Käytetty sähkö-Volkswagen kannattaa jättää kauppaan.

Anonyymi-ap

minkä vuoksi volkkarin vähän ajettuja sähköautoja on pilvin pimein kaupoissa?
ChatGPT sanoi:
ChatGPT
Volkkarin (Volkswagenin) vähän ajettuja sähköautoja saattaa olla paljon kaupoissa useista syistä, joista yleisimmät ovat:

Lyhytaikaiset leasing-sopimukset ja työsuhdeautot
Sähköautot ovat suosittuja leasing-autoina, koska niiden käyttökustannukset ovat usein alhaisemmat. Monissa maissa työsuhdeautojen verotus suosii sähköautoja, mikä on johtanut siihen, että työnantajat ja yksityishenkilöt ottavat niitä lyhytaikaisiin sopimuksiin. Näitä autoja päätyy markkinoille, kun sopimukset päättyvät.

Nopea teknologinen kehitys
Sähköautoissa akkuteknologia ja toimintamatkat kehittyvät nopeasti. Kun uusia malleja julkaistaan paremmilla akuilla ja pidemmillä toimintamatkoilla, vanhemmat mallit voivat päätyä vaihtoautoiksi, vaikka ne olisivat vielä melko uusia.

Käyttötuet ja vaihtokampanjat
Joissakin maissa sähköautoihin liittyvät ostotuet ja kampanjat voivat luoda kiertoa markkinoilla. Esimerkiksi uusien autojen ostajille saatetaan tarjota hyviä vaihtotarjouksia vähän käytetyistä autoista.

Luottamuksen puute tai tottuminen sähköautoihin
Uusille sähköautoilijoille voi tulla yllätyksiä esimerkiksi toimintasäteen, latausinfrastruktuurin tai talviajo-ominaisuuksien suhteen, mikä johtaa auton vaihtoon lyhyen omistuksen jälkeen.

Volkswagenin tuotantostrategia ja tarjonta
Volkswagen on panostanut sähköautoihin suurilla volyymeilla, ja sen ID.-sarjan mallit (kuten ID.3 ja ID.4) ovat suosittuja. Suuri tuotantomäärä voi tarkoittaa myös suurempaa vaihtomäärää käytettyjen autojen markkinoilla.

Yritysautojen rooli
Yritykset, kuten autovuokraamot, voivat hankkia suuria määriä sähköautoja, joita ne kierrättävät myyntiin melko nopeasti, kun ne eivät ole enää uusia.

Kilpailu ja hintapaineet
Sähköautomarkkinat ovat yhä kilpailullisemmat, mikä voi johtaa siihen, että jälleenmyyjät yrittävät myydä vähän ajettuja sähköautoja nopeasti, jotta ne eivät jää seisomaan varastoon.

Volkswagenin sähköautojen runsas tarjonta voi siis heijastaa sekä markkinoiden kehitystä että valmistajan laajamittaista tuotantoa ja myyntistrategiaa. Asiakkaille tämä voi kuitenkin tarkoittaa hyviä mahdollisuuksia löytää laadukkaita, vähän käytettyjä sähköautoja edulliseen hintaan.


Sinä sanoit:
Et maininnut mitään volkkarin laatuongelmista etkä lyhyestä takuusta?
ChatGPT sanoi:
ChatGPT
Hyvä huomio, kiitos siitä! Volkswagenin sähköautoihin liittyvistä laatuongelmista ja takuukäytännöistä on myös puhuttu, ja nämä voivat olla merkittäviä tekijöitä siihen, miksi vähän ajettuja malleja on paljon myynnissä. Tässä lisäys aiheeseen:

Laatuongelmat
Volkswagenin ID.-sarjan sähköautoista (esim. ID.3 ja ID.4) on raportoitu erilaisia ongelmia, jotka voivat vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen ja saada ihmiset luopumaan autosta jo varhain. Näihin ongelmiin kuuluu esimerkiksi:

