Kyläpoliisin ja Anteron tiedänkin.

Anonyymi-ap

Ketä ne olivat, jotka silloin Aulavan kulta-aikana 1969 - 1984 istuivat johdossa ja samalla AU:n johdossa ja osa Sydänmaan nuorisoseuran johdossa. Olen vanhoilta alavutelaisilta kysynyt, mutta pitävät suunsa kiinni. Se minulle kerrottiin, että ota selvää keille tuli silloin uusia traktoreita, pellikattoja taloon, peltoja kalliisti kalkittiin ja aikuiselle tyttärelle ostettiin auto.
Täälläkin on kerrottu se juttu, kun johdossa ollut sammui 66 tien reunaan muovikassi täynnä seteliä. Ohikulkijat otti pikkuisen Snellmannia pussista ja nostivat kurassa makaavan järjestysmiesten pomon kuivamaan ojapenkalle.
Toinen tositarina oli se riita, kun rahakassit piti viedä Anterolle paksuun kaappiin. Kyläpoliisi ne väkisin veikin kuulemma kotiinsa. Vasta maanantainna niitä nuorisoseuran takatilassa laskettiin. Antero oli vihainen ja lopuksi oli todennut, että yksi kassi puuttuu. Kyläpoliisi lupasi katsoa kotoaan, jos se jäikin lähtiessä eteiseen. Löytyi se ja kourallinen seteliä sisällä. Näiden sukunimiä minä kaipaan. Kyläpoliisin ja Anteron tiedänkin.

14

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Anterolla ei tainnut olla loppuvaiheessa kylällä ns "suuresta tyhmämassasta" ystäviä, mutta ajattelijoista ja rehellisistä sentään joitakin.
      Naapuri-Paavo ja Hegemooni taisivat pitää vihaa oikein kunnolla. Kyläraitti suunnilleen Sydänmaalta Putulan risteykseen jakautui Hilkastakin ja poliisitutkinnan laadusta kahtia. Fiksuimmat eivät pitäneet poliisin tyylistä kysellä ja johdatella juttua mieleisekseen. Sivuteiden varsilla oli paljon sitä sakkia, joka kätteli, iloitsi ja halasi Paavon enimmäisellä vankilomalla tervetulleeksi nuorisoseuran pihassa. Eniten halajaa taisi olla Talapuuntieltä ja Saukontien reunoilta.

• Anonyymi

Minoon omin silimin nähäny ku paavua halattiin,ajattelin jotta kaikkia ihimisiä.
      No tootuuden ny tiätävät kaikki.

• Anonyymi

Kymmenet ihmiset halasivat ja kättelivät Paavoa ja kymmenet näkivät.

• Anonyymi

Aulavan kulta-aika ei kestänyt 1980- luvulle. Se hiipui nopeasti 1978 - 79. Ei enää ajanut Vaasan, Seinäjoen suunnalta 6 bussia, tai Ruovesi, Virrat suunnalta neljää. Eikä ollut männiköt täynnä Volkkaria, Mossea, Angliaa ja moottoripyörää. Aulava ei osannut uudistua ja muuttua. Ituniskaiset maalaisliittolaiset luulivat huvielämän pysähtyneen 1969 vuoteen.
      Olin 1980 juuri ajokortin saaneena kuskina parille äijälle, jotka suunnittelivat tulevan juhannuksen kolmipäiväistä humua. Pariin kertaan siinä käytiin läpi asia, että maksetaanko kaikille käteisellä esiintyminen, vai jätetäänkö tilisiirroksi huonoimmat. Danny, Kansa, Irvin ja joku nainen (Katri-Helena?) maksetaan. Muilta tilinumero tai Tappi Suomisen kautta seuraavalla viikolla.
      Jälkeenpäin tajusin, että ei pitänyt käteisellä kassaa tyhjäksi maksaa, kun siitä piti johdolle riittää jakoon kesärahaa.
      Minulla oli käytössä Vanhalan auto. Tultiin Seinäjoelta Ruonan ja Kuortaneen kautta Alavudelle. Käytiin tervehtimässä jotakin minulle tuntematonta, tärkeää ukkoa Aulavan asioista.
      Se kesä oli ensimmäinen nollaan mennyt Aulava-kesä. Jotkut muistaakseni ulosoton kautta sai lauluistaan korvaukset.

• Anonyymi

Kirjoitin väärin po Tappi Suojanen ja autosta kai Vanhasen auto.

• Anonyymi

Se kyläpoliisin rooli ihmetyttää. Melkoisen juntin tyhmä maatalon isäntä heilui murhatutkijan vieressä omilla ajatuksillaan. Joukkoon sekaantui Paavon ja Jussin maailma.

• Anonyymi

Valitse siitä vaikka tekijä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitse siitä vaikka tekijä!

Se kyllä tiedetään!

• Anonyymi

Aulava alkoi menettää väkeään jo 1977. Silloin suomen parhaat iskelmälaulajat lauloivat jo puolityhjään lattiaan.

• Anonyymi

Aulava aukeaa vielä saatte nähä.

• Anonyymi

Yksi oli pitkään Saukkomäeltä, kyläpoliisi pari vuotta tai kolmekin kautta huseerasi. Kolmas oli Talapuuntien reunustalon kuningas.
      Näillähän traktorit vaihtuivat suuremmiksi ja ne saumapeltikatot kai kunnossa vieläkin?

• Anonyymi

"...selvää keille tuli silloin uusia traktoreita, pellikattoja taloon, peltoja kalliisti kalkittiin ja aikuiselle tyttärelle ostettiin auto."

Isän kertomuksen mukaan ei ne olleet saumakattoja, vaan muotoon prässättyä pelliä. Peltokalikituksen maksoi silloin 70% valtio maanjussille. Lisäksi kylälle tuli kahteen taloon tyttärelle uusi auto. Toinen oli Hillman ja toinen Skoda. Onko ne kunnon autoja?

• Anonyymi

Hillman ja Skoda olivat keskiluokan autoja. Kestivät saman kuin volsut ja fiiut. Minulla on ollut molempia.
        Aulavan tileistähän tehtiin viranomaistutkintaan pyyntö. Nimismies ja kyläpoliisi ei korvansa letkauttanut. Syyn kai kaikki tietääkin? Olisi pitänyt asia pyytää PRH:n kautta.
        Samalla olisi tavallaan pitänyt läpivalaista Alavuden Urheilijoiden puutteelliset tilit ja jopa Sydänmaan nuorisoseuran tilit. Kaikissa oli samat naamat mukana hallinnoimassa. Kyllä siinä lippurahaa muovipusseissa meni , eikä tarvittu kännissä simahtamista Virtaintien reunaan rahapussin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      108
      1095
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1076
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      959
    Aihe