Kun se tauti nyt kuitenkin niin parantumaton ja krooninen on, tarkoitan Paavalinherjaamissyndrooma, niin tähän voivat asianomaiset pilkkaajat, solvaajat, herjaajat, mikseipä rienaajatkin purkaa lastinsa.
Laitetaan tähän vielä hiukan ärsykettä oireiden esiintuomiseksi.
”Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.”
1 Tim 1:16
Tähän saa nyt luvalla käydä oksentamassa Paavalin päälle
33
237
Vastaukset
- Anonyymi
Oiva tilaisuus herjaajille, jos vaan vielä synninmaljassa on tilaa.
- Anonyymi
Mikä on synninmalja? Joiko äitisi siitä ennen kuin antoi isällesi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on synninmalja? Joiko äitisi siitä ennen kuin antoi isällesi?
Etkö tiedä?
- Anonyymi00025
Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
Siinäpä taas oivallinen näyte uskontojen uhrin tuotannosta. Et sinä ole ainoa Jumala, määrätynlaisissa hoitolaitoksissa teitä on lukuisia.
- Anonyymi
Kaupatekijäiseksi pitää antaa helareiden herjaaminen.
Silloin voi kaupat syntyä.- Anonyymi
Tämä on nyt vain tätä kohdetta varten.
- Anonyymi
Höpsistä. Ei sinulla ole, eikä tule olemaan oikeutta luvata kenenkään päälle oksentelemaan. Sinulla näkyy nyt ns. "karkaavan mopo käsistä."
- Anonyymi
Onkohan se ”mopo karannut” pikemminkin herjaajien käsistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan se ”mopo karannut” pikemminkin herjaajien käsistä?
Otteessa on ja pysyy❣️😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otteessa on ja pysyy❣️😁
Älä sitten palelluta paikkojasi kun talvi saapuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten palelluta paikkojasi kun talvi saapuu.
Ei suinkaan, kun olen harras lestadiolainen ja perillisiä on vasta 8
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suinkaan, kun olen harras lestadiolainen ja perillisiä on vasta 8
Epäilen…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäilen…
No jos oikein tarkkoja ollaan niin vaimo odottaa 9: lasta.
- Anonyymi
Jos tarjous ei houkuttele, niin jenkkilahkot lisukkeena.
Eiköhän kala tartu pyydykseen.- Anonyymi
Yleensä on niin, että herjaajien geenit aivankuin vaativat sitä, että he saavat purkaa pahuuttansa.
Onhan kirjoitettu:
”Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.”
Matt 12:34 - Anonyymi
Luther teki oman nimensä mukaisen kirkon.
Siellä kyllä on harvakseltaan uudestisyntyneitä uskovia. He erottuvat joukosta.
Minkäänlaiset sakramentit eivät tee kenestäkän kristityä. - Anonyymi00023
Anonyymi kirjoitti:
Luther teki oman nimensä mukaisen kirkon.
Siellä kyllä on harvakseltaan uudestisyntyneitä uskovia. He erottuvat joukosta.
Minkäänlaiset sakramentit eivät tee kenestäkän kristityä.Jeesus pelastaa!
- Anonyymi
Ei herjaajia saa herjata. Silloin ei ole heitä yhtään kummempi. Heitä pitää rakastaa, kuten Raamattu sanoo, että mitä erinomaista te siinä teette, jos rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat. Eikö pakanatkin tee samoin. Rakastakaa niitä, jotka teitä herjaavat, niin olette Isänne lapsia.
Ei pidä kompastua itse virittämäänsä ansaan. - Anonyymi
Kunnon hihhuli ei koskaan herjaa. Sillä on aina joku hyvä juttu mielessä. Joku sana voi vähän kirpaista, mutta se ei ole tarkoituksellista eikä tule epäpuhtaasta mielestä.
- Anonyymi
Ap.t. 19:
1. Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ap.t. 18:24
2. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
Joh. 7:39; Ap.t. 2:38; Ap.t. 10:44
3. Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Matt. 3:11; Ap.t. 18:25
4. Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
Matt. 3:11; Ap.t. 1:5; Ap.t. 11:16; Ap.t. 13:24-25
5. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Ap.t. 2:4; Ap.t. 8:17; Ap.t. 10:44; Ap.t. 10:46; Ap.t. 11:15
7. Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä. - Anonyymi
Ap.t. 11:
13. Hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt huoneessaan enkelin seisomassa. Enkeli oli sanonut hänelle: 'Lähetä miehiä Joppeen hakemaan Simon, jota kutsutaan myös Pietariksi.
14. Hän puhuu sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, sinä ja koko sinun perhekuntasi.'
15. Ja kun minä aloin puhua, Pyhä Henki tuli heidän päälleen niin kuin alussa meidänkin päällemme.
Ap. t. 2:4; Gal. 3:2
16. Silloin muistin, mitä Herra oli sanonut: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhässä Hengessä.'
Matt. 3:11; Mark. 1:8; Joh. 1:26; Joh. 1:33
17. Jos siis Jumala antoi heille samanlaisen lahjan kuin meillekin, jotka uskoimme Herraan Jeesukseen Kristukseen, mikä minä olin voidakseni estää Jumalaa?"
