Käytetty sähköauto

Anonyymi-ap

Onko kokemuksia ostaa vähän ajettu sähköauto,jonka J.Rintajouppi on tuonut Ruotsista?Kannattako ottaa mahdollinen riski ?

31

439

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seuraavaksi autokseni olen katsellut käytettynä tuotua ja vähän ajettua id4:sta. Se voi hyvinkin olla ruotsalainen entinen liisari, täytyy vain löytää hyvä yksilö, jota on pidetty hyvin, aivan kuten käytettyä etsiessäni olen ennenkin tehnyt. Kilometrejä minulla ei tule vuodessa valtavasti, mutta mökille on kuitenkin reilut 300 km, joten vain isompiakkuiset tulevat kysymykseen.

      • Anonyymi

        Hinta-/laatu-/ ja tarveasiat kohdalleen. Vanhan auton hyvityshinta vielä selville. Sen perään 3 ehtoa. Hyvät renkaat, kuntotarkastus mm. jarrut ja se parempi akkutesti. Mikäli kaikki näyttää plussaa, niin nimi paperiin. Id 4 on ihan hyvä ja näyttää yleiseltä, taita aolla aika paljon samaa, kuin Eniyaqissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta-/laatu-/ ja tarveasiat kohdalleen. Vanhan auton hyvityshinta vielä selville. Sen perään 3 ehtoa. Hyvät renkaat, kuntotarkastus mm. jarrut ja se parempi akkutesti. Mikäli kaikki näyttää plussaa, niin nimi paperiin. Id 4 on ihan hyvä ja näyttää yleiseltä, taita aolla aika paljon samaa, kuin Eniyaqissa.

        Ilman kotona olevaa latausmahdollisuutta en suosittele katuvarsipysäköijätvoivat jatkaa vanhoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman kotona olevaa latausmahdollisuutta en suosittele katuvarsipysäköijätvoivat jatkaa vanhoillaan.

        Vähitellen alkaa noita latureita löytymään kotoa ja mökiltä monella muullakin kuin minulla. Nyt ajan vain plugaria, mutta seuraava ei bensaa kaipaa. Monessa yhtiössä on seuraavassa yhtiökokouksessa laturit yhtenä esityslistan kohtana. Vuokratalot ovat sitten voi voi, omistaja päättää.


    • Anonyymi

      En näe sen kummempia riskejä kuin ns. Suomiautoa hankkiessa. Toisekseen, jos on vähän ajettu ja alle 2 v vanha VW, niin onhan siinä tehdastakuu voimassa. Pikkurahalla saa monesta liikkeesä myös lisäturvaa, esim. https://finntakuu.fi/

      Tässä just katseltu tämän vuotista vähän ajettua Ruotsin tuonti ID4:sta. Olisi renkaineen ja varusteineen n. 10 te edullisempi kuin uusi. Toisaalta 3-4 v vanhan saiai n. 30 te halvemmalla kuin uuden, mutta kun jotenkin haluttaisiin ainakin lähes uusi...

      Nykyinen Passat GTE on myös Ruotsin tuonti. Maksoi 4 v ikäisenä ja 60 tkm ajettuna hieman alle puolet uuden hinnasta. Ajettu sillä n 50 tkm ja on tominut moitteetta, mutta nyt alkoi herjata ajovalojen korkeudensäätöviasta.
      Kilometrejä henkilöautolla tulee vain n. 15 tkm vuodessa, koska lomareissut tehdään matkailuautolla, on myös S 100 XR Bemukin kesäisin käytössä.
      Ja mönkijä, mutta sillä tehdään lähinnä lumitöitä. Kavin kuitenkin mielenkiinnosta viime kesänä 600 km pikkutie reissun. Saa ajaa 80 km/h ja kulkee yli satasta, joka on kyllä liikaa... On vähemmän miellyttävä ajettava vallankin maanteillä.

      • Anonyymi

        Kannattaa myydä Passatti heti pois , ennenkuin öljysihti on solenoidissa ja polttomoottori ei enään käynnisty . Tuo ongelma on 100 % varma .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa myydä Passatti heti pois , ennenkuin öljysihti on solenoidissa ja polttomoottori ei enään käynnisty . Tuo ongelma on 100 % varma .

        ja vaihtaa akku ajoissa..


    • Anonyymi

      osta uusi...jos on varaa...

    • Anonyymi

      Jos Muskin jutut eivät häiritse, parempi ostaa Tesla Model Y. Paljon vähemmän rikkoutuvia osia kuin ID.4:ssä.

