Surullista että monet näkee

Anonyymi-ap

vähävaraisuuden ja käyhyyden aiheena halveksuntaan ja pilaikuun. Se on jo itsesessään kamalaa elää vähävaraisena ei tarvisi enää ilkeitä kommentteja ja härskiä huuoria viljellä siitä. Koskaan ei teidä omaa kohtaloaan kuitenkaan.

Jos jotain tahoa pitää ojentaa niin Orpon hallitukselle voitte sanailla ja viestittää joidenkin ihmisten olotilaa ja elmää. Ei kaikki vähävaraiset ole omaa syytään huonossa tilassa. Eivät he ole leikanneet itseltään tuloja ja nostaneet elinkustannuksia, Orpo kavreineen on saanut tämän maan niin voimaan pahoin ettei mies itsekkään sitä ymmärrä.
Voi vaan ihmetellä että mites tässä näin kävi, mutta luulen hänen olevan yhtä ilkeämielinen kuin täälläkin osa on, huono osaisuudella on niin ihanaa kiusata ja huudella. Harmillista ja mielensairautta.

23

225

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta. Aina on rikkaita ollut, mutta en ole vielä elänyt tällaista aikaa, jolloin ihmisen otsassa on hintalappu. Ja kaikki lasketaan euroissa.
      Jos hintasi on pieni, sinua syrjitään, kutsutaan loiseksi tai vielä pahemmaksi.

Onko ahneus ja ilkeys nykyhallituksen ohjenuorana?

• Anonyymi

Toimeentulotukihan on yksinasuvalle 580eur niin elää tuolla rahalla sitten.Jos asenne on se ettei työt kiinnosta ja päihdeongelmaa niin sääliäkö tuollainen sitten tarvii.Tee muutos elämässä älä jää köyhyyteen kun löytyy oikeen sukuja jotka köyhiä.Itsellä ainakin lähipiiri on työelämässä.

• Anonyymi

Onko pakko????? Tätä juuri tarkoitin, toisten hädällä on niin kiva ratsastaa, että siinä unohtuu se, että sinä voit olla itse se joka apua tarvii ja toista ihmistä. Jos ei ole muuta, niin anna olla ja älä puutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko pakko????? Tätä juuri tarkoitin, toisten hädällä on niin kiva ratsastaa, että siinä unohtuu se, että sinä voit olla itse se joka apua tarvii ja toista ihmistä. Jos ei ole muuta, niin anna olla ja älä puutu.

Mä oon samaa mieltä (oon itekin oikeesti ja pakosti köyhä ym.) sun ja aloittajan kanssa. Mutta kyllä noitakin on mitä tuo kirjottaa kelle vastaat, eikä ole saiaruksia tai isoja ongelmia taustalla, ei varsinkaan niin pahoja etteikö mitään kyettäs tekee ja rahaa hommaan, ja paljon enemmän kuin jotkut kelarahat. Itse en näitä tunne kuin satunnaisia, mut en mä nyt syrjäytyneenä tunne enää paljon ketään muitakaan.

Esim. siinä Asunnottomat podcastissa/tv-sarjassa on se joku narkki, joka kertoo ettei taustalla ole mitään sairauksia tai pahoja kokemuksia - eikä ole harvinaista tollanen.
        Ja vaikka niin paljon jankutetaan päihdesairaudesta (vai mystifiointia?) tai muista addiktioista (itselläkin ollu), niin eroon voi päästä ja ihan omin avuin, ilman mitään hoitoja. Luulis nyt jollain terveellä ainakin olevan hyvä motivaatio ja perkeleellinen sisu kestää enimmäkseen psyykkisiä vierotusoireita Kun voi omin avuin parantua, voiko kyseessä edes olla sairaus...?

lajijasuris

• Anonyymi

Ethän sinä ole vähävarainen vaan (omien valheidesi) mukaan upporikkaassa suvussa ja olisi varaa ostaa uusi auto ja asunto koska tahansa. Mitä siis tietäisit käyhyydestä(vammakieltä)?

• Anonyymi

Niin en ole sanutkaan. Mutta voi olla ystävä vähävaraisille, ja puolustaa heitä sinunlaisilta huonosti käyttäytyviltä ihmisiltä. Onko liikaa vaadittu olla ystävillinen ihmisille joilla voi olla vaikeeta? Tiedän paljon käyhyydestä ja ymmärrän vaikken tietäisikään. Jokainen tietää millasta on elää rahatta ja koditta ym.

En vaan ymmärrä tuollasta nälvimistä ja halveksunta toisia kohtaan. Varmasti se on kivaa ja helppoa, mutta onko se hyvää käytöstä ja arvostusta ihmistä kohtaan? Ei ole.
        Minulle on sama oletko köyhä vai varakas, arvoni ei mittaa sillä ihmistä itseään.

• Anonyymi

Voi voi ettekö te seuraa ollenkaan yhteiskunnallisia asioita kun kyllä köyhyydestä tiedetään paljon ja kuinka köyhä käyttäytyy,tekee vääriä valintoja ja sitten mikään ei huvita. Asenne se että muut vaan saa.Köyhyys on tyhmyyttä.Jossain afrikassa köyhä saa kupillisen riisiä ja sanotaan että kyllä sinä tuolla pärjää.Miks helvetti moni köyhä on lihava.Saatanan uikutusta vaan.

• Anonyymi

No muuta asennettasi ja tekojasi kun ymmärrät oman olotilasi. Ei se auta vaikka kuin täällä paasaat ellet tee mitään itsesi kannalta. Mutta hyvähän se on että tajusit että asenteessasi on vikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No muuta asennettasi ja tekojasi kun ymmärrät oman olotilasi. Ei se auta vaikka kuin täällä paasaat ellet tee mitään itsesi kannalta. Mutta hyvähän se on että tajusit että asenteessasi on vikaa.

