Ajat lähellä edellä menevää autoa. Edellä menevän auton kuljettaja lyö jarrut pohjaan ja edellä menevä auto alkaa hidastumaan noin 1G:n voimalla.
Sinulla menee sekunti ennen kuin ehdit survaista oman jarrupolkimen pohjaan. Ehdit kuitenkin aloittamaan jarrutuksen ennen törmäystä. Sinunkin autosi alkaa hidastumaan samalla 1 G:n voimalla kuin edellä menevä auto.
Miksi kuitenkin autosi liukui edellä menevän perseeseen? Miksi välimatka jarrutuksestasi huolimatta kuitenkin lyheni vääjäämättä ja tilanne johti lopulta peräänajoon?
Aika moni peräänajaja ihmettelee, kun edellä menevän auto "pysähtyi hyvin", mutta oma auto "jostain ihmeen syystä liukui kuin kelkka" sen perään, vaikka oma jarrutus oli aloitettu ennen törmäystä. Syytä etsitään renkaista tai jarruista.
Syynä on kuitenkin tuo sekunti. Edellä menevä aloitti jarrutuksen sekunnin sinua aikaisemmin eli hänen auton vauhti ehti hidastua 35 km/h sinun auton nopeutta pienemmäksi. Aloitettua jarrutuksen molempien autojen hidastuvuus oli sama, mutta edellä menevän auton nopeus jatkuvasti 35 km/h sinun auton nopeutta pienempi. Siksi autojen välinen matka lyhenee 35 km/h:n vauhdilla, vaikka seisot jarrupolkimella naama irvessä.
Posautit edellä menevän perseeseen 35 km/h:n vauhdilla, jos välimatka ennen jarrutusta oli liian pieni.
Siksi.
"Ajan lähellä edellä menevää, mutta ehdin kyllä jarruttaa..." AAAAA!! PAM!!! Mitä helvv.!!!!
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Sama asia maalaisjärjellä:
perässäajavan auton jarrutuksen on alettava ennen sitä kohtaa jossa edellä ajava aloitti jarruttamisen. Jos oletetaan että molempien jarrutusmatka on sama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla483527- 502682
- 961881
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta121709Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841549Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511390Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3391373Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81346- 581147
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä11999