Aittakummusta Kalevassa

Anonyymi-ap

Pekka Ait­ta­kum­pu ja Jenna Simula kiis­tä­vät väi­te­tyn suhteen – "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet
Perussuomalaisten, oululaisten kansanedustajien läheinen suhde on herättänyt poliittisissa piireissä keskustelua jo pitkään.

60

928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suostuukohan Pekka Töpökjikkelin uusi nainen noudattamaan Pekan naisilta edellyttämää holtitonta lisääntymistä...

• Anonyymi

Kateellisia ihmisiä?

• Anonyymi

Kuka nyt muka olisi kateellinen ilkeälle ja vi-levalle Simulalle. Törkee akka. Kuinka kauan vielä huutelee eduskunnassa.

• Anonyymi

Ei savua ilman tulta.

• Anonyymi

Ei panoja ilman sper***,aa....

• Anonyymi

TÖRKY PEKKA..!

• Anonyymi

Voi teitä, mites nyt lestallekin noin kävi?

• Anonyymi

v.i.t.t.u nousi päähän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

v.i.t.t.u nousi päähän

Eiköhän sillä lapsmäärällä vittu on ollut päässä koko avioliittonsa ajan.
        Olenko oikeassa, että Hän on ollut Rehtorina Raudaskylä Kanasanopistossa , jos näin, niin on merkki Lahkon hajoamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän sillä lapsmäärällä vittu on ollut päässä koko avioliittonsa ajan.
        Olenko oikeassa, että Hän on ollut Rehtorina Raudaskylä Kanasanopistossa , jos näin, niin on merkki Lahkon hajoamisesta.

Päivämiehen päätoimittaja ex!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivämiehen päätoimittaja ex!

Nyt selvisi, miksi hoitomiehet eivät anna hoitoja Aittakummulle, kuuluu sisäpiiriin.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt selvisi, miksi hoitomiehet eivät anna hoitoja Aittakummulle, kuuluu sisäpiiriin.

Siinäpä se, uskon että puhutteluja on ollut ja tulee, mutta julkista häpäisyä,-mitä hoitokokoukset ovat,-ei voi tehdä.

Toinen asia on se, että onko huhussa edes mitään perää. Henkilökohtaisesti haluan uskoa sen,-ettei ole.

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Siinäpä se, uskon että puhutteluja on ollut ja tulee, mutta julkista häpäisyä,-mitä hoitokokoukset ovat,-ei voi tehdä.

Toinen asia on se, että onko huhussa edes mitään perää. Henkilökohtaisesti haluan uskoa sen,-ettei ole.

Hoitomiehet hoitaa Aittakummun ja sen jälkeen hänen pitää tehdä parannus seurakunnan edessä, koska on tehnyt julkisynnin.

• Anonyymi kirjoitti:

Hoitomiehet hoitaa Aittakummun ja sen jälkeen hänen pitää tehdä parannus seurakunnan edessä, koska on tehnyt julkisynnin.

Ei ei, on liian iso "jehu" sellaiseen muilutukseen.

Korostan vielä, että kysymyksessä on huhu, joka sopisi hyvin kostoksi puolueloikasta.

• Anonyymi

Ei pidä unohtaa myöskän kahdeksatta käskyä. Senkin rikkomisen toki saa anteeksi mutta voi vaivata mieltä ja ihmissuhteita vielä pitkään.

• Anonyymi

Pitäiskö nyt hyssytellä ja salailla tämä Aittakummun rikos, nyt olisi hoitomiehille töitä.
        Taitaa kuitenkin olla niin, ettei hoitomiehet lähde hoitamaan oikeista synneistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäiskö nyt hyssytellä ja salailla tämä Aittakummun rikos, nyt olisi hoitomiehille töitä.
        Taitaa kuitenkin olla niin, ettei hoitomiehet lähde hoitamaan oikeista synneistä.

Niinhän se on että Pekka on hierarkiassa liian korkealla hoidettavaksi. Hän tä on asemansa takia aika mahdotonta kiusata hoitotekosyyllä. Ja hyvä niin.

• Anonyymi

Irtisanoin Kalevan tilauksen jo jokin aika sitten. Irtisanoin sen nyt toisen kerran, ja huomenna irtisanon vielä uudestaan. J asit vielä uudestaan.
      Totuutta ei saa tuoda julki, nih!

• Anonyymi

Kortin Panin Leksan kasin. Lirisen nyt senkin. Jammu pirini luu. Ja suu. Tutti suuni!

• Anonyymi

Minäkin irtisanoin Kalevan kymmenen kertaa!

• Näin se vellu tekee, Totuutta ei uskalleta kastoa silmiin.