      • Anonyymi

        Muskin jutut ei häiritse, mutta Tesla ei ole vaihtoehto. En tykkää ulkonäöstä ja kuullut / lukenut Tesloista melkoisesti negatiivistä. Toinen, mitä en hommaa ikinä, on Applen puhelin.


      • Anonyymi

        Katsopa huviksesi ID.4 konepellin alle. Aivan helvetillinen harakanpesä. Vertaa mihin tahansa Teslaan.

        ID.4:n jälkeen seuraava auto on yleensä Tesla. Mutta voit toki oppia saman kantapään kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa huviksesi ID.4 konepellin alle. Aivan helvetillinen harakanpesä. Vertaa mihin tahansa Teslaan.

        ID.4:n jälkeen seuraava auto on yleensä Tesla. Mutta voit toki oppia saman kantapään kautta.

        Mikä on sähköauton konepelti? Teslaa ei meille tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sähköauton konepelti? Teslaa ei meille tule.

        "Teslaa ei meille tule."

        Niinpä niin, Tesla on yleensä se toinen sähköauto. Omatpa ovat rahasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa huviksesi ID.4 konepellin alle. Aivan helvetillinen harakanpesä. Vertaa mihin tahansa Teslaan.

        ID.4:n jälkeen seuraava auto on yleensä Tesla. Mutta voit toki oppia saman kantapään kautta.

        Harakanpesä tai ei, eipä sillä käyttöön isoa merkitystä ole.

        Teslan voimalinja ja etäyhteydet ovat hyvät, mutta muuten autona koeajon (Y) jälkeen kiinnostus kyllä laantui. Käytettävyyteen liittyen liikaa omituisuuksia ja sisustus natisi vähän joka paikasta -> ei jättänyt mitenkään laadukasta fiilistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teslaa ei meille tule."

        Niinpä niin, Tesla on yleensä se toinen sähköauto. Omatpa ovat rahasi.

        Tulevan auton pitää olla citymaasturi tyyppinen neliveto. Model Y taitaisi olla ominaisuuksiltaan lähimpänä ID4 mallia? Siis kauneus on katsojan silmissä, mutta en voi kuvitella omistavani tuon näköistä Teslaa, en sitten mitenkään.

        Kuten tuossa joku totesi: "mutta muuten autona koeajon (Y) jälkeen kiinnostus kyllä laantui. Käytettävyyteen liittyen liikaa omituisuuksia ja sisustus natisi vähän joka paikasta -> ei jättänyt mitenkään laadukasta fiilistä."
        Olen tasan tasan samaa mieltä ja niin tuntuu olevan moni muukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevan auton pitää olla citymaasturi tyyppinen neliveto. Model Y taitaisi olla ominaisuuksiltaan lähimpänä ID4 mallia? Siis kauneus on katsojan silmissä, mutta en voi kuvitella omistavani tuon näköistä Teslaa, en sitten mitenkään.

        Kuten tuossa joku totesi: "mutta muuten autona koeajon (Y) jälkeen kiinnostus kyllä laantui. Käytettävyyteen liittyen liikaa omituisuuksia ja sisustus natisi vähän joka paikasta -> ei jättänyt mitenkään laadukasta fiilistä."
        Olen tasan tasan samaa mieltä ja niin tuntuu olevan moni muukin.

        Lisäänpä vielä... Siis, kun saa lukea tällaisia, niin katoaa pieninkin kiinnostus Teslaan:
        "Lämpöpumppuja kuluu pari talvessa. Itsellä kerennyt mennä neljä lämpöpumppua alle 40tkm aikana. Tesla ei tee asialla mitään vaan vaihtelee vain takuunajan osia jotka kestää sen minkä kestää. Sen jälkeen onkin sitten luu kädessä, kun takuu loppuu."


    • Anonyymi

      ...ei nämä sähköautotkaan särkymättömiä ole.. käytetty on aina arvoitus oli sitten polttis ,sähkö tai hybridi..
      sähköautolla pitää ajaa jatkuvasti jotta ne toimii ,seisottaminen on myrkkyä niille ..kylmään seisomaan niitä ei kannata ostaa hapettumaan ja keräämään kondessiovettä..

      • Anonyymi

        Mihin sähköauto kerää kondensiovettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sähköauto kerää kondensiovettä?

        ...kylmästä lämpimään kaikki metallikotelot ja sähkömoottorit


    • Anonyymi

      On kokemusta sähköauton hankinnasta. R£%&a-J@¤]£l&a ei kannata ostaa minkäänlaista autoa oli sitten polttis tai sähkö. Kun nimi on paperissa kaikki jäkimarkkinointi asiat hoituu sen jälkeen raastuvan kautta.

    • Anonyymi

      Sähköauton akustossa on omaisuus kiinni, mutta ihmiset eivät tiedä sitä ?
      Akuston vaihto kustantaa 15000-40000€ !

      Oliko tiedossa ?? Autolehdet eivät kerro tätä ?

      • Anonyymi

        Akuissa on kovin pitkä takuu. Riittää kun tarkastaa auton alta ettei akun pohjassa on lommoja tai painaumia. Toisaalta kokemus ja tutkimus kertoo, että akkujen elinkaari on kovin pitkä, helposti 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akuissa on kovin pitkä takuu. Riittää kun tarkastaa auton alta ettei akun pohjassa on lommoja tai painaumia. Toisaalta kokemus ja tutkimus kertoo, että akkujen elinkaari on kovin pitkä, helposti 20 vuotta.

        Ei riitä, vaan auton akusto täytyy tarkistaa auton merkki-korjaamolla sekä mahdollisten mekaanisten korjausten että sähköisten ominaisuuksien myötä !

        Onko akusto tai sen moduuleita vaihdettu valtuutetulla korjaamolla ? Mikä on range ?
        Onko moottorin tehoa ja vääntömomentti nostettu ?
        Onko kaapelitöitä tehty ?
        Onko autossa kolarivaurioita ?

        Ovatko auton alkuperäiset takuut vielä olemassa/voimassa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, vaan auton akusto täytyy tarkistaa auton merkki-korjaamolla sekä mahdollisten mekaanisten korjausten että sähköisten ominaisuuksien myötä !

        Onko akusto tai sen moduuleita vaihdettu valtuutetulla korjaamolla ? Mikä on range ?
        Onko moottorin tehoa ja vääntömomentti nostettu ?
        Onko kaapelitöitä tehty ?
        Onko autossa kolarivaurioita ?

        Ovatko auton alkuperäiset takuut vielä olemassa/voimassa ?

        Hoh hoijaa, mitähän kaikkea pitää nykyaikaisessa polttisautossa tarkastaa ennen kuin sellaisen uskaltaa ostaa ilman riskiä. iltapäivälehdet on täynnä juttuja katastrofaalisesti päättyneistä käytettyjen polttisautojen kaupoista, niissäkin korjauskustanukset nousee kymmeniin tuhansiin ja usein autoa ei edes kannata enää lähteä korjaamaan.


    • Anonyymi

      Miten Ruotsista tuotu vähän ajettu sähköauto poikkeaa Suomessa vähän ajettuun sähköautoon?

      • Anonyymi

        Rekisteriotteessa näkyy edellinen, ruotsalainen rekisteritunnus. Sehän taas ei ole mitenkään paha asia, sillä jos siinä näkyisi edellinen suomalainen rekisteritunnus, voi olettaa autolla olevan toinen elämä menossa pahan mällin jälkeen.


    • Anonyymi

      Hyvin noi hinnat tippuu sähkö-vatkaimista. uusienkin jopa 20000e yössä ja käytetty vuoden vanhakin vain jopa 50% halvempi kuin uutena..

      • Anonyymi

        Siksi juuri se vuoden vanha sähkövatkain onkin järkihankinta.


      • Anonyymi

        Sähköauton hankinta mielessä, joten otan kiitollisuudella vinkit vastaan. Vuoden vanhaa 50% uutta halvempaa en ole onnistunut löytämään.
        5 vuotta ja -50% kyllä löytyy, mutta ajokilometrejä niissä on liikaa. Vuoden vanhoja, 10-15 tkm ajettuja löytyy ~20% uutta halvemmalla, sellaiseen ollaan ilmeisesti päätymässä.


      • Anonyymi

        Sovitaanko niin että minä kerron sinulle minkä merkin/mallin haluan, ja sinä etsit sellaisen uuteen verrattuna vuoden vanhana 50% halvemmalla. Saat pari tonnia etsintäpalkkaa, eikö olisi helppo homma?


    • Anonyymi

      Erityisesti kannattaa ostaa vähän myytyä mallia. Niihin ei saa osia, harvinaisia joten niiden arvo vain nousee kaukana tulevaisuudessa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe