan se remmin ulkopuolelle ..hammasrattailla vielä parempu....vaikka ferguson 165 hammasrattaat,,,kestää isältä pojalle..


    • Anonyymi

      Ecobuustien hihnaan liittyvät ongelmat ovat olleet tiedossa jo kauan. Ei siis mitään muuta, kuin toimittajan löytämä juttu aiheesta.

      • Anonyymi

        no auttaa se ainakin käytettyjen auton ostajia..


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Lobotomian keksijä sai nobelin palkinnon....


      • Anonyymi

        buhahhhaha innovaatio keksintö...aivoinvalaatio olisi parempi nimi öljykylpyhihnalle,,marinaadit vain possunlihalle ei muille,,,voihan olla että entinen lihamestari pääsi suunnitteleen marinaadi öljykylpyhihnan..


    • Anonyymi

      vw yhteistyö ei paranna laatua....öljynsyönti tulee fordeihin ja dsg ei kestä käyttöä

    • Anonyymi

      kannatteeko noita paskoja pukupäällä myydä käytettynä--hymyillään ja osamaksulla myydään

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies kateissa Lapualla

      Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      58
      3869
    2. Olenko joka hetki

      Ajatuksissasi?
      Ikävä
      51
      2760
    3. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      16
      2033
    4. Onko kaivattusi perään

      Moni muukin?
      Ikävä
      99
      1953
    5. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      14
      1827
    6. Joo nyt mä sen tajuan

      Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      84
      1629
    7. Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen

      Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?
      Maailman menoa
      355
      1469
    8. Olen aina vain

      Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?
      Ikävä
      51
      1420
    9. Olipa ihana rakas

      ❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1416
    10. Nainen jos pitää sanoa

      Ne huonot puolet mitä omaat niin kestätkö kritiikin.
      Ikävä
      58
      1177
    Aihe