Ohjelmistoviat: Käyttäjät ovat raportoineet ongelmia auton infotainment-järjestelmän toiminnassa, kuten jumiutumisia, hitautta ja virheitä. Koska sähköautot ovat erittäin ohjelmistokeskeisiä, nämä viat voivat olla turhauttavia.
Akkutekniikka: Joissain tapauksissa käyttäjät ovat kokeneet ongelmia akun latausnopeudessa tai toimintamatkan ennustettavuudessa, erityisesti kylmissä olosuhteissa.
Kokoonpanon laatu: Jotkut ovat kritisoineet auton sisätilojen viimeistelyä ja materiaalien laatua, jotka eivät aina vastaa Volkswagenin brändin odotuksia.
Takuukäytännöt
Volkswagenin takuu voi olla yksi syy, miksi autoja päätyy nopeasti takaisin markkinoille:

Lyhyt perusauton takuu: Volkswagenin perinteinen kahden vuoden takuu on kilpailijoihin verrattuna lyhyt. Vaikka monissa maissa takuuta laajennetaan jopa viiteen vuoteen (tai enemmän lisämaksusta), tämä ei välttämättä vakuuta kaikkia ostajia.
Akkujen takuu: Volkswagen tarjoaa 8 vuoden/160 000 kilometrin takuun sähköautojensa akuista, mikä on linjassa alan standardien kanssa. Jos ostajilla on kuitenkin huolia akun pitkäaikaisesta suorituskyvystä, tämä voi silti vaikuttaa jälleenmyyntiin.
Vaikutus käytettyjen autojen markkinoihin
Jos omistajat kokevat pettymyksiä laatuun tai auton ominaisuuksiin liittyen, he voivat luopua autosta nopeasti. Tämä yhdistettynä Volkswagenin massiiviseen sähköautotuotantoon voi selittää, miksi vähän ajettuja malleja on paljon saatavilla.

Vertailu kilpailijoihin
Joidenkin kilpailijoiden (esim. Tesla, Kia ja Hyundai) ohjelmistot, toimintamatkat ja takuukäytännöt voivat olla houkuttelevampia, mikä saa asiakkaat vaihtamaan merkkiä.

Nämä tekijät voivat luoda tilanteen, jossa Volkswagenin sähköautot päätyvät takaisin markkinoille nopeammin kuin odotetaan. Tämä ei tarkoita, että kaikki ID.-sarjan autot olisivat viallisia, mutta luottamus ja käyttökokemukset voivat vaikuttaa markkinoiden dynamiikkaan.


Sinä sanoit:
Volkkarin akkutakuu on jossain määrin katteeton käyttäjän kannalta.
ChatGPT sanoi:
ChatGPT
Hyvä huomio, ja tämä on tosiaan asia, jota kannattaa tarkastella tarkemmin. Volkswagenin (kuten monien muidenkin valmistajien) akkutak

83

1185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinä sanoit:
      Volkkarin akkutakuu on jossain määrin katteeton käyttäjän kannalta.
      ChatGPT sanoi:
      ChatGPT
      Hyvä huomio, ja tämä on tosiaan asia, jota kannattaa tarkastella tarkemmin. Volkswagenin (kuten monien muidenkin valmistajien) akkutakuussa on usein ehtoja, jotka voivat tehdä siitä käyttäjän näkökulmasta vähemmän hyödyllisen kuin miltä se ensi silmäyksellä vaikuttaa. Tässä syitä, miksi akkutakuu voi tuntua osittain katteettomalta:

      1. Rajattu kapasiteetin alenema
      Volkswagenin akkutakuu yleensä kattaa akun, jos sen kapasiteetti laskee alle 70 % alkuperäisestä 8 vuoden tai 160 000 kilometrin aikana. Tämä kuulostaa hyvältä, mutta käytännössä:

      70 % on hyvin alhainen raja: Jos akun kapasiteetti laskee esimerkiksi 71 %:iin, käyttäjä ei saa takuukorvausta, vaikka toimintamatka olisi merkittävästi pienentynyt.
      Käytännön ongelmat alkavat jo huomattavasti korkeammilla kapasiteettitasoilla, sillä toimintamatkan lyheneminen voi tehdä autosta hankalamman käyttää päivittäisessä ajossa.
      2. Akkuvika on harvoin selvä
      Akkuongelmat voivat olla monimutkaisia, eivätkä ne aina ole ilmeisiä vikoja, joita takuu korvaa. Esimerkiksi:

      Latausnopeuden hidastuminen: Takuut eivät välttämättä kata ongelmia, joissa akun latausnopeus hidastuu merkittävästi, vaikka se vaikuttaisi käytännön ajokokemukseen.
      Toimintasäteen vaihtelu: Kylmän sään aiheuttamaa merkittävää toimintamatkan lyhenemistä ei yleensä katsota takuukysymykseksi.
      3. Käytännön vaikeudet takuukorvausten saamisessa
      Todistustaakka: Käyttäjän voi olla vaikea osoittaa, että akun kapasiteetti tai suorituskyky on laskenut takuuehtojen mukaiselle tasolle, koska mittaaminen ei ole suoraviivaista.
      Huollon tulkinnat: Valmistaja tai jälleenmyyjä voi katsoa ongelman johtuvan "normaalista kulumisesta" tai käyttäjän omasta toiminnasta, jolloin takuuta ei sovelleta.
      4. Käyttäjän vaikutus akun kuntoon
      Takuuehdoissa voidaan rajata korvattavuus, jos akun katsotaan kuluneen esimerkiksi vääränlaisen lataamisen tai ajotavan vuoksi. Esimerkiksi:

      Toistuva pikalataaminen voi olla akkuteknisesti perusteltu syy kulumiseen, mutta käyttäjän on usein vaikea välttää tätä, jos hän tarvitsee autoa päivittäin pitkien matkojen tekoon.
      Jos autoa ei ladata valmistajan suositusten mukaisesti (esim. akun jättäminen säännöllisesti 100 % lataukseen tai tyhjäksi), takuu ei välttämättä korvaa vaurioita.
      5. Akkujen korjauksen sijasta vaihto voi olla kallis
      Vaikka takuu kattaisi ongelman, akun korjaaminen voi tarkoittaa koko moduulin tai akun vaihtamista. Tämä voi olla käyttäjälle hankalaa:

      Pitkät odotusajat korjauksille voivat olla turhauttavia.
      Käytettyjen autojen ostajille takuun rajallisuus voi olla riski, jos ongelmat ilmenevät vasta takuuajan umpeuduttua.
      Johtopäätös
      Volkswagenin akkutakuu on paperilla hyvä ja linjassa alan standardien kanssa, mutta käytännön kannalta siinä on merkittäviä rajoituksia. Käyttäjille tämä voi tuntua epäreilulta, erityisesti tilanteissa, joissa akkuongelmat vaikuttavat auton käytettävyyteen mutta eivät täytä takuun ehtoja. Tämä voi osaltaan selittää, miksi sähköautoja päätyy paljon takaisin markkinoille lyhyen käytön jälkeen.

      • Anonyymi

        Volkkarit kannattaa muutenkin jättää kauppaan. Todellisia vikapesiä.


    • Anonyymi

      ID.3 painaa tyhjänä 1800kg!
      ID.7 peräti 2200kg.

      • Anonyymi

        Kysypä siltä tekariälyltäsi, paljonko akuista menee energiaa pelkästään siihen akuston itsensä siirtämiseen ...???????


    • Anonyymi

      Ylipäätään käytetty sähköauto on herkästi kallis kokeilu. Voin vahvistaa oman kokemukseni perusteella.

      • Hyvä, mutta et vielä kertonut kokemuksistasi mitään. Niitä odotellessa.


    • Anonyymi

      Koskee kaiken merkkisiä sähköautoja !

      Pulmana on AKUSTO !!! Rahaa on kiinni tuossa 15000-40000€ !?

      Eikä media puhu mitään ???

      • Anonyymi

        Suomalainen media on keskenkasvuisten idealistien hallussa. Onneksi kuluttajat saavat tietoa muualtakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen media on keskenkasvuisten idealistien hallussa. Onneksi kuluttajat saavat tietoa muualtakin.

        Punikkien vallassa se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen media on keskenkasvuisten idealistien hallussa. Onneksi kuluttajat saavat tietoa muualtakin.

        Se on totta, ei niillä ole päätä määrittää mitään oikeasti. Ihme hehkutusta täyssähköautojen puolesta, ilman tutkivaa journalismia joka perustuisi faktoihin, eli jo esiin tulleisiin merkkikohtaisiin heikkouksiin.

        Osana huihai mainoskoneistoa nämä iltalehdet jne. häärii!


      • Anonyymi

        Eihän media kansalaisten etua aja, sehän on hallituksen käsitysten puolestapuhuja. Mainostaa sähköautoja, vaikka esimerkiksi hybridit ovat kaikin puolin huonompia kuin tavalliset bensakoneet. Ja aja täys-sähköauto talliin, niin kohta ei ole autoa eikä taloa jos talli on talon yhteydessä. Sähköauto on kokonaisuudessaan paljon saastuttavampi kuin bensapirssi, mutta eihän se media huomioi kokonaisuuksia, ainoastaan huomioidaan ajon saasteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän media kansalaisten etua aja, sehän on hallituksen käsitysten puolestapuhuja. Mainostaa sähköautoja, vaikka esimerkiksi hybridit ovat kaikin puolin huonompia kuin tavalliset bensakoneet. Ja aja täys-sähköauto talliin, niin kohta ei ole autoa eikä taloa jos talli on talon yhteydessä. Sähköauto on kokonaisuudessaan paljon saastuttavampi kuin bensapirssi, mutta eihän se media huomioi kokonaisuuksia, ainoastaan huomioidaan ajon saasteet.

        Media on kertonut vaikka kuinka monta kertaa, että tutkimusten mukaan sähköauto keskimäärin kuluttaa luonnonvaroja ekat kolme vuotta enemmän kuin bensa-auto ja siitä eteenpäin sähkö on voitolla.


    • Anonyymi

      Suomalainen on kylläkin varsin tyhmä. Kyllä kovin moni tekee saman virheen kuin naapurini ja menee laittamaan käytetyn sähkösaksalaisen. Sitten kun alkaa tapahtumaan itketään yleisänosastoa myöten kuinka kohtuutonta on, että akku ei olekaan enää uusi, eikä ota sähköä samalla tavalla kuin uusi akku.

      • Anonyymi

        Koskee tietenkin kaiken merkkisiä sähköautoja tällä hetkellä, koska kaikissa akusto on liian määräävässä asemassa taloudellisesti !?

        Eli, puhutaan kymmenistä tuhansista Euroista !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee tietenkin kaiken merkkisiä sähköautoja tällä hetkellä, koska kaikissa akusto on liian määräävässä asemassa taloudellisesti !?

        Eli, puhutaan kymmenistä tuhansista Euroista !?

        Eihän sähköautolla ole arvoa kuin muutama satanen ilman akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sähköautolla ole arvoa kuin muutama satanen ilman akkua.

        Niin, siitä voi tehdä johtopäätöksen käytetyn sähköauton arvon alenemasta !?

        Jos akustossa on jo ikääntymisen merkkejä, niin kuka hullu sen sähköauton haluaa ostaa !?


      • Eräässä liikkeen netti-ilmoituksessa kerrottiin yli parisataa tuhatta ajetun sähköauton akun SoH-kunnoksi 99,5 %. Minusta ei huono. Muistaakseni oli korealainen, mutta en ole varma.


    • Anonyymi

      Kaikissa sähköautomerkeissä on omat ongelmansa ja ongelmat käytännöissä. Tottakai joku aika uusikin leasing auto, joka on ollut vaikka myös yrityskäytössäkin saattaa olla menettänyt monta kymmentä prosenttia akkukestostaan. Ei tarvitse ollenkaan ajatella akun iän maksimoimista jos on leasing auto, koska sen vaihtaa pian toiseen.

    • Anonyymi

      Voisit myös kysyä chatgpt:ltä miten tämä vertautuu muihin sähköautomerkkeihin ja vaikka tehdä rankingin siitä missä autoissa on eniten ongelmia. Chatgpt:ltä voi pyytää esityksen myös visuaalisena kuvana. Jos kyselet vain VW:stä (koska naapurilla on sellainen) niin GPT todennäköisesti vastaileekin vain siinä kontekstissa.

    • Anonyymi

      Työsuhdeautoksi voisi sähköpaskan ottaa jos muuta ei olisi tarjolla. Työsuhde auto on huoleton vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Sähköauto on nykyajan suurimpia kusetuksia.

    • Anonyymi

      Käytettyä sähkö-folkkaria ei kannata ikunas ostaa. Käytti muuten lähellä. Folkkareissa saattaa akkutakuukin mennä, jos latailet liian suurilla tehoilla tai liian täyteen. On varsinainen säätäjän unelma.

      • Anonyymi

        Koskee kaikkia sähköautoja !

        Akusto on se kummallisuus, jonka uusiminen käy lompakon päälle !?


    • Anonyymi

      Huh huh.

    • Anonyymi

      Suomen talvet ja suolatut tiet on sähköautoille liian kova haaste.

      • Anonyymi

        Kaikille autoille suolaröppö myrkkyä, mutta sähköautoissa on alumiinirakenteita jne, joissa suola tekee tuhojaan mukavasti piilossakin.


    • Anonyymi

      Tavallinen käytetty bensa-Volkswagen oli huono. Tavallinen melkein uusi bensa-Audi oli huono. Turha ehdottaa, että ostaisin sähkövolkkarin.

    • Anonyymi

      Saksalainen auto on useinmiten tehty autobaanoille ja tässä mielessä myös
      ajo-ominaisuudet. Laatudullisesti kuitenkin korkeintaan keskitasoa.

      • Anonyymi

        joo...ostan siis vanhan volvon ja korjaan sähkövikoja koko vuoden...


      • Se että auto tehdään pelittämään vaikkapa 250 km/h tarkoittaa huomattavasti vaativampaa rakennetta kuin jokin 150 km/h. Jo vuosia sitten onkin alan lehdissä muistuteltu, että autot voisivat olla halvempia, jos ne tehtäisiin vain useimmissa maissa sallituille nopeuksille.

        Volvo epäilemättä säästää, kun sen kalleimmatkin autot kulkevat enää vain 180 km/h entisen pitkälti yli 200:n asemesta. Tämä säästö ei kuitenkaan juuri näy kuluttajahinnoissa.


    • Anonyymi

      ei kai sähköautoa ole tarkoitettukaan ajettavaksi, sehän on statussymboli kuten iso purjevene.
      T. Porho

    • Anonyymi

      Käytetty sähköauto on helppo myydä kunhan uusittaa ensin akuston !

      Sehän maksaa sitten 15000-40000% jota ei saa ostajalta pois !?

      Melkoista ekonomiaa !?

      • Anonyymi

        Halpa, jos prosenteilla selviää.


      • Käytetty auto on melko helppo myydä, kunhan teettää SoH-testin ja se näyttää yli 90 % >100 000 km ajetussa. Tietenkin hinnan on oltava oikea.

        Akku voi kestää satoja tuhansia kilometrejä ajokunnossa, tai sitten ei. Toyota ja KGM tarjoavat 10 vuoden tai miljoonan kilsan akkutakuuta. Myös BYDin akkujen on todettu kestävän järkyttävän määrän latauksia (= kilometrejä).


    • Anonyymi

      Loppuun ajettuja akkuja niissä. tsasentaja

    • Anonyymi

      Ostin ID.3 46000 eurolla. Nyt 50.000 km ja 2,5 vuoitta myöhemmin hyvityshinta 21.000 euroa. Volkkarin sähköauto uutena tai käytettynä on kiva, mutta tosi kallista touhua.

      • Anonyymi

        Tuo on normaalia arvonalenemaa sähköautoissa.


      • Suhteuta arvoa uuteen id.3:een, niin näyttää paremmalta. Ethän sinä uudesta enää 46 tonttua joudu maksamaan, jos aiempaa vastaavan haluat.


    • Anonyymi

      Jospa se johtuu myös siitä, että olemme maassa, jossa on joskus jopa kylmä, ja olemme tottuneet autoihin, joissa on lämmityslaite.

    • Anonyymi

      Vihdoinkin Suomalaisessa mediassa varoitetaan sähköautojen akuston riskeistä !!

    • Anonyymi

      Kuluttajaviranomaisten pitäisi varoittaa kuluttajia niistä taloudellisista riskeistä, joita sähköautoiluun liittyy.

    • Anonyymi

      Uusissa sähkövolkkareissa nopea arvon pudotus ja käytetyissä kosahtava akku.

      • Anonyymi

        Koskee kaikkia tämän hetken sähköautoja !

        Sitten kun akuston takuu on entinen niin auton markkina-arvo on esim, 30000€ mutta asiakas ostaa auton vain kun akusto on uusittu, tietenkin myyjän laskuun !?

        Auton arvo uusitulla akustolla on 30000€ ja akuston uusinta maksaa 30000€ !?
        Mitä jää myyjälle ?? Kuka osaa päätellä ???


    • Anonyymi

      Sähköauto ei tule nykyisellään olemaan koskaan keski- ja pienituloisen auto.

      • Anonyymi

        Kyllä, koska akuston vaihdon aiheuttama taloudellinen riski on liian suuri !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, koska akuston vaihdon aiheuttama taloudellinen riski on liian suuri !!

        Riski kasvaa myös johtojen vanhenemisen ja liitosten vanhenemisen kautta, joten ei se pelkkä akuston vaihto ole kannattavaa. saattaa palaa koko paska.


      • Akkutekniikkakaan ei pysy nykyisellään, ja jo melko pian akkujen normaali käyttöikä on useita satoja tuhansia kilometrejä vähän joka merkillä.


    • Anonyymi

      Volkkarin huono laatu ja merkkihuollon kirjavuus lisäksi.

    • Anonyymi

      Hyvä auto, mutta kallis pitää, vikojensa ja nopean arvon putoamisen vuoksi.

      • Anonyymi

        10000 euroo putoaa arvo vuodessa.


    • Anonyymi

      Tuommoisesta ChatGPT:stä ei pystytä koskaan kouluttamaan pätevää autokauppiasta. Sehän haukkuu ihan kaikki myynnissä olevat automerkit, ja luettelee niistä pelkkiä vikoja.

      Ei varmana synny yhtäkään kauppaa tuolla menolla.

      • Anonyymi

        Ei varsinkaan saksalaista, laatu nääs.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Saksalaisten laatu on jossain määrin laskenut, kun samalla teknillisyys on lisääntynyt.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuommoista kun yrittää viedä vaihdossa, niin automyyjä menee vaikeaksi. Ellei ehdi mennä piiloon.

    • Anonyymi

      Volkwagen Seat ja Audi ovat merkkejä jotka työntävät markkinoille hienoja, mutta vikaherkkiä autoja. Nykyisin näissä alkaa olla tilanne, että kun testeri ilmoittaa jostakinm vaihteistoviasta, niin merkkihuolto tarjoaa uutta vaihteistoa. Hinnat alkavat 12000 eurosta. Käyetttynä noihin pommeihin ei kannata puuttua.

      • Anonyymi

        Testattiin ID3 volkkaria. Ei ollut edes hieno. Kaikessa oli halvalla tehdyb tuntu ja jotenkin masentava interiööri.


      • Anonyymi

        Totta , tulee pitkän linjan autoalan osaajana mieleen, että autoja ei haluta tehdä enää yhtä kestäviksi ja ongelmattomiksi ,koska niiden hinta nousisi niin kovaksi, että myyntipuolella kävisi kato.
        Noissakin aikoinaan ihan laadukkaissa merkeissä keskitytään nyt ns. jälkimarkkinointiin, millä tehdään sitten kunnon tuottoa kun alkuperäiset varaosat ja huoltotarvikkeet on sinkeissä hinnoissa järkiään.

        Itseasiassa tämä on ihan "julkinen salaisuus" , uusien autojen kauppaa käydään pienillä marginaaleilla, joten loput pitää tosiaan nyppiä huollosta ja osista jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testattiin ID3 volkkaria. Ei ollut edes hieno. Kaikessa oli halvalla tehdyb tuntu ja jotenkin masentava interiööri.

        Eikö se ole hyvä vaan, että ostaja huomaa jo ennen ostoa auton huonot puolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta , tulee pitkän linjan autoalan osaajana mieleen, että autoja ei haluta tehdä enää yhtä kestäviksi ja ongelmattomiksi ,koska niiden hinta nousisi niin kovaksi, että myyntipuolella kävisi kato.
        Noissakin aikoinaan ihan laadukkaissa merkeissä keskitytään nyt ns. jälkimarkkinointiin, millä tehdään sitten kunnon tuottoa kun alkuperäiset varaosat ja huoltotarvikkeet on sinkeissä hinnoissa järkiään.

        Itseasiassa tämä on ihan "julkinen salaisuus" , uusien autojen kauppaa käydään pienillä marginaaleilla, joten loput pitää tosiaan nyppiä huollosta ja osista jne.

        Katsoin kerran ohjelmaa mikä tuli Uuden kaupungin autotehtaalta ja kummeksuin tekijöiden yksinkertaisuutta ja tyhmyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testattiin ID3 volkkaria. Ei ollut edes hieno. Kaikessa oli halvalla tehdyb tuntu ja jotenkin masentava interiööri.

        Saksalainen on kautta aikain ollut köyhän oloinen ja pelkistetty.


    • Anonyymi

      Kuten myös ajamaton Vw-konsernin tuotos.

    • Anonyymi

      Koskee kaikkia tämän hetken sähköautoja !

      Sitten kun akuston takuu on entinen niin auton markkina-arvo on esim, 30000€ mutta asiakas ostaa auton vain kun akusto on uusittu, tietenkin myyjän laskuun !?

      Auton arvo uusitulla akustolla on 30000€ ja akuston uusinta maksaa 30000€ !?
      Mitä jää myyjälle ?? Kuka osaa päätellä ???

    • Anonyymi

      Kallista hölmöilyä.

    • Anonyymi

      Kalliin Polestarin akku avattiin. Kennostot ja piirilevykortit märkinä kondenssin vuoksi. Kristus mitä paskaa ihmisille yritetään myydä!

    • Anonyymi

      Kaikki sähköautot vois laittaa paaliin samantien

    • Anonyymi

      Naapuri osti käytetyn ID3 volkkarin. Oli kuulemma hyvä auto ja kiva ajaa. Hiukan pieni sisätiloiltaan. Ihanuutta kesti yli talven mutta nyt kevään korvilla meni korjaamolle ja jäi sinne. Joku akkuongelma ja käy kalliiksi. Auton myyjä oli sanonut, ettei sähköautoa saa pitää lämpimässä autotallissa, koska kondenssi vetää akkuun kosteutta aina kun akku jäähtyy. Ovatko nämä siis kesäautoja?

    • Anonyymi

      Paljonko tällaisen sähköauton jälleenmyyntiarvo on akkutakuun loppumisen jälkeen?
      Ja kuka hullu sen ostaa?

      • Anonyymi

        Akkutakuun loppumisen jälkeen jää vielä paalausarvo.


    • Anonyymi

      Turhaa lätinää. Kaikki sähköautot on samanlaisia ympäristön tuhoajia. Kiinan p*sk** ei kannata ainakaan ostaa.

    • Anonyymi

      No, sähköautomiehet !
      Vieläkö jaksatte kehua akkupaketin halpaa vaihtoa ?

    • Anonyymi

      Sähköautot ja hybridit ovat hankintoina juuri nyt kallista ja tarpeetontakin rahan polttoa. Nykyinen tekniikka jää muutamassa vuodessa vanhanaikaiseksi ja sen seurauksena tuolla tekniikalla varustetut autot menettävät erittäin nopeasti arvonsa.

      • Anonyymi

        Teösuhdeautona menettelee. Oma auto on ainakin toistaiseksi polttis.


    • Anonyymi

      Sähköautot seisovat sentähden liikkeissä ,kun niihin eivoi laittaa BENSAA?

    • Anonyymi

      No, sähköautomiehet !
      Vieläkö jaksatte kehua akkupaketin halpaa vaihtoa ?

    • Anonyymi

      Volkkarit yleensä aina kannattaa jättää kauppaan. On jakoketjua ja DSG-vaihteistoa ..

    • Anonyymi

      Kelan tukirahoilla elävät ei mitenkään pysty hankkimaan minkäänlaista sähköautoa, asia on vain noin?

    • Anonyymi

      Pitäisi säätää laki, joka edellyttäisi sähköauton myyjät myymään tarvittaessa akuston enintään 10% maksavana uuden auton myyntihinnasta !

      Muuten electric car on järjetön riski !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4451
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2874
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2413
    4. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1697
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1389
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1192
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

      https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

      Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      68
      882
    9. Sellainen tunne sydämessä

      Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      842
    Aihe