En usko olet tajunnut vaikka niin mainitset. Ja paasaamista jaksat jatkaa, tottakai.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko olet tajunnut vaikka niin mainitset. Ja paasaamista jaksat jatkaa, tottakai.

Miksi et puhu asiasta jossa tässä keskustellaan, haastat pelkkäää riitaa tuolla sairalla asenteellasi. Ei yhtään sanaa mistä tässä keskustellaan.

• Anonyymi

Köyhälle rautalangasta vääntäen tee asioillesi jotain äläkä vaan pällistele kotona.

• Anonyymi

Kävitkö eilen alkossa vai olitko varautunut pitkään viikonloppuun torstaina? Jutuista päätellen et ole taaskaan selvinpäin.

• Anonyymi

No joo, tuo on totta ja turhankin yleistä, että vähävaraisia kohtaan ollaan asiattomia.
      Joko nälvitään ja haukutaan suoraan tai sitten retostellaan omalla varallisuudella,
      Siis ikävällä tavalla tuodaan sitä omaa varallisuutta esille, "No nyt on hyvä olla, kun sitä rahaa nyt kuitenkin on ja piisaa...".
      Kuitenkaan ei auttaisi haukkua huono-osaisia, haukkuja voi olla itse jopa jo huomenna samassa tilanteessa itse. Ja siinä tilanteessa varmasti toivoisi saavansa sympatiaa kanssaihmisiltä.

• Anonyymi

Ei se köyhyys ole kohtalo, vaan ihan oma valinta! Jokainen on oman onnensa seppä!

• Anonyymi

Köyhyys ei ole aina oma valinta. Et koskaan tiedä mitä voi tapahtua. Voit jopa sairastua tai kuollakin ennen kuin opinnot loppuu. IHAN TIEDOKSI VAAN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhyys ei ole aina oma valinta. Et koskaan tiedä mitä voi tapahtua. Voit jopa sairastua tai kuollakin ennen kuin opinnot loppuu. IHAN TIEDOKSI VAAN.

Kuolleet harvemmin enää välittävät rahahuolistaan, nuija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolleet harvemmin enää välittävät rahahuolistaan, nuija.

Sulla ei ole muuta tarkoitusta kuin provota täällä. Olet huonosti kasvatettu lapsena, joka ei osaa arvostaa muita eikä itseään. Säälin sun lapsiasi, vaikkei sulla tuollaisella voi niitä ollakkaan. On kurja, kun täällä muut aikuiset joutuu kasvattamaan vielä sinuakin ja opettamaan käytöstä ja kunnioittamaan muita.
        Sinulle se ei vaan mene perille, kun haluat vaan olla pikkulapsen tasolla. Hyvin säälittävää. Mutta ole sinä vaan, on ihmisiä, joille ei voi mitään, jos aivosi ovat sisäistäneet agression niin hakala sitä on korjata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla ei ole muuta tarkoitusta kuin provota täällä. Olet huonosti kasvatettu lapsena, joka ei osaa arvostaa muita eikä itseään. Säälin sun lapsiasi, vaikkei sulla tuollaisella voi niitä ollakkaan. On kurja, kun täällä muut aikuiset joutuu kasvattamaan vielä sinuakin ja opettamaan käytöstä ja kunnioittamaan muita.
        Sinulle se ei vaan mene perille, kun haluat vaan olla pikkulapsen tasolla. Hyvin säälittävää. Mutta ole sinä vaan, on ihmisiä, joille ei voi mitään, jos aivosi ovat sisäistäneet agression niin hakala sitä on korjata.

Kaikkihan on provoa missä ei olla kanssasi samaa mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkihan on provoa missä ei olla kanssasi samaa mieltä.

Et siis vieläkään ymmärrä!!!!! En voi sille mitään. Kyllä sinäkin huomat provoamisen ja keskutelun eron. Lueppas omia agressiivisia haukkumasanoja käyttämisiäsi ja halvekuntaviestejä, ja lueppas sitten asiallisia kirjoituksia??? Pitäisi huomata.

Sama mieltä ei tarvitse olla, voi olla erimieltä, mutta ero on siinä miten sinä sen asian ilmaiset, haukutko vai onko keskustelu rakentavaa ja ystävällistä. Kauniistikin voi keskustella aiheesta kuin aiheesta.

• Anonyymi

Jos on köyhä ja ruma, niin silloin ihmiset tulevat sanomaan, eikä saa apua, koska naiset vihaavat köyhiä ja rumia. Ravinnon hankinnan haasteet, jotka johtuvat liian kalliista seinistä kertautuvat myös monissa tapauksissa valitettavasti ihmisen terveydessä. Mikä on tietenkin ikävää. Monet eivät suostu ottamaan vastaan leipää tekemättä mitään. Siksi ihmisille pitäisi kehittää mahdollisimman nopeasti kansalaistyöjärjestelmä, jota vastaan voisi saada elintarvikkeita.

• Anonyymi

Minulla kasvanut luovuus köyhänä. Enkä itse koe kamalana tätä elämää. Jos se jollekin pilkan aihe niin en ymmärrä. Ei minua hävetä olla köyhä.

• Anonyymi

Jos on köyhyyttä niin siitä tilasta on päästävä pois elikä purnaajat menkää töihin,mitä siitä tulee että henkilöt vuodesta toiseen toimeentulotuella.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      30
      5617
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      11
      2601
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      186
      2199
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1693
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      72
      1486
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      32
      1394
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1354
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      72
      1263
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1175
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      219
      1157
    Aihe