Leif Lindeman

todisti hyvin

helluntaiherätyksen kesäkonfferenssista keuruulta radiolähetyksessä tänään klo. 13.00. Oi jos kaikki uskovat kokisivat aidosti Pyhän Hengen ja saisivat rakkautta niin puheista ja kirjoituksista huokuisi toisenlainen sanoma ja me valloittaisimme yhdessä tämän maan. Valitettavasti on kuitenkin paljon niitä kirjanoppineita, jotka pitävät lahkopuheita, kastepuheita ym. jotka eivät ole pelastavaa uskoa vaan tiukkapipoisuutta ja toisten tuomitsemista helvettiin. Näillä foorumeilla on paljon sellaisia luterilaisia jotka tekevät kasteasiasta elämän ja kuoleman kysymyksen. Kuitenkin on niin, että Jeesus painotti vain uskoa Häneen pelastavana tekijänä.

5

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanot: "Kuitenkin on niin, että Jeesus painotti vain uskoa Häneen pelastavana tekijänä".

      Minun Raamatussani kyllä lukee: "Joka uskoo ja kastetaan pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen". (Mark. 16:16).

      Eikö todellakaan sinun mielestäsi kaste (=Jumalan armoa) mitenkään liity pelastukseen?

      • usko se

        tuomitaan kadotukseen. Minun Raamatussani ei sanota, että joka ei kasteta joutuu kadotukseen. Kasteessa täytetään kaikki vanhurskaus ja kaste otetaan uskoon tulon jälkeen. Se on hyvän omantunnon pyytämistä, mutta emme voi missään tapauksessa rajoittaa niiden taivaaseenpääsyä, jotka esim. vasta vanhana kuolinvuoteella tulevat uskoon ja ovat olleet esim. jehovantodistajia siihen asti ja paljon olisi esimerkkejä niistä joita ei kasteta eli koska lakkaat hokemasta kastetta pelastustekijänä. Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan?


      • ouy
        usko se kirjoitti:

        tuomitaan kadotukseen. Minun Raamatussani ei sanota, että joka ei kasteta joutuu kadotukseen. Kasteessa täytetään kaikki vanhurskaus ja kaste otetaan uskoon tulon jälkeen. Se on hyvän omantunnon pyytämistä, mutta emme voi missään tapauksessa rajoittaa niiden taivaaseenpääsyä, jotka esim. vasta vanhana kuolinvuoteella tulevat uskoon ja ovat olleet esim. jehovantodistajia siihen asti ja paljon olisi esimerkkejä niistä joita ei kasteta eli koska lakkaat hokemasta kastetta pelastustekijänä. Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan?

        Antakaa nyt kirkon pitää tunnustuksensa, pidättehän tekin omanne. Ja, voisitteko puhua siellä helluntaipalstalla kastetta vastaan, täällä lut-palstalla puhutaan kasteen puolesta. Sanoihan Kristuskin: Kastakaa ja opettakaa.


      • pysyisit vaan
        ouy kirjoitti:

        Antakaa nyt kirkon pitää tunnustuksensa, pidättehän tekin omanne. Ja, voisitteko puhua siellä helluntaipalstalla kastetta vastaan, täällä lut-palstalla puhutaan kasteen puolesta. Sanoihan Kristuskin: Kastakaa ja opettakaa.

        täällä omalla palstalla ja etkä tulis niiden pienten luterilaisten prosenttien kanssa meidän palstalle rikkomaan ja repimään vaan ottaisit onkeesi Paarman puheesta. Luulisi teidän pienen prosentuaalisen joukon jo laittavan suun poikki kun suurin osa luterilaisistakin noin 99 % on yhteiskristillisiä. Eikös ole vaikea olla 1 %:n joukossa?


      • usko se kirjoitti:

        tuomitaan kadotukseen. Minun Raamatussani ei sanota, että joka ei kasteta joutuu kadotukseen. Kasteessa täytetään kaikki vanhurskaus ja kaste otetaan uskoon tulon jälkeen. Se on hyvän omantunnon pyytämistä, mutta emme voi missään tapauksessa rajoittaa niiden taivaaseenpääsyä, jotka esim. vasta vanhana kuolinvuoteella tulevat uskoon ja ovat olleet esim. jehovantodistajia siihen asti ja paljon olisi esimerkkejä niistä joita ei kasteta eli koska lakkaat hokemasta kastetta pelastustekijänä. Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan?

        Sanot edelleen:"Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan? "

        Samaa kysyn sinulta?
        Ristintyön osallisuuteen pääsemme kasteessa, vai turhaanko sinut on kastettu
        "Hänen kuolemaansa" (Room. 6:3).

        Älkäämme väheksykö kastetta.
        Kastamattomuus (jos kastetta ei jostaan syystä ehdi saada) ei sinänsä ketään
        kadota, mutta kasteen halveksunta kadottaa!

        Puhutaan vaan rohkeasti kristillisestä kasteestamme ja varsinkin sen hengellisestä sisällöstä kaikkialla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe