Kiitos äidinmaalle

Anonyymi-ap

Kiitos äidille maidokkaasta tissistä,
vaikka hän ei käynytkään missistä.
Kiitos äidinmaalle, rakkaalle kodillemme,
jossa suo siellä ja vetelä tuolla.

Kiitos pilatusta raakkujoesta,
saastuneesta luonnosta,
metsistä, järvistä ja vuorista.
Se on saavutettu kansamme voimasta,
yhteisestä tahdosta ja unelmista.

Kiitos menneistä sukupolvista,
jotka rakensivat tämän maan
täyteen huvittavia pytinkejä.
Kiitos tulevista toiveista
vähemmän velkaisesta maasta.

Kiitos Humalalle, joka meitä johdattaa,
kiitos äidinmaalle, joka meitä rasittaa.
Yhdessä ähellämme eteenpäin,
kaiken aikaa kiitollisina jo vähästäkin.

13

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tohon kun lisätään joku ristillä tapettu,niin hyvä tulee!Nimittäin Uskonto!

    • It seems like you're quoting or referring to a phrase. "Kiitos äidinmaalle" translates to "Thanks to the motherland" in English. It's a heartfelt expression of gratitude towards one's homeland. If you have a specific context or topic in mind related to this phrase, feel free to share!

      • Anonyymi

        Isäni on isäni ja äitini on äitini. Sinusta en tiedä. Ei isän tarvitse omia kaikkea. Onneksi sentään suomi jäi äidinkieleksi, vaikka isä on omimassa kaiken. Nimitys äidinkieli tulee varmasti häpykielestä, jota isällä ei sitäkään ole. Muutenhan se vissiin olisi jortikkajokellus.

        Ja sama kielellä, jota arvatenkin ulkomaalaisena ymmärrät paremmin:
        My father is my father and my mother is my mother. I don't know about you. Fortunately, after all, Finnish remained the mother tongue, even though the father owns everything. The name mother tongue certainly comes from the pubic tongue, which the father doesn't even have. Otherwise, it would certainly be a jortikkajokelling.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isäni on isäni ja äitini on äitini. Sinusta en tiedä. Ei isän tarvitse omia kaikkea. Onneksi sentään suomi jäi äidinkieleksi, vaikka isä on omimassa kaiken. Nimitys äidinkieli tulee varmasti häpykielestä, jota isällä ei sitäkään ole. Muutenhan se vissiin olisi jortikkajokellus.

        Ja sama kielellä, jota arvatenkin ulkomaalaisena ymmärrät paremmin:
        My father is my father and my mother is my mother. I don't know about you. Fortunately, after all, Finnish remained the mother tongue, even though the father owns everything. The name mother tongue certainly comes from the pubic tongue, which the father doesn't even have. Otherwise, it would certainly be a jortikkajokelling.

        It looks like there's a bit of confusion in the term you're referring to. The word "äidinkieli" means "mother tongue" in Finnish, referring to one's native language. The etymology of this term isn't related to the word "häpykieli" (which means "vulva" or "pubic language" in a literal translation), and there isn't any historical or linguistic connection between these two terms.

        Language evolves in many ways, and often terms related to family (like "mother tongue") have deep cultural and historical roots, reflecting the importance of language in one's identity and upbringing. If you have more questions about the origins of language terms or any other topic, feel free to ask!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isäni on isäni ja äitini on äitini. Sinusta en tiedä. Ei isän tarvitse omia kaikkea. Onneksi sentään suomi jäi äidinkieleksi, vaikka isä on omimassa kaiken. Nimitys äidinkieli tulee varmasti häpykielestä, jota isällä ei sitäkään ole. Muutenhan se vissiin olisi jortikkajokellus.

        Ja sama kielellä, jota arvatenkin ulkomaalaisena ymmärrät paremmin:
        My father is my father and my mother is my mother. I don't know about you. Fortunately, after all, Finnish remained the mother tongue, even though the father owns everything. The name mother tongue certainly comes from the pubic tongue, which the father doesn't even have. Otherwise, it would certainly be a jortikkajokelling.

        Isä on joku tuntematon värähtely ilmassa, mutta fyysinen kieli, elin, syntyy äidistä.

        Äidinkieli on syntynyt äidin synnyttämästä kielestä, ja isästä, tuntemattomasta soittelijasta.

        Käärme haistelee ilmaa kielellä, eli ilmassa olevat viestit, värähteet, yhdistettynä fyysiseen kieleen, saa aikaan puheen.

        Isä voi soitella kaikkia kieliä, myös häpykieliä.


      • Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

        It looks like there's a bit of confusion in the term you're referring to. The word "äidinkieli" means "mother tongue" in Finnish, referring to one's native language. The etymology of this term isn't related to the word "häpykieli" (which means "vulva" or "pubic language" in a literal translation), and there isn't any historical or linguistic connection between these two terms.

        Language evolves in many ways, and often terms related to family (like "mother tongue") have deep cultural and historical roots, reflecting the importance of language in one's identity and upbringing. If you have more questions about the origins of language terms or any other topic, feel free to ask!

        Puhu suomea vaan, että itekin ymmärrät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhu suomea vaan, että itekin ymmärrät.

        Tärkeintä on että älystä osalliset ymmärtävät.


