Ajoakku pysyy vakaana jopa 200 000 - 300 000 km ja testattujen akkujen käyttöikä on yllättävän pitkä

Anonyymi-ap

Uusi saksalaistutkimus kertoo, missä kunnossa akut ovat 200 000 - 300 000 kilometrin jälkeen.

Ylivoimaisella valtaosalla tutkimuksen autoista oli ajettu alle 200 000 kilometriä, mutta joukossa on myös merkittävä määrä 200 000–300 000 kilometriä ajettuja autoja.

Kiinnostavin tulos analyysista on se, että valtaosalla yli 200 000 kilometriä ajetuista autoista akun kapasiteetista on jäljellä yli 80 prosenttia.

”Valtaosa mitatuista SoH-arvoista (state of health) on yli 80 prosenttia, jopa yli 200 000 kilometrin jälkeen. Vähenemisestä tehty trendilinja osoittaa, että akun kunto pysyy vakaana jopa 200 000 - 300 000 kilometrissä ja testattujen akkujen käyttöikä on yllättävän pitkä”, P3-yhtiön saksankielisessä raportissa kirjoitetaan.

Sähköautojen akuille myönnetään tavallisesti 160 000–240 000 kilometrin takuu, joka on voimassa 8–10 vuotta. Esimerkiksi Toyotan ja Lexuksen akkutakuu on jopa miljoona kilometriä.

https://www.talouselama.fi/uutiset/miten-sahkoauton-akku-vanhenee-saksalaiset-testasivat-7000-autoa-ja-yllattyivat/a0bf4973-47de-4d2f-a33d-f420671d6074

53

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      TM kirjoitti tästä jo vuosia sitten. Tutkimukset osoittavat että normaali kilometrimäärillä sähköauton akut kestävät helposti 20 vuotta ilman merkittävää kapasiteetin laskua. Tuo 20% lasku ei vielä merkitse oikeastaan yhtään mitään arkiajossa.

      • Anonyymi

        Tämän palstan pikkupojan olisi aika uskoa se.


      • Anonyymi

        Nykyisten sähköautojen toimintamatkalla 20% on todella suuri määrä. Lisäksi monet suomalaiset ajavat yli 30 vuotta vanhoilla autoilla.


      • Anonyymi

        Jos ajaa vaikka 40 000 km vuodessa niin tuo määrä tulee täyteen 5...8 vuodessa, sen jälkeen auto on arvoton !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa vaikka 40 000 km vuodessa niin tuo määrä tulee täyteen 5...8 vuodessa, sen jälkeen auto on arvoton !!!

        Saman verran ajettu polttis se vasta arvoton onkin. Ja ajamiseen siihen pisteeseen on kulunut 40.000 € enemmän.


    • Anonyymi

      Tässä on oikeaa tietoa akuista. Käytännössä koettu eikä mitään laboratorio koetta. Hieno, ett akut kestävät pitempään kuin itse auto.

    • Anonyymi

      Joo sakut on testailut akkuleita j MG on ihan paskakikotin.

    • Anonyymi

      Silti suomenkin autokannasta on hajonnut satoja satoja akkuja joka vuosi.

      Tuo tutkimus ei tosiaan kerro moneenko akku on vaihdettu takuuaikana, voisi yllättää😂

    • Anonyymi

      Hyvä, että tiedetään 20 vuotta vanhoista sähköautoista tuo tieto. Uusien autojen akkujen tutkiminen ei olisikaan antanut oikeaa kuvaa. Aivan kuin muutamassa kuukaudessa ajetut 200 000 km, kuten Saab aikanaan todistettiin kestäväksi autoksi.

    • Anonyymi

      Mitä enemmän asiaa tutkitaan pitkällä aikavälillä, sitä paremmaksi akkujen kestävyys osoittautuu.

    • Anonyymi

      Nykyisten sähköautojen pulmana on akusto johon on sitoutunut paljon massaa ja pääomaa !?
      Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !

      Kolmannella tai neljännellä omistajalla akuston takuu on päättynyt eikä kaskoa ole, joten vahingon sattuessa sähköauto romutetaan koska akuston vaihto ei ole kannattavaa !

      • Anonyymi

        Pakoputkiauton moottoriin on sitoutunut paljon massaa ja pääomaa.
        Se hajoaa helposti pienimmästäkin virheestä ja sen korjaaminen maksaa yli 38000€!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakoputkiauton moottoriin on sitoutunut paljon massaa ja pääomaa.
        Se hajoaa helposti pienimmästäkin virheestä ja sen korjaaminen maksaa yli 38000€!

        No ehkä jokapojalla ei oo ferraria!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä jokapojalla ei oo ferraria!

        Eikös tuo ollut jonkun Toyotan moottori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä jokapojalla ei oo ferraria!

        Toi oli tojotan moottori, joka hajosi vaihtovirheestä.
        Sellaisia ne pakoputkipaskat on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä jokapojalla ei oo ferraria!

        Ei tarvitse olla Ferraia. Nykyaikaisissa polttomoottoriautoissa on paljon kalliita vikoja ja uusia polttomoottoriautoja romutetaan vikojen, joita ei ole taloudellisesti kannattavaa korjata, huomattavasti enemmän kuin sähköautoja. Näin myös suhteelisesti katsoen.


    • Anonyymi

      Varsinainen ongelmahan ei olekaan tämä akun kapasiteetin tippuminen ajan/kilometrien myötä VAAN yksinkertaisesti niiden vikaantumiinen ajan myötä, esim kennot.

      Toinen ehkä myös aika merkittävä juttu on kosteuden aiheuttamat viat kun ikää alkaa olla yli 10v.
      https://www.is.fi/autot/art-2000010862586.html


      Kolmantena tulee sitten mekaaniset kolhut yms. ja viimeaikoina on ollut juttua että vesilammikotkin taitavat olla vaarallisempia sähköautoille kuin polttiksille - Ei taida edes vakuutuskaan korvata, varsinkin jos ohjekirjassa kielletään ajamasta vesilammikkoon!

      Tämä tosiasia kun tiedetään että akut alkaa tulla vaihtokuntoon aika pian 10v jälkeen niin näillä akkujen korjaus/vaihto hinnoilla en ikimaailmassa ostaisi sen ikäistä käytettyä sähköautoa!

      • Anonyymi

        Miksi vaihtaisi ehjät ja toimivat akut? Tuo Teslan tyyppi vika koskee vain tiettyjä Tesloja. Ei liity mitenkään sähköautoihin yleisesti.


    • Anonyymi

      sähköauto ei ole pelkästään huoleton ja pitkäikäinen. Se on myös käytännössä huoltovapaa. Ainoat huoltokohteet ovat ilmastointi ja jarrut.
      Ja jarrutkaan eivät kulu juuri lainkaan kun sähköauto tekee liike-energiasta sähköä kun kuski painaa jarrupoljinta.

      • Anonyymi

        Niinpä, joku voisi tosiaan luulla että kun jarruja ei käytetä (riittävästi) niin ne pysyvät paremmin "iskussa"!

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9c91cf47-3815-40db-8e86-ea566d8d9c68

        "Erityisiksi ongelmakohdiksi niin TÜV kuin asiasta uutisoinut ruotsalainen ViBilägare nostavat Teslan alustan, jarrut sekä ajovalot."

        Periaatteessahan samasta syytä (käyttämättömyys) johtuva ongelma kiusaa myös lataushybridien polttomoottoreita jotka käytän puutteen takia ruostuvat "puhki".
        https://autotoday.fi/moottori-lehti-varoittaa-lataushybridin-polttomoottori-ruostuu-kayton-puutteesta/

        Vähän on vielä tuotekehityksellä tehtävää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, joku voisi tosiaan luulla että kun jarruja ei käytetä (riittävästi) niin ne pysyvät paremmin "iskussa"!

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9c91cf47-3815-40db-8e86-ea566d8d9c68

        "Erityisiksi ongelmakohdiksi niin TÜV kuin asiasta uutisoinut ruotsalainen ViBilägare nostavat Teslan alustan, jarrut sekä ajovalot."

        Periaatteessahan samasta syytä (käyttämättömyys) johtuva ongelma kiusaa myös lataushybridien polttomoottoreita jotka käytän puutteen takia ruostuvat "puhki".
        https://autotoday.fi/moottori-lehti-varoittaa-lataushybridin-polttomoottori-ruostuu-kayton-puutteesta/

        Vähän on vielä tuotekehityksellä tehtävää...

        En ole pitänyt Teslaa koskaan kovin kummoisena autontekijänä eikä sitä pidä ottaa sähköautojen mittatikuksi perustekniikan suhteen.

        Pitkänlinjan autonvalmistajat osaavat homman paljon paremmin ja ne hyödyntävät vuosikynmmenten kokemusta tässä asiassa.
        VW:n MEB:n rumpujarruille taka-akselilla naureskellaan mutta oikeasti ne ovat kestävyyden kannalta optimaalinen ratkaisu tuossa käytössä. Niissä ei ole noita levyjarrujen ongelmia jotka kuvasit.
        MEB:n takajarrut ovat käytännössä huoltovapaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, joku voisi tosiaan luulla että kun jarruja ei käytetä (riittävästi) niin ne pysyvät paremmin "iskussa"!

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9c91cf47-3815-40db-8e86-ea566d8d9c68

        "Erityisiksi ongelmakohdiksi niin TÜV kuin asiasta uutisoinut ruotsalainen ViBilägare nostavat Teslan alustan, jarrut sekä ajovalot."

        Periaatteessahan samasta syytä (käyttämättömyys) johtuva ongelma kiusaa myös lataushybridien polttomoottoreita jotka käytän puutteen takia ruostuvat "puhki".
        https://autotoday.fi/moottori-lehti-varoittaa-lataushybridin-polttomoottori-ruostuu-kayton-puutteesta/

        Vähän on vielä tuotekehityksellä tehtävää...

        Sähköautossa jarrut pysyy kunnossa kun silloin tällöin tekee vähän reilumman jarrutuksen, ei ole iso vaiva. Muutoin jarrujen kuluminen varsinkin kaupunkiajossa on pienempää, eli levyt/palat kestävät selvästi kauemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautossa jarrut pysyy kunnossa kun silloin tällöin tekee vähän reilumman jarrutuksen, ei ole iso vaiva. Muutoin jarrujen kuluminen varsinkin kaupunkiajossa on pienempää, eli levyt/palat kestävät selvästi kauemmin.

        Samaahan on sanottu käsijarrun käytöstä että kun sitä silloin tällöin käyttää niin se toimii eikä ole iso vaiva MUTTA jostain kumman syystä se on katsastuksessa melko yleinen ongelma!

        Eli, kyllä tällaiset ylimääräiset "temput" yleensä jää tekemättä pidemmässä juoksussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaahan on sanottu käsijarrun käytöstä että kun sitä silloin tällöin käyttää niin se toimii eikä ole iso vaiva MUTTA jostain kumman syystä se on katsastuksessa melko yleinen ongelma!

        Eli, kyllä tällaiset ylimääräiset "temput" yleensä jää tekemättä pidemmässä juoksussa.

        "Eli, kyllä tällaiset ylimääräiset "temput" yleensä jää tekemättä pidemmässä juoksussa."

        Joillakin henkilöllä jää, toisilla ei. Elämä on valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pitänyt Teslaa koskaan kovin kummoisena autontekijänä eikä sitä pidä ottaa sähköautojen mittatikuksi perustekniikan suhteen.

        Pitkänlinjan autonvalmistajat osaavat homman paljon paremmin ja ne hyödyntävät vuosikynmmenten kokemusta tässä asiassa.
        VW:n MEB:n rumpujarruille taka-akselilla naureskellaan mutta oikeasti ne ovat kestävyyden kannalta optimaalinen ratkaisu tuossa käytössä. Niissä ei ole noita levyjarrujen ongelmia jotka kuvasit.
        MEB:n takajarrut ovat käytännössä huoltovapaat.

        Tesla nyt vaan on kehityksessä 10 vuotta näitä ”pitkänlinjan autonvalmistajia” edellä.
        Etenkin saksalaiset putosi kehityksen kelkasta jo 20vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla nyt vaan on kehityksessä 10 vuotta näitä ”pitkänlinjan autonvalmistajia” edellä.
        Etenkin saksalaiset putosi kehityksen kelkasta jo 20vuotta sitten.

        Tesla on sähköisen voimalinjan osalta edistyksellinen, mutta muutoin autona Tesla ei ole kovin ihmeellinen tai ainakaan muita edellä.


    • Anonyymi

      Saksalaiset ei edes aja montaa vuotta autolla..

      • Anonyymi

        Saksalaiset kylläkin ajaa yllättävän vanhoilla autoilla.


    • Anonyymi

      Muutaman vuoden ikäisellä jo käytöstä poistuneella akkukemialla ja akkutekniikalla yritetään todistaa, että eri akkukemiaresepti ja erillainen tekniikka akun ympärillä antaa saman tuloksen? Yleensä osa uusista innovaatioista osoittautuu huonoiksi innovaatioiksi muutaman vuoden kuluttua.
      Vai saako uutta autoa tilatessa ruksittua vaihtoehdon, kallis, pieni mutta painava akku. tietysti 4000€ lisähintaan verrattuna siihen ihka uuteen evoluutiomalliin...jonka kestävyydestä ei vielä ole tietoa.

      • Anonyymi

        Mitä enemmän asiaa tutkitaan ja mitä enemmän sähköautoista kertyy kokemusta niin sitä enemmän kertyy todistusaineistoa siitä että akut ovat ehtaa tavaraa ainakin sen 200.000-300.000km.

        Ja kun nykyisillä sähköautoilla on ajettu noin paljon niin silloin jokainen Biltema myy tarvikeakkuja hintaan 2.000 euroa. Näin tämä maailma makaa ja kehittyy.


    • Anonyymi

      Kummaa kun Kia soulissa ei kestänyt kuin 111 000km jonka jälkeen 13 000€ auto olikin arvoton....

    • Anonyymi

      Hienoa!
      Ihanaa ajaa sähköautolla.

    • Anonyymi

      Ammatti lehdistön tulisi avata tuota sähköautojen akusto pulmaa maallikoille !

      Kysymyksessä on kymmenien tuhansien eurojen kustannus jos akusto joudutaan uusimaan !

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomen kylmissä keleissä akut kestävät vieläkin pidempään kuin etelän kuumissa maissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kannattaa osta oikea sähköauto, ei mitään höpöhybridiä.
        "Kroatialaiskorjaamon mukaan ongelmien perussyy on lataushybridin pienen ajoakun jatkuva lataaminen ja tyhjentäminen, joka kuluttaa akkua moninkertaisesti verrattuna täyssähköautoihin."


    • Anonyymi

      Uusi saksalaistutkimus kertoo, missä kunnossa akut ovat 200 000 - 300 000 kilometrin jälkeen.

      • Anonyymi

        Akusto on vaihtokunnossa !
        Lasku liikkuu 15000-40000€ ?

        Onnea !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akusto on vaihtokunnossa !
        Lasku liikkuu 15000-40000€ ?

        Onnea !

        Voi voi trollipoju, onko vaikeeta taas?


    • Anonyymi

      Akut kyllä kestävät. Turha niistä on trollata.

      • Anonyymi

        Kritiikki sähköautojen akustoja kohtaan vähenee sen jälkeen kun akustot ovat pienentyneet, keventyneet ja halventuneet-----runsaasti !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kritiikki sähköautojen akustoja kohtaan vähenee sen jälkeen kun akustot ovat pienentyneet, keventyneet ja halventuneet-----runsaasti !!

        Ei kun se on jo ajat sitten pienentynyt. Teidän trollien loputonta mekastusta ei lasketa kritiikiksi, se on vain taustahälyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun se on jo ajat sitten pienentynyt. Teidän trollien loputonta mekastusta ei lasketa kritiikiksi, se on vain taustahälyä.

        Olen katsonut kyllä sähköautojen arvosteluja ja aika kehittymättömiltä ne vielä vaikuttavat. Kaikissa sähköautoissa on valtavasti ongelmia. Itse ainakin odottaisin vielä vähintään 10 vuotta sähköautojen kehittymistä, turha pitää mitään kiirettä.

        Lisäksi vihaan nykyautoja muutenkin. Ne ovat täynnä turhia ominaisuuksia, joita ei ikinä tarvitse ja ne piippailee jatkuvasti. Sitten pitää vielä hiplailla tuota saatanan typerää tablettia. Auton ei tarvitse olla netissä eikä auto ole tietokone eikä auto tarvitse mitään ajoavustimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen katsonut kyllä sähköautojen arvosteluja ja aika kehittymättömiltä ne vielä vaikuttavat. Kaikissa sähköautoissa on valtavasti ongelmia. Itse ainakin odottaisin vielä vähintään 10 vuotta sähköautojen kehittymistä, turha pitää mitään kiirettä.

        Lisäksi vihaan nykyautoja muutenkin. Ne ovat täynnä turhia ominaisuuksia, joita ei ikinä tarvitse ja ne piippailee jatkuvasti. Sitten pitää vielä hiplailla tuota saatanan typerää tablettia. Auton ei tarvitse olla netissä eikä auto ole tietokone eikä auto tarvitse mitään ajoavustimia.

        Itse asiassa tabletin käyttö ajon aikana pitäisi olla laitonta, koska se vaarantaa liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa tabletin käyttö ajon aikana pitäisi olla laitonta, koska se vaarantaa liikennettä.

        Kosketusnäytön käyttäminen ei ole ongelma meille terveille.
        Teillä vähälahjaisilla ei ole rahaa ostaa sähköautoa, joten ongelmaa ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun se on jo ajat sitten pienentynyt. Teidän trollien loputonta mekastusta ei lasketa kritiikiksi, se on vain taustahälyä.

        63000€ maksaa Mersun akusto !?
        Vaikuttaako halvalta ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen katsonut kyllä sähköautojen arvosteluja ja aika kehittymättömiltä ne vielä vaikuttavat. Kaikissa sähköautoissa on valtavasti ongelmia. Itse ainakin odottaisin vielä vähintään 10 vuotta sähköautojen kehittymistä, turha pitää mitään kiirettä.

        Lisäksi vihaan nykyautoja muutenkin. Ne ovat täynnä turhia ominaisuuksia, joita ei ikinä tarvitse ja ne piippailee jatkuvasti. Sitten pitää vielä hiplailla tuota saatanan typerää tablettia. Auton ei tarvitse olla netissä eikä auto ole tietokone eikä auto tarvitse mitään ajoavustimia.

        Et sinä mitään ole katsonut, etkä mitään mistään ymmärrä. Se, mikä nyt on kehittymätön, ei ole sähköautot...


    • Anonyymi

      Kylläpä trollinperkeleitä taas harmittaa. Hyvä niin!

    • Anonyymi

      Pakkasolosuhteissa -20% alkuperäisestä kapasiteetista alkaa olla merkittävä . Esim 75 kWh akku onkin enää 60 kWh akku. Kulutus kovalla pakksella 30 kWh/100 km, niin teoreettinen range on enää 200 km. Todellisuudessa range on pienempi, koska akku on harvoin 100% täynnä, eikä akkua voi ajaa täysin tyhjäksi.

      • Anonyymi

        Toki -20 pakkasessa litium akun kapasiteetti on enää 67% mutta se akku lämpiää käytössä eikä pudotus siksi ole kovinkaan iso. Ero tulee kulutuksen kasvusta (ilmanvastus kasvaa kylmemmässä ja lämmitys vie enemmän energiaa).

        Tm talvitestissä -20 pakkasissa kaikki autot pääsi yli 300km. se väli 10-80% on heikoimmissa on tuo 200km mutta paremmissa menee muakavasti 300km -20 pakkasella.

        Mutta tuo 200km aika maksimi järjellinen yhtämittainen ajomatka joten sikäli tuo riittää.
        Pirkanmaalla ei tänä talvena tainnut olla kuin parina päivänä -20 joten sikälikin tuo asia on suurimalle osalle lähinnä teorerttinen ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki -20 pakkasessa litium akun kapasiteetti on enää 67% mutta se akku lämpiää käytössä eikä pudotus siksi ole kovinkaan iso. Ero tulee kulutuksen kasvusta (ilmanvastus kasvaa kylmemmässä ja lämmitys vie enemmän energiaa).

        Tm talvitestissä -20 pakkasissa kaikki autot pääsi yli 300km. se väli 10-80% on heikoimmissa on tuo 200km mutta paremmissa menee muakavasti 300km -20 pakkasella.

        Mutta tuo 200km aika maksimi järjellinen yhtämittainen ajomatka joten sikäli tuo riittää.
        Pirkanmaalla ei tänä talvena tainnut olla kuin parina päivänä -20 joten sikälikin tuo asia on suurimalle osalle lähinnä teorerttinen ongelma.

        Pakkasilla uudella sähköautolla aluksi näyttää että kulutus on todella korkea mutta se johtuu juuri siitä että akku ja auto lämpeää aluksi. Kun on ajettu kymmeniä kilometrejä tai yli sata niin keskimääräinen kulutus ei lopulta ole kovin paljon kesäkelejä korkeampi.

        Jos kesällä kulutus on 17 kWh niin pakkasilla se voi olla 21 kWh kun ajetaan maantieoloissa. Silloin kantama ei todellakaan puolitu vaan saattaa laskea 450 km noin 370 km. Käytännön kannalta ero ei ole lopulta kovin merkittävä. Kyse on uudesta sähköautosta ei esimerkiksi 5 tai 10 vuotta vanhasta jossa ei ole uusinta tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkasilla uudella sähköautolla aluksi näyttää että kulutus on todella korkea mutta se johtuu juuri siitä että akku ja auto lämpeää aluksi. Kun on ajettu kymmeniä kilometrejä tai yli sata niin keskimääräinen kulutus ei lopulta ole kovin paljon kesäkelejä korkeampi.

        Jos kesällä kulutus on 17 kWh niin pakkasilla se voi olla 21 kWh kun ajetaan maantieoloissa. Silloin kantama ei todellakaan puolitu vaan saattaa laskea 450 km noin 370 km. Käytännön kannalta ero ei ole lopulta kovin merkittävä. Kyse on uudesta sähköautosta ei esimerkiksi 5 tai 10 vuotta vanhasta jossa ei ole uusinta tekniikkaa.

        Muista tiedä, mutta vuoden vanha ID4 tarvitsee vain muutaman asteen pakkasta, niin ~17 kWh maantiekulutus nousee ~21 kWh kulutukseen. -20-25 pakkasta, niin kulutus on luokkaa 30 kWh ja kantama puolittuu ilman kaunisteluja.
        Akku ei muuten juurikaan lämpene ajaessa...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan aussikulta, missä?

      Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      365
      2128
    2. Haluaisin sun kanssa yhteisen

      Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      57
      1588
    3. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

      Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1180
    4. Pikkunaiselle terkkuja

      Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      277
      1149
    5. Voisiko olla jopa niin

      Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      67
      929
    6. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

      Elämääsi miten pian
      Ikävä
      86
      905
    7. Varkaita kuhmossa

      Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.
      Kuhmo
      32
      867
    8. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

      2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      112
      840
    9. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

      Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      11
      837
    10. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

      Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      8
      816
    Aihe