Iltasanomissa oli juttu joka oli otskoitu, " muutaman euron osa aiheutti kalliin vahingon"
Nykyajan moottorit ja tekniikka on syy olla ilman autoa. Hybriidi, turbo ja kakskoiskytkin on todella kalliita huoltaa. Yksistään VW mekatronikan uusinta voi maksaa yli 5000€ Turbo 5000€ ja hybrin ja sähköauton akusto kymmeniätuhansia.
Eihän se aina uudella autolla olevaa haittaa jos auto menee kiertoon viimeistään kolmen vuoden kohdalla. Se toimii vielä ihan hyvin vaihtoautoliikkeen paperilla jos kaikki huollot on tehty oikein, mutta toinen tai kolmas omistaja saa varsinaisen riemurasian kun mekatronikka, turbo ja akusto alkaa tulemaan elinkaarensa huippuun.
Itselläni ei ole enää autoa. Mutta olen laskenut itselleni mitä auto vaatisi jos vain auton hankinta olisi mahdollista. Se on mitä se vaatii on sitten aivan oma eri asia enkä ala sitä tässä purkamaan.
ongelmia tulee ja ne on kalliit
19
206
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota Corolla GR moottorista joku maksoi melkein 40 000 kun se hajosi kesken ajamisen.
Että ei ole Toyota halpa korjata.
Corolla-kuski yritti vaihtaa nelosvaihteelta viitoselle – polttomoottori leikkasi kiinni sekunneissa ja loppulasku kohosi yli 38 000 euroon
Uudenkarhean Corolla GR:n omistaja teki vaihtovirheen ja sai korjaamolta lähes käsittämättömän korjauslaskun.
https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html - Anonyymi
Sähköautoista puhumattakaan, joissa pelkästään akustoon on sitoutunut pääomaa 15000-40000€ !?
Valtaosa asiakkaista eivät tätä asiaa tiedosta kun sähköautoja ovat hankkimassa !?
Media ei asiasta halua kertoa ??- Anonyymi
Onkohan sinulla ihan kaikki kunnossa? Olet toistanut samaa höpötystä varmaan 50-100 kertaa. Ihan kuin se naapurin 90-vuotias dementikko. Ehkä sinun on oikeasti parasta hakeutua hoitoon?
Polttiksen moottoriin ja voimansiirtoon on muuten sitoutunut aivan yhtän paljon rahaa. Ja rutkasti enemmän, kun polttoaineen hinta otetaan huomioon! - Anonyymi
Aloittajan kommentti.
En tiedä maksaako akusto 15k voi ollakin. Ongelma on se, että auton arvo tuplaantuu kun akusto uusitaan eikä se nosta auton arvoa.
Esim. ihan tavallinen Volkswagen Golf GTE täyssähköauto vuodelta 2014 maksaa hyvinkin 10-15k ja se on hyvinkin akun kohdalta finaalissa. Jos uusi akku maksaa 10k niin se ei nosta sen auton arvoa oikeasti lainkaan. Sen arvo on se 10-14k.
Rahattomat kärsii ja maksaa. Auton eka omistaja tuskin muistaa vaan ajaa jo kolmannella autolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan sinulla ihan kaikki kunnossa? Olet toistanut samaa höpötystä varmaan 50-100 kertaa. Ihan kuin se naapurin 90-vuotias dementikko. Ehkä sinun on oikeasti parasta hakeutua hoitoon?
Polttiksen moottoriin ja voimansiirtoon on muuten sitoutunut aivan yhtän paljon rahaa. Ja rutkasti enemmän, kun polttoaineen hinta otetaan huomioon!Helppo toistella, koska sähköautojen akuston rakenne ei ole muuttunut pienemmäksi ja halvemmaksi !
Kun pohjassa rapsahtaa, niin lompakosta poistuu 15000-40000€ !
Median mielestä ei ole tarpeen ihmisiä varoitella !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppo toistella, koska sähköautojen akuston rakenne ei ole muuttunut pienemmäksi ja halvemmaksi !
Kun pohjassa rapsahtaa, niin lompakosta poistuu 15000-40000€ !
Median mielestä ei ole tarpeen ihmisiä varoitella !?Polttomoorit hajoavat osumatta mihinkään ja se maksaa yli 38000€.
- Anonyymi
Voihan itku noita klikkiotsikoita. Milloin hajoaa tai palaa mikäkin. Sähköauton jarruissa vaanii vaara ruostuvat ja jumiutuva....ja paskat toinen sähköauto menossa molempien huolto-ohjelmaan kuuluu vuosittainen jarruhuolto. Edellinen lähti 114000 ajettuna, nykyisellä 700000.
- Anonyymi
Siis 70000 jarrut toimivat aivan hyvin.
- Anonyymi
....kalliitta hybiridi tai sähköautoja ei enää kannata ostaa autotalliin vähän ajon takia ,koska sähköautot ja hybridin akut ja niiden moottorit vaatii toimiakseen jatkuvaa ajoa... akkujen kunnon mittauksellakaan ei näet koko akuston totuutta esim jos yksi moduli on osittain viallinen ,niin se näykyy vaan mittauksessa koko akuston heikentymisellä...jos moduli on rikki niin kaikki modulit pitäisi vaihtaa jotta korjauskierteestä pääisi eroon...se että korjauttaa yhden modulin ja vie sitten liikkeeseen korjattuna voi olla seuraavalle omistajalle riesa koska todennäköisesti muutkin modulit särkyy vuoron perään..pitäisi olla dokumentti luotettavalta korjaajalta että koko akusto on kunnolla huollettu..ei mitää pärnäsen huoltolappuja..
- Anonyymi
Aja siis edelleen sillä vahalla romullasi ja lakkaa murehtimasta sellaisia asioita, joita ei tarvitse murehtia. Ole enemmän huolestunut mistä saat seuraavat käytetyt renkaat.
- Anonyymi
Ei tunnu missään, koska kun sähköauton akusto pamahtaa, niin se lasku on 15000-40000€, jotta sellaista !
- Anonyymi
Tonnin autosta jarrut rikki. Kaikki levyt palat, letkut jopa jarrusylinteri yhteensä 500-1000e. Yhden uuden auton kk:erä.
- Anonyymi
Otsalampputemonttimiehet voivat ajaa ihan rauhassa niillä romuillaan. Mikä kunnia-asia on ajaa mahdollisimman halvallaromulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otsalampputemonttimiehet voivat ajaa ihan rauhassa niillä romuillaan. Mikä kunnia-asia on ajaa mahdollisimman halvallaromulla.
Vävypojan Polestar 2: sta vaihtoivat takalevyt 30000 km huollossa takuuna. Oli sanonut, vaihdoin nuo, kun satulat oli irti, olivat vähän tummuneet.
- Anonyymi
Aloittajan kommentteja.
En siis ole mielipiteeni kanssa yksin.
Joku tuolla kirjoitti auton ostosta talliin vähillä kilometreillä. Vähät kilometrithän tulee kun auto on ylihintainen ja ei ole varaa edes ajaa. Onkohan kukaan edes laskenut julkisesti paljonko pitäisi ajaa jotta autoa kannattaa pitää? Ainakin 20 tkm.
Yksi asia oli myös auton ylimääräinen arvonpudotus. Esimerkkinä yksi nimeltä mainitsematon ameriikkalainen. Hinta oli 2020-22 n. 70000€. 2023 hinta uutena oli alle 60000€ ja maksussa olleiden arvosta oli normaalisti tippunut 15%, eli rahotusyhtiö joutui muuttamaan vanhoja sopimuksia. Normaalisti 2021 vuoden 70000€ auton hinnasta olisi lähtenyt n. 10000€, mutta uusien autojen hinnan pudotuksen myötä arvon pudotus liki tuplaantui. No, eihän sitä autoa koskaan ilman käsirahaa saa., mutta kuitenkin.- Anonyymi
Autot ostetaan oman maksukyvyn mukaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autot ostetaan oman maksukyvyn mukaisesti.
ap. kommentoi.
Maksukyvystä voisi jutella tuolla talousosastolla. Suurimmat talousongelmat on keski- ja ylempi tuloksilla. Nämä on pahiten autojen kanssa kusessa joiden mediaanitulo on 40-50k vuodessa. Ei ”köyhä” saa isoa luottoa pitkällä paperilla. 70k auto vaatii yli 20k käsirahan.
Jos minulle tulisi mahdollisuus auton ostoon, niin valinta olisi helppo. Ottaisin jonkin Volvon joukosta ex40, s60, xc60 tai v60 tietyillä specseillä. Omalla alueella oli nopeaan toimitukseen hyvä valikoima itselle mieluisia vaihtoehtoja.
Toinen vaihtoehto en jokin VAG auto. Audilla, seatilla, Skodalla, volkkarilla ja Cupralla on hyviä vaihtoehtoja nopeaan toimitukseen jopa omalla kirkolla.
Mersulla on joitain vaihtoehtoja. - Anonyymi
A6 Audin hinnasta lähti neljässä vuodessa 84 000€.
Bensa-autoa ei kannata ostaa.
- Anonyymi
Ilta-sanomien auto oli kylläkin Fiat. Ja Italiastahan ei tule tunnetusti muuta hyvää kuin Pizza ja Makaroni.
https://www.is.fi/autot/art-2000010860880.html
VW konsernin autojen tekniikka on tällä hetkellä niitä luotettavampia. Turbot kestää satojatuhansia ja se myy lähes ainoana valmistajana vielä manuaalivaihteisia autoja.
Tojotalla monimutkainen hybriditekniikka jossa akkuja ripoteltu ympäri autoa matkustamoa ja takakonttia myöten.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12006813/toyota-auris-hybrid-touring-sport-kuskit-huomio!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885