    • Anonyymi

      Tämä ateistinen runo sopii hyvin yhteen seuraavan ajatuksen kanssa. Mitä, jos olisikin yksi erillainen vuosijuhlapäivä, jota kutsutttaisiin aatteiden päiväksi? Silloin erilaisten aatteiden ja niiden rajapintojjen kannattajat voisivat kokoontua asioidensa kanssa yhteen ja marssia vegekulkueessa istumaan Mannerheimintielle. Iltapala tai aamupala tarjottaisiin kisahallin putkassa poliisin toimesta. Ja jälkipaapomiset tarjoaisivat seta tädit ja seta sedät sen muodossa, että aatteessa aktivistisemmat tai muutoin mukavimmat ja kivoimmat saisivat sakkonsa maksatetuiksi ja pääsisivät uudelleen istuskelemaan Mannerheimintielle pitsalaatikko ja cokispullojen kaaokseen rumpuryhmän säestämämänä filosofoimaan. Jos ei nyt sentään ihan raakuista, mutta että edes ihan raakkumaan keskenään tai muille.

      • "Silloin erilaisten aatteiden ja niiden rajapintojjen kannattajat voisivat kokoontua asioidensa kanssa yhteen ja marssia vegekulkueessa istumaan Mannerheimintielle."

        Vaikka rajapinta-raili kaipaa keskustelua aatteiden rajapinnoista niin kovin ohueksi sinulla itsellä tämä aatteiden kirjo kaventuu. Sinun aatteiden moninaisuus vaikuttaa olevan lähinnä veganismia ja ympäristöaktivismia. Perehdypä ensin itse niihin aatteisiin ja muista ottaa lääkkeet ennen kuin vaadit muilta yhtään mitään keskusteluissa. Sinä olet tällä hetkellä vain palstapelle ja häirikkö.


      • Anonyymi

        Juhlia pitää olla, koska niitä etenkin uskovaiset niin kovasti haluavat järjestää. Omivat jopa joulun itselleen Jeesuksella, jonka olemassaoloa ei edes ole ikinä todistettu. Ei ole, mutta kaikenmaailman keksitylle huuhaalle pitäisi olla toitottamassa hallelujaatia kitarisat lepattaen. Ja mitä siitä on hyötyä? No ei yhtään mitään!

        Oikealle asialle uskovaisilta ei irtoa muuta kuin vihaava tuomio. Ja sitten he kehuvat itseään rakkaususkonnon edustajiksi. Lähimmäisrakas uskovainen on samanlainen olemattomuus kuin heidän Jumalansa. Niitä ei vaan ole.


      • Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

        "Silloin erilaisten aatteiden ja niiden rajapintojjen kannattajat voisivat kokoontua asioidensa kanssa yhteen ja marssia vegekulkueessa istumaan Mannerheimintielle."

        Vaikka rajapinta-raili kaipaa keskustelua aatteiden rajapinnoista niin kovin ohueksi sinulla itsellä tämä aatteiden kirjo kaventuu. Sinun aatteiden moninaisuus vaikuttaa olevan lähinnä veganismia ja ympäristöaktivismia. Perehdypä ensin itse niihin aatteisiin ja muista ottaa lääkkeet ennen kuin vaadit muilta yhtään mitään keskusteluissa. Sinä olet tällä hetkellä vain palstapelle ja häirikkö.

        Eivät aatteet ole kaventuneet. Tämä on ateismipalsta. Ja täällä keskutellaan niistä aatteiden rajapinoista, joita ateismilla dokumentoidusti on.
        Pseudoinen puoskarointi lääkereseptien määräämisellä jne. edelleen jatkuu siellä palstiksien parissa, eikö se jo vähän hävetä? Oletko ajatellut, että kertoisit rajapintavisioistasi jollekin, joka oikeasti voisi auttaa?
        Mistäs noin kenkä puristaa, tuliko pipi vai pettikö aate tai siitä tehdyt omat rakennelmat? Ei sitä nyt noin pitäisi suuttua, kun joku kerrankin sanoo totuuden asiasta.
        Viimeisenä palstismin mohikaanina mahtaa olla vallan hurja olo, kun osaa äristä? Muut voivat tosin ajatella siitä asiasta toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhlia pitää olla, koska niitä etenkin uskovaiset niin kovasti haluavat järjestää. Omivat jopa joulun itselleen Jeesuksella, jonka olemassaoloa ei edes ole ikinä todistettu. Ei ole, mutta kaikenmaailman keksitylle huuhaalle pitäisi olla toitottamassa hallelujaatia kitarisat lepattaen. Ja mitä siitä on hyötyä? No ei yhtään mitään!

        Oikealle asialle uskovaisilta ei irtoa muuta kuin vihaava tuomio. Ja sitten he kehuvat itseään rakkaususkonnon edustajiksi. Lähimmäisrakas uskovainen on samanlainen olemattomuus kuin heidän Jumalansa. Niitä ei vaan ole.

        Kiitos hyvästä viestistäsi. Monesti palstalla olevat ateistit eivät ota kantaa ns. uskovaisuushahmon reaaliseen olemukseen kysyttäessä. Nyt kuitenkin palstaa seuraava yleisö saa lukea, että todellinen uskovainen (jonka oletaan olevan tämä ns. uskovaisuushahmo) antaa vihaavia tuomioita.
        Voiko tällöin myös palstis olla ns. uskovaisuushahmo, vai käytetäänkö tällöin pelkästään nimitystä palsta-ateismi? Miten ateistinen vihapuhe ja uhittelu eroavat uskovaisuushahmojen vihaavasta tuomiosta?
        Juhlien osalta ollaan puhuttu kulttuurisesta omimisesta ja siitä onko OK, jos ateistit omii esim. pakanoilta tai animisteilta omiin sesonkiriituksiinsa osia? Tosin osa ateisteista kieltää esim. sen, että on olemassa ateistinen juhlakalenteri omine kiertoineen. Jokaisella saa toki olla oma käsityksensä asiasta, mutta miksi kiistää asioita, joista toimitetaan esim. dokumentit kaikkien luettavaksi?


    • Anonyymi

      onko se stupin akka transu ? näyttää ihan mieheltä 🤔

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe