Ei, nyt ei ole puhe appelsiineista, omenista, eikä banaaneistakaan, saatika mistään harvinaisemmistakaan hedelmistä.
Nyt on kyse muusta.
Jeesus Kristus opetti rakkauden kaksoiskäskystä seuraavasti. Matt 22:37-40
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Kysynkin, miten näiden käskyjen kanssa sopivat yhteen kaikki tämä hirvittävä herjaus ja valehtelu, joita palstalla harjoitetaan?
Gal 5:19-21
”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus,
saastaisuus,
irstaus,
epäjumalanpalvelus,
noituus,
vihamielisyys,
riita,
kateellisuus,
vihat,
juonet,
eriseurat,
lahkot,
kateus,
juomingit,
mässäykset
ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut,
että ne, jotka semmoista harjoittavat,
EIVÄT peri Jumalan valtakuntaa.”
Mutta mikä onkaan se alussa mainittu hedelmä?
Ei mätä hedelmä, vaan hyvä hedelmä.
Gal 5:22
”Mutta Hengen hedelmä on
rakkaus,
ilo,
rauha,
pitkämielisyys,
ystävällisyys,
hyvyys,
uskollisuus,
sävyisyys,
itsensähillitseminen.
Sellaista vastaan ei ole laki.”
HEDELMISTÄ TE HEIDÄT TUNNETTE
21
170
Vastaukset
- Anonyymi
”Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.”
Jaak 3:18
Älä siis haasta riitaa, älä herjaa, sillä siitä seuraa pahaa vain itsellesi. - Anonyymi
Ef 5:11
”älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin NUHDELKAAKIN niistä.” - Anonyymi
”Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.”
Joh 15:16- Anonyymi
Mahtava lupaus!
- Anonyymi
”Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.”
Joh 15:4 - Anonyymi
Joh 15:5
- Anonyymi
”Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.”
Joh 15:5
- Anonyymi
>>> hedelmät <<<
> tunnustaa olevansa Aadamin ja Eevan sukua , ja osallisia perisynnistä ,
osallisia "kielletyn HEDELMÄN puusta "
"Ja mies antoi vaimolle nimen Eeva , sillä hänestä tuli KAIKKIEN ELÄVIEN äiti."
1 Moos: 3 - Anonyymi
Varsinkin Paavalia täällä herjataan julmetusti, mutta Paavali onkin jo Jeesuksen luona. 😁
- Anonyymi
Jep. Lopullisesti kateissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Lopullisesti kateissa.
Paavali on iankaikkisesti turvassa Jeesuksen luona. 😁
- Anonyymi
Room 6:20-23
”Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”- Anonyymi
>>> ja sen loppu on kuolema <<<
ja kukaan ei voi kuolemaansa kieltää . > "kuolema on tullut kaikkien osaksi" Room: 5
- Anonyymi
Jumala antaa myös lahjan kirjoitella.
Helposti sen huomaa onko Jumala antanut sitä lahjaa, vai onko tarve ja halu siihen tullut aivan toisesta osoitteesta.
Mutta silti turha kuvitella että mikään koskaan muuttuisi. Jos katsomme maailmaa ja sen touhuja, niin ei paha ole väistymässä, vaan lisääntymässä.- Anonyymi
pahuutta on aina ollut ja aina tulee oleen .
- Anonyymi
Kyllä. Taitavia kirjoittajia on harvassa. Itse en niihin lukeudu. Mutta onpahan kansakoulussa opittu taito jonkinlaisessa käytössä.
Maailman tilanne menee huonompaan suuntaan jatkuvasti ja vääjäämättä. Ilmestyskirjastakin voimme sen lukea, mutta myös seuraamalla maailman tapahtumia mediasta.
- Anonyymi
Maailma on tosiaan nyt siinä tilassa ettei kukaan voi kirkkain otsin väittää, että ihminen kehittyy humaaniksi, viisaaksi ja sivistyneeksi olioksi, joka ratkaisee kaikki maailman pulmat sen kautta miten on miljoonien vuosin kuluessa kehittynyt. Maailma ei näytä ollenkaan siltä, vaan juuri siltä miksi Raamattu sen kuvaa. Hyvän ja pahan valtataisteluksi, kuten ihmiskunnan historiassa on aina ollut.
Ikä sodista ei vain uskontoa syyttää. Venäjä ja Ukraina omaavat saman perinnön eikä siinä ole mistään siihen liittyvästä kiistaa, vaan silkasta hulluudesta.
Israelin sotaisuus ja kaikki toimet taasen juontavat juurensa siitä että hylkäsivät ja tappoivat Jeesuksen, mistä heidän päällään on veri. Ainut toivo on siinä että jossain vaiheessa ymmärtäisivät sen ja kääntyisivät tieltään kuten Raamattu vähän vihjaa käyvän.
Kyllä me Raamatusta katsomme miten maailma makaa ja mihin on menossa eikä tieteellisistä toiveajattelusta ihmisten suhteen.- Anonyymi
Kyllä jämpti on niin.
Israel kääntyy vielä Jumalan puoleen suuressa ahdingossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jämpti on niin.
Israel kääntyy vielä Jumalan puoleen suuressa ahdingossa.Ehkä siinä käy niin, että Trump lopettaa Israelin aseistamisen sekä muutenkin tukemisen ja Israel joutuu ahdinkoon vähän kuin toisessa maailmansodassa.
Silloin hekin tajuavat että asiat tosiaan menevät historiassa siten kuten Raamattu kirjoittaa sekä asioiden juonteet pohjautuvat Raamatun teksteihin. Heille valkenee se mitä menivät Jeesukselle tekemään ja siksi heidän historiansa on se mikä on.
Tosin se ei ole meidän lohtumme, vaan meidän vain tulee muiltakin osilta ymmärtää Raamatun teksti ja mitä se tarkoittaa meille henkilökohtaisesti ja Israelin huolet ovat sen omia huolia.
- Anonyymi
Pitää paikkansa. Herjaajien hedelmät ovat läpimätiä.
- Anonyymi
Täysin skeidaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5011887Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3791576Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641378Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H181367- 113972
- 51929
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19916Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15771Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11764Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66763