• Anonyymi

Senkun vaan irtisanot. Ei toi yksi lehden peruutus lehteä konkurssiin saa. Siitä vaan peruen! Kovat on huolet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin irtisanoin Kalevan kymmenen kertaa!

Menikö jo maksun puolelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Senkun vaan irtisanot. Ei toi yksi lehden peruutus lehteä konkurssiin saa. Siitä vaan peruen! Kovat on huolet.

Mutta kun vl-ilmoittajat lopettavat mainostuksen Kalevassa, sillä on jo vaikutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tilannut kalevaa koskaan, mutta peruin tilauksen silti.
        Meidän AinoanOikeanUskon edustajien syntilöisiä ei saa käsitellä julkisuudessa!
        Nih!

• Anonyymi

Onhan ehkäisyasiat ollut kunnossa Pekka ja Jenna.

• Miten se sinua kiinnostaa? Oletko saanut vielä edes "hajua", sekin voi pyörryttää.

Varo sitä.

• Anonyymi

Liittyykö tää aitakumpu jotenkin tragekediaan vai islamistiseen propagandaan?

• Anonyymi

Pekka-veljelle vaan kovasti paljon jessuksen nimeä ja verta.
      jessus sovitti Pekan hairahduksen siellä hirttosilmukassa roikkuessaan

• Avuoliitosta voi erota, jolloin se ei täytä avaioliiton täyttä avaioliitosn merkitystä.

Ei jokainen avioliitto yuo onne ja turhaan kaksi ihmistä silloin kärsii koko elämäänsä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Avuoliitosta voi erota, jolloin se ei täytä avaioliiton täyttä avaioliitosn merkitystä.

Ei jokainen avioliitto yuo onne ja turhaan kaksi ihmistä silloin kärsii koko elämäänsä.

Raamatun paikka?

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatun paikka?

Katso itse, missä asiayhteys on?

Otetaan vaikka käsite Usko Jeesuskeen, jollei täytä sen tunnumerkistöä, mm luottamusta Häneen Kaikkivaltiaana Herrana, näin ei tunnumerkistö toteudu, sama se on Avioliitossa, jos sen tunnumerkistö parisuhteessa ei täyty, se silloin mahdollista purkaa, mutta voit itse kastoa sen Raamatusta missä ne onja parhaassa jekessa jopa kolme seikkaa sisällänn pitävänä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Otetaan vaikka käsite Usko Jeesuskeen, jollei täytä sen tunnumerkistöä, mm luottamusta Häneen Kaikkivaltiaana Herrana, näin ei tunnumerkistö toteudu, sama se on Avioliitossa, jos sen tunnumerkistö parisuhteessa ei täyty, se silloin mahdollista purkaa, mutta voit itse kastoa sen Raamatusta missä ne onja parhaassa jekessa jopa kolme seikkaa sisällänn pitävänä.

Selittelyksi meni, kuten aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö sinä pyytänytkin selitystä, häpeä?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Tässä harhauttaville saalemeille.
        Matt. 5:32
        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen. [Matt. 19:9; 1. Kor. 7:10,11]
        Matt. 19:9
        Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen. [Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen."]* [Nämä sanat puuttuvat useista tärkeistä käsikirjoituksista. Vrt. 5:32.][Matt. 5:32; Luuk. 16:18]
        Mark. 10:11
        Jeesus sanoi heille: "Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. [Matt. 5:32; Luuk. 16:18]
        Luuk. 16:18
        Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee aviorikoksen, ja samoin tekee aviorikoksen se, joka nai miehensä hylkäämän naisen. [Matt. 5:31+]

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen. [Matt. 19:9; 1. Kor. 7:10,11]
        Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen. [Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen."]* [Nämä sanat puuttuvat useista tärkeistä käsikirjoituksista. Vrt. 5:32.][Matt. 5:32; Luuk. 16:18]
        Jeesus sanoi heille: "Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan. [Matt. 5:32; Luuk. 16:18]
        Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee aviorikoksen, ja samoin tekee aviorikoksen se, joka nai miehensä hylkäämän naisen. [Matt. 5:31 ]

Tuo pitää paikkansa, mutta Usko on myös kysymys luottamisesta ja on outettava huomioon sekin, että jos petät Raamatun neuvoja sekä ohjeita olet heikolla.

Mutta on tunnustettava myös se, että jos avioliitto ei täytä vahemmuuden avioliitolle Jumalan asettamia ehtoja, kuten keksinäinen rakkaus tai kunnoitus, pettäminen tai passiivisuus toista osapuolta kohtaan, silloin se ei täytä avioliiton Jumalan anatmia tunnumsekistöä, eikä sielloin toimi, joten ollaa ajauduttu eron partaalle, ja vielä, jota me ei heidän aviliitosta tiedä, on vain piste Iin päälle.

Se tilanne kasvattaa myös lapsien luoteet kieroon, sillä lapsi on usein tarkkaivaisempi mitä vanhemmat, he asistivat pienetkin säröt, ja suhteet säilyvät myös eron jälkeen ja siellä yleensä äidistä tulee katkera, ja elää koston kierteessä, mutta on terevpäisäkin eroja, jossa asiat ovitaan, kun on ajaduttu näihin tilantesiin.

Ei ole ollenkaan soveliasta, että Isä on viikot pois perheestä, se on yksi syy altistaa myös eroon. Ei monikaan aviopari pysty siihen.

Mutta jos ajattelemme vaikka seurakuntaa, jos siitä ajautuu harhaan, ensin tulee varoitus, ja sitten erotetaan, joka pitäsi olla tuttua heidän seurakunnassaan, ellei toinen ole riittävän korkeassa asemassa.

Sama se on suhteessa pelastukseen. Jos hyppäämme Jeesusken ohi, ollaan petetty Jeesus, jolloin se suhde katkeaa, kuten Aittakummun avioliitto.

Kuitenkin valitettava asia, mutta Hänen, ja ei kuulu meille.

Sama on meillä uskossammekin, jos emme tunnusta Jeesusta luvatuksi messiaaksi

• Anonyymi kirjoitti:

Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee aviorikoksen, ja samoin tekee aviorikoksen se, joka nai miehensä hylkäämän naisen. [Matt. 5:31 ]

Selvää Raamatun tekstiä tunnustaa" harhaileva saalemi", mutta ottaisittepa muutkin keskeiset Raamatunkohdat tosissanne!

Ihmetyksekseni olen pannut merkille sen, että kovan ja raskaankin elämän läpikäyneet suurperheen äidit eivät näytä katkeroituneilta. Enkä nyt mitenkään mielistele mihinkään suuntaan. Ehkä olen niin ulkopuolinen etten näe sitä?. Fiksu ihminen osaa pitää itsestänsä "vaarin" niin, ettei anna katkeruudelle sijaa, koska ymmärtää sen, että katkeruus on myrkky joka tuhoaa "sydämen"-ei katkeruuden kohdetta!

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Selvää Raamatun tekstiä tunnustaa" harhaileva saalemi", mutta ottaisittepa muutkin keskeiset Raamatunkohdat tosissanne!

Ihmetyksekseni olen pannut merkille sen, että kovan ja raskaankin elämän läpikäyneet suurperheen äidit eivät näytä katkeroituneilta. Enkä nyt mitenkään mielistele mihinkään suuntaan. Ehkä olen niin ulkopuolinen etten näe sitä?. Fiksu ihminen osaa pitää itsestänsä "vaarin" niin, ettei anna katkeruudelle sijaa, koska ymmärtää sen, että katkeruus on myrkky joka tuhoaa "sydämen"-ei katkeruuden kohdetta!

Sorry, luin väärin, kirjoitit: "harhauttava saalemi":

Osoita se harhautus Raamatulla!

Ihmettelen sitä julkeuden määrää, teillä vl-kellokkailla millä teette Armon irstaudeksi, -ettekä edes osaa hävetä sitä!

Psykopaateilta puuttuu myötätunnon lisäksi myös häpeän tunne!

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Sorry, luin väärin, kirjoitit: "harhauttava saalemi":

Osoita se harhautus Raamatulla!

Ihmettelen sitä julkeuden määrää, teillä vl-kellokkailla millä teette Armon irstaudeksi, -ettekä edes osaa hävetä sitä!

Psykopaateilta puuttuu myötätunnon lisäksi myös häpeän tunne!

Tulkoon selväksi harhauttavalle saalemille, että en ole vl-kommentoija. Irstaile sinä vaan ja häpeä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tulkoon selväksi harhauttavalle saalemille, että en ole vl-kommentoija. Irstaile sinä vaan ja häpeä.

No valehteluhan on se laasti, -joka pitää vl-korttitalon pystyssä!
        Onko aina päivä, kun sanot"päivää" -epäilen ☺

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pinna on oikeassa
        Mutta minä sanon teille, että jokainen, joka eroaa vaimostaan muun kuin haureuden SANAN tähden,
        tekee hänelle aviorikoksen, ja kuka ottaa hylätyn naisen, rikkoo avion.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pinna on oikeassa
        Mutta minä sanon teille, että jokainen, joka eroaa vaimostaan muun kuin haureuden SANAN tähden,
        tekee hänelle aviorikoksen, ja kuka ottaa hylätyn naisen, rikkoo avion.

mikä on haurea sana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

matt 19:9
        Mutta minä sanon teille, että joka eroaa vaimostaan, joka ei ole avionrikkojakaan, ja ottaa toisen, tekee
        aviorikoksen, ja joka ottaa hylätyn, tekee aviorikoksen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mark 10:11-12
        Ja hän sanoi heille, ”jokainen, joka eroaa vaimostaan ja ottaa toisen, tekee aviorikoksen.”
        Ja jos vaimo eroaa aviomiehestään, ja on oleva toiselle, tekee aviorikoksen

• Anonyymi

Kysehän on puhujille niin tutusta matkasynnistä. Ei vakavaa, kerranko sitä tulee tuupattua kaluaan vieraaseen pesään. Ja tässä tapauksessahan pesä lienee ollut läpeensä tuttu.

• Anonyymi

Tuota nui; Jos minä olisin ajautunu suhteeseen vaikkpa naapurifirmalaisen kanssa ja haluaisin sen salata, niin en kai nyt sen vuoksi hakeutuisi samaan firmaan töihin? Silmätikuksihan siinä joutuisin. Muusta syystä voisin sinne töihin mennäkin.

• Asia joka toteutuu parhaitten lestadiolisuudessa, tee vain omat ratkaisusi, et kai ole orja.

• Anonyymi

Nythän Aittakumpu on omiensa joukossa ja saa vastakaikua ajatuksilleen. Keskisarjan kanssa natsikulkueeseen!

• Anonyymi

Se olisikin hyvä syy jättää linnanjuhlat välistä, liekö sais vaimoa mukaan tällaisen jälkeen. Säälin vaimoa ja perhettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se olisikin hyvä syy jättää linnanjuhlat välistä, liekö sais vaimoa mukaan tällaisen jälkeen. Säälin vaimoa ja perhettä.

Kyllähän Aittakumpu linnanjuhliin menee, säälin vaimoa, vl-piireissä nainen on miehelle alamainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän Aittakumpu linnanjuhliin menee, säälin vaimoa, vl-piireissä nainen on miehelle alamainen.

Kulissit pitää olla kunnossa.

• Anonyymi

612 ei ole mikään natsikulkue. Natseille on omat kulkueensa, mutta jos jossakin kohtaa liittyvät 612 marssiin omasta marssistaan,niin miten sen muka voisi estää? Eikös ne ole vasemmisto kulkueet jotka heittelivät pulloja viimeksikin, 612 on ihan rauhallinen ja asiallinen isänmaallinen kulkue. Itsenäisyyspäivä on juhlapäivä, silloin ei sovi kinastella.

• Anonyymi

Jäljet johtavat sylttytehtaalle, eli epäilen että huhun pani liikkeelle juuri lestadiolaiset. He kostavat puolueloikan näin.

• Anonyymi

Suhdejuoruissa ei totta tosiaankaan tarvitse olla mitään perää. Yhteisössä kateelliset juoruakat ja -ukot ovat hyvin lahjakkaita mustamaalaamaan henkilöitä ja etenkin suhdejuorujen keksiminen on heidän erikoisalaansa. Vain yksi henkilö riittää aloittamaan... Ookko nää kuullu, joo minä kuulin, se on varmaan, ihan varmaan, joo on varma tieto....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suhdejuoruissa ei totta tosiaankaan tarvitse olla mitään perää. Yhteisössä kateelliset juoruakat ja -ukot ovat hyvin lahjakkaita mustamaalaamaan henkilöitä ja etenkin suhdejuorujen keksiminen on heidän erikoisalaansa. Vain yksi henkilö riittää aloittamaan... Ookko nää kuullu, joo minä kuulin, se on varmaan, ihan varmaan, joo on varma tieto....

Näinhän teillä on tapana, syyttää aina muita kuin todellisia tekijöitä.

• Anonyymi

Vieläkö Aittakumpu on puhujan tehtävissä, väkevä saarnamies.

• Anonyymi

Hänellä on nyt todella väkevää asiaa saarnassaan huoruuden synnistä. Kokemuksella voi julistaa. Eipä sen puoleen niin varmasti suurin osa lestapuhujista voi. Eihän siitä ole pitkäkään aika kun puhujaveljille tarjottiin yöpyminen talon lämpimimmässä paikassa. Jos talon tyttäret olivat vielä liian nuoria sai puhujaveli paikan emännän vieressä.

• Anonyymi

Aittakumpu oli tietääkseni aika pitkään ei lessu.Vanhat siemenet kait rupes itämään vielä.

• Anonyymi

persut kivittää aittakummun jumalan pilkasta senaatintorilla

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe