Maailman väkiluku oli viisi vuosituhatta sitten vain muutamia miljoonia.
Kuitenkin he rakensivat pyramideja eri puolelle maailmaa, rakensivat kaupunkeja ja suuria muistomerkkejä , esimerkiksi Göbekli Tepe, Stonehenge, ja samalla kävivät tappamassa suuria mammutteja nälkäänsä aina Siperiassa asti, ja tietysti söivät ne paipan päällä, kuka nyt kuuden tonnin mammuttia rupeaisi kotiinsa etelämmäksi raahaamaan.
Heillä oli runsaasti elintilaa, vaikkapa yksi joki tai järvi jokaiselle yksityiskäyttöön, ja peuroja ja hirviä lukemattomia.
Tietysti he olisivat voineet kaikki asua vaikka SriLankan saarella, onhan siellä vieläkin tilaa kymmenille miljoonille.
Tai sitten he olivat äärimmäisen vahvoja ja heillä oli valtava ruokahimo.
Tai sitten jotain on vialla historian kirjoituksessa.
Mistä kansaa riitti kaikkeen?
10
175
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä Arto pointtisi oli?
- Anonyymi
Ulkoavaruuden hörhöillä oli sormensa pelissä. Hörhöjen jälkeläisiä on tälläkin palstalla.
- Anonyymi
2000-3000 eaa on väestön koon arviot n. 100 miljoonan luokkaa.
- Anonyymi
"Tai sitten jotain on vialla historian kirjoituksessa."
Eli se,ettei tietomääräsi ja ymmärryksesi kuitenkaan riitä... - Anonyymi
Avauksessa on kai tarkoitus nostaa esille arkeologisten löytöjen - kuten muinaisten "megarakennelmien" määrän - ja Raamatun kertomukseen välillä.
Raamatun mukaan ihmiskunnan koko oli vuoaa 4000 eaa 2 ihmistä ja n. 2400 eaa 8 ihmistä. Arkeologian johtopäätön on, että Gizan pyramidien rakentaminen tapahtui neljännen dynastian aikaan (2575–2465 eaa) ja Stonehenge rakennettiin useassa vaiheessa 3100 eaa - 1600 eaa (vedenpaisumuksen häiritsemättä?). Vaikka näiden rakentamistamisajankohtaa jollain valehtelulla yrittäisi siirtää joku sata vuotta sinne tai tänne, niin mistä riitti väki niiden rakentamiseen, jos Raamatun tarinat olisivat totta?
Raamattukin kertoo uusien kaupunkien perustamiset vain muutama sukupolvi Nooan jälkeen, joten ei Raamatun oma tarinakaan ole uskottava, vaikka unohdettaisiin pyramidit, Sumerin kaupungit, Stonhenge ja ympäri maailmaa löytyvät ihmisasutuksen jäänteet. - AnonyymiUUSI
Ongelmana on vain se ettei tarvitse kysyä inmisten määrää raamatusta.
Jos kysyy Googlelta kuinka monta ihmistä oli viisituhatta vuotta sitten, se vastaa muutamia miljoonia, mikä on van pikku osa nykyisestä. Voisi verrata milloimetrin ja metrin suhdetta, sehän on sama kuin kahdeksan miljoonan ja 8 miljardin suhde.
Joten pojat saivat uurastaa aika lailla valtavien kivirakennelmien kanssa. Tietysti he söivät kaikki eläimet lämpimistä maista, jolloin oli pakko raahata mammutteja tuhansien kilometrien päästä Siperiasta kovimpaan nälkään.- AnonyymiUUSI
Kun Egyptin suuret pyramiidit rakennettiin maapallon väkiluku saattoi olla kymmeniä miljoonia. Viimeaikaiset geenianalyysit ovat päätyneet huomattavasti suurempaan väestöön, kuin mitä ennen arveltiin ollaan. Egyptissä oli tarpeeksi työvoimaa pyramidien rakentamiseen etenkin "luppo-aikana", kun Niilin tulvan takia maanviljelytöissä oli tauko.
https://www.sciencedaily.com/releases/2013/09/130924174338.htm
Kuten ylempänä todetaan Raamatun tarinat ovat jo itsensä kanssa ristiriidassa. Ensinnäkin heti Aadamin jälkeen Kain perustaa maailman ensimmäisen kaupungin. Kenelle? Kun Kain oli karkoitettu perheensä luota (ehkä lempisisko mukanaan?), niin Kainillahan oli vain oma perheensä? Yhdelle perheelle yksi kaupunki?
Raamatun mukan Nooan jälkeläisistä Haamin pojanpoika Nimrod hallitsi "Babylonia, Erekiä, Akkadia ja Kalnea Sinearin maassa." Ja kun tämä ei riittänyt hän perusti neljä uutta kaupunkia: Niniven, Rehobot-Irin, Kalahin ja Resenin. Resenistä mainitaan erikseen, että se oli "suuri kaupunki"? Kuka näissä kaupungeissa asui, kun Nimrodin isoisän sukupolvessa oli neljä miestä ja neljä naista? - AnonyymiUUSI
Katsoppas, millimetri-taneli tekee paluun :D
Ehkäpä sinun kannattaisi vain keskittyä uskomaan, eikä vaivata päätäsi näillä tiedejutuilla. - AnonyymiUUSI
Suurin Egyptin pyramideista on Kheopsin pyramidi. Sen rakentaminen kesti lähteiden mukaan n. 26 vuotta. On arvioitu, että työhön on riittänyt 3000-4000 rakentajaa eli reilut 80.000 henkilötyövuotta.
- AnonyymiUUSI
Jumalan sanaa oli harvemmille korville. Kuten nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289