Kauhavalle suunnataan,hävetkää pohjalaisuuttanne jos olette eri mieltä!!!
Kauhava on ainoa vaihtoehto..
24
461
Vastaukset
- Anonyymi
mihin se on vaihtoehto, ei mihinkään , johan se nähtiin kaksineuvoisen aikana .
- Anonyymi
Kauhava ei sovi millään viisareilla mitattuna.
Lappajärven murre ja muut Keuruun-Evijärven välimurteet muistuttavat suomen yleiskieltä.
Lappajärven ja Kauhavan välillä todella jyrkkä murreraja.- Anonyymi
Nuoret puhuu samaa murretta nykyään niin Kauhavalla kuin Lappajärvelläkin.
- Anonyymi
Jos Alajärven kelkkaan lähdette,huomaatte pian kuinka ketkuja ovat.Vievät tuhkatkin pesästä.
- Anonyymi
kauhava teki sen jo , onneksi eroon päästiin
- Anonyymi
Lapuan kanssa mennään.
- Anonyymi
Kauhavan seireenit haluavat itselleen lisää veronmaksajia ja halu saada alusmaita itäiseltä reunaltaan sekä päästä järveen käsiksi.Kuvio mennee näin kun se näivetyksen aika joskus koittaa että isompi taho päättää mikä liitetään mihinkin.Lappajärvi ja Vimpeli liitetään Alajärven kanssa yhdeksi kunnaksi joka ajanmyötä liitetään jollakin tasolla Lapuaan,samoin käy Kauhavalle mutta nämä vie aikaa,paljon ehtii virrata vettä Ähtävänjoessa ennenkuin liitoksia tehtäneen.
- Anonyymi
Perinteinen oma-kunta käsite on hämärtynyt ja hämärtyy edelleen menettäen merkityksensä ja elää sitkeästi vielä vahvojen säätiöherrojen päiväunissa.Jatkossa kartalla on pikemminkin paikkakuntia.Monet asiat ovat jo,muuttuneet yli kuntarajojen.Ruohonjuuritasolla Maataloustuottajat,Metsänhoitoyhdistykset jne,kuntapuolella terveys,seurakunta,valtionhallinnot.....luettelo on pitkä.Identiteetti ja muistot enää ruokkii kuntakäsitettä.On totuttava ja hyväksyttävä että aika on muuttunut.
- Anonyymi
Itä kylä edustaa Breesneviläistä maailmankuvaa.Ei jatkoon.Kauhavaan liitymme.
- Anonyymi
Vaihtoehdot ovat vähissä.
- Anonyymi
Kauhava tekee seurakuntatalon Lappajärvelle.
- Anonyymi
Tottakai.Onhan Lappajärvi samaa seurakuntaa kohta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai.Onhan Lappajärvi samaa seurakuntaa kohta.
kauhava ei varmasti tee mitään , lopettas vaan entisiäkin toimintoja se on nähty millasta porukkaa sieltä tulee .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kauhava ei varmasti tee mitään , lopettas vaan entisiäkin toimintoja se on nähty millasta porukkaa sieltä tulee .
Kauhavalaisilla on sivistystä.Itäkylässä eletään henkisesti kivikautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
millasta viisautta kovasti riitaisaa on härmäläisillä ja kanta kauhavalaisilla enemmänki kieroutta siellä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä tarvolasta, mistä tuo itäkylä tähän tupsahti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä tarvolasta, mistä tuo itäkylä tähän tupsahti?
Samaa minäkin ihmettelen
- Anonyymi
Onko tehnyt Evijärvelle? Kauhavan kaupunkihan ei seurakuntataloja rakenna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tehnyt Evijärvelle? Kauhavan kaupunkihan ei seurakuntataloja rakenna.
juuri näin , uhoamista siellä kauhavalla kyllä piisaa ja katteettomia lupauksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuri näin , uhoamista siellä kauhavalla kyllä piisaa ja katteettomia lupauksia
Eikö lappajärveläiset usko oman kunnan tulevaisuuteen kun jaksetaan jatkuvasti jauhaa kauhavaan tai alajärveen menosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö lappajärveläiset usko oman kunnan tulevaisuuteen kun jaksetaan jatkuvasti jauhaa kauhavaan tai alajärveen menosta.
Ei usko.Tulevaisuus on Kauhavan kyljessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei usko.Tulevaisuus on Kauhavan kyljessä.
niin onhan se valitettavasti naapurikunta, mutta pärjää sen kanssa kun sinne ei niin kaksinen ole se tie.
- Anonyymi
Alajärvi ei huoli kuulemma Lappajärven velkoja enään, VIISAS PÄÄTÖS!
- Anonyymi
kauhavalla ei riitä rahat , ovat jo kortesjärven rahat tuhlanneet , sen verta leveästi elävät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805549
- 1263897
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj423695- 663414
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262858Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72379- 252151
- 2022065
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4431727Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91658