häkäpöntön hyötysuhde

Anonyymi-ap

yksinkertainen kysymys, jos puukaasutin kuluttaa puuta sähkön tuottoon arvio 4kg tunnissa.
puussa on noin 4kw kilo energiaa, jos sähköä saadaan 4kw loput lämmöksi.
entäs se 4kw joka lopulta muuttuu lämmöksi, eikö silloin lämpöä saatu 12kw plus sähkö.
periaatteessa yli sadan prosentin hyötysuhde vertaen pelkään polttamiseen

13

722

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä siihen jotain 20 % häviöitä tulee, vaikka kaasutuksen hyötysuhde onkin korkea. Löysin netistä jonkun tutkimuksen kinteistön puukaasukäytöstä, siinä oli laskettu sähköntuotannon olevan kannattavaa, kun sähkön hinta on yli 0,26 e/kwh. Nyt suuri osa ajasta jää tuon alle. Suurempi hyöty puukaasusta voitaisiin saada liikennepolttoaineena, mutta sen käsittely ajoneuvossa taas tuntuu nykyään hitaalta ja hankalalta.

• Anonyymi

Mistähän saisi pienen häkäpöntön piirustukset. Moottori on 150 cm3.

• Anonyymi

ainakaan ole tien tukkoja koska ajoin perässä häkämaasturi , ajoi 80km oman auton mittarin mukaan,

• Anonyymi

takavuosina oli tai voi olla vielläkin, jokin sortin yhdistys paikkakuntana lehtimäki, joka jakoi tietoa niille jotka itse rakensi autonsa,

• Anonyymi

hainkin lähiinä sitä että jos puuta joka tapauksessa palaa talvella lämmitykseen, Niin eikös olis parempi tehdä se polttaminen häkäpöntön kautta.
      Esim olis isohko konehalli ja siellä kamina ja diesel lämmitin.
      kaminahan antaa vain lämpöä ulos, häkäpöntöllä saadaan sähköä ja lämpöä.

• Anonyymi

Jos kyseessä on lämmitys pääasiana, suosittelemaan sen sähkön unohtamista.
        Sähkön tarve lienee toissijainen ja satsattuun työpanokseen ja rahaan kannattamaton.

Lämityksessä puulla kehoittaisin sen sijaan paneutumaan lämmön tateenoton tehostamiseen ja palamishyötysuhteen parantamiseen.
        Esimerkiksi savukaasulämmön talteenotto on huomattavasti yksinkertaisempi kuin kaasutinlaitteisto generaattoreineen.

• Anonyymi

piirustukset löydät allpowerlabsin sivuilta, hakusana GEK gasifier tai GEK wiki.

• Anonyymi

joskus noin 10v sitten tv uutisis, miten haapajärvellä, paikallinen pien voimala tuotti lämpöä ja samalla sähköä lupaavin tuloksein, kunnes eu virkamiehet takertui säännöksiin,

• Anonyymi

Akselilta mitattuna hyötysuhde on pienissä koneissa 16 % luokkaa. Puukaasuautot piti työntää ylämäkiin.

• Anonyymi

Noin 3 kWh sähköä ja 9 kWh lämpöä. Puun tehollinen lämpöarvo on kuitenkin korkeampi, joten häviöitä on saman verran kuin saadaan sähköä.

• Anonyymi

Pelle Pelottomien höpöttämä vedyn energia kuluu siitä syntyvän veden haihduttamisessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      2356
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      189
      1114
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      104
      1001
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      388
      922
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      295
      840
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      64
      827
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53