Mies on 64 vuotias ja thaivaimo noin 51 vuotias. Ovat yhteensä olleet sairaseläkkeellä noin 40 vuotta. Molemmilla yksi avioliitto takana ja lapsia yhteensä kolme. Miespuoleinen kertoo suomiexänsä olleen ammatiltaan suurkeittiöissä ja naispuoleisen poika ravintolan keittiömestareita.
24 vuotta yhdessä ja kumpikaan ei ole opetellut kokkaamaan kotona, niin tuo on jo maailmanennätys. Kyselee nuudeliin valmistusohjeita, kun ne lukee pussin kyljessä.
Ilmeisesti kumpikaan ei osaa lukea tai sitten eivät ole löytäneet ohjetta veden keittämiseen.
Eivät ole siis kokanneet edellisessä eikä nykyisessä elämässä ja tämä kaveri sitten nimittelee muita uusavuttomiksi ja tietämättömiksi. Kun katselee kuvia herrasväen huushollista niin havaitsee ettei aika ainakaan ole kulunut siivoamiseenkaan.
Voin omakohtaisesti kertoa että olin innokas kokkaamaan jo lapsena.
Köyhinä opiskeluaikoina oli pakko keksiä miten saa halvalla mahdollisimman ravitsevaa ruokaa. Se tapahtui puuroilla ja itse tehdyllä leivällä, lihapullilla ja kaalikääryleillä. Ainekset kuten peruna ja sipuli kilotavarana multaisina, ei koskaan valmispusseja. Muusit aina itse.
Kerma ja ruskeat kastikkeet aina itse tehtyjä.
Tein jopa voileipäkakkuja. Helpoimpia ja halpoja kotiruokia on suolaiset piirakat. Sikanautaa tai broileria tarjouksesta, sipulia, pekonia, metsäsieniä, valkosipulia, jos rahat riitti niin juustoa myös. Siitä sai neljän päivän piirakan. Puolet söin kahdessa päivässä ja puolet pakastin.
Vaimolla on enemmän aikaa tehdä ruokaa perheelle yleensä mutta vuorotyöllä on etunsa. Kuukauteen mahtuu kolmea erilaista vuoroa ja bravuureitani on kinkkumunakkaat, pizzat ja erilaiset piiraat. Teen myös mustikkapiirakkaa ja äitin mailta tuoduista raparpereistä. Puuro on aamun kunkku.
Hevit salaatit koko perheelle johon esimerkiksi tulee 750 grammaa juustoa, kilo lihaa, omenaa, viinirypäleitä, kirsikkatomaattia, paprika, tuorekurkkua ja tricolori simpukkapastaa puolen kilon pussi. Siihen oliiviöljykastike jossa sinappia, valkosipulia, sitruunamehua, suolaa ja sokeria. Retkievääksi kun ottaa ämpärillisen niin ei muuta tarvita kuin juomat lisäksi. Tekee kauppansa.
On häpeällistä jos mies ei osaa kokata taikka ei kokkaa. Silloin on joko uusavuton lurkki, kädetön vetelys, laiska plösö, saamaton nahjus, ylimielinen sovinisti, 70-lukua elävä juntti, tai kaikkia noita yhtä aikaa.
laiffila
Kotitalous ja uusavuttomuus
15
147
Vastaukset
- Anonyymi
No joo, voi voi sentään, ettäkö vallan on asiat näin, on se niin väärin todellakin.
- Anonyymi
Voi voi rakas di että olet lapsellinen, meitä vain kaksi, syömme niin thaimaassa kuin suomessa pääosin ravintolassa, tähän on yksinkertainen syy, kulutamme varsin vähän, ja meillä on varaa maksaa tuosta, tämä on arvovalinta.
Ruuanlaittaminen mitään rakettitiedettä ole, osta raaka-aineet, ja katso reseptit netistä.
Etsimme asuntomme läheltä hyvää ravintolaa, joka kanssa tekisin sopimuksen että syömme siellä joka päivä, tiettyyn hintaan kuukaudessa, mutta tässä lähellä on vähän hyviä ravintoilta, pitäisi olla lounasruokapaikka, auki ainakin viikolla, yksi ateria riittää päivässä... kunhan se on hyvälaatuista... sorryvaan palstan heikoinlenkki, jos taas tuotin sinulle pettymyksen, tämä on ihan oma valinta, ja on helppo valita kun siihen on taloudelliset edellytykset olemassa.- Anonyymi
Posso kylpee taas rahassa, juuri eläkepäivän jälkeen. Parin viikon päästä valittaa taas paljasjalkaisuuttaan ja sähkön hintaa. Vaimohan nyt perinteisesti köyhemmissä perheissä on pidetty kengittä, niin ei pääse kylille huoraamaan.
- Anonyymi
Thaimaassa olisi ollut täysin järjetöntä tehdä päivittäiset ruokansa itse kun on vain kaksi syöjää, kyllä rakas di vaimoni osaa tehdä omia ruokiaan varsin paljon, mutta koska söimme jo avioliiton alusta aina ravintolassa hänen ei tarvinnut koskaan opetella meidän ruokien tekoa, kyllä hän silloin tällöin kaipaa omaa ruokaansa, tekee somtamia, eli papaya salaattia, keittelee kanaa kotona, ja tekee siitä ruokaa, varsinkin jos poikansa tulee käymään... tosin tuoretta papayaa on vaikeaa saada, mutta siihen käy aika hyvin lanttu ja porkkana korvaamaan papayan...
Kyllä me joskus ostetaan kaupasta valmiseineksiä, ne on näppäriä vaikka illansuussa jos haluaa jotain vielä syödä, muut yleensä riittää hyvin tuossa klo 14-15 välissä syöty safka, että lisäystä ei tarvita kuin hieman nukkumaan mentäessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Posso kylpee taas rahassa, juuri eläkepäivän jälkeen. Parin viikon päästä valittaa taas paljasjalkaisuuttaan ja sähkön hintaa. Vaimohan nyt perinteisesti köyhemmissä perheissä on pidetty kengittä, niin ei pääse kylille huoraamaan.
Ei olet taas väärässä, miten olen valittanut sähköhinnasta, tai siitä että sepällä ole kenkiä, olen ollut huolissani sähkönhinta vaihtelusta kuin yhden vrk aikana sähkön hinta voi laskea 100% ja nousta 1000% kaikki ei ole kunnossa, jokin on pahasti pielessä, suomen sähköintrassa, olisi syytä sinunkin olla kun kwh alkaa maksamaan viisi euroa, sähkövolvollasi ei pahemmin ajella, sähkönhinta on ollut näinä kuukausina alle 20 euroa, vaikka minulla on paljon sitä kuluttavia laitteita... joten hinta ei ole ongelma.
Tiedätkö miksi tämä tunkio on tökkinyt pahasti, viimeisen kolmen päivän aikana, siellä asennetaan saman tyylistä ohjelmaa kun areenassa on käytössä jolla plokataan vpn palvelun käyttäjät ulos... luuletko että olen oikeassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei olet taas väärässä, miten olen valittanut sähköhinnasta, tai siitä että sepällä ole kenkiä, olen ollut huolissani sähkönhinta vaihtelusta kuin yhden vrk aikana sähkön hinta voi laskea 100% ja nousta 1000% kaikki ei ole kunnossa, jokin on pahasti pielessä, suomen sähköintrassa, olisi syytä sinunkin olla kun kwh alkaa maksamaan viisi euroa, sähkövolvollasi ei pahemmin ajella, sähkönhinta on ollut näinä kuukausina alle 20 euroa, vaikka minulla on paljon sitä kuluttavia laitteita... joten hinta ei ole ongelma.
Tiedätkö miksi tämä tunkio on tökkinyt pahasti, viimeisen kolmen päivän aikana, siellä asennetaan saman tyylistä ohjelmaa kun areenassa on käytössä jolla plokataan vpn palvelun käyttäjät ulos... luuletko että olen oikeassa.No jos plokataan, niin taitaa Posso poistua paikalta ensimmäisenä. Tehokkainta kuitenkin olisi, kun kaikki kirjoittelisi sinisellään, vai mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miksi tämä tunkio on tökkinyt pahasti, viimeisen kolmen päivän aikana, siellä asennetaan saman tyylistä ohjelmaa kun areenassa on käytössä jolla plokataan vpn palvelun käyttäjät ulos... luuletko että olen oikeassa.Sammuta se Commodore, niin voit päästä kympillä, kun ei induktiotakaan tarvitse käyttää, muuta kuin silloin tällöin, kun ei jaksa ravintolaan raahautua.
Volvo käy diiselillä, jos ei sillä viitsi ajella, niin täräyttää tuon kolmelitraisen V6:n tulille ja nauttii riittävästä kulutuksesta (näin kylmillä keleillä 16 litraa satasella). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Thaimaassa olisi ollut täysin järjetöntä tehdä päivittäiset ruokansa itse kun on vain kaksi syöjää, kyllä rakas di vaimoni osaa tehdä omia ruokiaan varsin paljon, mutta koska söimme jo avioliiton alusta aina ravintolassa hänen ei tarvinnut koskaan opetella meidän ruokien tekoa, kyllä hän silloin tällöin kaipaa omaa ruokaansa, tekee somtamia, eli papaya salaattia, keittelee kanaa kotona, ja tekee siitä ruokaa, varsinkin jos poikansa tulee käymään... tosin tuoretta papayaa on vaikeaa saada, mutta siihen käy aika hyvin lanttu ja porkkana korvaamaan papayan...
Kyllä me joskus ostetaan kaupasta valmiseineksiä, ne on näppäriä vaikka illansuussa jos haluaa jotain vielä syödä, muut yleensä riittää hyvin tuossa klo 14-15 välissä syöty safka, että lisäystä ei tarvita kuin hieman nukkumaan mentäessä.Miksi sinulla ei sitten ollut yhtä ainutta valokuvaa kun olitte ravintolassa syömässä. Ruokaloita ei lasketa ravintolaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miksi tämä tunkio on tökkinyt pahasti, viimeisen kolmen päivän aikana, siellä asennetaan saman tyylistä ohjelmaa kun areenassa on käytössä jolla plokataan vpn palvelun käyttäjät ulos... luuletko että olen oikeassa.Areena toimii mainiosti vaikka on Nord VPN päällä.
- Anonyymi
Joulukuun eläkehumala näköjään hieman helpottaa. Jäiköhän tärpättiä IP- juhlaan?
- Anonyymi
Possolassa siis. Vai että "arvovalinta' 8)))
Puhut pelkkää paskaa että söitte vain ravintoloissa, sillä se edellyttäisi mopojen jatkuvaa pärinää.
Teillä on ollut kotona kaalia, spagettia, ketsuppia ja paahtoleipää, joita nälkään ja torilta maksatikkua sekaan.
Pääasia on ollut että raha riittää, se ei ole arvovalinta vaan pakko.
2010
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut pelkkää paskaa että söitte vain ravintoloissa, sillä se edellyttäisi mopojen jatkuvaa pärinää.
Teillä on ollut kotona kaalia, spagettia, ketsuppia ja paahtoleipää, joita nälkään ja torilta maksatikkua sekaan.
2010
2010Kuinkahan mahtaa raha riittää? Eikös toi viime kuussa valitellut miten vaatteet "aikuiselle" miehelle maksaa maltaita, joutuu ostamaan varustekasta ja kirppiksiltä. Ja muutenkin elämä Simonkylässä on kallista, pankkitilit tyhjenneet ja visallakin jo 300 miinuksella. Ei ihme, että Saarioisten valmiseväät tekee kauppansa, mitä mahtaa Pimpshorny saada syödäkseen, varpaankynsiä, ehkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010
2010Voi rakas kun sinun kirjoituksistasi on vaikea päätellä kirjoitatko ne huumorilla vai puhtaasti siksi että haluat todistaa olevasi idiootti, laita aina joku merkki josta asian haara selviää, se helpottaa tekstiesi tulkintaa, muuten kaikki menee idiotismin piikkiin.
Kuten olen tuhannesti sanonut, kyllä me haettiin torilta ruokaa, aina silloin tällöin, mutta pääosin rekkamiesten ravintolasta, ainakin neljä kertaa viikosta, kyllä ne krillatut maksat meni hyvin puuron kanssa, vaikka jos vatsaa juili illalla...
Yritin saada jopa rekkamiesten ruokalan toimittamaan ruuan kotiin, tietysti palkkiota vastaan, mutta eivät halunneet, siksi meidän piti itse soittaa sinne, ja tilata ja hakea ihan itse, toinen vaihtoehto oli mennä vaan syömään...
Sinulla on nämä kaksi suurinta teemaa eka on köyhyys, ja sen aiheuttama kateus ja katkeruus, säkä tämä lada katkeruus, mistähän moinen on peräisin, mitä kuvittelet.... rakkainterveisin NumBall, ihan itse ei puskista, puskajussukka, akka ja huono hiuksinen "mies" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas kun sinun kirjoituksistasi on vaikea päätellä kirjoitatko ne huumorilla vai puhtaasti siksi että haluat todistaa olevasi idiootti, laita aina joku merkki josta asian haara selviää, se helpottaa tekstiesi tulkintaa, muuten kaikki menee idiotismin piikkiin.
Kuten olen tuhannesti sanonut, kyllä me haettiin torilta ruokaa, aina silloin tällöin, mutta pääosin rekkamiesten ravintolasta, ainakin neljä kertaa viikosta, kyllä ne krillatut maksat meni hyvin puuron kanssa, vaikka jos vatsaa juili illalla...
Yritin saada jopa rekkamiesten ruokalan toimittamaan ruuan kotiin, tietysti palkkiota vastaan, mutta eivät halunneet, siksi meidän piti itse soittaa sinne, ja tilata ja hakea ihan itse, toinen vaihtoehto oli mennä vaan syömään...
Sinulla on nämä kaksi suurinta teemaa eka on köyhyys, ja sen aiheuttama kateus ja katkeruus, säkä tämä lada katkeruus, mistähän moinen on peräisin, mitä kuvittelet.... rakkainterveisin NumBall, ihan itse ei puskista, puskajussukka, akka ja huono hiuksinen "mies"Ja muuten ressukka, niinä 10 vuotena minkä thaimaassa asuin, söimme ainakin 100 ruokapaikassa. niistä vain kaksi saa kunniamaininnan, eka on ehdottomasti rekkamiesten ruokala, toinen isan nämä sijaitsevat aika lähellä toisiaan, huonommat on rantakadulla, ja yömarkkinoilla, niitä kannattaa välttää, paras ruokailualue on soi 94 alkupäässä oleva isohko changin omistama alue, jota vuokraa yrittäjille...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten ressukka, niinä 10 vuotena minkä thaimaassa asuin, söimme ainakin 100 ruokapaikassa. niistä vain kaksi saa kunniamaininnan, eka on ehdottomasti rekkamiesten ruokala, toinen isan nämä sijaitsevat aika lähellä toisiaan, huonommat on rantakadulla, ja yömarkkinoilla, niitä kannattaa välttää, paras ruokailualue on soi 94 alkupäässä oleva isohko changin omistama alue, jota vuokraa yrittäjille...
Huikea väite taas kun kaikki kuvasi on kahdesta ravintolasta joista toinen on Khun Toy ja kaksi muuta kuponkiruokaloita, toinen Blueportissa ja toinen ulkosalla jota kutsut nyt "parhaaksi ruokailualueeksi"
Missä ne 97 muuta ruokalaa on?
"krillatut maksat meni hyvin puuron kanssa" -Oksennetaanko yhdessä vai erikseen?
Kun asuin 7 talvea Pattayalla, kävin muutamassa ravintolassa pelkästään. Joskus jonkun seuana joissakin muissa, mutta yleensä 98% noin neljässä eri ravintolassa tai niistä tilaten.
2010
PS: Puhut Senssun suulla taas ja puhutte Senssun kanssa "molemmat" taas puskastahuutelijoista. Kukahan siis mahtaa tämä Senssu olla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62483- 1161688
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371431Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641263Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1191227- 1431219
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1451167- 521155
- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46979