https://www.is.fi/autot/art-2000010859323.html
käyttäjät sanoo samaa vai ei?
Karmeita löytöjä hyvin yleisestä litraisesta turbokoneesta
29
258
Vastaukset
- Anonyymi
Nää on näitä. En anna juuri arvoa tällaisille jutuille. Itsellä meni edellinen ecoboost 200tkm kunnes vaihdoin autoa. Ecoboost uudessakin. Kaikki saa rikki.
- Anonyymi
Lisään vielä että yksi parhaista moottoreista mutta ei IS tästä kommentista tee juttua.
- Anonyymi
Jep. Moottorin kannalta haitallinen (väärä) ajotyyli tapaa melkein moottorin, kuin moottorin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Moottorin kannalta haitallinen (väärä) ajotyyli tapaa melkein moottorin, kuin moottorin.
Miten ajotyyli saa hampaat irtoamaan öljypumpun hihnasta? Pieni 3-pyttyinen turbokone ei voi kovin luotettava ollakaan, jos ajaa vaan hissuksiin niin parempi ostaa 4-pytyinen ketjulla ja vaikka ilman turboa. Tuossahan pelkkä hihnan vaihto maksanut 1500€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Moottorin kannalta haitallinen (väärä) ajotyyli tapaa melkein moottorin, kuin moottorin.
Jep, tai sitten ei. Ajotyyli ei ole tässä suunnitelun kukkasessa se ratkaiseva asia, vaan huoltotyyli.
Vain ja ainoastaan huolto-ohjeisen pllkuntarkka noudattaminen yhdistettynä siihen, että huollattaa autoa aina erityisen rasittavien ajo-olosuhteiden tiukennetulla ohjelmalla.
Rahaa saa palamaan joko remmin ennenaikaisen pettämisen komplikaatioihin tai tihennettyyn huolto-ohjelmaan, kumpaakaan ei myyty asiakkaalle auton ostohetkellä. Oletus oli, että asiakas sai sen mistä maksoi, eli halpahuoltoisen auton pitkällä remmin vaihtovälillä.
- Anonyymi
No joo, onhan tuo idioottimainen tapa tehdä moottori. Ja ongelma tuossa moottorissa on se, että aika harmitonkin huolto-ohjelmasta poikkeaminen voi olla tuhoisaa. Aika monessa merkkihuollon ulkopuolisessa huoltoliikkeessä tai tee-se-itse miesten keskuudessa ei ihan ymmärretty huolto-ohjeessa mainiutus öljyn olevan ehdoton käsky, eikä suuntaa antava kehoitus.
Lisäksi oikeillakin öljyillä on hyvinkin mahdollista, että huolto-ohjelman mukaan huollettuna tuon auton omistaja pääsee jonottamaan vaihtomoottoria. Ja alkuperäisellä huolto-ohjelmallahan on monelle auton ostajalle merkitystä, kun jakohihnan vaihtoväli on niitä autonostajan vakiokysymyksiä. 240 tuhatta tai 10 vuotta oli aika hyvä myyntilause, niille jotka olivat edellisessä autossa joutuneet vaihtamaan jakohihnan 100 tuhannen tai 5 vuoden välein. - Anonyymi
Onhan tuota moottoria haukuttu siitä låhtien kun se tuli markkinoille, eikä perusteetta.
- Anonyymi
huijausmoottori -VW yhteistyö fordilla alkoi juu....
- Anonyymi
ajotapa tuhoaa koneen kuin koneen...moottorijarrutus on myrkkyä ja nopeat kiihdytykset moottoreille oli sittten kettinki tai hihna...se että hihna pitää viedä öljytilaan on kyllä insinööri taidon tyhmimpiä keksintöjä...
- Anonyymi
" nopeat kiihdytykset moottoreille "
öö, miten tämä tuhoaa moottorin ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" nopeat kiihdytykset moottoreille "
öö, miten tämä tuhoaa moottorin ?tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel
" pysäytät nopeaan kampiakselin " ? Miten ? Sammutat moottorin , niinkö ? Aivan höpö juttua taas .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel
Tuossa Opelin 80-luvun lopun 1.6 sv-moottorissa ei ollut erillistä hihnakiristintä, kireys säädettiin vesipumpun asentoa muuttamalla. Sangen hentoja hihnoja meni paljon ajetussa autossa usein, kunnes uusin koveraksi kuluneet kampi- ja nokka-akseleiden hihnapyörät, muuta pyöritettäväähän hihnalla ei ollut vesipumpun lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel
Ei niissä nokka-akseleissa kovin isot massat ole mitä tarvitsee liikuttaa, ei remmi siitä katkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niissä nokka-akseleissa kovin isot massat ole mitä tarvitsee liikuttaa, ei remmi siitä katkea.
Mutta Ecoboostissa väärän öljyn syövyttämät hihnan hampaat irtoavat. On tuo paska keksintö, kuten on toisen automerkin Puretech moottorikin. Ja siellä puolella pelle pelottomat ratkaisevat ongelmaa https://www.peugeotforums.com/threads/1-2-puretech-wet-belt-to-chain-conversion.364849/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa ... esim opel asconassa 1.6sv katkesi remmi jos kiihdytteli kovasti. voimakkaassa moottorijarruruksessa voima kohdistuu remmille tai ketjulle kampiakselin hammasrattaalle.. kuvittele lisäät kierroksia nopeaan kampiakselin rattaalle....mihin kohdistuu voima..? tai pysäytät nopeaan kampiakselin esim moottorijarrtuksella.mihin kohdistuu voima...remmin hampaaseen tai ketjuun jotka ottaa voiman vastaan..sitten kun remmi katkeaa tai ketju niin klonks..joskus katsastukessa katkesi remmi kun huudattivat ja ryntäyttivät moottoria..esim opel vm 1985 1,6 diesel
"tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa"
Että alle 10 sekunnin korkeampien kierrosten käyttäminen rasittaa jakopäätä niin paljon, että moottori hajoaa ennen aikojaan?
Olisko nyt vähän höpöjuttuja.
Eihän nuo moottorit kovin kestäviä ole, mutta ei ne tuosta kiihdyttelystä kyllä hajoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa"
Että alle 10 sekunnin korkeampien kierrosten käyttäminen rasittaa jakopäätä niin paljon, että moottori hajoaa ennen aikojaan?
Olisko nyt vähän höpöjuttuja.
Eihän nuo moottorit kovin kestäviä ole, mutta ei ne tuosta kiihdyttelystä kyllä hajoa.lopullinen jakohihnan pettäminen tapahtuu mitä todennäköisimmin tilanteessa jossa kierrosluku joko äkillisesti nousee tai laskee, Tietysti hihna on silloin jo ollut erittäin heikossa kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" nopeat kiihdytykset moottoreille "
öö, miten tämä tuhoaa moottorin ?Miksi mikään hajoaa todennäköisemmin juuri kiihdytyksessä. Kyllä moottorille on haitallisempaa tehdä kiihdytys kuin ajaa tasaisella kierrosluvulla. Se vain nyt on niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi mikään hajoaa todennäköisemmin juuri kiihdytyksessä. Kyllä moottorille on haitallisempaa tehdä kiihdytys kuin ajaa tasaisella kierrosluvulla. Se vain nyt on niin.
Voi se olla haitallisempaa, mutta hajottaako se tuon moottorin?
Ei hajota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"tietenkin se rasittaa jakoketjuja sekä hihnaa"
Että alle 10 sekunnin korkeampien kierrosten käyttäminen rasittaa jakopäätä niin paljon, että moottori hajoaa ennen aikojaan?
Olisko nyt vähän höpöjuttuja.
Eihän nuo moottorit kovin kestäviä ole, mutta ei ne tuosta kiihdyttelystä kyllä hajoa.riiippuu moottorista ja mallista sekä hihnan paksuudesta ja laadusta esm .1.6 opel sv vm 1986... nämä moottorit katkoi remmejä kun kiidytti nopeaan ,mutta vaikka remmi katkesi ei hajoittanut konetta...1.3 mallissa jakoremmit kesti kun moottorissa oli vähempi tehoja..
se koneeseen laitettaisiin 1.3 malliin turbo niin remmit olisi varmasti katkennu... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Ecoboostissa väärän öljyn syövyttämät hihnan hampaat irtoavat. On tuo paska keksintö, kuten on toisen automerkin Puretech moottorikin. Ja siellä puolella pelle pelottomat ratkaisevat ongelmaa https://www.peugeotforums.com/threads/1-2-puretech-wet-belt-to-chain-conversion.364849/
Onkos ekobuusteihin myös kehitetty hihnan korvaavaa ketjua? Luulisi oikeastaan olevan aika helppo homma kun ketju mahtuu samaan tilaan kuin hihnakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkos ekobuusteihin myös kehitetty hihnan korvaavaa ketjua? Luulisi oikeastaan olevan aika helppo homma kun ketju mahtuu samaan tilaan kuin hihnakin.
ei tarvi kun laittaa vaan se remmin ulkopuolelle ..hammasrattailla vielä parempu....vaikka ferguson 165 hammasrattaat,,,kestää isältä pojalle..
- Anonyymi
Ecobuustien hihnaan liittyvät ongelmat ovat olleet tiedossa jo kauan. Ei siis mitään muuta, kuin toimittajan löytämä juttu aiheesta.
- Anonyymi
no auttaa se ainakin käytettyjen auton ostajia..
- Anonyymi
Samaa "innovaatiota" käyttävä PSA Peugeot Citroënin "ihmemoottori" on saanut nyt hämmentävämmän nimityksien "mikä ihmeen moottori"
Palkittu vuonna 2015, haukuttu muutamaa vuotta myöhemmin: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ihmemoottorille-engine-of-the-year-2015-palkinto/5191128
Hauska poiminta artikkelista: "Muihin edistyksellisiin teknisiin innovaatioihin kuuluvat muun muassa öljykylvyssä pyörivä jakohihna"
Juu..u. Maine on katoavaista.- Anonyymi
Lobotomian keksijä sai nobelin palkinnon....
- Anonyymi
buhahhhaha innovaatio keksintö...aivoinvalaatio olisi parempi nimi öljykylpyhihnalle,,marinaadit vain possunlihalle ei muille,,,voihan olla että entinen lihamestari pääsi suunnitteleen marinaadi öljykylpyhihnan..
- Anonyymi
vw yhteistyö ei paranna laatua....öljynsyönti tulee fordeihin ja dsg ei kestä käyttöä
- Anonyymi
kannatteeko noita paskoja pukupäällä myydä käytettynä--hymyillään ja osamaksulla myydään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla583869- 512760
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162033- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141827Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841629Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3551469Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81416- 581177