Turmion iljetys mainitaan Raamatussa neljä ja puoli kertaa

Anonyymi-ap

Ensimmäinen:
Dan. 11:31 Hänen lähettämänsä sotajoukot tulevat ja saastuttavat pyhäkön ja pyhän vuoren, lakkauttavat päivittäisen uhrin ja asettavat pyhäkköön turmion iljetyksen.
Toinen:
Dan. 12:11 Siitä ajasta, jolloin päivittäinen uhri lakkautetaan ja turmion iljetys pystytetään, on kuluva tuhatkaksisataayhdeksänkymmentä päivää.
Kolmas:
Mar. 13:14 "Kun te näette turmion iljetyksen seisovan paikassa, jossa se ei saisi olla - huomatkoon lukija tämän! - silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille.
Neljäs:
Matt. 24:15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut - huomatkoon lukija tämän! - 16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. 
Puolikas:
Luuk. 20:21 "Kun te näette Jerusalemin olevan sotajoukkojen piirittämä, silloin tiedätte, että sen hävitys on lähellä. 21 Silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille.

19

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nuo ohjeet liittyvät tuhansien vuosien takaisiin aikoihin.

Nykyään siviilit pakenee sotaaa pommisuojiin.

• Anonyymi

Teksti kuvastaa Jeesuksen jälkeistä aikaa jolloin Jerusalem hävitettiin ja juutalaiset karkoitettiin sieltä pois sekä tilalle tuotiin roomalaiset epäjumalat.

Se oli lähtölaukaus holokaustille. Raamattu on ennustanut kaiken sen tapahtuvan juutalaisille kun eivät tule ottamaan Jeesusta vastaan.

• Anonyymi

Kyllä ne kohdat kukaa vanhempia aikoja. Jerusalemin on hävitetty ja tuhottu monta kertaa historian aikana.

• Anonyymi

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

Juutalaiset otti Jeesuksen vastaan. Kaikki helluntaina 3000 Kristityksi kastettua oli Juutalaista. Ei yhtään pakaaa ottanut Jeesusta vastaan. Kasteessa he ottivat Jeesuksen lähettämän Totuuden Hengen vastaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

Juutalaiset otti Jeesuksen vastaan. Kaikki helluntaina 3000 Kristityksi kastettua oli Juutalaista. Ei yhtään pakaaa ottanut Jeesusta vastaan. Kasteessa he ottivat Jeesuksen lähettämän Totuuden Hengen vastaan..

3000 Juutalaista otti helluntaina Jeesuksen vastaan kasteessa.

1. Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.
        10 Joka uskoo Jumalan Pojan päälle, hänellä on todistus itsessänsä: joka ei usko Jumalaa, hän tekee hänen valehteliaksi; sillä ei hän uskonut sitä todistusta, jonka Jumala on Pojastansa todistanut.
        11 Ja tämä on se todistus, että Jumala on meille ijankaikkisen elämän antanut, ja se elämä on hänen Pojassansa.

• Anonyymi

Danielin kirja on tuossa suhteessa erittäin nuori jos se on tosiaan myös kirjoitettu temppelin tuhoutumisen ja juutalaissodan pättymisen jälkeen.

• Anonyymi

Juutalaiset ottavat Jeesuksen veren sovituksen vastaan jo ympärileikkauksessa. Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta.

2. Moos. 4:26

Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan. Sippora oli ensimmäinen, joka sanoi "veriylkä" puhuessaan ympärileikkauksesta.

• Anonyymi

3. Moos. 17:11

Veressä on elävän olennon elämänvoima. Minä itse olen määrännyt, että veri on tuotava alttarille teidän puolestanne tapahtuvaa sovitusta varten, sillä veressä oleva elämänvoima tuottaa sovituksen. [Hepr. 9:22]

Raamatun mukaan
        Kasteessa ja ehtoollisessa on mukana Jeesulsen veren sovituksen tuottama syntien anteeksisaaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3. Moos. 17:11

Veressä on elävän olennon elämänvoima. Minä itse olen määrännyt, että veri on tuotava alttarille teidän puolestanne tapahtuvaa sovitusta varten, sillä veressä oleva elämänvoima tuottaa sovituksen. [Hepr. 9:22]

Raamatun mukaan
        Kasteessa ja ehtoollisessa on mukana Jeesulsen veren sovituksen tuottama syntien anteeksisaaminen.

Kaste

Apt.2
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus koskee."

Ehtoollisen viini

Matt. 26:28

Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan SYNTIEN anteeksiantamiseksi.

• Anonyymi

Ennen helluntaita juutalaiset olivat jo tappaneet Jeesuksen sapattirikkomuksista. Rikos ja Jeesuksen veri oli jo heidän päällään ja tullut heidän päälleen kun sitä itse pyysivät kun Pilatus ei halunnut sitä ottaa päälleen vaan pesi kätensä.

Aluksi alkuseurakunta koostui juutalaisista, kuten apostolit myös olivat. He joutuivat juutalaisten taholta vainottaviksi kun eivät enää noudattaneet juutalaisten tapoja eikä Mooseksen lakia ja muuan Saulus vainosi juuri tästä syystä Jeesuksen uskoon kääntyneitä juutalaisia.

Silloin alkuseurakunnan juutalaiset olivat aluksi sitä mieltä että usko kuuluu vain ja ainoastaan juutalaisille. Pietari kuitenkin näyllään muutti sen rasistisen ajattelun ja niin pakanat myös saattoivat saada Pyhän Hengen ja tulla uuden liiton jäseniksi. Mikä aiheutti hieman kitkaa myös alkuseurakuntaan kuuluvien juutalaisten keskuudessa, jotka olivat taipuvaisia pitämään kiinni vanhan liiton ohjeista ja säännöistä.

Uusi liitto siirtyi melko lailla vain pakanoiden uskonnoksi eikä juurtunut juutalaisuuteen eivätkä he pitäneet Jeesusta Jumalan Poikana eivätkä halunneet ottaa vastaan uuden liiton henkeä. Mikä ei tosin ole kovin helppoa myöskään pakanoille.

• Anonyymi

Fariseukset eivät olleet Juutalaisia, vaan terroristeja.
        Paavali oli heidän päämiehiään. Hänellä oli lupa tappaa vääräuskoisia.

Fariseukset menivät Jordanille saamaan Johannekselta sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

Tarjolla oli vain syntisten katumuskaste. Johannes ei kastanut Fariseuksia ollenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fariseukset menivät Jordanille saamaan Johannekselta sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

Tarjolla oli vain syntisten katumuskaste. Johannes ei kastanut Fariseuksia ollenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

Fariseukset ja Saddukeukset kuuluivat Saatanan synagookaan.

Ilm. 3:9

Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt sekoitat fariseukset ja selootit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fariseukset ja Saddukeukset kuuluivat Saatanan synagookaan.

Ilm. 3:9

Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

Matteus 23:2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovien upotuskasteelle tuleville lahkolaisille pitää sanoa näin:

Luuk. 3:7

Kun ihmisiä tuli joukoittain kastettavaksi, Johannes sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 3:7

Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia* ja saddukeuksia*, hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? [Fariseukset kuuluivat maallikkoliikkeeseen, jolle olivat tärkeitä puhtaus- ja pyhyyssäädökset. Pappi Sadokin jälkeläisinä saddukeukset olivat korkeimman papiston edustajia, ks. 2. Sam. 8:17.][Ps. 58:5; Jes. 59:5; Matt. 12:34, 23:33 | Mal. 3:19; 1. Tess. 1:10]

• Anonyymi

Jeesus oli Rabbi, jota saptinsäännöt eivät edes koskeneet.

Jeesuksen murhan syy oli pohjimmiltaan poliittinen syy, pelko, että Juudea irtaantuu Rooman vallan alaisuudesta ja Jeesuksesta tulee "Juutalaisten kuningas".

• Anonyymi

Jeesus oli Juutalainen Rabbi.

Hepr. 7:17

Hänestä kirjoitukset todistavat: -- Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta.

Matt. 12:5

Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä? [4. Moos. 28:9,10]

Joh. 1:49

Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli Juutalainen Rabbi.

Hepr. 7:17

Hänestä kirjoitukset todistavat: -- Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta.

Matt. 12:5

Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä? [4. Moos. 28:9,10]

Joh. 1:49

Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Jeesuksessa oli oikea Pyhä Henki.

Jeesus ei todellakaan ollut mikään lahkoissa hilluva ja kaatuileva, sekavia moliseva helluntailainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe