Mikä näistä on paras?
Kuiva jakohihna
- lyhytikäinen (paljon vaihtoja)
- ei kestä oktomursketta
- vaihtotyö usein edullinen
- hiljainen
Öljykylpyinen jakohihna
- oikealla öljyllä erittäin pitkäikäinen
- väärällä öljyllä erittäin lyhytikäinen
- tunteeton oktomurskeelle
- vaihtotyö voi olla kalliimpi
- hiljainen.
Jakoketju
- erittäin pitkäikäinen tai lyhytikäinen
- venyminen voi aiheuttaa ongelmia
- tunteeton oktomurskeelle
- vaihtotyö kallis, koska ei ole suunniteltu vaihdettavaksi
- pitää melua.
Kuiva jakohihna vs öljykylpyinen jakohihna vs jakoketju
10
247
Vastaukset
- Anonyymi
Hihii, oktomurske. Oliko vanhempaa ja turhempaa asiaa?
- Anonyymi
hah hah ja kerran vielä hah..ei ole ollut mitään oktomurskeita ..tutkijan housussa oli oktomursketta..
- Anonyymi
Kyllähän tämä kisa oikeasti on ketjun ja kuivan hihnan välillä. Öljykylvyt on käytäntö osoittanut toimimattomiksi.
- Anonyymi
Niin kuin ap kirjoitti öljykylpyinen jakohihna on erittäin pitkäikäinen, jos sitä ei rikota laittamalla moottoriin vääräntyyppistä öljyä. Ihan uuden näköinen vielä 250 000 kilometrissä nimim. tiedän kun olen vaihtotöitä tehnyt. No homma on työläämpi kuin moni kuivahihna, mutta harvoinpa noita tarvitsee tehdä. Sen kyllä näkee yleensä heti jos on ajettu väärällä öljyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin ap kirjoitti öljykylpyinen jakohihna on erittäin pitkäikäinen, jos sitä ei rikota laittamalla moottoriin vääräntyyppistä öljyä. Ihan uuden näköinen vielä 250 000 kilometrissä nimim. tiedän kun olen vaihtotöitä tehnyt. No homma on työläämpi kuin moni kuivahihna, mutta harvoinpa noita tarvitsee tehdä. Sen kyllä näkee yleensä heti jos on ajettu väärällä öljyllä.
mitä on tuo oikea öljy.. marinaadiöljyä.esim rypsit tai oliivi....ei nämä öljyt mitää rakettitiedettä ole....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä on tuo oikea öljy.. marinaadiöljyä.esim rypsit tai oliivi....ei nämä öljyt mitää rakettitiedettä ole....
Öljykylpyauton kanssa öljyt ovat rakettitiedettä, tai ainakin edellyttävät luetun ymmärtämistä. Ja sen tosiasian hyväksymistä, että melkein oikea öljy ei ole oikea öljy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin ap kirjoitti öljykylpyinen jakohihna on erittäin pitkäikäinen, jos sitä ei rikota laittamalla moottoriin vääräntyyppistä öljyä. Ihan uuden näköinen vielä 250 000 kilometrissä nimim. tiedän kun olen vaihtotöitä tehnyt. No homma on työläämpi kuin moni kuivahihna, mutta harvoinpa noita tarvitsee tehdä. Sen kyllä näkee yleensä heti jos on ajettu väärällä öljyllä.
Laittavat siis merkkihuollossa vääriä öljyjä, uskoo kuka uskoo :)
- Anonyymi
Viber pyörä on paras B20 Eli ei ketjua eikä remmiä
- Anonyymi
Vedän sen verran takaisin....ei Volvon B20 enään le nykyaikaa.
Käsi rypyn ja huonon polttoaine talouden takia öljynvaihtovälikin niin lyhyt ja kulutus suuri
eli -60 ja -70 luvun alun kestävin moottori
Datsunin Bensa ja Diesel moottorit oli parhata taas -70 lopulla ja -80 alussa (nissan myöhemmin) siis ajalta kun se ei ollut sukua Renaultille ja Mercedekselle.
(Renaultillakin on kyllä kestävä 1,5 Diesel sitä sanotaan nyky Mersujen parhaaksi moottoriksi koska samaa käytetään pienemmissä Mersuissakin, c-malllaissa taas on Renaultin 1.6 Diesel joka on heikompi.
Toyotalla on käytössä molempia remmejä ja ketjuja niin Dieseleissä kuin Bensoissakin (Taitaa olla ainoa nyky auto jossa ei tarvitse ketjua vaihtaa) ja Remmien kestossakaan ei koskaan ole ollut ongelmaa ns. Saksalaisilla Laatu merkeillä ketjut ei kestä nykyään kuin noin 100 tkm
Toyotista on kymmeniä jutttuja niiin Suomesta kuin ulkomailta yli Miljjoonan ajetusta autoista niin bensoista kui Dieseleistä on useita 1,6 Miljoonaa ajettuakin
Silloin puhutaan kuormaauton ajo määristä joihin silläkään puolella ei juuri muut pysty kuin Volvo ja Scania .
Harvinaista on että Bensa autojakin on näin paljon ajettuja !
Dieseleitä löytyy muiltakin merkeiltä joilla miljoona on ajettu mm. Mersulta jotkut harvat mallit samoin Volvolta Isuzulta ja Peugeotilta.
Mutta Nykyautoista Toyota on ylivoimaisesti kestävin
Ja Hybridi autoissa täysin ylivoimainen ykkönen 20 v. etumatkan ansiosta.
- Anonyymi
Minun diisel Pösön hihnanvaihtoväli on 175 tkm / 10 vuotta . Täydellinen Gatesin sarja maksoi 280 € . 4 tunnin työ . Itse tein .
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561498
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu661474Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1621343Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661207Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041141Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2661074Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58977- 57976
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin86923Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56913