L-kauppa ei ole enää halpa. Lisäksi tuotteiden laatu ei vastaa enää coop tasoa. Toki L-kaupoissa on vielä monenmoista marjaa ja snack palaa, jotka hieman suolaisempina maistuvat paremmalta kuin mauttomuus.
Suurin pettymys L-kaupassa on hollatilaistyyppiset juustot. Suuret eurooppalaiset toimittajat eivät osaa tehdä suomalaiseen suuhun soveltuvaa juustoa. On ikävää, että kalliskaupasta saa nykyisin tarjolla olevaa korkeintaan tyydyttävää laatua olevaa tuotetta samaan ja edullisempaankin hintaan, kuin L-kaupasta.
L-kauppa on kohdannut suomalaisen kaupan arjen ja kustannusrakenteen. Joten toimitukset suuremmasta maasta eivät ole enää kilpailuetu, joka voisi mennä kuluttajien hyväksi. Ainoaksi toiveeksi tuotteiden hinnan ja laadun suhteen tulisi jäämään se, että olemassa oleva ja kotimaisilla markkinoilla uusi kansainvälinen elintarvikeketju voisi alkaa tuoda volyymillä laadukkaita elintarvikkeita maahan, että köyhät voivat ruokkia itsensä terveellisesti.
Alelaareille ei tässä talouden tilanteessa pääse enää kertymään tai päästetä spesiaaliteetteja ja regulaareja, joiden avulla elämään muodostui tarkoituksellisuuden ketjuja, jotka elitarvikkeiden käyttäminen mahdollisti.
Mistä laadukkaita elintarvikkeita?
10
166
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö säätiö järjestä kehitysvammaisille joulujuhlan jossa mm riisipuuroa tarjolla?
Kun on köyhä, voi ostaa paljon maitoa ja tehdä juustot ja jopa voit voit kirnuta itse. Siis tehosekottimessa. Facebookissa oli joku kanava jossa käsitellään itse tehtyä juustoa. Tekisi mieli yrittää.
Toinen on se voi, kun se on kallista nykyään. Mutta voitta en voi eläää. Takuu hyvään elintarvikkeeseen on, että eri ainesosat ostat mahdollisimman hyvät itse ja väsäät siitä sen tuotteen, ja opiskelet ja harjoittelet kun köyhähän on yleensä työtön ja toimeton niin aikaa pitäisi olla. Itse opiskelen aina kaikenlaista.
Ja elintarvikkeista kiinnostumneena voin kirnuaminen juustojen tekeminen itse jopa itämaisten sienien kasvattaminen itse . Sienethän kasvaa kotioloissa ihan itsestään kun perusjutut hoitaa ja lukee ohjeita ja laittaa muovisankoon.
Satoakin pitäisi tuottaa yhä uudestaan ja uudestaan ympäri vuoden. Netistä löytyy kaikki tarvittava tieto kun vain malttaa etsiä. Hyväksi elintarviketekijäksi pääsee.. ei enää alelaarit kiinnosta, kunhan maito on halpaa, jauhot on halpaa ja ei tarvitse kuin kerran ostaa itämaisia tuoreita sieniä niin säilöt rihmastot ja kehität vaikka pikku bisneksen.
Sadonkorjuu pitää suorittaa ajoissa, muuten itiöpölyt leviävät pitkin huushollia ja voivat aiheuttaa asukkaan terveydessä ongelmia.
Näitä mainitsemiani elintarvikkeisia meinaan itse alkaa valmistaa tai edes kokeilla. Sitten joskus, mutta kuitenkin. Leipomista unohtamatta myöskään. Sitten voi tehdä simat, ja pilsneritkin itse. Ja kiljutkin jos nyt välttämättä tahtoo.- Anonyymi
Älykääpiö
- Anonyymi
Yksi mahdollisuus, jota monesti ylenkatsotaan on perinteisestä köyhyydestä tuttu mac and cheese. Se on varsin ravitsevaa ja sopii köyhyydestä kärsivälle vatsalle hyvin. Alla linkki yhteen reseptiin. Mitä juustoa ja mitä reseptiä te käytätte, kun on mac and cheese hetken aika vuoden ruokakierrossa?
https://www.youtube.com/watch?v=DBD3ouaeiuw Anonyymi kirjoitti:
Yksi mahdollisuus, jota monesti ylenkatsotaan on perinteisestä köyhyydestä tuttu mac and cheese. Se on varsin ravitsevaa ja sopii köyhyydestä kärsivälle vatsalle hyvin. Alla linkki yhteen reseptiin. Mitä juustoa ja mitä reseptiä te käytätte, kun on mac and cheese hetken aika vuoden ruokakierrossa?
https://www.youtube.com/watch?v=DBD3ouaeiuwYritän pyrkiä siihen että saan omaan mac and cheese-juttuuni joka on yleensä ollu sitten ihan juustoinen makaronilaatikko.
Siis sulatejuustokastikkeeseen tehty makaronilaatikko joka sisältää siis juustoa (valitse mielesi mukaan maustettu tai maustamaton sulatejuusto), makaronia, kuullotettua sipulaa, porkkanan silppua ja mieluusti vielä edes jonkin verran jauhelihaa tai sitten jotain lihankaltaista jatketta. Vaikka aitoo jauhelihaa ei mikään voita. Parempina aikana voi sen vielä aateloida gratinoimalla hyvällä vahvalla täysjuustolla pinnalta.
Erittäin köyhälle amerikkalaistyyppinen mac and cheese on kyllä jonkinlainen mahdollisuus.
Mielestäni yleensä lisuke eikä kokonainen ateria tuo mac and cheese. No syönhän minäkin joskus nuudeleita vihannessekoituksella. Purkkipapuja jos sattuu löytyy niin roteiiniakin tulee mukaan.- Anonyymi
Kuinka paljon kuvittelet saavasi voita yhdestä 2 dl:n kermapurkillisesta? Lapsena sain nähdä että ei siitä litrasta kermaa isoa voikönttiä tullut. Melkoinen työ kyllä senkin saamiseksi oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka paljon kuvittelet saavasi voita yhdestä 2 dl:n kermapurkillisesta? Lapsena sain nähdä että ei siitä litrasta kermaa isoa voikönttiä tullut. Melkoinen työ kyllä senkin saamiseksi oli.
Tulee myös kalliimmaksi tehdä itse kuin ostaa kaupasta.
- Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
Yritän pyrkiä siihen että saan omaan mac and cheese-juttuuni joka on yleensä ollu sitten ihan juustoinen makaronilaatikko.
Siis sulatejuustokastikkeeseen tehty makaronilaatikko joka sisältää siis juustoa (valitse mielesi mukaan maustettu tai maustamaton sulatejuusto), makaronia, kuullotettua sipulaa, porkkanan silppua ja mieluusti vielä edes jonkin verran jauhelihaa tai sitten jotain lihankaltaista jatketta. Vaikka aitoo jauhelihaa ei mikään voita. Parempina aikana voi sen vielä aateloida gratinoimalla hyvällä vahvalla täysjuustolla pinnalta.
Erittäin köyhälle amerikkalaistyyppinen mac and cheese on kyllä jonkinlainen mahdollisuus.
Mielestäni yleensä lisuke eikä kokonainen ateria tuo mac and cheese. No syönhän minäkin joskus nuudeleita vihannessekoituksella. Purkkipapuja jos sattuu löytyy niin roteiiniakin tulee mukaan.Olet oikeassa. Naisten kyky arvioida ja reagoida asioihin on erinomainen. Itse ajattelin juuri sellaista american style mac and cheese kokonaisuutta, joka todellakin on hieman lisuketyyppinen, mutta omaa myös potentiaalia silloin, kun joutuu arvioimaan onko nälkä ja miten pärjää seuraavan ateriakokonaisuuden ääreen.
Purkkipavut ovat hyvät, chilipavut ja kidneyt suolavedessä tosin ovat hieman vaikeampia tänä päivänä löytää, kun köyhäinruokavalikoimat ovat supistuneet. Anonyymi kirjoitti:
Tulee myös kalliimmaksi tehdä itse kuin ostaa kaupasta.
No jos ei halvalla saa kermaa tarpeeksi niin täytyy sit vaan ostaa jatkossakin voit kaupasta ja sijoittaa siihen. Voi kun tekee kehnommankin ruuan maukkaammaksi. Voi kerma ja öljytkin.
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa. Naisten kyky arvioida ja reagoida asioihin on erinomainen. Itse ajattelin juuri sellaista american style mac and cheese kokonaisuutta, joka todellakin on hieman lisuketyyppinen, mutta omaa myös potentiaalia silloin, kun joutuu arvioimaan onko nälkä ja miten pärjää seuraavan ateriakokonaisuuden ääreen.
Purkkipavut ovat hyvät, chilipavut ja kidneyt suolavedessä tosin ovat hieman vaikeampia tänä päivänä löytää, kun köyhäinruokavalikoimat ovat supistuneet.Kyllä minäkin uskon että perusjärjen omaavan naisen arviointi ja reagoimiskyky varsinkin elintarvikeasioihin on oikein mainio. Martta-tyyppinen nainen. Sitä asiaa häiritsee nykyajan naisissa älypuhelin, some, ja sitä kautta syntyvä välinpitämättömyys, osaamattomuus ja lopulta saamattomuus. AntiMartta.
Itse olen löytänyt ihan hyviä purkkipapuja, kikherneitä, orientaali-kaupoissa kuivattunakin. En ole kokenut ongelmaa tässä asiassa. Juuston kalleus kyllä harmittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205054
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22841Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361290- 1001268
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17883viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35732