Veljeni osti auton, jota maksoi osamaksulla Santanderille. Nyt on maksanut syksyllä viimeisen erän. Mutta viimeisen vuoden ajan tuli kerran kuussa paperilasku perään, että jotain 120, 00 e vielä puuttuu hinnasta.
Sitä jatkui joka kk. Ja joka kk maksoi kuitenkin pankin kautta ( konttorilla) sen kuukauden maksuerän aina. Ja taas sitten kohta tuli lasku kotiin "puuttuu se ja se summa", aina vähän nousi. Sieltä tuli soittoja vähän väliä. Alkuun veli vastasi puheluihin, mutta ei tiennyt mitä ne vaatii, sanoi että huijaa joku välistä ja ärähti ja löi luurin korvaan. Koska joka kk maksoi kuitenkin erän mikä kuuluikin.
Veljen mielestä hän on oikeassa ja hoitanut maksut, pankki voi todistaa. En ole nähnyt muita dokumentteja kuin kuvakaappauksen yhdestä laskusta, missä luki oikein tummennetulla se hinta, mikä puuttuu sen edellisen kuun maksusta. (että "suoritettu 152,00 e, vaikka oli maksanut yli 200, 00 e.) Nyt ei kait ole kuulunut mitään sieltä enää.
Eli mikä on sen auton tilanne nyt, koska eivät ole lähettäneet veljelle auton papereita. Eli onko veli vaan haltija muttei vielä sitten omista autoaan kokonaan?
Kiitos asiallisista vastauksista.
jotain maksamatta..?
6
132
Vastaukset
- Anonyymi
Kauppapapereita näkemättä on mahdoton vastata järkevästi.
- Anonyymi
Jos papereita ei ole tullut, niin oletettavasti veljesi ei ole omistaja.
Muutoin asiaa on kenenkään ulkopuolisen mahdotonta selvittää, eli rahoitusyhtiöön vaan yhteyttä mistä asia kiikastaa. - Anonyymi
Olen kerran soittanut sinne, mutta asiakaspalvelijanainen sanoi, että voisin aisoida veljeni puolesta vain jos saan valtuudet häneltä jotenkin, ja se ei taida onnistua kyllä, ei suostu. Jos laittaisivat edes kirjallisesti jotain selitystä, MISTÄ se puuttuva summa koostuu, koska hän ei vastaa soittoihin. Näyttäisi varmaan sen kirjeen minulle kuitenkin. Outoa että laskun kyllä laittoivat aina paperisena, mutta ei sitten mitään muuta, ei jotain selitystä miksi karhuavat vielä. Samoin kuin puhelinmyyjät voisi kerrankin laittaa tekstarin, että tilaatko sen ja sen lehden, sitä varten soittelen. Kun itsekään en tuntemattomiin numeroihin vastaa.
- Anonyymi
Hämmingin aiheuttajaa voit hakea veljestäsi. Joko hän salaa jotain, ei ymmärrä tekemiään sopimuksia, tai jotain muuta. Joka tapaulsessa hän on jotain velkaa jonnekin, eikä saa auton papereita maksamatta loppulaskua. Ilman valtakirjaa et pysty hoitamaan asiaa, hänen on tehtävä se itse.
- Anonyymi
Hänellä on vaikeuksia ymmärtää tällaisia asioita, eikä luota oikein kauppiaisiin. Saa ny nähdä miten menee. Ainakaan ei saa myytyä autoaan kellekkään, kun ei papereita. Ehkä ymmärtää ajan kanssa. Mutta ois tuo Santander voinut kirjallisesti selittää jotain, kun ei toinen kuitenkaan vastaa soittoihin. Ei olisi paljon vaadittu sekäään. Juokseekohan sille hinnalle vielä korkoa koko ajan? Tai meneekö ulosottoon, jos 2-300 e maksamatta?
- Anonyymi
Otettu perinteinen halpa laina, missä on vaan pikkuisen suurempi (esim. 10000 €) viimeinen maksuerä?
Käytännössä siis otettu 5 vuoden laina, mitä lyhennetään 3 vuotta ja sen jälkeen maksetaan 2 vuoden lyhennykset kertalaakista pois. Kas käsissä on vain 3 vuoden mittainen laina, jossa on pieni maksuerä. Mikä voisi mennä pieleen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla674082- 522795
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162173Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä142008- 991973
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841649Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3621519Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81436Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511430- 581197