18. Tämän kuultuaan he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Jumala on siis antanut pakanoillekin mielenmuutoksen, joka koituu elämäksi."
Ap. t. 2:38-39; Ap. t. 14:27; Ap. t. 17:30- Anonyymi
Paavali ei ollut paikalla kun Jeesus antoi kastekäskyn ja helluntaina 3000 syntistä Juutalaista kastettiin helluntaina vedestä ja Hengestä. Mitään erillistä henkikastetta ei tapahtunut.
Pyhä Henki ei tule synnin sekaan ennen kastetta.
Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, vasta sitten sinne voidaan vuodattaa Pyhä Henki. - Anonyymi00027
Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, joten joutui keksimään omia oppejaan.
Paavali ei kaihtanut valehtelemista, jos katsoi sen tarpeelliseksi.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Korintossa Paavali teki Mormoonikasteita. Sijaiskasteita kuolleitten puolesta.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
- Anonyymi
Jos ei ollut henkikastetta, niin miksi sitten puhuivat höpöjä?
Muutoin olisivat vain tylysti ja kummissaan tuijotelleet ihmisryhmässä.- Anonyymi00028
Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma.
Kristillinen kaste on yksi, jossa samassa kasteessa on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Pelkät henkikasteet, henkiliitot, niillä lahkoissa ihmisiä sidotaan henkivaltoihin.
Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
- Anonyymi00029
Paavalin osuudet pitäisi poistaa Raamatusta. Silloin meillä olisi se todellinen Jeesuksen sanan mukainen Raamattu. Paavali ei ollut yksi opetuslapsista eikä koskaan edes tavannut Jeesusta. Sittemmin kristinuskon ottivat kokonaan johdettavakseen Paavalin kaltaiset rienaajat ja alkoi pimeä keski aika
- Anonyymi00030
Jos tämä aloitus oli sitä varten, että näkisi, onko Paavalin vastustajia useita, niin hyvä on, kirjoitetaan tänne yksi kommentti. Onko aloitusviestin kirjoittaja jo käynyt läpi kaiken, mitä Jeesus itse sanoi Paavalista ja fariseuksista? Onko käynyt mielessä pyrkiä hahmottamaan, mikä on Jeesuksen ja Jeesuksen apostolien sanomaa ja mikä on fariseuksen sanomaa? Paavali puhui paljon ja monenlaista. Ei Uuden testamentin kaanoni oli Jeesuksen aikaansaama. Ei Jeesus ollut laittamassa samoihin kansiin apostolien todistuksia ja toisaalta Markionin kokoelmaa. Nehän edustavat täysin ristiriitaisia oppeja. Markion korosti, että halusi opettaa Paavalin mukaan ja jätti tahallaan pois koko Vanhan testamentin omasta kaanonistaan. Kannattaisi kiinnittää huomiota niihin Uuden testamentin kirjoituksiin, joita Markion ei ottanut mukaan kaanoniinsa ja jotka kertovat, mitä Jeesus sanoi ja teki - olettaen, että haluaa ottaa Jeesuksen opettajakseen.
- Anonyymi00031
Jos Paavali katsoi ristiinnaulittuun Kristuksen jos kaikki muu oli hänelle roskaa, niin mitä hän teki väärin?
Jos jätetään omat sepustukset pois. - Anonyymi00032
Paavali oli valeapostoli, joka ei kaihtanut valehdellä, kun katsoi sen palvelevan omia tarkoitusperiään. Ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatika syntinä. Jesuiitat ottivat sen periaatteen omakseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln v.1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen. Eikä ihminen sille perusluonteelleen mitään mahda. Vanhemmiten ne piirteet vain korostuvat.
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare? - Anonyymi00033
Kreikan Korintossa Paavali tekeytyi sekä apostoliksi ja Juutalaisten nasiiriksi.
Johannes Kastaja oli oikea viimeinen nasiiri, ei Paavali.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä]- Anonyymi00034
Juudaksen tilalle uudeksi 12. Karitsan apostoliksi valittiin Mattias, ei Paavalia, kuten usein opetetaan.
Jeesuksella oli vain 12 omaa apostolia, he elivät Jeesuksen kanssa ja näkivät tapahtumat ja kuulivat Jeesuksen opetukset.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Kaikki muut itsensä apostoliksi julistaneet ovat valeapostoleita.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi00035
Ei siis tehnyt Raamatun mukaan mitään väärin kun katsoi vain ristiinnaulittuun Kristuksen ja piti kaikkea muuta roskana.
Juuri niin piti sanan mukaan juuri tehdä eikä sopertaa omiaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233378
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402702Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122241Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131709Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191519Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521481- 971389
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621211Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951184