Juutalaiset kirkasti Jeesusta !

Anonyymi-ap

Jeesus oli Juutalainen, oikeat 12 apostolia olivat Juutalaisia. Helluntaina kastettiin 3000 Juutalaista.
Eiköhän siinä ole jo Jeesuksen kirkastamista ihan tarpeeksi.

Joh. 1:49

Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".

10

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juutalaiset ovat valittu kansa, pyhä heimo, omaisuuskansa, Herran silmäterä,
      ja he olivat ikuisessa liitossa Jumalan kanssa jo paljon ennen Jeesuksen tulemista useammankin liiton kautta. Ei Paavali, Tarsolainen murhamies sellaisia ikuisia Jumalan tekemiä liittoja pysty hävittämään, vaikka kovasti sitä yritti tehdä.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi

1. Sam. 15:29

Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi."

• Anonyymi

Ensi kerran kun luet Johanneksen evankeliumin, yritä kiinnittää huomiota siihen, mitä sanottavaa sillä on juutalaisista ja juutalaisista fariseuksista - ja vertaa sitä siihen, mitä sanottavaa sillä on israelilaisista eli samarialaisista. Vinkki: Lopussa ovet oli suljettu "juutalaisten varalta". Mutta ilahduttavaa, että nostit Natanaelin esiin. Hän on sitä hyvää porukkaa, joka ei käynyt Jerusalemissa vaan ihmisen Pojan määräämässä paikassa, siellä minne Joosua oli pystyttänyt käskyjen kivet - kun Juudan heimo ei ollut vielä eronnut valitusta kansasta vaan oli yksi kahdestatoista Israelin heimosta eikä juutalaisuus ollut vielä erillinen uskonto.

Ei se mitään, useimmat raamatuntutkijatkin ovat ihan ulapalla ja ottavat Paavalin henkijeesuksen, joka leijailee ovien läpi, vaikkei evankeliumissa lue niin.

• Anonyymi

Fariseukset ja Saddukeukset olivat pahoja juutalaisia, joiden ääni kaikui kauas.

Eivät he edustaneet koko Juutalaisten mielipidettä, vaan omaa kieroiluaan.

Esim. kun he menivät Johanneksen luokse Jordanille kastettavaksi, Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan kutsui kyykäärmeitten sikiöiksi.

• Anonyymi

Jeesus ei tule takaisin ennen aikojaan, hän lupasi lähettää Toisen Puolustajan, ei itseään.

Sillä hän tarkoitti kristillisessä yhdessä kasteessa saatavaa hänen oman sovintoveren osallisuutta ja uskon Hengen lahjaa. Kristittyjen kaste ei ole pelkkä vesikaste eikä pelkkä henkikaste, vaan niiden yhdistelmä.

Mark. 10:39

"Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät.

Room.6:3
        Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei tule takaisin ennen aikojaan, hän lupasi lähettää Toisen Puolustajan, ei itseään.

Sillä hän tarkoitti kristillisessä yhdessä kasteessa saatavaa hänen oman sovintoveren osallisuutta ja uskon Hengen lahjaa. Kristittyjen kaste ei ole pelkkä vesikaste eikä pelkkä henkikaste, vaan niiden yhdistelmä.

Mark. 10:39

"Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät.

Room.6:3
        Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Jeesus otetaan vastaan Kristillisessä kasteessa vedestä ja Hengestä. Ei mitään seinien läpi kulkevia henkijeesuksia ja irtohenkiä, ne ovat eksytystä ja henkimaailmasta.

1.Joh.5
        5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi

"Ei se mitään, useimmat raamatuntutkijatkin ovat ihan ulapalla ja ottavat Paavalin henkijeesuksen, joka leijailee ovien läpi, vaikkei evankeliumissa lue niin."

Jeesus ei tule ennen aikojaan takaisin, eikä leijaile täällä henkijeesuksena ovien ja seinien läpi, eikä ole paikalla vaikka Jeesus nimeä on hokemassa isompikin lahkoseurakunta koolla.

Jeesuksen puhe olla paikalla kun kaksi tai kolme apostolia pyytää häntä mukaan, mutta se puhe tarkoittaa sitä aikaa, kun Jeesus eli maan päällä.

• Anonyymi

Kontekstia ei pidä hävittää.

" Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä MAAN PÄÄLLÄ keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
        Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa syntejä anteeksi ja parantaa sairaita keitä hän tapasikin.

-syntinen nainen
        -sokea mies
        -halvaantunut mies
        -lapset
        -ristinryöväri

Luuk. 5:24

Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta MAAN PÄÄLLÄ antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe